[Focus] ST MK2 311/475

kubańczyk, 29.11.2014, 00:10 « poprzedni - następny »

Kris1976

aaa...no, potwierdzam opinię vtec-a
Ale ten czerwony STek ...z Dobrej...to zdawało mi się że bez tych czarnych pasów jest...
...coraz gorzej z moją pamięcią  :stupid:
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

skoti79

Kris, my mamy lipne ICki, ten co thomas poleca 600x300x76, spokojnie takie Airteca może zastąpić. Taki gen 2 z tego co pamiętam, ma mniejsze wymiary, więc taki fimc może go spokojnie zastąpić. Chyba też sobie zmienię :D

T

Ale nie tylko wymiary się liczą, ale też budowa rdzenia. Airtec jest pewnie powtarzalny, a z "chińczykami" nigdy nie wiadomo, na co się trafi. Na RF ktoś kiedyś rozciął kilka "chińczyków" i wyglądało to naprawdę bardzo różnie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

skoti79

ale jak ICek ma 2 x większą objętość, to jaki by nie był, powinien przynajmniej być porównywalny :)

TAM

13.01.2015, 02:43 #19 Ostatnia edycja: 13.01.2015, 02:45 by TAM
No niezupełnie... Wtedy może być znacznie gorszy! W skrócie mówiąc liczy się powierzchnia chłodząca (tak dokładniej to wypadkowa rezystancja termiczna), a objętość powinna być jak najmniejsza, gdyż w przeciwnym razie pojawi się turbodziura jak studnia. Łatwo zrobić duży intercooler, dużo trudniej taki sam, tylko z małą objętością wewnętrzną, a jeszcze trudniej, gdy przy tym trzeba zapewnić minimalne opory przepływu, żeby spadek ciśnienia był pomijalny. Do tego potrzebny jest naprawdę dobry projekt inżynierski!

vtec

Airtec gen 2 w nowym - AMEN :)
Nic dodać, nić ująć.

skoti79

13.01.2015, 10:22 #21 Ostatnia edycja: 13.01.2015, 10:23 by skoti79
I wszystko jasne :). Może fimc ma mało rurek w środku i wielki radiator :D
Jak już poruszyliśmy temat, to tak z technicznego punktu widzenia co da wymiana IC na większy?
Rozumiem, że zrobi się większa turbodziura, czyli dół pogorszy?
Czy w takim przypadku Nm "przesuną" się na wyższe obroty?

« Dodane: 13.01.2015, 10:23 »

Cytat: vtec w 13.01.2015, 09:59
Airtec gen 2 w nowym - AMEN :)
Nic dodać, nić ująć.

Ale nowy RS będzie pewnie dopiero za 2 lata :P

vtec

Cytat: skoti79 w 13.01.2015, 10:22
Ale nowy RS będzie pewnie dopiero za 2 lata :P
nie stać mnie i nie warto tyle czekać, a tak prawdopodobnie w weekend będzie można już śmigać RS MK2 ;)

TAM

13.01.2015, 12:08 #23 Ostatnia edycja: 13.01.2015, 12:19 by TAM
Cytat: skoti79 w 13.01.2015, 10:22Jak już poruszyliśmy temat, to tak z technicznego punktu widzenia co da wymiana IC na większy?
Rozumiem, że zrobi się większa turbodziura, czyli dół pogorszy?
Czy w takim przypadku Nm "przesuną" się na wyższe obroty?
Skuteczniejszy IC to większa moc przy tej samej turbinie. Nm się nie przesuną, tylko nie pojawią się od razu po wciśnięciu pedału gazu, trzeba będzie troszkę poczekać :) Na hamowni nie będzie tego widać, chyba że na inercyjnej (krótki pomiar) - wtedy rzeczywiście trochę "dołu" zniknie.


« Dodane: 13.01.2015, 12:19 »

Dla jasności - nie mówię, że krajowe fimce są złe czy dobre, bo nigdy nie miałem z nimi do czynienia. Ktoś kiedyś musiałby zrobić rzetelne pomiary, czyli różnica ciśnienia i temperatury na wyjściu i wejściu przy pełnej mocy oraz pojemność wewnętrzna, wtedy byłoby jakieś odniesienie do oryginału (mam jeden ori na półce, to mogę przy okazji zmierzyć mu pojemność).

snafu

Thomas a ty jakieś pomiary ciśnienia robiłeś?
W kwestii temeratury już zostało pomierzone (wparwdzie nei porównane) ale nic lepszego niż FMCI zamontowany u Thomasa nie trzeba.

Kris1976

13.01.2015, 13:30 #25 Ostatnia edycja: 13.01.2015, 13:31 by Kris1976
Cytat: skoti79 w 12.01.2015, 22:04
Kris, my mamy lipne ICki, ten co thomas poleca 600x300x76, spokojnie takie Airteca może zastąpić. Taki gen 2 z tego co pamiętam, ma mniejsze wymiary, więc taki fimc może go spokojnie zastąpić. Chyba też sobie zmienię :D
Airtec jak już a nie powiększanie Icka. Podobne info jak opisał TAM odnośnie icków dał mi kiedyś El-Tec....który chciał mi zrobić Icka pod konkretną moc w ST-ku... ale krzyczał straszne pieniądze.
Witek dobrze kombinuje - wymienić ST na RS a nie wymieniać połowę auta idąc w kierunku RS-a...a i tak zawsze będzie czegoś brakowało. Jak podsumujesz wydatki na ST + ceną zakupu to wysoka cena za RS-a wcale nie jest taka nieuzasadniona.

« Dodane: 13.01.2015, 13:31 »

Cytat: vtec w 13.01.2015, 10:27
nie stać mnie i nie warto tyle czekać, a tak prawdopodobnie w weekend będzie można już śmigać RS MK2 ;)
Zielony ? dłubnięty czy seria ?
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

weksla

Wiece teraz to już zgłupiałem czy zamawiac FMCI za 700zł z kolankami itp czy za 1700zł Airteca 1 gen3
Zgłupiałem.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

skoti79

Cytat: weksla w 13.01.2015, 14:36
Wiece teraz to już zgłupiałem czy zamawiac FMCI za 700zł z kolankami itp czy za 1700zł Airteca 1 gen3
Zgłupiałem.
Wiadomo, że Airtec, gdyby cena się nie liczyła :)

weksla

No tak, tylko własnie ta cena. Ale z drugiej strony gdyby FMCi był hamulcem to moze lepiej poczekać i dozbierac do Airteca, z drugiej strony czas goni
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

vtec