Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJ

 

ST, RS, Focus, Mondeo, Fiesta, Cougar, Courier, C-max, Escort, Fusion, Sierra, S-max


jaki olej do focusa 2 ST

czita1622, 11.05.2014, 15:59 « poprzedni - następny »

JanuszTomek :)

13.04.2017, 21:07 #180 Ostatnia edycja: 13.04.2017, 21:20 by JanuszTomek :)
http://motoroils.pl/dlaczego.html
Tutaj masz więcej informacji a to jeden z pierwszych artykułów z google
Chodzi o to, że dość często np castrol nazywany syntetykiem był olejem mineralnym a poprzez dodatki został rozwodniony i nazwany syntetykiem i z tego co pamiętam jest 5 grup jeśli chodzi o klasyfikacje olejów dlatego piszę, że nie ma nic wspólnego z syntetykiem bo często został tworzony z bardzo niskiej jakości oleju a to nie to samo co syntetyk który zaczyna się chyba od 3 klasy ale wszystko tłumaczy jego cena bo to zazwyczaj 100-150 zł a z gów.... bata nie ukręcisz :D i między innymi millers czy liqui moly już na starcie są olejami syntetycznymi a nie rozrobionym mineralem jak to bywa z większością olejów na naszym rynku
Poczytajcie sobie o tym jak powstają oleje a zrozumiecie o czym pisałem a dla producentów samochodów najważniejsza jest cena zakupu a nie to czy dany silnik przejedzie 300 000 czy 1 300 000 kilometrów a to właśnie głownie olej odpowiada za zużycie silnika a gwarancję przejedzie każdy na każdym oleju średniej półki
Pozdrawiam i przeczytajcie artykuł bo na pierwszy rzut oka jest ok
Po prostu trzeba zrozumieć jak powstają oleje silnikowe a nie tylko kierować się tym co napisał producent bo to bardzo podobnie jak z naszym jedzeniem czyli czytaj etykietkę z tyłu a nie tylko z przodu :D

« Dodane: 13.04.2017, 21:20 »

Mam nadzieję że pomogłem tymi wpisami wielu osobą w dokonani wyporu przy kolejnej zmianie oleju ponieważ nie zawsze wszystko jest takie jak je nazywają a to bardzo fachowa wiedza i mało osób się w nią zagłębia ponieważ nikt się nie spodziewa, że coś z napisem syntetyk mogło być kiedyś mineralnym a tak niestety jest z większością marek i w normalnym autach kręconych zazwyczaj do 3000 będzie ok i nawet silnik po 500 000 nie będzie miał śladów zużycia lecz przy wysilonych wersjach gdzie obroty sięgają 7000 i skoki temperatury są znaczące takie oleje mogą szybko stracić swoje właściwości co nie jest korzystne dla naszych silników oraz prowadzi do ich szybszego zużyci a większości producentów nie zależy na tym by twój silnik przejechał 1 300 000 bo za kilka lat masz przyjść po nowe auto a nie jeździć jednym do śmierci :) więc tanie oleje w tym bardzo pomagają
Pozdrawiam i czekam na wasze opinie :)

RSBN4N

Znów dużo piszesz, ale niewiele z tego wynika.
A teraz coś, co może dla ciebie okazać się szokiem. Liqui Moly to też produkt rafinacji ropy naftowej, czyli jak to ładnie nazywasz "rozrobiony minerał".

JanuszTomek :)

I nie mówię że wszystkie oleje castrola to rozrobiony mineralny czy wszystkie liqui moly to syntetyki ale żeby zrozumieć który jest który trzeba posiadać widzę z powyższego artykułu ale zasada jest jedn, że poniżej 200 zł nie ma co liczyć na prawdziwy syntetyk ponieważ jest on o wiele droższy w produkcji i stąd ta cena a niestety w cstrolu często płacimy z znaczek na butelce a nie za to co jest w środku bo to olej z wyrobioną opinią co bardzo ułatwia im sprzedaż mineralnego syntetyku
Po prostu trzeba troszkę poczytać aby móc wybrać dobry olej dla naszego samochodu bo dochodzą do tego wszystkiego jeszcze wspomniane temperatury kręcone obroty itp ogólnie to jest temat rzeka a to co napisałem to niewielki zalążek wiedzy jaką można nabyć na temat olejów silnikowych lecz na to wszystko brakło by wam życia oraz wiedzy z chemii bo to głownie ta dziedzina odpowiada za tworzenie nowych olejów i ich dopracowywanie lecz zasada się potwierdza czyli tanie nie będzie dobre bo to jak z okazjami na allegro niby super cena ale później dołożysz grube tysiące w remonty :)

RSBN4N

No to przecież ci tłumaczę, że w Liqui Moly, o którym piszesz, wszystkie oleje określane jako "w pełni syntetyczne" mają bazę pochodzącą w większości z rafinacji ropy naftowej. Tzw grupa III. Czy to czynie je złymi? Nie, to świetne oleje. Czy to czyni je lepsze od Castrola? No też nie. Bo to nie sama baza świadczy o jakości oleju. Może być świetny olej z bazą mineralną (np LM), albo wyjątkowo słaby z bazą syntetyczną. 

JanuszTomek :)

13.04.2017, 22:26 #184 Ostatnia edycja: 13.04.2017, 22:33 by JanuszTomek :)
No niby tak ale mu rozmawiamy o olejach z tak zwanej górnej półki więc wiadomo, że zdarzają się wyjątki lecz nie porównywał bym castrola do liqui moly czy millera bo to o wiele lepsze oleje co potwierdzi każdy kto zna się na olejach oraz przypominam sytuację ze spalaniem oleju w 320i
Oczywiście nie ma co porównywać casrola z mobilem czy lotosem bo to tak jak powyższe porównanie ale to nie moje słowa tylko ludzi co mają o tym o wiele większe pojęcie od nas wszystkich
A każdy zrobi tak jak uważa lecz ja nigdy nie naleję do ST czy RS rozrobionego oleju mineralnego bo to droga do obróconej panewki przy ostrej jeździe a catrol używane w sportach motorowych nie ma nic wspólnego z tym w marketach tak jak ford focus 1.4 ma mało wspólnego z RS choć niby baza ta sama
Pozdrawiam

« Dodane: 13.04.2017, 22:33 »

Widzę że ciężko się z tobą rozmawia bo pół twojego samochodu jest z ropy więc to troszkę głupie porównanie ponieważ plastikowy boczek z drzwi ma nie za wiele wspólnego z olejem silnikowym a baza niby ta sama
Lejesz castrola za 100 zł to lej bo jak dla mnie to nie jest olej i dla ludzi co mają o tym pojęcie też nie bardzo więc nie wiem po co te gadanie
Ja przedstawiam fakty a ty próbujesz na siłę udowodnić, że castrol z markety jest super olejem
Tak to wygląda

sseebbaa1

13.04.2017, 22:34 #185 Ostatnia edycja: 14.04.2017, 13:01 by sseebbaa1
Ja właśnie wybrałem produkt Liqui Moly do Mondeo ST220 z wolnossącym 3.0, ale moje uwagi mogą się przydać także do doładowanego 2.5 w Focusie mk2 ST.

Kierowałem się informacjami handlowymi Liqui Moly, które oczywiście mogą być nie do końca obiektywne, ale jednak były pomocne przy rozróżnianiu olejów syntetycznych.
Liqui Moly odróżnia bowiem olej syntetyczny od oleju w technologii syntetycznej.
Syntetycznym nazywany jest olej, który od samego początku (w zasadzie od pierwszej cząsteczki) powstaje jako syntetyk. Natomiast olej w technologii syntetycznej - ogólnie mówiąc - jest gorszej jakości olejem, który jedynie na skutek różnego typu dodatków zaczyna przypominać całkowitego syntetyka. Zaczyna przypominać, ale nie jest jednak pełnym syntetykiem.
Można znaleźć informacje w sieci, że pełny syntetyk dzięki uporządkowanej strukturze cząsteczkowej zdecydowanie dłużej zachowuje swoje właściwości.
Dlatego wybrałem Liqui Moly 5W40 Synthoil, który jest olejem syntetycznym (czyli to pełny syntetyk, a nie technologia syntetyczna).

Jest jeszcze jeden powód mojej decyzji. Wybrałem go także dlatego, że jest określany jako olej ,,lekkiego biegu". Chodzi o to, że wyczytałem parę lat temu, że Ford w odróżnieniu od innych producentów w swoich silnikach stosuje mniejsze kanaliki olejowe wymagające właśnie mniej opornego oleju :D
Dzięki temu miałem pewność, że nawet zastosowanie oleju o wartości xW40 (zamiast zalecanych fabrycznie xW30) będzie spełniało oczekiwania konstruktorów.
Nie wiem czy twierdzenie o potrzebie lania olejów lekkiego biegu do silników Forda jest prawdziwe dla współczesnych silników (np. EcoBoost), ale wydaje się, że tak. Wszyscy producenci idą w kierunku zwiększania płynności oleju, więc nie sądzę, aby Ford obrał przeciwny kierunek rozwoju silników.
Myślę, że zatem warto rozważyć taki olej syntetyczny od LM również do Focusa ST.

Jako rozwinięcie tematu można potraktować także poniższe artykuły znalezione w sieci.
Wskazano tam, że Liqui Moly jest jednym z nielicznych producentów, który rzetelnie informuje o technologii syntetycznej i nie próbuje takich olejów podciągać pod pełne syntetyki.

http://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/wymiana-oleju-olej-syntetyczny-czy-mineralny-ktory-olej-silnikowy-jest-najlepszy/21303rs

http://www.ekonaft.com.pl/firma/informacje-porady/74-rodzaje-olejow-bazowych



PS.
Kolego JanuszTomek widać, że w swoich postach masz coś interesującego do powiedzenia, ale sposób redakcji Twoich wpisów woła o pomstę do nieba. Nie da się tego czytać! Proszę zapoznaj się z zasadami polskiej interpunkcji! Wstawiłeś już kilka postów na forum i każdy wygląda identycznie. Dużo łatwiej będzie się czytało innym forumowiczom, jeżeli będziesz stosował przynajmniej przecinki i kropki. I przy rozpoczęciu osobnej myśli warto wstawić jedną pustą linijkę, bo to wizualnie porządkuje dłuższe wpisy.
Ciekawa zawartość merytoryczna Twoich wpisów zasługuje na porządną oprawę :)
Moja uwaga podyktowana jest czystą życzliwością i mam nadzieję, że tak właśnie ją odbierzesz.

ST220 3.0 V6 226 KM -- -> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM -- -> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy

JanuszTomek :)

Postaram się poprawić ale robię kilka rzeczy na raz i pracuję około 16 godzin na dobę ze względy na różnorodność branży w jakich działam.
Więc z braku czasu nie przywiązywałem do tego uwagi :/
Dziękuję za wsparcie ponieważ to bardzo ważny temat i warty uwagi a większość olejów na naszym rynku to chłam w tym marketowy castrol na którego tak uczulam ponieważ w ogólnej opinii uchodzi za bdb olej a tak nie jest
Z tego co wiem warte uwagi jest Liqui Moly Miller Valvoline i Motul często stosowany w motocyklach kręcących się do 17 000 więc bo sporo jeździłem na takich sprzętach :D
Pewnie jest wiele innych marek o bdb parametrach z OLEJEM SYNTETYCZNYM a nie pseudo syntetycznym ale te są chyba najbardziej popularne i dostępne lecz cena motula i valvolina zastanawia ponieważ jest w okolicach niesyntetycznego castrola
Pozdrawiam i mam nadzieję ze pomogłem i moja długo nabywana wiedz się komuś przyda :)

RSBN4N

Cytat: JanuszTomek :) w 13.04.2017, 22:26
Ja przedstawiam fakty a ty próbujesz na siłę udowodnić, że castrol z markety jest super olejem
Tak to wygląda


No właśnie sęk w tym, że ty nie przedstawiasz żadnych faktów. Twoja wiedza nt olejów jest znikoma, więc nie wiem skąd u ciebie takie parcie na pisanie elaboratów o rzeczach o których nie masz pojęcia.

weksla

Kolego widziałem naocznie silniki rozebrane od początku jeżdzące na zalecanym castrolu w specyfikacji 5w/30
Naprawdę obraz nędzy i rozpaczy. Nie będe ty snuł wywodów teoretycznych ale wiem co pisze. Mowa oczywiśxie o silniku 2.5T porównują np rozebrany silnik który latał na valvolone to było niebo a ziemia. Może znajdę gdzieś fotografie.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps -- -- -- > 160ps
Ford Focus ST225-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- > 400ps

RSBN4N

Cytat: weksla w 13.04.2017, 23:07
Kolego widziałem naocznie silniki rozebrane od początku jeżdzące na zalecanym castrolu w specyfikacji 5w/30
Naprawdę obraz nędzy i rozpaczy. Nie będe ty snuł wywodów teoretycznych ale wiem co pisze. Mowa oczywiśxie o silniku 2.5T porównują np rozebrany silnik który latał na valvolone to było niebo a ziemia. Może znajdę gdzieś fotografie.


Świetnie. Ja widziałem swój.

weksla

13.04.2017, 23:24 #190 Ostatnia edycja: 13.04.2017, 23:30 by weksla
Super. Skoro widziałeś swój rozebrany to jak domniemam nie sprawdził się ten Castrol hehe
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps -- -- -- > 160ps
Ford Focus ST225-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- > 400ps

JanuszTomek :)

13.04.2017, 23:26 #191 Ostatnia edycja: 13.04.2017, 23:42 by JanuszTomek :)
Pewnie i moja wiedza jest znikoma bo tak jak pisałem nie jestem chemikiem ale za to szwagier jest :)
Lecz pochodzi ona głownie z różnego rodzaju testów oraz artykułów no i z doświadczenia ponieważ jak już kiedyś wspominałem mam bardzo dużo kontakt z branżą motoryzacyjną począwszy od sprzedaży części po serwis i tuning więc widziałem sporo porozbieranych silników a sporo część awarii to oczywiście panewka za którą odpowiada nic innego jak słabej jakości olej którym jest między innymi castrol za 100-150 zł zwany syntetycznym z dopiskom 5w30 itp
Nie jestem teoretykiem a praktykiem i wszystkie naprawy wykonuję sam więc nie wiem kto ma większą wiedzę na temat olejów czy motoryzacji i nie mi to oceniać ale wszystkie testy i ludzie z branży mówią to samo co ja i może masz rację oni wszyscy się mylą a ty dalej napędzaj sprzedaż nowych samochodów poprzez lanie kiepskiego oleju do porządnych aut jakimi jeździmy
Tak jak wcześniej pisałem castrola to można lać do golfa 1.4 a nie czegoś czym ma się jeździć i modyfikować jak na auto sportowe przystało
Pozdrawiam i nie spodziewałem się, że z olejowego tematu taka burzliwa dyskusja wyniknie :D
Ale uwierzcie mi, wiem co mówię bo sporo już tego przerobiłem w swoim krótkim życiu

« Dodane: 13.04.2017, 23:42 »

Jesteś uparty jak osioł i widzę, że nic ciebie nie przekona do porządnych olejów no chyba, że jesteś dystrybutorem castrola to by wiele tłumaczyło :0
Lecz to nie jestem temat od przekonywania nieprzekonanych a od tego jaki olej lać do naszych ST i na 1000% Liqui Moly czy Millers jest lepszym olejem niż castrol więc nie wiem po co te kłótnie na tak błahe tematy
A jak nie jesteś przekonany to zacznij kręcić co chwile do 7 000 i zobaczymy czy rok na tym castrolu przejeździsz bo ja stawiam max pół i korba wyjdzie bokiem
Tak jak pisałem catrol dobry dla emerytów i lepszy niż niższa półka w Tesco ale nie do sportu i wysilonych silników no chyba, że jeździmy nimi jak emeryci nie obrażając emerytów :)
A najbardziej czułymi silnikami na złej jakości olej jest V-Tec Hondy a w szczególności VTI oraz bardzo znany z ukręcania korby 2.0 TS alfy a to wszystko za sprawą marketówek 10w40 które w ogóle nie nadają się do tego silnika ponieważ jest on luźno spasowany i potrzebuję co najmniej SYNTETYKU 10w50 jak nie 60
Pozdrawiam i nie lejcie castrola anie niczego co kupicie w markecie bo to oszczędność 100 zł a silnik to zazwyczaj 3000 PLN ;)

TAM

W końcu i tak teorie wymagają sprawdzianu w praktyce - i to właśnie taka wiedza jest niezwykle cenna. weksla opisał jak się sprawował Castrol w silniku 2.5T - opisał co widział. Może to się komuś podobać lub nie - kwestia gustu, ale dyskutowanie z faktami jest raczej dziecinne. Ze swojej strony dodam, że weksla przedstawił sprawę bardzo delikatnie. Ja powiem tak - większego syfu jak Castrol w 2.5T po przebiegu 10000 km dawno nie widziałem.

JanuszTomek :)

Proszę was nie rozmawiajmy o castrolu bo to nie jest olej i nikt o zdrowych zmysłach nie naleje go do ST i czegokolwiek co ma być nawet lekko upalane chyba, że lubi widok korby wystającej z bloku lub odgłos stukającej panewki xD
Każdy ma prawo do swojego zdanie i dlatego tyle różnych marek i trendów na świecie a każdy będzie mówił że jego wybór jest najlepszy bo tacy jesteśmy ale czasami trzeba przyznać innym rację tym bardziej jak jest ich o wiele więcej i wszystko wskazuje, że tak właśnie jest
Pozdrawiam i też kiedyś lałem castrola ale do audi 100 2.3 i to było chyba 8 lat temu :D więc moja wiedza wtedy w porównaniu do obecnej była żadna
Każdy w życiu popełnia błędy lecz lepiej uczyć się na błędach innych niż na swoich
Idę spać bo mam dość tej mordęgi :D

Cons

Ty to się  chyba zwyczajnie musisz komuś wygadać, co? :D
Najlepiej takiemu co chociaż trochę zna się na motoryzacj :P
Fiesta ST MK7