[Cougar] Cougar No Limit

Ariel_Waw, 23.02.2015, 20:14 « poprzedni - następny »

Ariel_Waw

23.02.2015, 20:14 Ostatnia edycja: 23.02.2015, 20:17 by Ariel_Waw
Witam wszystkich

Niedługo minie prawie rok odkąd kupiłem Cougiego od ST-Powera.
Cougara kupiłem z przebiegiem 177 000 km w dniu 08 marca 2014r
Na pierwszy ogień poszło oświetlenie wnętrza. Żarówki wymieniłem na diody LED o wysokiej jasności firmy CREE. To samo spotkało diody świateł pozycyjnych, które były ledwo widoczne.
Dokupiłem do auta jeszcze apteczkę z trójkątem ostrzegawczym (bo nie było :P) i zamówiłem sprężynki do siłowników bagażnika. Samochód oddałem na myjnię ręczną wraz z praniem tapicerki.

Od razu na wiosnę doszły:
- nowy zapach  :D
- wycieraczki Valeo Silencio
- dywaniki welurowe do kabiny
- dywanik gumowy do bagażnika
- mnóstwo kosmetyków, szczotek i mikrofibr do czyszczenia auta samemu

20 maja 2014r przy przebiegu 180 013km późny serwis wiosenny:
- oczyszczacz wtrysków Liqui Moly
- płukanka silnika Liqui Moly
- wymiana oleju silnikowego na Liqui Moly 5W30 TopTec 4200
- dodatek do silnika Liqui Moly CERATEC
- wymiana filtrów itd.
- czyszczenie klimy, sprawdzenie szczelności (szczelna, nie było potrzeby napełniania)

15 czerwca 2014r przy przebiegu 181 165km wizyta u mechanika:
- wymiana sprzęgła wraz z wysprzęglikiem (LUK)
- myjnia ręczna
- wymiana silniczków regulacji świateł + ustawienie na stacji diagnostycznej
- wymiana siłowników klapy bagażnika
- ustawienie geometrii (opony wskazywały na delikatne ząbkowanie) i badanie skuteczności amortyzatorów (wszystkie wskazywały powyżej 90%)
- wymiana spryskiwaczy na mgłowe

02 lipca 2014r przy przebiegu 182 840km praca własna:
- wymiana radia na 1DIN z MP3, USB, SD-card
- instalacja ramki 1DIN z kieszenią
- instalacja rejestratora drogowego (AMBARELA HD) – małe rozmiary a  jakość HD i na microSD ładnie zapisuje

29 lipca 2014r przy przebiegu 183 207km wizyta u mechanika:
- wymiana rozrządu na zestaw (INA)
- wymiana płynu chłodniczego
- wymiana rurki chłodnicy (stara skorodowała) (FORD)
- wymiana pompki wycieraczek (FEBI)
- wymiana bezpieczników kabiny na nowe
- wymiana czujnika drzwi kierowcy

Na jesieni praktycznie cisza :( kupiłem tylko czujniki parkowania Perła Niebieski dwa zestawy na przód i tył.

04 października 2014r przy przebiegu 185 621km wizyta u elektryka:
- montaż niestandardowego alarmu
- wymiana przewodów zapłonowych (FORD)
- wymiana świec na nowe (MOTORCRAFT)
- wymiana przetwornic HID na SLIM
- wymiana żarników na 6000K Phillips
- wymiana żarówek drogowych na nowe (5900K)
- nowy zapach California Scents
- oczyszczacz wtrysków (dodatek do paliwa)

Potem spokój, pod koniec listopada coś mi się zaczęło tłuc z tyłu. Okazało się że był to poluzowany czujnik ABS, przynitowaliśmy z mechanikiem. Dodatkowo narzekałem na świszczenie paska klinowego. Zniwelowaliśmy to za pomocą smaru grafitowego. Nie policzył mnie nawet złotówki.

10 grudnia 2014r przy przebiegu 189 685km wizyta ponownie u elektryka:
- montaż modułu komfortu

W grudniu widzieliśmy się na spocie pod RCW:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



29 grudnia 2014r przy przebiegu 190 534km zakupiona polisa OC + NNW + SZYBY 24 + AC mini w PZU. Za taki zestaw policzyli mnie 1048zł.

10 stycznia 2015r przy przebiegu 191 316km zakupiłem nową rączkę ręcznego, zamek kierowcy i oddałem auto do mechanika:
- wymiana linek hamulców
- wymiana paska alternatora (ślizgał się na mrozie, po wymianie żyleta)
- wymiana przycisku opuszczania szyby pasażera bo nie działało podnoszenie
- wymiana termostatu z uszczelką
- montaż zamka kierowcy
- wymiana poduszki silnika przedniej (na wiosnę tylna)

27 stycznia 2015r przy przebiegu 192 130km klimatyzacja zaczęła dziwnie działać, mechanik podejrzewał łożysko sprężarki. Zawiozłem Cougiego na serwis klimy na Górczewskiej jako że wszyscy polecają. Odgrzybili, napełnili, łożysko wymienili, układ był szczelny. Policzyli mnie 250zł. Polecam!

W lutym rozpocząłem modyfikacje wnętrza od modyfikacji tunelu – kupiłem uchwyt na kubek, oświetlenie nóg na tył, kieszeń 1DIN, mieszek od audi TT i zawiozłem wszystko do FlockArt  ;) ;
Wziąłem się też za tuning hamulców:
- zaciski od Mondeo MK3 od ST-Powera (dzięki!)
- przewody hamulcowe firmy HEL w stalowym oplocie (czerwone)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


- tarcze BlackDiamond 300mm do Focusa

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


- klocki ATE Ceramic do Mondeo MK3

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




W połowie lutego Cougi zaliczył dość sporą trasę, wyjechaliśmy na urlop w góry do Wisły. Zrobiliśmy przez tydzień ferii ponad 1 000km. Kocur spisał się znakomicie na ośnieżonych, krętych, górskich trasach. Wymiana termostatu też była dobrym pomysłem.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



17 lutego 2015r przy przebiegu 194 000km wymienione zostały hamulce przednie na zestaw wymieniony powyżej. Aktualnie przejechałem na nich 200km i choć czuję różnicę w hamowaniu to wstrzymam się jeszcze z ostrym hamowaniem.
Aktualnie jeżdżę na zimowych oponach z oryginalnymi felgami Cougar i zestaw przedniej osi prezentuje się następująco:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Felgi 17" AluTeca z krytymi wentylami wczoraj zawiozłem do renowacji powłoki lakierniczej bo się trochę nadpiekły, a teraz z ATE Ceramic powinno pylić znacznie mniej.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


W marcu je odbiorę i od razu zawiozę do pokrycia ceramicznego. Na nie założę 225/45/17 Uniroyale RainSport 3.

W marcu Cougi idzie też do El-Teca w celu wykonania dedykowanego kolektora 4-2-1

W dalszych planach:
- montaż kierunkowskazów do lusterek (już kupiłem kierunkowskazy z Focusa MK3 (pasują kształtem idealnie)
- wygłuszenie wnętrza (kompleksowo)
- wymiana boczków i kanapy na skórzane z Cougara
- wymiana foteli przednich na kubełkowe - jeszcze nie wiem jakie
- przyciemnienie szyb z tyłu  :cool:
- odświeżenie i naprawa powłoki lakierniczej (przy okazji usunięcie wycieraczki z tyłu)
- renowacja przedniej szyby (lub zgłoszenie uszkodzenia i wymiana na podgrzewaną)
- ceramizacja całej powłoki lakierniczej
- montaż radia 2din z androidem

Aż musiałem zejść do garażu żeby mu jeszcze fotkę strzelić xD

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




weksla

Piekny jest, cieszę się że zagościł ponowanie na forum. Gratuluję nietuzinkowaego samochodu:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

sseebbaa1

Gratuluję samochodu!
Gratuluję też dzienniczka samochodu :) Ładnie go dopieszczasz.

Swojego ST220 za pierwszym razem też zalałem identycznym olejem i dodatkiem. Sprawdził się.
Teraz zdecydowałem się na 5W40 z dodatkiem Ceratec, ale 5W30 z tym dodatkiem też dobrze działał (bo nic nie zatarłem hehe).


Profesjonalny pierwszy post! Rewelacja!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

st-power

Cytat: Ariel_Waw w 23.02.2015, 20:14Niedługo minie prawie rok odkąd kupiłem Cougiego od ST-Powera.
Warto podać link,jako kontynuację historii tego wyjątkowego autka ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,3561.0.html

Tak trzymaj Ariel  :)
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

steveno

Na żywo prezentuje się super. Plany ambitne:) Ja bym tylko wycieraczki z tyłu się nie pozbywał(praktyczna rzecz) .Gratuluje auta i dawaj foty po modach. A kubełki kup wygodne )
Do przodu!!!

Ariel_Waw

02.03.2015, 12:07 #5 Ostatnia edycja: 02.03.2015, 12:13 by Ariel_Waw
02 marca 2015 przy przebiegu 194 489km odebrałem przerobiony tunel środkowy od firmy FlockArt.

W tylnej części znajduje sie podświetlenie nóg pasażerów, ładowarka 2x USB.
Dodatkowo mieszek z Audi TT oraz upragniony uchwyt na kubek.
Wszystko tymczasowo pomalowane roboczo przed kolejnymi modyfikacjami, po których wszystkie plastiki oddam do hydrografiki.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Dzisiaj autko miałem zostawić w el-tecu na rozpoczęcie prac nad kolektorem 4-2-1, ale niestety muszę poczekac jeszcze tydzień. Dzięki temu jednak pojawię się na spocie :)

yayko

no i gitara :D

Ariel_Waw

20 marca 2015 przy przebiegu 194 896km odebrałem auto od El-Tec'a z Piastowa z nowym, dedykowanym kolektorem 4-2-1 w bandażu termoizolacyjnym. Efekt jest super, auto jest żwawsze, chętniej wkręca się na obroty.
Przyspieszenie też się poprawiło, aż chce się cisnąć pedał gazu.   8)
Zdążyłem zrobić już ponad 500km. Spalanie nieco podskoczyło bo ze świateł już nie umiem ruszać spokojnie a i w trasie dużo chętniej się wyprzedza.    :D

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Świeżo po odbiorze auta wymieniłem tylną kanapę oraz boczki na skórzane (foto dzisiaj wrzucę).

Plany na kwiecień:
- opony letnie 17"  225 szerokość (pewnie za namową Łukasza będą Vredsteiny) na felgach alu-teca 17" po renowacji,
- wymiana foteli przednich na kubełki,
- wymiana oświetlenia z tyłu na LEDowe
- być może przyciemnienie szyb z tyłu (tak delikatnie)

W maju zajmę się powłoką lakierniczą.      :}

steveno

Gratuluje wcielania planów w życie. Dobry kolektor jak w rajdówce:)
Do przodu!!!

beny2345

dlaczego chcesz założyć taka szeroka gume jak 225 ?
uwazam ze do silnika 2.0 i 17 calowych kół 215 opona to jest max, przy 225 zobaczysz znaczna strate na przyspieszeniu i dynamice auta.
W moim st mam 225 .

st-power

Cytat: beny2345 w 27.03.2015, 17:18dlaczego chcesz założyć taka szeroka gume jak 225?
uwazam ze do silnika 2.0 i 17 calowych kół 215 opona to jest max, przy 225 zobaczysz znaczna strate na przyspieszeniu i dynamice auta.
W moim st mam 225.
Na 215/50 ten samochód wychodził w serii,a od 5 lat w letnim setupie śmiga na 225 na feldze 7,5 cala ET35 i idealnie wygląda na tym zestawie, świetnie się prowadzi,a opory toczenia nieznacznie się zwiększają.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

sseebbaa1

Odwieczny problem. Węższe opony przez mniejszą bezwładność wpływają na lepsze przyśpieszenie (choć też pod warunkiem braku tracenia przyczepności), natomiast szersze opony przez większą powierzchnię styku z reguły na suchym i wilgotnym asfalcie (na innych nawierzchniach to już nie zawsze) lepiej trzymają w zakrętach i lepiej hamują.
Zatem to też zależy od wykorzystania auta - sposobu jazdy danego kierownika :)

Mnie kusiło, żeby popróbować w ST220 opon o szerokości 245 zamiast 225. Wiem, że to przytępiłoby przyśpieszenie, ale za to w zakrętach eSTek zapewne szedłby jak burza. Może kiedyś się skuszę na takie wariactwo :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 27.03.2015, 19:02ale za to w zakrętach eSTek zapewne szedłby jak burza.
Przecież i tak idzie. :)

Nie chcę za bardzo odbiegać od tematu wątku, ale jak u Ciebie z amortyzatorami? Nie myślałeś, o wymianie na coś naprawdę dobrego, np. B8 na "grubej ladze"? Moim zdaniem kombinowanie z oponami w tym aucie powyżej 225 nie ma sensu. To jest rozmiar optymalny.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Ariel_Waw

Oponki dadzą radę. W poprzednim Cougarze miałem 225 i nie narzekałem, a nie miał takiego fajnego kolektorka  ;)
Zresztą już zamówione, opłacone. Czekam tylko na sygnał kiedy podjechać na wymianę całych kół.

2 kwietnia 2015 przy przebiegu 195 550 km Cougi odwiedził mechanika na wymianę oleju, filtrów oraz wkładu poduszki skrzyni (tylnej).
Jeśli chodzi o olej wybór padł na: MillersOils - Ee-longlife-eco-5w30
Wymiana wkładu poduszki skrzyni sporo zmieniła jeśli chodzi o wrażenia z jazdy. Praca na sprzęgle musi być teraz bardziej precyzyjna żeby nie było szarpnięć. Ponadto, mam wrażenie że odkąd go odebrałem to jest jakiś taki przymulony. Zakupiłem dzisiaj dolewkę do paliwa STP na przeczyszczenie wtrysków. Jak nie pomoże to po powrocie do Wawy oddam go do magika.

Dodatkowo taka sytuacja mnie spotkała tuż przed długim weekendem:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Kompletnie nie mam pojęcia skąd się to wzięło.
Jutro zgłoszę szkodę do PZU. Na szczęście miałem wykupiony pakiet, więc będę miał nową szybę za niewielkie pieniądze. A może nawet się uda ugrać podgrzewaną. Zobaczymy


st-power

Cytat: Ariel_Waw w 06.04.2015, 19:29Jeśli chodzi o olej wybór padł na: MillersOils - Ee-longlife-eco-5w30
Wymiana wkładu poduszki skrzyni sporo zmieniła jeśli chodzi o wrażenia z jazdy. Praca na sprzęgle musi być teraz bardziej precyzyjna żeby nie było szarpnięć. Ponadto, mam wrażenie że odkąd go odebrałem to jest jakiś taki przymulony. Zakupiłem dzisiaj dolewkę do paliwa STP na przeczyszczenie wtrysków. Jak nie pomoże to po powrocie do Wawy oddam go do magika.

Mówiłem Ci Ariel,że po Millersie efekt zamulenia jest normalny i ustępuje po kilkuset km a później jest znaaaacznie lepiej  ;)
Najwidoczniej te cząsteczki nano potrzebują trochę czasu na ułożenie się w silniku.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi