[Mondeo] ST220 by pietro

pietro89, 16.09.2014, 12:32 « poprzedni - następny »

Alek

31.03.2015, 10:47 #15 Ostatnia edycja: 31.03.2015, 11:55 by Alek
Ok... swędzi mnie nos co znaczy że pewnie zaczniemy znowu odwieczny temat  dyskusji o olejach i innych mitach :)

Więc kolego Caqerr, lubię Cię i proszę się nie obrażać ani nic ale:
Dlaczego postulujesz że olej o wyższej lepkości w 100st C będzie lepszy dla mocniej obciążanego silnika niż olej który tą lepkość ma w 100st C niższą? Tak czysto teoretycznie (ale podstawowa fizyka musi się przecież zgadzać).

EDIT: takie rozważanie w temacie też :
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.mondeoklubpolska.pl/showthread.php/140734-pompa-oleju-jakas-alternatywa

TAM

Gdy lepkość jest mała a obciążenie duże, może dojść do zerwania filmu olejowego. Caqerr ma 100% racji.

Alek

Producent silnika tego nie wiedział jak specyfikację pisał ?

TAM

Dziwne pytanie... W każdym razie na pewno nie wiedział, że będziesz robić jakieś mody.

caqerr

5w30, zwłaszcza formuła F ma spory problem. Szybko zrywa film olejowy i panewki mówią papa.
W teorii nie powinno się tak dziać, a w praktyce polecam przejrzeć dział V6 na MKP i zobaczyć ile osób przez marny olej miało problem z zatartymi panewkami. Sporo osób zalewa valvoline 5w40 albo 5w50(od niedawna jeżdżę tez na 5w50), część gulfa 5w40 a i motula zalewają czy Millersa. Ważne żeby nie zalewać 5w30 jeśli ktoś korzysta z zakresu obrotów. Jeśli jeździsz V6 tak jakbyś miał diesla ok, zalewaj co tam chcesz. Ale przy korzystaniu z osiągów... Lepiej nie ;)
Możemy zrobić tutaj wywody, przytaczać normy producentów i inne pierdoły. Ale ja bym się skupił na praktyce. Zbyt dużo osób zatarło panewki w ST220 mając olej 5w30. Przypadek? Nie sądzę. Po zalaniu dobrego oleju i PILNOWANIU stanu na bagnecie wątpie byś ktoś miał problem z tym...
Na zime ok, zalej 5w30. Ale na lato nie radzę tego robić. Szkoda silnika ;)

pietro89

27.05.2015, 09:58 #20 Ostatnia edycja: 27.05.2015, 10:04 by pietro89
mały UP

zrobione/poprawione: oil catchtank, heble przód, łącznik filtr-przepustnica, pompa paliwa, odetkane caty + emulatory na nowych sondach, plastiki komory w kolorze

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Naprawiony też zderzak po zimie:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





Również zrobiłem automatycznie otwieraną klapę bagażnika... enjoy
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=iE1IDnpg0NY


Auto miało okazję brać udział w 1 rundzie GP Polski ... tutaj filmik ze startu z Audi A4 1,8T + nitro ok 550KM ( do końca dwójki byłem z przodu :P ) Czas na lepsze opony na zawody, bo dramat z trakcją ... będą slicki ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=uUsBA1TTshc


Nie prędkość zabija lecz jej gwałtowna utrata ...

bishop

Cytat: pietro89 w 27.05.2015, 09:58zrobione/poprawione: oil catchtank
A co dokładnie zrobiłeś?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

yayko

Da radę  to w kombi zrobić  ?
Podeślij  link  do rtch sprężyn  co kupiłeś  :)

fabio210

Zarąbisty pomysł z tymi sprężynkami, ciekawe czy w w focusie dadzą radę unieść, pchnąć klapę. Podeślij link, albo wrzuć w temat.

qualin

Czym kleiles zderzak? ja kupilem zywice i mate. Chce od srodka tym podkleic. Mam identycznie pekniety zderzak jak Ty miales.

pietro89

28.05.2015, 10:18 #25 Ostatnia edycja: 28.05.2015, 10:20 by pietro89
sprężynki zamówiłem przez neta ( na stronie producenta jest formularz kontaktowy bądź mail podany ) a parametry jak w filmiku podać.... koszt jednej to bodajże 12zł.... reszta info jest w filmiku ( mam siłowniki z laguny itd ) ;)
Ponoć w kombi też idzie zrobić, ale trochę innym patentem...  co do foki nie mam pojęcia....

Co do zderzaka podkleiłem matę z włókna od wewnętrznej strony i dałem pierwszą warstwę szpachli w włóknem.... dalej wykańczałem szpachlówką "finish" czyli bardzo "drobną"

Oil catchtanka "home made" miałem już wcześniej na próbę ale problemem było zaginanie się węży i ten właśnie problem wyeliminowałem... no i podjąłem drugą ( tym razem udaną ) próbę zmiany łącznika dolotu ...
Nie prędkość zabija lecz jej gwałtowna utrata ...

yayko

A jaki patent jest na kombi ? :)

pietro89

? nie wiem, nie mam kombi :P co nieco można znaleźć na YT lub przeszukać równoległe fora ford/mondeo.... ja tak odnalazłem swój patent
Nie prędkość zabija lecz jej gwałtowna utrata ...

Adrian90

Praktycznie w każdym samochodzie da radę zrobić automatyczne otwieranie klapy bagażnika, kwestia odpowiednich sprężyn. W swoim Bravo też miałem taki patent.Pomocne szczególnie gdy wychodzi się ze sklepu z dwiema reklamówkami, bądź w zimie- nie brudzimy sobie rąk ;)

sseebbaa1

Cytat: Adrian90 w 28.05.2015, 11:51Pomocne szczególnie gdy wychodzi się ze sklepu z dwiema reklamówkami, bądź w zimie- nie brudzimy sobie rąk
Słusznie!
Ręczne zamykanie nie jest już wtedy problemem, bo albo mamy już wolne ręce, albo chwycimy za czysty uchwyt wewnątrz auta :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy