[Mondeo] [ST220/3.0V6] Koniec katalizatora i co dalej ?

Alek, 06.01.2015, 16:45 « poprzedni - następny »

Alek

Ahoj
  Chciałem się tylko upewnić czy poprawnie stawiamy diagnozę, a temat wydaje się być popularny.

Pacjent to ST220, 2004r, 183kkm.

Objaw, wyskakują błędy P0430 i P0420, na podglądzie silnika na żywo widać że wykres na sondach za katalizatorami praktycznie pokrywa się ze wskazaniem sond z przed katalizatorów. Wygląda że sondy pracują poprawnie jako czujniki, wskazania "biegają" od 0.1 do 0.9V i jest minimalne opóźnienie zmian za katalizatorem przy niskich obrotach.

Teza. Zakładam w swoim małym rozumku że wskazuje to na fakt że katalizatory nie czyszczą już spalin całkiem, czy szacowna społeczność się zgadza z takim wnioskiem czy też gdzieś czegoś nie ogarniam ?

Pytania :
1. Czy przy takich objawach, ma sens "przepalić katalizator", pojeździć nieco ostrzej po lotnisku i na jakiś czas uda się je jeszcze przywrócić do pracy ?
2. Czy koszt wymiany katalizatorów jest faktycznie tak porażający że nie ma sensu ?
3. Czy jest prawdą że należy takie katalizatory szybko wyciąć (i sprzedać :P ) żeby nie narobić bałaganu ?

T

Cytat: Alek w 06.01.2015, 16:451. Czy przy takich objawach, ma sens "przepalić katalizator", pojeździć nieco ostrzej po lotnisku i na jakiś czas uda się je jeszcze przywrócić do pracy?
Nie sądzę.

Cytat: Alek w 06.01.2015, 16:452. Czy koszt wymiany katalizatorów jest faktycznie tak porażający że nie ma sensu?
Z tymi katalizatorami jest taki problem, że mają dość nietypowe wymiary, a przy tym jest tam mało miejsca, żeby dopasować jakieś zamiennik. Co nie znaczy, że nie jest to możliwe.

Cytat: Alek w 06.01.2015, 16:453. Czy jest prawdą że należy takie katalizatory szybko wyciąć (i sprzedać Tongue ) żeby nie narobić bałaganu?
Zdecydowanie nie należy jeździć z niedrożnymi katalizatorami. Raz, że zwiększa to znacznie ciśnienie w komorach spalania, co może skutkować różnymi, dość poważnymi awariami, a dwa, że zapewne są one niedrożne w różnym stopniu, więc dodatkowo silnik pracuje mniej równomiernie, co też nie jest dla niego zdrowe.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Alek

Znaczy zalecasz stare katalizatory wyciąć i sondy tulejkami oszukać ? Są jakieś sprawdzone wymiary "emulatorów" dla tego silnika ? Czy może prościej jest zablokować te dwa błędy DTC ?

yayko

ja ostatnio to przerabiałem u siebie :)
zastąpić ich się nie da zamiennikami jak pisze Tomasz :) jedynie ori z ASO :)

i Zastąpiłem je decatem z tymi tulejkami :) które polecił mi kolega NeroN z forum :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.phjacus.pl/G45-Emulator-katowy-sondy-lambda-redukcja-M-18x15-M-D4-GZ-12-82-p2033.html
koszt zrobienia tego to około 1100 zł :)

bishop

Cytat: yayko w 07.01.2015, 10:26Zastąpiłem je decatem z tymi tulejkami
Ale czy jest alternatywa aby nie robić decata? Pamiętam że Ty nie boisz się przeglądów :evil:
Cytat: Tomasz w 06.01.2015, 19:55Z tymi katalizatorami jest taki problem, że mają dość nietypowe wymiary, a przy tym jest tam mało miejsca, żeby dopasować jakieś zamiennik. Co nie znaczy, że nie jest to możliwe.
No właśnie. Czy ktoś poszedł tą drogę? Ja bym chętnie wybrał tą bramkę ale nie wiem jak się za to zabrać.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

T

07.01.2015, 11:34 #5 Ostatnia edycja: 07.01.2015, 12:13 by badger
Cytat: Alek w 06.01.2015, 20:47Znaczy zalecasz stare katalizatory wyciąć i sondy tulejkami oszukać?
Ciężko powiedzieć, żebym to zalecał, po prostu wiele osób tak robi. Na pewno jest to lepsze niż jazda z zapchanymi katalizatorami, które i tak nie działają, a przy okazji ryzykujesz uszkodzeniem silnika i masz mniej mocy. Niemniej usunięcie katalizatorów ma swoje wady — może być problem z przeglądem (szczególnie gdy widać od razu, ze ich nie ma) no i jak manewrujesz np. dłużej pod domem to może być lekko czuć spaliny. Albo jak odpalasz auto na zimno w garażu. Generalnie, przy sprawnym silniku, raczej nie jest to wyczuwalne dla przeciętnej osoby, ale są osoby wrażliwe...

