FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

[Focus] wkładka blok-tuleje 2.5

FORDTUNING.PLTuning mechaniczny i stylistycznyTuning silników benzynowych turbo[Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
1 2 3 4 [5] 6
pasqd #60 | 13.03.2019, 21:45
    Nowicjusz

     Blaszki ma kolega Monti, sam u niego nabyłem i właśnie na nie czekam Smiley
    Samo zdjęcie głowicy w warsztacie to robocizna koło 1k zł, a ze szpilkami, uszczelką i rozrządem robi się 2k.
    Skoro robimy to, żeby tam długo nie zaglądać warto zrobić mały remont. Splanować głowicę, szlifowanie gniazd zaworowych, można przy okazji zdjąć miskę i spojrzeć na panewki.
    Warto też na początku pomierzyć ciśnienie sprężania, jeśli będzie kulało na którymś cylindrze to może warto wymienić pierścienie..
    Znajdź jakikolwiek zaufany warsztat w Twojej okolicy, to w miarę prosta robota i wg mnie nie ma sensu robić 300 czy 500 km bo jeśli coś pójdzie nie tak będziesz musiał tam dymać z każdą głupotą.

    AndyGD #61 | 11.07.2019, 17:27
      Nowicjusz

      pasqd, wyciągając wnioski z tego tematu to najlepiej nic z tym silnikiem nie robić, bo i tak źle, i tak niedobrze Cheesy
      Jedni hejtują wkładki, jedni hejtują blaszki Cheesy
      Ja mam 280KM bez blaszek i bez wkładki, jeżdżę z głową już ponad 30tys km i nic się nie dzieje, także to chyba najlepsza opcja Smiley

      A jak byś chciał przekroczyć te 280KM to wzmocnienie bloku jest już raczej konieczne..


      Z tańszych aut, najlepszy do tuningu jest 2.0T z Vectry C i Saab, bez kucia wyciągają z nich 320KM ( nie ma w nich potrzeby wzmacniania bloku)
      Z Vectry C po liftingu z seryjnych 175KM, przy samym chipie można wyciągnąć do 250KM

      Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

      AndyGD #62 | 11.07.2019, 17:32
        Nowicjusz

        Hmm... No faktycznie
        Rozumowanie godne mistrza
        Skoro było w subaru to zróbmy i w fordzie
        To może jak jest problem z mieszanką paliwowo-powietrzna to załóżmy do tego gaźnik? Przecież w polonezie doskonale dawał radę!
        Oczywiście że silniki bez wkładki padają jak i silniki zakute bo zabija je temperatura! Proste! Za odpowiednią temp spalin jest odpowiedzialny tuner! Na torach padają fury za na prawdę grube pieniądze! Jak jest zje**ny soft to nawet "tłoki z platyny" nie pomogą!
        Z tego co wiem kolega "wazelina" ma zrobiony "u was" silnik na wkładce i program według jego "własnych wytycznych"
        Jaki był efekt? 3 remont silnika?
        Wracając do meritum- każdy st na wkładce PADNIE!
        Może(!) na seryjnym sofcie przeżyje ale po co robić wkładke przy seryjnym sofcie ktoś pomyśli... Przecież jak się robi wkładke to po to, aby więcej "dmuchać"
        I tu zaczyna się problem!
        Problemem wkładki w 2,5t wykonanej przez firmę w Zawoi a wkładanej "na siłę" przez firmę spod Oświęcimia jest to, że przy górnym szczytowym położeniu tłoka, tłok się przyciera! Przez wkładke zaburzona jest "naturalna rozszerzalnosc" tulei cylindrowych. Wiadomo że podczas pracy silnika wszystko "puchnie"
        Skoro tłok "puchnie" a tuleja nie może bo jest "uciskana" przez wkładke która notabene jest wykonana z innego materiału niż blok, przez co rozszerzalnosc cieplna jest zupełnie inna, EFEKT MAMY TAKI ZE NASTĘPUJE PRZYCIERANIE TŁOKA A NASTĘPNIE DESTRUKCJA SILNIKA!
        A jest to efekt zamierzony "wspaniałej firmy" bo klient wraca i mówi "padł mi silnik"
        A w odpowiedzi słyszy że "to absolutnie nie wina wkładki tylko pewnie wtrysk się zawiesil albo padła pompa paliwa przez co temp skoczyła i z tłokow zrobiła się galareta przez wysoka temperaturę"

        Każdy silnik (szczególnie turbodoładowy) ze złym softem padnie!
        A wkładka to jest "ZABICIE SILNIKA" na własne życzenie i to za gruba kasę!
        Oglądając ogłoszenia st-kow z wkładka celem zakupu lepiej od razu omijać te auta bo- albo są już przegrzane albo już je *uj strzelił i są poskładane na szybko i byle jak, aby się tylko pozbyć problemu!

        Czyli jak coś blaszki wystarczają?
        Jak pisałem z FSV to najbardziej zalecali wkładkę ( koszt 9-11tys)...
        Na grupie ford Trójmiasto, jak pytałem się czy gdzieś w 3city ktoś zakłada blaszki to myślałem, że mnie zjedzą bo jedynie wkładka.

        Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka
        incognito8848 #63 | 11.07.2019, 18:40
          Bywalec

          Focus ST '06

          Blaszki też Ci zrobią. Są dwie opcje szlif bloku lub nie
          pasqd #64 | 11.07.2019, 19:43
            Nowicjusz

            Właśnie na tym etapie utknąłem.. co innego zdjąć czapkę, przeszlifować, wsadzić blaszki i złożyć a co innego zabawy z wałem..(koszty!)
            Mało tego, część jeśli nie większość mechaników mówi, że bez szlifowania wału silnik i założeniu nowej uszczelki może zacząć brać olej nawet jeśli wcześniej nie brał...
            MAG #65 | 11.07.2019, 20:32
              Weteran forum
              Smokus Maximus & STraszydło
              Gdańsk / Kristianstad (S)

              Skąd wziąłeś zabawę z wałem?

              Chodzi o to, że przy wkladaniu blaszek Tomek z FSV zdecydowanie sugeruje szlif bloku od góry, tak żeby na styku głowica-blok było idealnie równo.
              Niektórzy po prostu pakują blaszki robiąc tylko głowicę - albo i nie....

              incognito8848 #66 | 11.07.2019, 20:33
                Bywalec

                Focus ST '06

                Tak jak Maciek napisał

                weksla #67 | 11.07.2019, 20:35
                  Weteran forum
                  Mondeo 2.0 TDCI TITANIUM; FOCUS II ST
                  Olkusz

                  Każdy ma swój rozum i portfel:)
                  W tym temacie było powiedziane już raczej wszystko:)

                  incognito8848 #68 | 11.07.2019, 20:38
                    Bywalec

                    Focus ST '06

                    Akurat szlify bloku bardzo mało

                    « Ostatnia zmiana: 11.07.2019, 20:39 autor: incognito8848 »
                    pasqd #69 | 11.07.2019, 21:34
                      Nowicjusz

                      Tfu tfu oczywiście chodziło mi o szlif bloku, który żeby zrobić rzetelnie trzeba wyjąć i pomierzyć na stole a to daje cenę 2x

                      weksla #70 | 11.07.2019, 21:39
                        Weteran forum
                        Mondeo 2.0 TDCI TITANIUM; FOCUS II ST
                        Olkusz

                        też temat szlifyu bloku był już walkowany. Idąc tym tokiem rozumowania wymieniając uszczelkę pod głowicą w jakimkolwiek samochodzie należałoby wyciągać i rozbierać cały silnik. A tego raczej nie robi nikt. Ale jak ktoś chce płacić to jego sprawa:P

                        AndyGD #71 | 11.07.2019, 21:53
                          Nowicjusz

                          Blaszki też Ci zrobią. Są dwie opcje szlif bloku lub nie
                          Wiem, że blaszki też robią.
                          Ale jak tu czytam to chyba jednak lepsze są te blaszki, bo przy nich jednak tłoki się nie przypieka.
                          Tylko jak pytałem o blaszki w Trójmieście to wszyscy, że nie bo fsv mówi, że wkładka lepszą itd

                          Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka

                          weksla #72 | 12.07.2019, 21:13
                            Weteran forum
                            Mondeo 2.0 TDCI TITANIUM; FOCUS II ST
                            Olkusz

                            A co to fsv to jakaś wyrocznia? bożyszcze Focusów? Jak pisałem każdy robi jak chce. Na blachach ponad 400 koni się struga i jeżdżą elegancko.

                            Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
                            Ford Focus ST225--------------------> 400ps
                            incognito8848 #73 | 12.07.2019, 21:23
                              Bywalec

                              Focus ST '06

                              Trzeba zakuwac do takiej mocy?

                              weksla #74 | 12.07.2019, 21:29
                                Weteran forum
                                Mondeo 2.0 TDCI TITANIUM; FOCUS II ST
                                Olkusz

                                Teoretycznie przy 400 koniach powinno się zmienić tłoki i korby na kute, praktyka wykazuje że są auta jeżdżące i mające się dobrze przy mocach pod 400 koni. Nowa oczywiście o ST. Podstawą to dobrze zrobiony Soft i umiejętność operowania obrotami.

                                1 2 3 4 [5] 6