[Focus] Jakie tarcze + klocki do Foki ST mk2

WroBoss, 12.03.2015, 00:30 « poprzedni - następny »

TalRash

Zakupiłem zestaw StopTech'a z tarczami nacinanymi i klockami sport 309.
Reeeeewelacja. 15 hamowań z 140 do 20km/h w serii przy 4-5 hamowaniu czuć było słabnięcie siły hamowania. Przy 10-12 pedał robił się miekki a hamowanie zanikało (fadding). Na stoptechu 15 i hamowań i nic. Siła nie słabnie. Po 5-6 nawet rośnie mam wrażenie. Rewelacja.
Zestaw niestety trzeba sprowadzać ze stanów. Czas oczekiwania dwa tygodnie. Cena adekwatna do jakości. 3800zł.

sseebbaa1

A jaka średnica tarcz StopTecha? Jakie zaciski?

Wrzuć fotki!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

TalRash

09.10.2018, 15:28 #62 Ostatnia edycja: 09.10.2018, 15:58 by TalRash
Średnica tarcz 335mm.
Dla potomnych:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://docs.google.com/spreadsheets/d/1X3Kmhe3bayXVGTEw3R72qgPcjLhIQNsCgW6yRsNibN0/edit#gid=1492903817

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Klocki:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


czarny1910

A ja takie pytanko, do fabrycznych zacisków planuję na przód i tył zimmermanny 320 +280, ale doradzi mi ktoś który konkretnie?
Chcę gładkie, ale są zwykłe coatz itp.
Ktoś z doświadczenia podpowie?
Dodatkowo klocki na przód hps 5.0, na tył nie wiem co :)

sseebbaa1

Cytat: czarny1910 w 03.11.2018, 19:06coatz

"CoatZ" w nazewnictwie Zimmermanna oznacza powłokę, która zabezpiecza tarczę przed rdzewieniem, żeby dobrze wyglądała także po pewnym przebiegu. Na części roboczej tarczy powłoka ta zostaje szybko starta, więc ma to znacznie tylko dla wyglądu dzwona tarczy i tych powierzchni, które nie są szlifowane przez klocek.
Powłoka nie zmienia właściwości hamujących samej tarczy.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

...niemniej warto ją wziąć, niewielka różnica w cenie, a tarcza nie rdzewieje. Powłoka w części roboczej nigdy trwale nie rdzewieje, bo nalot jest ścierany przez klocki. No chyba, że auto wiecznie stoi albo tarcze są naprawdę podłe.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Cytat: Tomasz w 03.11.2018, 21:05warto ją wziąć
Całkowita zgoda. Sam zresztą wybrałem tarcze z taką powłoką :)

Wyjaśniłem znaczenie powłoki, bo wydawało mi się, że kolega czarny1910 stawia CoatZ na równi z kwestią czy tarcza jest gładka, czy nie. A to nie jest prawidłowe porównanie. CoatZ to tylko kwestie ozdobne :D Choć też bardzo ważne w tuningu!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

czarny1910

03.11.2018, 21:58 #67 Ostatnia edycja: 03.11.2018, 22:08 by czarny1910
Chodziło mi o to, że w sklepach jest wersja gładka oraz gładka z powłoką ;)
Druga sprawa, jakie klocuszki na tył, z przodu na 99% hps, byłem zadowolony z nich w poprzednim autku.

np.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa-zimmermann-610370920,0-86-610370920-563972.html#100032

vs

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa-zimmermann-250137220,0-86-250137220-1127187.html#100032

jakie różnice między nimi? tzn, ten wysoko nawęglany lepszy/gorszy?

czarny1910

10.11.2018, 18:53 #68 Ostatnia edycja: 10.11.2018, 19:18 by czarny1910
Dobra Panowie, zbliża się godzina zero,
Polećcie jakieś tarcze 320 + 280, żeby nie hałasowały zbyt wiele i nie pogięły się po 1k km.
Styl jazdy mieszany, ze wskazaniem na spokój, toru brak ;)
Albo kupuje zimmermany gładkie, albo szaleństwo i coś pokroju black diamond/stoptech?
To samo klocki, albo hps 5.0, albo coś grubego, ale to zdaje się na Was.
Ograniczeń większych nie ma w finansach.
Nie mam pojęcia, tym bardziej, co wziąć na tył...

T

Gładkie, markowe tarcze będą najtrwalsze, nacięcia itp. bardzo niewiele dają, a mocno osłabiają tarcze. Co do klocków, to ja polecam Ferodo DS 2500, aczkolwiek na HPS nigdy nie jeździłem. Z tyłu miałem Yellow Stuff i też dobrze je wspominam (podobna charakterystyka jak w DS).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

mluki

Ja od ponad roku mam założone klocki ceramiczne PowerStop Z16 + gładkie tarcze ATE. Jestem ogromnie zadowolony - przede wszystkim bardzo trudno je przegrzać. Mi się jeszcze ta sztuka nie udała. Do tego klocki właściwie nie pylą, więc felgi pozostają czyste. Kolejny plus to znacznie dłuższa żywotność.
Mogę z czystym sumieniem polecić.

czarny1910

A takie pytanko, czy stockowo w mk2 FL instalowano zaciski trw czy ate?
Pytam, bo nie wiem, czy mocowanie na klocki takie samo

czarny1910

Podbijam, Panowie, jaki płyn hamulcowy ( i ile) do świeżego układu (zmiana zacisków, przewody w oplocie, nowe tarcze, klocki) stawiane na nowo.
motul rbf 660 czy coś forda jak dot 4 lv high perf.?