Jest jeszcze jedna opcja, jeśli chcesz zachować katalizator i wydać sensowne pieniądze. Otóż seryjne katalizatory z downpipes przy tym rozwiązaniu wywalasz (tylko koniecznie zastępujesz rurkami, a nie drążysz te puszki i to wszystko musi być pospawane precyzyjne), a następnie robisz łączenie dwóch wydechów w jeden nie przed tylną osią, jak seryjnie, ale wcześniej, tak żeby wypadło to w proporcjach 1:2 długości wydechów z poszczególnych głowic. Łączenie robisz do średnicy rury 2,5". Zaraz za łączeniem dajesz katalizator (jeśli chcesz przejść bez problemów pomiar spalin to musi być to minimum metalowy 200 cpsi), a później dobierasz jeszcze jakiś tłumik środkowy. Przed tylną osią robisz płynną zwężkę do 2,25", bo tyle ma seryjny wydech przy przejściu przez tylną oś.

Powyższe jest na pewno tańsze i łatwiejsze niż dorabianie na wymiar dwóch katalizatorów, bo taki pojedynczy łatwo kupić za jakieś, myślę, 500 zł. Do tego dochodzi jakiś używany tłumik środkowy na odpowiednią średnicę (ze 100 zł) no i robocizna (myślę, że u Tomali zrobią to za kilkaset zł) czyli razem okolice 1000 zł i bezproblemowe przeglądy.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Alek

Propozycja przebudowy wydechu powoduje strach i pustkę w oczach tłumikarzy, więc obawiam się że będzie amputacja. Nasz majster który określił że nie boi się spawania i gięcia podniósł taki temat że może wydech brzmieć "metalicznie" po wycięciu. Czy myślisz że lepiej jest wyczyścić puszki katalizatorów i je zostawić; czy może lepiej stare puszki wyrzucić i założyć przelotową rurę ? Jak to jest częściej zrobione w STekach po amputacji ?

yayko


Alek

Ej, nie strasz... ale bardzo metaliczny ? Jak stary passat ? Masz wybebeszone u siebie ?

T

Cytat: Alek w 07.01.2015, 15:50Czy myślisz że lepiej jest wyczyścić puszki katalizatorów i je zostawić; czy może lepiej stare puszki wyrzucić i założyć przelotową rurę? Jak to jest częściej zrobione w STekach po amputacji?
Zdecydowanie nie zostawiaj wydrążonej puszki. To nie ma sensu ani technicznego, ani finansowego, bo stare katalizatory możesz sprzedać w skupie.

« Dodane: 07.01.2015, 16:12 »

Cytat: Alek w 07.01.2015, 16:03Ej, nie strasz... ale bardzo metaliczny? Jak stary passat? Masz wybebeszone u siebie?
Niestety, bez katalizatorów w tym silniku trudno osiągnąć dźwięk pozbawiony wysokich tonów.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

st-power

Chyba i ja mam teraz podobny problem, check po odczytaniu przy pomocy programu SDPROG informuje mnie o katalizatorze rząd drugi. Jutro jadę podpiąć się pod konkretniejszego kompa i jeśli potwierdzi się fakt,że kat jest do wymiany, to będę decydował się na wymianę od razu obu , wykonanych na zamówienie o większej przepustowości.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

T

Jakbyś wymieniał, to od razu przenieś je dalej od głowicy. Tylko trzeba policzyć gdzie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

st-power

28.06.2015, 23:37 #12 Ostatnia edycja: 29.06.2015, 22:22 by st-power
Możesz coś więcej powiedzieć w tym temacie,bo przyznam,że być może zrobię przy okazji ten fragment układu do tłumików środkowych.

« Dodane: 29.06.2015, 22:22 »

Jestem po rozmowach z El-Tecem i będą wykonywać mi katalizatory w przyszłym tygodniu.
Myślę,że będzie to coś zbliżonego do tych :

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zdjęcie zapożyczone w celach poglądowych.

I teraz pytanie dysponuje może ktoś z Was rysunkiem technicznym flanszy katalizatora lub ma stare katy pożyczyć na chwilę? Przyśpieszyłoby mi to sprawę,by mogli już wcześniej przygotować flansze,bo tak to będę miał dwie opcje,albo wykorzystać stare flansze lub zostawić im auto na tydzień,gdyż flanasze laserowo wycina im inna firma.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

T

Cytat: st-power w 28.06.2015, 23:37Możesz coś więcej powiedzieć w tym temacie,bo przyznam,że być może zrobię przy okazji ten fragment układu do tłumików środkowych.
Katalizatory są blisko głowicy, bo wtedy skuteczniej działają, natomiast z punktu widzenia osiągów ich lokalizacja powinna być z goła odmienna. Zobacz, gdzie montują katalizatory w rajdówkach, jeśli regulamin wymaga ich obecności. :)

PS Nie wiem ile chcą za te katalizatory El-tec, ale przypuszczam, że sporo i wydaje mi się, że robienie na zamówienie dokładnie tego samego, co było, jest sporą ekstrawagancją. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

st-power

Może się mylę,ale żeby je przesunąć w sensowne miejsce to czy nie trzeba by przerobić środkową część układu wydechowego,bo w przedniej części pomiędzy kolektorami a złączami elastycznymi jest nie za wiele miejsca? I zapewne trzeba by wydłużać okablowanie sond.
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi