Najszersze felgi do Mondeo ST220

sseebbaa1, 13.01.2015, 23:45 « poprzedni - następny »

olo

U mnie przy felgach 19", 9" ET38 ,oponach 235/35 nic nie obciera

JAM

...ale przód zapewne wystaje nieco poza obrys błotnika. Miałem zestaw 235/35/19 ET38 8,5 i tył był na styk ale przód niekoniecznie...

olo

Na przodzie sama  felga delikatnie wystawała ale opona była równo z błotnikiem .Opony naciągnięte w stożek /-\

sseebbaa1

Cytat: Tomasz w 14.01.2015, 18:24A jak to dokładnie "zmierzysz" na drodze? Zawieszenie nie jest tak łatwo dobić, szczególnie ze skręconymi kołami i szczególnie w jakkolwiek bezpieczny dla siebie i samochodu sposób...
Rzeczywiście założenie takich felg na kilka minut pod warsztatem i przejechanie się po parkingu nie da rzetelnej odpowiedzi. Ale jeżeli ktoś na takich kołach zwyczajnie jeździ na co dzień, to jest szansa, że wyczułby czy obciera w trakcie różnych sytuacji w trakcie jazdy.

Poszukujemy też informacji z sieci, bo może na innych forach byli jacyś eksperymentatorzy :)


Cytat: olo w 15.01.2015, 08:43
U mnie przy felgach 19", 9" ET38,oponach 235/35 nic nie obciera
Na zewnątrz taka felga już mocno wystaje poza błotnik.
Ale ważniejsza jest dla mnie informacja odnośnie wewnętrznej strony koła. Taka felga jak ma olo jest głębiej w nadkolu o 4,5 mm (w stosunku do oryginalnych felg).
Oczywiście nie spodziewałem się, że niecałe 5 mm spowoduje jakieś obcieranie np. o amortyzator, ale przynajmniej w temacie "idziemy" z wymiarami kół w głąb nadkola, aby sprawdzić wartość graniczną :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

olo

Cytat: sseebbaa1 w 15.01.2015, 18:19olo:
U mnie przy felgach 19", 9" ET38,oponach 235/35 nic nie obciera
Na zewnątrz taka felga już mocno wystaje poza błotnik.
Ale ważniejsza jest dla mnie informacja odnośnie wewnętrznej strony koła. Taka felga jak ma olo jest głębiej w nadkolu o 4,5 mm (w stosunku do oryginalnych felg).
Oczywiście nie spodziewałem się, że niecałe 5 mm spowoduje jakieś obcieranie np. o amortyzator, ale przynajmniej w temacie "idziemy" z wymiarami kół w głąb nadkola, aby sprawdzić wartość graniczną Smiley

Oczywiście opisuję to przy błotnikach w zwykłym Mondeo ,Tak jak Wy macie ST to błotnik są chyba szersze więc przód przy felgach takich jak moje nie powinno nic wystawać poza obrys pojazdu

sseebbaa1

Cytat: olo w 16.01.2015, 11:15
Oczywiście opisuję to przy błotnikach w zwykłym Mondeo,Tak jak Wy macie ST to błotnik są chyba szersze więc przód przy felgach takich jak moje nie powinno nic wystawać poza obrys pojazdu
Z obliczeń wychodzi mi inaczej.
Zerknij na pierwsze zdjęcie w tym temacie - tam jest felga o szerokości 7,5 przy ET32,5. Taka felga i opona bez strechu idealnie zrównuje się z górą błotnika.
A Twoje felgi wystają na zewnątrz więcej aż o 13,5 mm. Koła mieszczą się tylko dlatego, że jest mocne naciągnięcie opony, które dodatkowo powoduje zmniejszenie średnicy całego koła.

Daj zdjęcia z jakiegoś innego kąta, żeby było widać ile wystaje.


PS. Tak się zastanawiam, czy zysk dzięki przednim szerszym błotnikom w ST220 nie jest pochłaniany przez większy rozstaw przednich kół (bo inne wahacze)?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 16.01.2015, 17:11PS. Tak się zastanawiam, czy zysk dzięki przednim szerszym błotnikom w ST220 nie jest pochłaniany przez większy rozstaw przednich kół (bo inne wahacze)?
A ten rozstaw jest faktycznie większy?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

olo

16.01.2015, 20:09 #22 Ostatnia edycja: 16.01.2015, 20:12 by olo
Cytat: sseebbaa1 w 16.01.2015, 17:11Daj zdjęcia z jakiegoś innego kąta, żeby było widać ile wystaje.

Teraz mam zimówki
jedynie co z bliska mam

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




sseebbaa1

16.01.2015, 21:12 #23 Ostatnia edycja: 16.08.2018, 22:45 by sseebbaa1
Cytat: Tomasz w 16.01.2015, 17:16
A ten rozstaw jest faktycznie większy?
Końcówki wahaczy wyglądają jakby bardziej wysuwały koło. Ale to kwestia myślę maksymalnie kilku milimetrów.
Dla geometrii jest to potężna wartość (wiem jak bardzo uciekła kiedy miałem zamontowane niewłaściwe wahacze), ale dla ustawienia koła względem błotnika, to chyba nie powinno mieć aż tak istotnego znaczenia.
Zresztą w ST220 w B5Y i B4Y szybciej obciera tył niż przód.

