FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

[Focus] Jakie tarcze + klocki do Foki ST mk2

FORDTUNING.PLTuning mechaniczny i stylistycznyModyfikacje: zawieszenie, hamulce, napęd[Focus] Jakie tarcze + klocki do Foki ST mk2
1 2 3 4 [5]
TalRash #60 | 09.10.2018, 13:55
    Forumowicz
    Ford Focus ST2

    Zakupiłem zestaw StopTech'a z tarczami nacinanymi i klockami sport 309.
    Reeeeewelacja. 15 hamowań z 140 do 20km/h w serii przy 4-5 hamowaniu czuć było słabnięcie siły hamowania. Przy 10-12 pedał robił się miekki a hamowanie zanikało (fadding). Na stoptechu 15 i hamowań i nic. Siła nie słabnie. Po 5-6 nawet rośnie mam wrażenie. Rewelacja.
    Zestaw niestety trzeba sprowadzać ze stanów. Czas oczekiwania dwa tygodnie. Cena adekwatna do jakości. 3800zł.

    sseebbaa1 #61 | 09.10.2018, 14:03
      Moderator
      ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
      Gorzów

      A jaka średnica tarcz StopTecha? Jakie zaciski?

      Wrzuć fotki!

      ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
      TalRash #62 | 09.10.2018, 14:28
        Forumowicz
        Ford Focus ST2

        Średnica tarcz 335mm.
        Dla potomnych:
        https://docs.google.com/spreadsheets/d/1X3Kmhe3bayXVGTEw3R72qgPcjLhIQNsCgW6yRsNibN0/edit#gid=1492903817

        Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


        Klocki:

        Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)

        « Ostatnia zmiana: 09.10.2018, 14:58 autor: TalRash »
        czarny1910 #63 | 03.11.2018, 19:06
          Forumowicz

          A ja takie pytanko, do fabrycznych zacisków planuję na przód i tył zimmermanny 320 +280, ale doradzi mi ktoś który konkretnie?
          Chcę gładkie, ale są zwykłe coatz itp.
          Ktoś z doświadczenia podpowie?
          Dodatkowo klocki na przód hps 5.0, na tył nie wiem co Smiley
          sseebbaa1 #64 | 03.11.2018, 20:54
            Moderator
            ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
            Gorzów

            coatz

            "CoatZ" w nazewnictwie Zimmermanna oznacza powłokę, która zabezpiecza tarczę przed rdzewieniem, żeby dobrze wyglądała także po pewnym przebiegu. Na części roboczej tarczy powłoka ta zostaje szybko starta, więc ma to znacznie tylko dla wyglądu dzwona tarczy i tych powierzchni, które nie są szlifowane przez klocek.
            Powłoka nie zmienia właściwości hamujących samej tarczy.

            ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
            Rijndael #65 | 03.11.2018, 21:05
              Administrator
              Warszawa

              ...niemniej warto ją wziąć, niewielka różnica w cenie, a tarcza nie rdzewieje. Powłoka w części roboczej nigdy trwale nie rdzewieje, bo nalot jest ścierany przez klocki. No chyba, że auto wiecznie stoi albo tarcze są naprawdę podłe.

              sseebbaa1 #66 | 03.11.2018, 21:46
                Moderator
                ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                Gorzów

                warto ją wziąć
                Całkowita zgoda. Sam zresztą wybrałem tarcze z taką powłoką Smiley

                Wyjaśniłem znaczenie powłoki, bo wydawało mi się, że kolega czarny1910 stawia CoatZ na równi z kwestią czy tarcza jest gładka, czy nie. A to nie jest prawidłowe porównanie. CoatZ to tylko kwestie ozdobne Cheesy Choć też bardzo ważne w tuningu!

                ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
                czarny1910 #67 | 03.11.2018, 21:58
                  Forumowicz

                  Chodziło mi o to, że w sklepach jest wersja gładka oraz gładka z powłoką Wink
                  Druga sprawa, jakie klocuszki na tył, z przodu na 99% hps, byłem zadowolony z nich w poprzednim autku.

                  np.

                  https://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa-zimmermann-610370920,0-86-610370920-563972.html#100032

                  vs

                  https://www.iparts.pl/czesc/tarcza-hamulcowa-zimmermann-250137220,0-86-250137220-1127187.html#100032

                  jakie różnice między nimi? tzn, ten wysoko nawęglany lepszy/gorszy?

                  « Ostatnia zmiana: 03.11.2018, 22:08 autor: czarny1910 »
                  czarny1910 #68 | 10.11.2018, 18:53
                    Forumowicz

                    Dobra Panowie, zbliża się godzina zero,
                    Polećcie jakieś tarcze 320 + 280, żeby nie hałasowały zbyt wiele i nie pogięły się po 1k km.
                    Styl jazdy mieszany, ze wskazaniem na spokój, toru brak Wink
                    Albo kupuje zimmermany gładkie, albo szaleństwo i coś pokroju black diamond/stoptech?
                    To samo klocki, albo hps 5.0, albo coś grubego, ale to zdaje się na Was.
                    Ograniczeń większych nie ma w finansach.
                    Nie mam pojęcia, tym bardziej, co wziąć na tył...
                    « Ostatnia zmiana: 10.11.2018, 19:18 autor: czarny1910 »
                    Rijndael #69 | 10.11.2018, 23:28
                      Administrator
                      Warszawa

                      Gładkie, markowe tarcze będą najtrwalsze, nacięcia itp. bardzo niewiele dają, a mocno osłabiają tarcze. Co do klocków, to ja polecam Ferodo DS 2500, aczkolwiek na HPS nigdy nie jeździłem. Z tyłu miałem Yellow Stuff i też dobrze je wspominam (podobna charakterystyka jak w DS).

                      Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. Smiley
                      Części tuningowe z mojego byłego auta — kliknij tutaj.
                      mluki #70 | 11.11.2018, 09:28
                        Forumowicz

                        Tarnów

                        Ja od ponad roku mam założone klocki ceramiczne PowerStop Z16 + gładkie tarcze ATE. Jestem ogromnie zadowolony - przede wszystkim bardzo trudno je przegrzać. Mi się jeszcze ta sztuka nie udała. Do tego klocki właściwie nie pylą, więc felgi pozostają czyste. Kolejny plus to znacznie dłuższa żywotność.
                        Mogę z czystym sumieniem polecić.
                        czarny1910 #71 | 12.11.2018, 22:45
                          Forumowicz

                          A takie pytanko, czy stockowo w mk2 FL instalowano zaciski trw czy ate?
                          Pytam, bo nie wiem, czy mocowanie na klocki takie samo

                          1 2 3 4 [5]