[Focus] ST 225 3D Electric Orange

PyRsHaL, 14.09.2014, 23:14 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Cytat: PyRsHaL w 24.08.2017, 17:10
Małymi krokami zbliża się dzień prawdy :P

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Przestań nas ściemniać ślicznymi zdjęciami :)

Dawaj w końcu jakieś cyferki, wykresy i inne konkretne konkrety! :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

PyRsHaL

Czekam na info: jutro czy sobota :)
Cały lotom!
Dzisiaj nawet z pracy okrężną drogą wracałem - trochę przedmuchać i przestrzelać wydech ^^
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

PyRsHaL

Z cyklu "expectations vs reality" :P

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Wpadliśmy dzisiaj na hamownię z naszym misternym planem, który do końca tak jak chcieliśmy się nie powiódł - już tłumaczę dlaczego :(
Program, który mieliśmy już wcześniej przygotowany (Pumaspeed 370) wszedł bez problemowo.
Przy pierwszych próbach - ciągłe uślizgi kół przy doładowaniu w peaku...
Gdy już udało nam się opanować sytuację natrafiliśmy na kolejny problem - overboost (hybrydowa turbina).
Zbyt hardcorowo ustawiliśmy sterowanie turbiną i pojawiają się ciągłe overboosty startując z dołu w okolicach 4 tys obrotów - przez co nie jestem Was w stanie uraczyć wykresem z hamowni, gdyż pionowa kreska na wykresie kończyła się przy 4 tys obrotów i dalej już nic nie było oprócz trybu serwisowego i doładowania na poziomie +/- 30% :(

Wyjechaliśmy na główną drogę i do odcinki 1 - 2 - 3 - 4 - 5 - i ku mojemu zdziwieniu - zero overboostów, a Focus idzie jak szalony trzymając doładowanie na poziomie 1,6 - 1,7 bara ;)
Pojawił się na twarzy szeroki uśmiech od ucha do ucha - myślę sobie - "OK... nie rozumiem o co chodzi, ale skoro jedzie to git" :P

Dzisiaj już z braku czasu nic więcej nie robiliśmy, w tygodniu (lub kiedy ja i Tomek będziemy mieć czas) trzeba będzie "skręcić w dół" nieco sterowanie turbiną do momentu, w którym pozbędziemy się overboostów i dopiero wtedy powtórzyć pomiar.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

rajman

Lipna hamownia, jedź na jakąś obciążeniówkę :P

Co nie zmienia faktu że 370 koni w foce st. Chylę czoła :)

PyRsHaL

26.08.2017, 22:29 #394 Ostatnia edycja: 27.08.2017, 22:07 by PyRsHaL
Rajman - to nie wina hamowni, bo hamownia jest OK.

My po prostu wgraliśmy "gotową" mapę od Pumaspeed, a przesadziliśmy wcześniej z podkręcaniem sterowania turbiny.
Kwestia skorygować i będziemy w stanie bezproblemowo zmierzyć moc.

Poleciałem na autostrade A1 i na 5-6 biegu startując z niskich obrotów przy 4 tysiącach jest overboost i auto przechodzi w "tryb serwisowy" :P
Przy normalnej jeździe - czytaj każdy bieg but w podłodze jest wszystko OK :)

« Dodane: 27.08.2017, 22:07 »

Dzisiejszy dzień był pełen wrażeń!

Było głośno, kolorowo, szybko i cudownie!

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

bmarcin

Pogratulowac wyniku:)

Co to za impreza??

PyRsHaL

Taki tam wypad ekipy ST RS do Szczyrku na zakończenie wakacji :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

Maly

Świetny wynik ;) musi teraz dawać sporo frajdy :)

PyRsHaL

Dzięki wszystkim za obecność na zlocie!
Obowiązkowa powtórka za rok!

W międzyczasie będę musiał się lekko podszkolić :P
Mały onboard ode mnie: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://youtu.be/glGuyGLewEk
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

loockas

Bardzo spokojnie :) Ale niektóre szykany Ci całkiem gładko wchodziły :)

Zazdroszczę. Następnym razem jadę z Wami! :)

sseebbaa1

Fajny filmik!

Oj przydałaby się szpera na tak krętym torze. Słychać jak na łukach (przy odciążeniu jednej strony auta) w momencie dodawania gazu zaczynają piszczeć opony, a konkretnie wewnętrzne przednie koło.

No i poczytaj o tzw. późnym wierzchołku (late apex) i tym samym szybszym "prostowaniu"zakrętów, które pozwala na wcześniejsze rozpoczynanie przyśpieszania przed prostymi. Na tym najwięcej traciłeś.

Zazdroszczę wypadu na tor! :D


PS.
5:53 spociłeś się chyba, co? Hehe!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

PyRsHaL

Szczerze seba?
Ani trochę się wtedy nie spociłem - bo to był drugi przejazd, gdzie po pierwszym (Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://youtu.be/oAzh8dgrYpY) było mi już wszystko jedno.

Aczkolwiek w porównaniu do pierwszego przejazdu - ten drugi o niebo lepszy :P
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance

loockas

Fajne w takich trackday'ach jest to, że można sobie poćwiczyć swoje umiejętności i przy okazji nauczyć się ogarniać własne auto. Pierwszy przejazd i pewnie już wiedziałeś gdzie popełniasz błędy jak wyleciałeś. Problemem zwykle jest to, że nie ma kto pokazać jak takich błędów nie popełniać. Na zlotach MS zdarzało nam się wynajmować instruktorów na tor (szkoła Wróbla). Każdy jechał swoim autem, a instruktora brał za pasażera. Wydawało mi się, że całkiem nieźle sobie radzę. Po jednym okrążeniu zostałem wyprowadzony z błędu. Jednak po kilku sesjach z instruktorem nauczyłem się więcej niż przez lata. Polecam.

sseebbaa1

Cytat: PyRsHaL w 01.10.2017, 23:19po pierwszym (Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://youtu.be/oAzh8dgrYpY) było mi już wszystko jedno.
O jaaaa!
Ale dałeś!

Szacunek dla Ciebie, że zechciałeś pokazać także swoje porażki.
No i porównanie dwóch przejazdów pokazuje, że szybko się uczysz. I to jest ewidentnie na plus! 8)

Widać, że układ niektórych sekwencji zakrętów na torze jest obliczony na wytrącanie samochodu z równowagi - bardzo techniczny tor.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

PyRsHaL

Cytat: sseebbaa1 w 01.10.2017, 22:42Szacunek dla Ciebie, że zechciałeś pokazać także swoje porażki.
No i porównanie dwóch przejazdów pokazuje, że szybko się uczysz. I to jest ewidentnie na plus! 8)

Widać, że układ niektórych sekwencji zakrętów na torze jest obliczony na wytrącanie samochodu z równowagi - bardzo techniczny tor.

Jakie tam porażki - po prostu nowe doświadczenia :)
Co do trudności to było to powiedziane na samym początku odprawy - że tor jest bardzo trudny technicznie.

Pewno gdyby jeszcze była jedna sesja to urwał bym jeszcze kilka sekund - w porównaniu z 1 sesją urwałem aż 9 sekund, więc znaczna poprawa była.
Teraz po przejrzeniu onboardów widzę gdzie mogłem sadzić, a gdzie traciłem sporo czasu :P
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Focus ST MK2 "monSTer" | 352KM 495NM by Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.FSV-Performance