Cytat: olo w 16.01.2015, 20:09
jedynie co z bliska mam
Przeszukaj HDD. Może znajdziesz jakąś fotkę zrobioną bardziej wzdłuż samochodu :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 16.01.2015, 21:12Końcówki wahaczy wyglądają jakby bardziej wysuwały koło. Ale to kwestia myślę maksymalnie kilku minimetrów.
Tu nie chodzi bardziej o dostosowanie geometrii do obniżonego zawieszenia?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

olo

Cytat: sseebbaa1 w 16.01.2015, 21:12Przeszukaj HDD. Może znajdziesz jakąś fotkę zrobioną bardziej wzdłuż samochodu Smiley


ehh szukałem ,niestety mam mało ich ,większość mam na ukochanych 18" Tomasonach TN4 i na tych zostawiam auto, a 19" idą na sprzedaż

sseebbaa1

Cytat: Tomasz w 16.01.2015, 21:16
Tu nie chodzi bardziej o dostosowanie geometrii do obniżonego zawieszenia?
Jestem przekonany, że nie.
ST220 jest fabrycznie niższe od reszty modeli o dokładnie 15 mm (tak podają oficjalne katalogi Forda).
A zauważ, że akcesoryjne sprężyny obniżają zawieszenie zazwyczaj o 30-40 mm w przypadku modeli nie-ST, a i tak żaden z producentów akcesoriów nie nakazuje np. ponownego sprawdzenia geometrii. Więc takie obniżenie nie musi być korygowane na elementach zawieszenia. A z kolei z tego płynie moim zdaniem wniosek, że inne sworznie w ST220 nie miały na celu skorygowania tego fabrycznego obniżenia.

Może po dwóch latach od wprowadzenia mk3 ulepszyli zawieszenie i zostawili je tylko w modelu ST? :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

TAM

Cytat: sseebbaa1 w 17.01.2015, 21:00akcesoryjne sprężyny obniżają zawieszenie zazwyczaj o 30-40 mm w przypadku modeli nie-ST, a i tak żaden z producentów akcesoriów nie nakazuje np. ponownego sprawdzenia geometrii.
Bo to jest oczywiste... Coś jak to, że po wyważeniu kól trzeba je ponownie dokręcić kluczem dynamometrycznym. Osobiście nie wyobrażam sobie, żeby po tak istotnej przeróbce zawieszenia ktoś mógłby być na tyle szalony, żeby nie sprawdzić geometrii.

T

Cytat: sseebbaa1 w 17.01.2015, 21:00A zauważ, że akcesoryjne sprężyny obniżają zawieszenie zazwyczaj o 30-40 mm w przypadku modeli nie-ST, a i tak żaden z producentów akcesoriów nie nakazuje np. ponownego sprawdzenia geometrii. Więc takie obniżenie nie musi być korygowane na elementach zawieszenia. A z kolei z tego płynie moim zdaniem wniosek, że inne sworznie w ST220 nie miały na celu skorygowania tego fabrycznego obniżenia.
Producenci akcesoriów zazwyczaj nie nakazują niczego, co wiąże się z dodatkowymi kosztami. Na przykład mało który pisze, że aby uzyskać sensowny efekt po montażu obniżających sprężyn należy zastosować amortyzatory i zwiększonej sile tłumienia i mnóstwo osób montuje te sprężyny do seryjnych, zużytych amortyzatorów i potem narzekają, że na "sportowym zawieszeniu" zawadzają o progi zwalniające albo dobijają je na co drugiej dziurze.

Faktem bezsprzecznym jest, ze po zamontowaniu zawieszenia -40/-30 różnica w geometrii (w kierunku negatywu) była widoczna gołym okiem, bez żadnych przyrządów. Szczególnie z tyłu. Tak więc korekta geometrii jest absolutnie niezbędna (w zasadzie jest ona potrzebna po każdym rozłożeniu/złożeniu zawieszenia) i nawet po jej zrobieniu lekki (ale naprawdę lekki) negatyw zostaje, szczególnie z tyłu. Dla mnie to plus, ale może Ford miał inne zdanie?

Zauważ, że z przodu zmienili wahacz, piasty, łączniki stabilizatora, a nawet mocowania McPhersonów. Myślisz, że robiliby to tylko po to, żeby zwiększyć rozstaw kół? To dałoby się osiągnąć nieco innym ET felg lub -- w najgorszym razie -- modyfikacją piasty. Po co kombinowali z całą resztą?

Po drugie wizualnie zupełnie nie widać, żeby ST220 miało większy rozstaw kół z przodu, wręcz -- ze względu na szersze błotniki -- wydaje się on wizualnie mniejszy przy identycznych felgach. Czyli prawdopodobnie jest taki sam albo bardzo podobny.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Faktem jest, że pod względem oficjalnych informacji to ST220 jest jedną wielką tajemnicą :)
Dokonanych zmian i ich uzasadnienia musimy się ciągle domyślać. A na końcu okazuje się, że nawet ASO mają błędne informacje odnośnie części :)

Cytat: Tomasz w 19.01.2015, 16:34Po drugie wizualnie zupełnie nie widać, żeby ST220 miało większy rozstaw kół z przodu, wręcz — ze względu na szersze błotniki — wydaje się on wizualnie mniejszy przy identycznych felgach.
Myślę, że masz rację. Błotnik ma zdecydowanie większe wybrzuszenie w porównaniu do zwykłych mk3, co widać zwłaszcza gdy popatrzy się od góry pionowo w dół. Rozstaw samych kół na pewno nie jest aż o tyle większy.


A wracając do felg - wydaje mi się, że kiedyś widziałem informację, że felgi od RS-a mk2 wymagają przy montażu do Mondeo mk3 jakiegoś niewielkiego dystansu. To zdaje się było kilka mm, aby troszeczkę odsunąć felgę od amortyzatorów. Ale niestety nie pamiętam tego dokładnie i nie mogę teraz znaleźć tej informacji.
Jak ktoś znajdzie, to bardzo proszę o wskazanie informacji i jej źródła.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy