[Focus] Amortyzatory ford focus ST tyl

butcher, 12.05.2015, 18:06 « poprzedni - następny »

butcher

12.05.2015, 18:06 Ostatnia edycja: 12.05.2015, 18:34 by butcher
Witam,

czy amortyzatory w focusie ST mk2 z tylu sa takie same jak w zwyklym focusie?Poniewaz szukalem na stronach amortyzatorow i nigdzie nie ma do wersji ST..

pozdrawiam

weksla

Wg specyfikacji Bilsteina to te same amortyzatory.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

butcher

te same co do benzyny 2.0?

TAM

Według mnie nie są takie same, chociaż prawdopodobnie da się je założyć (ale ja bym się bał). W katalogach są dedykowane do ST, nie dość dobrze szukałeś, np. Koni: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ebay.co.uk/itm/Koni-Ford-Focus-II-ST-2-5-05-11-Rear-STR-T-Shocks-Dampers-/290934584951?pt=LH_DefaultDomain_3&hash=item43bd0d7677

bmarcin

To odkopię temat - komuś udało się na 100% wyjaśnić czy ST ma amortyzatory takie same jak inne FF?
Ostatnio słyszałem że amory w FF mk2 lubią popłynąć, ciekaw jestem na ile to prawda.

MAG

Oczywiscie ze amory sa inne (w sensie ich charakterystyki), ale oczywiscie takie od zwyklego pasuja.
Z tym, ze zalozenie zwyklych spowoduje pogorszenie sie wlasnosci jeezdnych auta.
Wyjsciem jest montaz amorow sportowych, ale wtedy dobrze by bylo zalozyc identyczny model na przod i tyl...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

bmarcin

O pogarszaniu właściwości i zakładaniu "zwykłych" nie ma mowy , stąd moje pytanie.
Pytanie czy zakładać nowe OEM'y czy usportowione? Jeśli te drugie to jakie żeby było dobrze? (cena vs. rezultat).

MAG

Sprawdz jak cenowo wyglada Bilstein B6 a jeszcze lepiej B8 w porownaniu do fabrycznego - moze byc tak, ze bedzie tanszy niz seryjny ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Cytat: weksla w 12.05.2015, 18:40Wg specyfikacji Bilsteina to te same amortyzatory.
To, ze zamienniki Bilsteina są takie same dla obu wersji, nie musi oznaczać (i zapewne nie oznacza), że seryjne amortyzatory miały taką samą charakterystykę.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

bmarcin

Cytat: Tomasz w 24.09.2015, 12:28
To, ze zamienniki Bilsteina są takie same dla obu wersji, nie musi oznaczać (i zapewne nie oznacza), że seryjne amortyzatory miały taką samą charakterystykę.
Fakt, ktoś przerabiał już może zamienniki?

Bobson

26.09.2015, 07:41 #10 Ostatnia edycja: 26.09.2015, 07:44 by Bobson
Polecam zakup Bilsteina B6 - świetna charakterystyka pracy dzięki budowie monotube, tak ogólnie te amory mają charakterystykę progresywną a nie liniową jak zwykłe. Miękki podczas normalnej jazdy i sztywne na przechyłach.

W kwestii wymiany na Bile najlepiej byłoby wymienić kpl tj przód i tył z racji charakterystyki innej niż amory twintube.

Dodatkowo B6 (B8 i wyżej oczywiście też) można zregenerować, przerobić na B8 itd itp. Cena regeneracji takiego amora to zazwyczaj 150-300zł zależnie od poziomu zmęczenia tłoka. Póki amor nie zostanie wygięty lub nie pęknie laga masz pełen serwis amora w cenie normalnego zamiennika serii.

Nie polecam natomiast B8 do dupowozu, to jest super amor ale na tor.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

ScorpioPL

26.09.2015, 11:27 #11 Ostatnia edycja: 26.09.2015, 11:29 by ScorpioPL
Miałem w swojej Alfie 166 która strasznie bujała i nurkowała założone B6 i potwierdzę co kolega napisał super amor i tyle :) koniec z bujaniem i nurkowaniem nawet przy std sprężynie.
Programowanie Ford & BMW ElmConfig INPA NCS

bmarcin

Bobson, B6 pasuja P&P czy jakieś modyfikacje konieczne?

MAG

B6 jest przeznaczony do standardowego zawieszenia, a B8 do obnizonego.
Generalnie mozna w pewnym uproszczeniu powiedziec, ze B8 to skrocony B6...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

ehaw

A B12? Ktoś może coś o nich powiedzieć? Interesują mnie różnice w stosunku do B6/8 oraz kwestia codziennej eksploatacji - nie jest to zbyt twarde? Koszt zakupu B12 wraz ze sprężynami Eibacha (~2700) jest jeszcze do przełknięcia, szczególnie że zestaw B6 + Eibach to, z tego co widzę w różnych sklepach, około 2000-2200.