jaki olej do focusa 2 ST

czita1622, 11.05.2014, 15:59 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

RSBN4N - a które dostępne oleje mają w kartach MSDS wskazany numer 13 02 06 ?
Sprawdzałeś to?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

RSBN4N

19.04.2017, 22:47 #211 Ostatnia edycja: 19.04.2017, 23:03 by RSBN4N
Owszem. Np. Mobil 1 0W40, czy Shell Helix Ultra 0W40. Motul 300V też miał. Ravenol SSL, Castrol, ten zgodny z normą dla Focusa RS również.
Generalnie sporo tego na rynku jest.
Można kart szukać na stronach producentów, ale niechętnie je pokazują.
Tutaj jest zbiorówka kart dla różnych produktów, różnych producentów. Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://elit-oil.io.ua/s944902/dokumentaciya_-_msds

JA lubię stawiać sprawy uczciwie, więc - kod 13 02 05 nie oznacza, że olej nie ma domieszki np PAO. Oznacza tylko, że nawet jeśli ma domieszkę, to jej ogólny udział wagowy jest mniejszy, niż udział oleju bazowego mineralnego. Więc jeśli masz np 55% bazy HC + 25 % PAO + 20% dodatków (przeciwpienne, antyoksydacyjne etc) które powstały w wyniku syntezy, to olej taki oznaczasz kodem 13 02 05.
Z drugiej strony kodem 13 02 06 oznaczony jest np. Specol 0W40. Czy LM Synthoil (kod 13 02 05) jest gorszy od Specola z kodem 13 02 06? No pewnie, że nie, bo baza to jednak nie wszystko.
Trik z kodami w sekcji 13 jest pomocny do odróżnienia twierdzeń marketingowych (np w 100% synthetic, czy fully synthetic) od stanu faktycznego. Nie predefiniuje jednak jakości oleju.



JanuszTomek :)

Tak jak już wcześniej pisałem ty jesteś teoretykiem a ja czy inni z forum praktykiem i ja mam wystarczający powód żeby stawiać twierdzenia na temat castrola lanego przez forda ponieważ porozmawiaj z użytkownikami ST150 czy nawet focusów lub mondeo 2.0 i zapytaj ilu z nich zmieniało silnik lub panewki i jak one wglądało po stosowaniu castrola z forda
To samo tyczy się wielu innych marek oraz silników i ja to widziałem a ty widziałeś chyba tylko kartę msds bo nic innego nie podajesz
Więc nawet nie wiem czy ty wiesz co to jest panewka :)
Ale dalej podpieraj się swoją pseudo wiedzą przy wyborze oleju bo ja posłucham opinii ludzi z branży którzy rozbierają silniki na co dzień i mówią jednym zdaniem NIGDY NIE LEJ CASTROLA Z MARKETU
I nie będę z tobą dyskutować ponieważ ty wiesz tylko w teorii a ja mam trochę teorii i sporo praktyki z silnikami i ich modyfikacjami i jeszcze nigdy nie słyszałem dobrej opinii od kogokolwiek kto tuninguje auta lub po prostu się na nich zna ma temat castrola za normalne pieniądze
Ludzie dają ci fotki jak wyglądał silnik po castrolu a bardziej jego zużycie a ty dalej swoje i dla mnie to są fakt a nie mityczne msds na podstawie którego mówisz, że PAO to nie dinozaury a to też dinozaury tak na marginesie :)
I moim zdaniem troszkę głupio jak wszyscy mówią to samo a ty dalej upierasz się przy swoim lecz tak jak mówiłem człowiek uczy się na błędach, szkoda tylko że na swoich i kiedyś ci ten castrol wyjdzie bokiem tak jak korba w twoim samochodzie ale wtedy to będzie już za późno :)
Pozdrawiam i to co zawsze czyli :) NIGDY NIE LEJCIE CASTROLA ZA 150 ZŁ DO ST/RS !!!!!!!!!!!!!!!!!
Chyba, że chcecie szukać nowego silnika :)

RSBN4N

No wiem wiem. Ty jesteś guru motoryzacji, bo sprzedajesz ubezpieczenia, pewnie też komunikacyjne. Idąc tym tropem pani w kiosku jest guru medycyny, bo sprzedaje Apap i witaminę C :) A wolnych chwilach próbujesz reanimować starą Fiestę po dzwonie. I jeździsz nią po wiosce bez opłat, bo ci się omskło na rejestrację :) Klękajcie narody. I ciągle piszesz "my". Jest was dwóch?

I najwidoczniej ci umknął fakt, że fotki w tym wątku, do których się odwołujesz, porównywały silnik po Valvoline z tym po Millersie. A nie Castrolu, Mobilu czy czymkolwiek innym. Taki drobiazg :)

JanuszTomek :)

Owszem jestem w ubezpieczeniach, miałem też wypożyczalnię zajmuje się likwidacją szkód i ich nagannym niedowartościowaniem do tego mechanika motocyklową i samochodową czasami a główne moje źródło dochodu to giełda papierów wartościowych
Co do fiesty to nie jest to moje jedyna auto więc mogło sobie przestać rok ponieważ nie miałem czasu żeby się nim zająć bo w przeciwieństwie do ciebie nie siedzę i czytam kart msds :) a samochód kupiłem do zabawy
Widzę, że prawda na temat twojej wiedzy bardzo ciebie zabolała :) tak jak myślałem ty nigdy nie widziałeś silnika od środka poza zdjęciami a wypowiadasz się o olejach jakbyś co najmniej w serwisie Ferrari pracował :)
Nie wiem po co zarejestrowałeś się na tym forum skoro jesteś tutaj dwa lata a napisałeś 20 postów i to głównie próbują mi udowodnić, że chu.. castrol jest dobry :)
Nie ośmieszaj się już bo widzę, że bardzo wnikliwie przeanalizowałeś moją historię :D
Ja robię najmocniejsze ST150 N/A w Polsce i opisuje to krok po kroku ponieważ wiem o tym aucie bardzo dużo i dziele się wiedzą która może się komuś przydać bo po to jest to forum a jak czegoś nie wiem to staram uzyskać się tą informacje od innych bardziej doświadczonych użytkowników
A ty co zmieniłeś w swoim super nowym mondeo (max z 2010 roku bo później nie było 2.5) poza olejem na gów.. castrol ??? bo chyba wiesz jak to forum się nazywa :)
Pisałem już wcześniej NIE LUBIE TEORETYKÓW którzy coś tam poczytali w necie a w realu nigdy nawet tego nie widzieli nie mówiąc o naprawie czy modyfikacjach a udają znawców :)
Piszą my mówię o opinii mojej i ludzi którzy w przeciwieństwie do ciebie wiedzą jak zrobić coś przy samochodzie poprawić jego osiągi lub po prostu go naprawić po stosowaniu przez poprzedniego właściciela kiepskiego oleju xD
A interesuje się wieloma gałęziami motoryzacji w tym lotnictwem dlatego tak rozbawił mnie twój teks z olejami używanymi w lotnictwie :D
Powiem ci krótko, szkoda mi czasu na kłótnie z buraczkiem z Warszawy co myśli, że coś wie a nic nie wiem bo mam ciekawsze rzeczy do roboty np moją starą fiestę która objedzie twoje mondeo jak chce i gdzie chce ;)

bishop

Czy jest tu jakiś lekarz na sali? Znaczy moderator? Bo już się nie da czytać przepychanek.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

JanuszTomek :)

Ja już skończyłem bo nie będę dyskutować z kimś kogo wiedza na temat motoryzacji pochodzi głównie z internetu i jest bliska zeru :)
PS sorki za kłótnię ale gość sam zaczął i wiecie jest takie przysłowie "Nigdy nie walcz z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem!"
Co racja to racja :D
Pozdrawiam i zapraszam na inne wątki gdzie można normalnie pogadać :)

sseebbaa1

JanuszTomek i RSBN4N spieracie się chyba nie do końca o to samo :)

Ty JanuszTomek wskazujesz na słabą jakość konkretnego producenta oleju i popierasz to swoją wiedzą praktyczną. Są to na pewno cenne informacje i rzeczywiście także na innych forach internetowych spotkałem się z podobnymi opiniami n/t Castrola. Doświadczalne sprawdzanie stanu silnika pozwala w sporej części zweryfikować przechwałki producentów :D

Ale zauważ, że kolega RSBN4N nie stara się nikogo tu przekonać do Castrola. On po prostu wskazał nam inną ciekawą okoliczność, że w rzadko sprawdzanej dokumentacji technicznej można znaleźć informację, która czasami stoi w sprzeczności z twierdzeniami reklamowymi danego producenta oleju.
Chociaż tutaj wcale nie jestem pewny czy PAO czyli oleje z IV grupy są w tabeli odpadów traktowane jako pełne syntetyki.

