[Mondeo] Mondeo ST220 Bobsona

Bobson, 10.09.2014, 22:27 « poprzedni - następny »

Bobson

01.11.2016, 21:58 #60 Ostatnia edycja: 01.11.2016, 22:05 by Bobson
tyle wystarczy? ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

Dziękuję bardzo!

Zmartwiło mnie trochę ostatnie zdjęcie - wysunięcie filtra oleju na podstawce niebezpiecznie zbliża go do lambdy oryginalnego wydechu. Myślałem bowiem o jeszcze jednej przelotowej podstawce, której chciałbym użyć do zamontowania czujnika temperatury oleju, a wtedy filtr oleju kolidowałby już z lambdą (poprzez jeszcze mocniejsze wysunięcie filtra).

Dlatego Twoje zdjęcia są tak cenne, bo wskazują na potencjalne problemy z moimi modyfikacjami.
Jeszcze raz dziękuję za fotki!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Bobson, wcześniej nie przyjrzałem się dobrze jednemu Twojemu zdjęciu...

Czy Ty zamontowałeś podstawkę z termostatem na wymiennik ciepła? :S

Chodzi mi o to zdjęcie:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

tak, podstawka siedzi na wymienniku
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

Cytat: Bobson w 08.12.2016, 21:26
tak, podstawka siedzi na wymienniku

Nie obraź się, ale to bez sensu.
Skoro masz efektywną(!) chłodnicę oleju, to mało wydajne chłodzenie oleju wodą z silnika jest po prostu niepotrzebne.
Sam wymiennik jest dodatkowo wąskim gardłem w przepływie oleju!


Tutaj moje porównanie grubości wymiennika ciepła do grubości podstawki z termostatem:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Teraz już rozumiem dlaczego u Ciebie puszka filtra tak mocno zbliżyła się do sondy.
Masz zamontowane oba te elementy łącznie, co mocno wysuwa filtr na zewnątrz...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

Wiesz, że wymiennik olej-woda nie ma za zadanie tylko chłodzić olej?
Taki wymiennik przy niskich temp ma jak najszybciej nagrzać olej, stąd też go zostawiłem. Dzięki temu po przejechaniu ledwo 800-1000m przy 0*C na dworze mam już z 70*C na wskaźniku i nie wiele mniej rozgrzany olej.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

Ja jednak nie zastosuję łącznie obu elementów.
Wiedząc, że wymiennik niewystarczająco skutecznie odbiera temperaturę od oleju, to jednocześnie nie spodziewam się, aby szybko przekazywał ciepło olejowi (czyli w druga stronę).
A ograniczenie w przepływie jednak jest i dlatego uważam, że zyski z wywalenia wymiennika przewyższają ewentualne straty wynikające z minimalnie dłuższego rozgrzewania się oleju.
Trzeba pamiętać też, że praktycznie wszystkie inne V-ałki Forda nie mają wymiennika, a nikt nie narzeka na wolne rozgrzewanie się oleju :)

Oczywiście Twoje rozwiązanie jest i tak o niebo lepsze od seryjnego.
A na pocieszenie ewentualnego potencjalnego nabywcy Twojego auta dodam, że na szczęście usunięcie wymiennika ciepła i pozostawianie jedynie podstawki z termostatem będzie dużo prostsze, niż montowanie od początku całego chłodzenia oleju powietrzem :)
Wystarczy inny króciec do przykręcenia filtra oleju i inna rura idąca od pompy wody. Resztę masz już zrobione jak należy :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

ST zmieniło wczoraj właściciela, zabrał je znajomy z okolicy także będę widywał co jakiś czas auto.
Będę je miło wspominał, gang v6 i recaro to elementy których szczególnie brakuje mi w TDCI ale ważniejsze są dla mnie na tą chwile cele motoryzacyjne na 2017 związane z Fiestą.

Finanse się wyprostowały a więc zaczynam program laweta+, itb+ i tdci200+ :P
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

Szkoda eSTeka...
No i teraz jadąc na święta do Szczecinka chciałem po drodze zajechać do Złotowa i zobaczyć na żywo montaż chłodnicy oleju :(

W takim razie rzutem na taśmę (przed zamknięciem tematu) zapytam jeszcze o długość tych Twoich przewodów - pamiętasz może?
Jak dobierałeś długość? Sam mierzyłeś?

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

Kolega z którym robiliśmy te zestawy może mi to pomierzyć bo ma go w tym momencie poza autem.
Ogólnie powiem Ci, że najlepiej kupić końcówki, kawałek węża gumowego i samemu na swoim aucie zwymiarować węże, tam niby jest sporo miejsca ale promień gięcia przewodu skutecznie ogranicza pole manewru...
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

kantor

Trochę odkopie temat. Chyba kolego z Tobą kiedyś rozmawiałem jak twoja czarna sztuka była na allegro wystawiona i dzwoniłem w sprawie samych hamulców. Podczas rozmowy podałeś mi numery tych zaciskow.
e30 e36 e34 e34 e39 e39 i nagle st220

Bobson

Tak, pamiętam ;)
Zaciski to ATE 975 i 976
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

kantor

Wiem :) kupiłem kompletny zestaw z tarczami i klockami;)
e30 e36 e34 e34 e39 e39 i nagle st220

sseebbaa1

kantor - szczegółów dotyczących hamulców, numerów części i "dawców" najlepiej szukaj w temacie modyfikacji hamulców do Mondeo mk3:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,44.msg52228.html#msg52228
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

kantor

20.02.2017, 16:28 #74 Ostatnia edycja: 20.02.2017, 22:53 by kantor
już kupiłem z volvo - czekają na ciepłe dni

« Dodane: 20.02.2017, 22:53 »

bobson - mógłbyś podać długości tych przewodów?
e30 e36 e34 e34 e39 e39 i nagle st220