fotorelacja z wymiany dolotu w MK2 ST na K&N 57I-2503

Abigor, 12.12.2014, 23:28 « poprzedni - następny »

Abigor

12.12.2014, 23:28 Ostatnia edycja: 12.12.2014, 23:29 by Abigor
Zestaw dedykowany do Focusa MK2 ST.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.knfilters.com/search/product.aspx?prod=57I-2503

Po rozpakowaniu zestaw prezentuje się następująco

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


A to pacjent

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Do zestawu mamy dołączoną dość dokładną instrukcję (j.ang.) wraz z obrazkami.
Mam zrobione zdjęcia z wszystkich kroków, natomiast całość jest dziecinnie prosta, także daruję Wam wrzucanie wszystkiego.
Pokrótce, przy demontażu trzeba zdjąć osłony plastikowe pasa przedniego, obniżyć chłodnicę, i wyjąć cały stary zestaw górą. By to sobie ułatwić warto odkręcić na aucie z dolotu przepływomierz. Najwięcej kłopotów sprawia część nieopisana w instrukcji - odłączenie mocowania wiązek przewodów od dolotu. Znajdują się one pod komputerem. Trzeba odkręcić jedną śrubkę w tylnej części dolotu, następnie mocowanie kabli wysunąć (na siłę, jakaś dzwignia się przyda) w stronę lewego błotnika, następnie ostatni bolec trzyma w osi wzdłużnej auta, trzeba wysunąć mocowanie kabli w stronę zderzaka.
Oryginalny dolot po zdjęciu prezentuje się następująco

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Montaż nie sprawia najmniejszych kłopotów, wszystko w miarę dobrze pasuje. Jedyny mankament widoczny na zdjęciu to ustawienie puszki zbyt blisko kabiny, skutkujące naginaniem wężyka idącego z kolektora dolotowego oraz prawie pełnym ściśnięciem gumy łączącej zestaw z rurą idącą do turbo. Muszę to jeszcze poprawić, nie powinno być z tym problemu.
Założony dolot

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Całość operacji zajęła mi ok. 4h, gdzie godzinę zmarnowałem na nieopisany w instrukcji krok demontażu mocowania wiązki.
Przy okazji wymieniłem wężyki zbiorniczka płynu chłodniczego (8mm), bo już wyglądały na sfatygowane.

Dla maniaków odchudzania się:
- oryginalny zestaw waży 3,5 kg
- K&N waży 1,8 kg

Na wrażenia z jazdy i hamowni trzeba będzie jeszcze chwilkę poczekać, walczę z wymianą intercoolera i półosiami.

Pozdrawiam,
Maciek

Dybek_87

Mam to samo U siebie ☺dźwięk jest mega ☺Ale kupiłem już foke z zamontowanym dolotem☺ mozesz mi prosze powiedziec jak dostac sie do filtra? Bo zamierza go wyczyścić za pomocą zestawu K&N płyn do czyszczenia i olej