PAO jest syntetykiem czy nie, skoro w jego skład wchodzi ropa naftowa? Nie znam się na tym - po prostu głośno myślę :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Możliwe, że właśnie dlatego np. Synthoil od Liqui Moly ma w karcie informację utylizacyjną: 130205.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Grupy:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Zastanawiam się czy nie napisać do producenta oleju i nie zdać mu pytania odnośnie tej informacji związanej z utylizacją produktu :)
Jestem ciekaw co odpiszą.


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

RSBN4N

Polialfaolefiny to produkt (złożonej) syntezy. To chyba wyjaśnia do której kategorii się klasyfikują :)
I tak jak powiedziałeś - nigdzie nie polecałem Castrola. Ani też żadnej innej marki. Każdy wybiera to co lubi - ja w 2,5T obecnie mam Shella 0W40, wcześniej Ravenola SSL. Mondeo nie ma oszałałamiającej mocy, bo jedynie 260 KM, ale nieobce mu są długotrwałe przeloty autostradą z prędkościami 2XX. I nic się nie dzieje. A z kolei jak mi kiedyś zalano na przeglądzie w ASO Motorcrafta 5W30, to po kilku dniach zaczął przypominać barwą i konsystencją spalony olej po frytkach. Poniżej zdjęcie tegoż "oleju" po ok 150 kilometrach przebiegu

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


JanuszTomek :)

20.04.2017, 21:26 #219 Ostatnia edycja: 20.04.2017, 21:32 by JanuszTomek :)
Oczywiście, że PAO to nic innego jak Dinozaury jak to kolega RSBN4N ładnie nazywał
Chyba tyko estry z nich nie są
Przepraszam za całą akcje ale troszkę się poirytowałem ponieważ sporo wiem i sporo widuje na co dzień i nie lubię jak ktoś stara mi się pokazać, że mało wiem a jakoś wszyscy do około mnie uważają inaczej ponieważ motoryzacja to pół mojego życia i jestem troszkę takim motoryzacyjnym maniakiem :)
I nie pisz proszę JanuszTomek bo mam na imię Tomek a Janusz to taka ironia xD

« Dodane: 20.04.2017, 21:32 »

PS fordowski motocraft to właśnie wspomniany castrol i o tym oleju cały czas piszę bo ford leje castrola pod logiem motocrafta wcześniej ford formuła f to cały czas ten sam castrol na którym st nie przejeżdżały nawet 150 000 km po czym panewki się kończyły i dlatego tak mocno odradzam ten olej tzn castrol lany przez forda
Może nie do końca się zrozumieliśmy :)

ST

Takiego brzydala jak  w słoiku - to nie chciałbym nigdy z mojej foczki zlewać :/

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


RSBN4N

Nie chcąc wchodzić po raz kolejny w niepotrzebną dyskusję, polecam monografię Elżbiety Beran z Politechniki Wrocławskiej pt Wpływ budowy chemicznej bazowych olejów smarowych na ich biodegradowalność i właściwości eksploatacyjne.
Tam jest w dość prostej formie opisany proces powstawania bazowych olei. PAO to syntetyk. Koniec i kropka.

Ww publikację mogę pożyczyć chętnym - odbiór w centrum Warszawy. Lub można poszperać w necie, a studenci politechniki wrocławskiej mogą udać się do biblioteki.

JanuszTomek :)

20.04.2017, 22:40 #222 Ostatnia edycja: 20.04.2017, 22:43 by JanuszTomek :)
Nie kłóćmy się o błahe rzeczy bo tak jak pisałeś ile osób tyle teorii :)
Każdy ma swoją i bazuje na własnych doświadczeniach więc nie we wszystkim wszyscy będą się zgadzać ale to dobrze ponieważ nie wszyscy mamy takie same auta domy czy laski i o to chyba w życiu chodzi bo inaczej świt byłby nudny :D
Pozdrawiam i ja jeszcze nie wybrałem oleju do mojego auta :)

« Dodane: 20.04.2017, 22:43 »

PS dlaczego tak często używane jest określenie Foczka :) ?? Może ktoś wyjaśnić ;)

matosu

Focus > Foka > Foczka
co do oleju leje na zmianę Motul xmax 8100 0w40 i Millers xf 0w40 :)
Kiedyś Focus ST MK2 5d - 260/450

weksla

Ja od roku leje taki. Nie planuje zmian.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps