FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

[Focus] wkładka blok-tuleje 2.5

FORDTUNING.PLTuning mechaniczny i stylistycznyTuning silników benzynowych turbo[Focus] wkładka blok-tuleje 2.5
1 [2] 3 4
thomas198 #15 | 17.05.2014, 22:40
    Znawca
    Ford Focus RST?KM?Nm
    Pszczyna

    WWW
    Tak gdzieś natrafiłem na takie zdanie, bo ktoś już otwierał blok z ST FL i zauważyli ze te szczeliny maja te same wymiary jak w bloku z RSa.

    « Dodane: 17.05.2014, 22:47 »

    Here is a bit of info about the I5 engine

    Early engine blocks from an ST (pre face lift) Have different blocks to the face lift ST and RS.
    Early blocks have a slot between the pistons ST engine (pre facelift)
    Gap width 0.50mm
    Depth 14.5mm
    Later blocks also have a slot but it is not as deep.
    Gap width 0.94mm
    Depth 5mm



    « Dodane: 17.05.2014, 22:56 »

    I zapomniałem dodać ze w RSie jest niższy stopień sprężania i to tez wpływa na to ze nie pękają tuleje. A na to wszystko jest lekarstwo, trzeba założyć tłoki o stopniu sprężania 8,0:1 robione na zamówienie (RS 8,5:1). Potem dmuchnąć  turbinka z RSa do 1.4 bar i będzie z 400KM, oczywiście przy dużych wtryskach. Do tłoków  można dorzucić kute i wzmacniane korby, bo wal jest kuty, można go jeszcze wzmocnić przez utwardzanie.

    « Ostatnia zmiana: 17.05.2014, 22:56 autor: thomas198 »
    TAM #16 | 17.05.2014, 23:36
      Weteran forum

      Focus ST '06
      Warszawa

      No zaraz, to kit wzmacniający montuje się po to, żeby przyspieszyć pękanie cylindrów?! Coś tu się nie zgadza. A w ogóle to też natrafiłem na opisy tych szczelin i ich wymiarów, ale firma Dreamscience, która robi i sprzedaje kity nie potwierdziła tego. Sprzedawane blaszki są takie same do pre-FL i FL. Specjalnie o to pytałem przed zakupem, bo - jak wspomniałem - również natrafiłem na ten opis na jakimś forum. Tymczasem blaszki mają 15 mm wysokości do obu wersji i raczej nie wyobrażam sobie, żeby Dreamscience mogło sobie pozwolić na taką karygodną pomyłkę. Być może opis jest prawdziwy dla silników z RS-a i nielicznych wersji ST z końca produkcji.
      Natomiast co do chłodzenia, ktore mają zapewniać nasze słynne szczeliny, to uważam to za nieprawdopodobne, a to głównie z dwóch powodów - po pierwsze, przepływ wody przez tak mały przekrój jest na tyle znikomy, że nie jest w stanie odebrać nawet ułamka wytwarzanego w tych okolicach ciepła. Po drugie, jeśii nawet przepływ byłby jakimś cudem wymuszony przez bardzo wysokie ciśnienie zewnętrzne, to przy tak małym przekroju ciśnienie w szczelinie spadłoby do bardzo małych wartości - tym mniejszych, im szybszy byłby przepływ. To z kolei spowodowałoby gwałtowne wrzenie płynu chłodzącego i... brak chłodzenia. Tak przynajmniej ja to widzę. I chyba coś w tym jest (mam nadzieję, że się nie mylę, bo wydałem sporo kasy na montaż tegi kitu), bo najlepsze tuleje dostępne na rynku, czyli Darton, nie mają szczelin.
      thomas198 #17 | 18.05.2014, 20:24
        Znawca
        Ford Focus RST?KM?Nm
        Pszczyna

        WWW
        Ja już podjąłem decyzje i nie będę robić ani wkładki. kołków tez nie, blaszek nigdy w życiu, kupuje blok z RSa z podstawa walu, te szczeliny poszerzę do 2 mm, tłoki tak jak pisałem już znalazłem, 400 za tłok kuty z pierścieniami. Do tego kupie korby kute i uszczelkę Head Gasket WRC Spec,Szpilki głowicy ARP do Ford Focus RS 2.5 ltr. I to wszystko będzie śmigać bez problemu. A co do nacięcia po miedzy cylindrami to ono musi być, na pewno głębokość 5mm będzie bezpieczna niż ta z ST 14,5mm, i poszerzenie do 2mm wspomoże przepływ wody. Ktoś mówił ze tuleje pękają jak się przeskoczy 500Nm, ale to nie jest tak do końca, dzieje się tak bo się zwiększa temperatura u samej góry cylindra, widać to na zdjęciach które wcześniej dodałem. I mogą nawet popękać przy 400Nm wystarczy jak będzie slaby AFR.

        TAM #18 | 18.05.2014, 20:49
          Weteran forum

          Focus ST '06
          Warszawa

          Jasne, że najlepiej kupić blok z RS-a i o nic się nie martwić. Ale poszerzanie szczelin uważam za bardzo ryzykowny pomysł chociażby dlatego, że 2 mm to strasznie dużo - ze ścianki zostanie ledwie żyletka. Jak już wsadzasz RS-owy blok, to dalsze zabiegi chyba nie mają sensu.
          Masz rację co do AFR-u i liczby Nm, ja mam 525Nm i całe cylindry, ale taki moment zaczyna się u mnie dopiero powyżej 3500 obrotów, a AFR mam wtedy bardzo niski - 11.6. Najgorsze co można zrobić tuningując auto, to duży moment przy niskich obrotach i wysokim AFR. Wtedy naprawa silnika jest tylko kwestią czasu.

          thomas198 #19 | 18.05.2014, 21:01
            Znawca
            Ford Focus RST?KM?Nm
            Pszczyna

            WWW
            wiesz tak naprawdę to ten skrawek aluminium to nic nie trzyma, jak sobie popatrzysz dobrze to tuleje cylindrów (żeliwne) są wciskane w odlew aluminiowy. Mozna jeszcze zrobić cylindry i tłoki na zamówienie, ori cylindry maja 83mm, żeby zwiększyć wytrzymałość wystarczy zrobić tuleje cylindrów na 81mm to da nam 1 mm na ściance i będą niezniszczalne.

            TAM #20 | 18.05.2014, 21:18
              Weteran forum

              Focus ST '06
              Warszawa

              Oczywiście zrobisz co uznasz za najlepsze, ale fajnie byłoby gdybyś wszystko dokładnie opisał i zdał relację jak sie to sprawuje w praktyce. Jakie docelowo parametry chcesz osiągnąć na przerobionym RS-owym bloku?
              thomas198 #21 | 18.05.2014, 21:46
                Znawca
                Ford Focus RST?KM?Nm
                Pszczyna

                WWW
                Do zmiany tulei cylindrów blok z ST może być. Na blok i podstawę walu z RSa trzeba pewnie wydać z 2000, oczywiście używane. Za ta kasę można kupić np. korby kute. Firmę która wymieni mi tuleje już mam. A tuleje tez już znalazłem robią w Anglii. http://www.westwoodcylinderliners.co.uk/

                Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                « Dodane: 19.05.2014, 12:35 »

                Kosz 1 cylindra to 77.50 funtów 
                « Ostatnia zmiana: 19.05.2014, 12:35 autor: thomas198 »

                TAM #22 | 20.05.2014, 00:04
                  Weteran forum

                  Focus ST '06
                  Warszawa

                  Jesli to przyzwoite cylindry, to baaardzo tanio!

                  thomas198 #23 | 20.05.2014, 22:39
                    Znawca
                    Ford Focus RST?KM?Nm
                    Pszczyna

                    WWW
                    Firma istnieje juz od 1930, wiec wiedza co robia.

                    osama80 #24 | 18.10.2014, 08:34
                      Forumowicz

                      Block mod działa i ma za zadanie wzmocnić blok który pod wpływem wysokiej temperatury zmienia kształt i pęka. Pęka najcześciej chyba pomiędzy 3 i 4 cylindrem które są najbliżej turbo jeśli dobrze pamietam. Na moje szczęście mam 1.5 godziny jazdy do Dreamscience wiec blok mod zrobiony za £650. Obecnie maja go na promocji za 595 z wymiana oleju. Nie słyszałem jeszcze o pękniętym bloku po zrobieniu blok modu. Dla niezdecydowanych polecam.
                      thomas198 #25 | 18.10.2014, 08:38
                        Znawca
                        Ford Focus RST?KM?Nm
                        Pszczyna

                        WWW
                        Czyli nie wymieniales tuleji tylko wstawili aluminiowe blaszki po miedzy cylindry?

                        osama80 #26 | 18.10.2014, 08:53
                          Forumowicz

                          Dokładnie tak. Proces jest dosyć pracochłonny dlatego tyle kosztuje. Blaszki trzyma się w specjalnej zamrażarce żeby łatwiej można było je wcisnąć pomiędzy cylindry. Bo i trzeba rozebrać sporo silnika dlatego przy jednej robocie zmieniają tez pasek rozrządu. Koszt samych blaszek nie przekracza kilku £. Dużo roboty ni i trzeba wiedzieć co się robi. Dreamscience jest pod tym względem jednym z najlepszych firm w UK.

                          thomas198 #27 | 18.10.2014, 09:23
                            Znawca
                            Ford Focus RST?KM?Nm
                            Pszczyna

                            WWW
                            Nie, ja zostaje przy wymianie calych tulei, do tego juz mam tloki,korby i wal kuty, jeszcze troche czesci i moge skladac, jedno co mi brakuje to czas!

                            TAM #28 | 18.10.2014, 11:08
                              Weteran forum

                              Focus ST '06
                              Warszawa

                              Blaszki trzyma się w specjalnej zamrażarce żeby łatwiej można było je wcisnąć pomiędzy cylindry.
                              Ja wpadlem na lepszy pomysł - 0.5 kg suchego lodu bardzo szybko załatwia sprawę. Ma on temperaturę -78 stopni, czyli znacznie mniej niż dostępne zamrażarki. Gdyby ktoś chciał robić opisywany mod, to polecam ten sposób.

                              pazuzel #29 | 23.07.2018, 16:09
                                Nowicjusz

                                Witam wszystkich,

                                Osttani post widzę z 2014r. więc chciałbym zasięgnąć opinii ludzi którzy zdecydowali się na w/w  mod. Zapobiegło? Czy polecilibyście ten zabieg potomnym? Może wpadł do głowy nowy, lepszy pomysł?
                                1 [2] 3 4