Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJ

 

ST, RS, Focus, Mondeo, Fiesta, Cougar, Courier, C-max, Escort, Fusion, Sierra, S-max


jaki olej do focusa 2 ST

czita1622, 11.05.2014, 15:59 « poprzedni - następny »

TAM

Rijndael, nie zgodzę się tylko z jedną rzeczą - spalanie może wzrosnąć nawet o 2 l/100km, sam widziałem taki przypadek. Co prawda zdarzyło się tak po wymianie z xx30 na xx50, ale to pokazuje tylko jak bardzo rodzaj oleju może wpływać na spalanie. Ja sam przetestowałem bardzo dużo różnych olejów w wielu Fordach i nie mam problemu co wlewać - od ładnych paru lat jest to Mobil1 0w40, który mam z pewnego źródła (to bardzo ważne, bo jest pełno podróbek) i stosunkowo tanio. To co się zmienia, to tylko nazwy kolejnych wersji tego oleju (np. wcześniej SuperSyn, teraz New Life itd.) mówiące o zmianie specyfikacji na lepszą. Zawsze byłem z tego oleju bardzo zadowolony, sprawdzał się w każdych warunkach. Teraz w mocno podkręconym Focusie ST wymieniam go co 10 Mm i widzę że pracuje, i ze jest to bardzo dobry moment na wymianę. Jeszcze nie jest ciemny, ale widać już wyraźną różnicę w porównaniu ze świeżym. A po wymianie da się wyczuć cichszą pracę silnika.

steveno

Cytat: custom w 28.12.2015, 08:50
Jakie odczuliście różnice - jeżeli są po zmianie oleju
5w30 na 0w40.
zastanawiam się nad przejściem na 0w40


Lepiej ( łatwiej) odpala na zimnym takie moje odczucie.TAM mnie namówił i lałem do ST a teraz do Rs-a:)
Ja nie plukałem nic jak przechodziłem spuszczam i lałem nowy z 5w na 0.w. Co do milersa to w rajdówkach i na Exo forum zachwalają,ze jak jest mocno pałowany to wyższe temperatury wytrzymuje.
Do przodu!

custom

Cytat: steveno w 28.12.2015, 17:28
Lepiej ( łatwiej) odpala na zimnym takie moje odczucie.TAM mnie namówił i lałem do ST a teraz do Rs-a:)
Ja nie plukałem nic jak przechodziłem spuszczam i lałem nowy z 5w na 0.w. Co do milersa to w rajdówkach i na Exo forum zachwalają,ze jak jest mocno pałowany to wyższe temperatury wytrzymuje.


dzięki za odp
dokładnie interesuje mnie 0w40 mobil 1 new life - przyzwoite parametry w stosunku do ceny.
przemyśle jeszcze ravenol 5w30 fel - bliżej mu normami do norm z volvo i też na bazie PAO

z czystej ciekawości
jeździł ktoś na dedykowanym przez volvo 0w30 ?

kiedyś jak przyszła moda na millersa myślałem o nim ale brak info takich jak TBN, NOACK, HTHS wykluczyły go z poszukiwań.
wybrałem do Octy Rs - Fusch Racing
seria trident z Millersa nie trzyma parametrów generalnie olej na poziomie elfa.
IMHO - Z millersem jest trochę jak z motulem mocny marketing na forach i kilka mocno poukładanych osób dostało propozycje bycia importerem i jest jak jest - oleje dobre , niektóre bardzo dobre( subiektywne oceny kilku parametrów np tempertaura silnika podczas upalania ) np seria cfs i tyle ale są lepsze oleje w niższej cenie.




Rijndael

Cytat: TAM w 28.12.2015, 17:27Rijndael, nie zgodzę się tylko z jedną rzeczą - spalanie może wzrosnąć nawet o 2 l/100km, sam widziałem taki przypadek.

Z czego miałoby to wynikać? Nie widzę żadnego, teoretycznego wyjaśnienia, oprócz sytuacji, w której gęsty olej uszczelni mocno już wyeksploatowany silnik. Nie wydaje mi się możliwe, żeby olej był w stanie w tak dużym stopniu wpłynąć na opory wewnętrzne silnika.
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Części tuningowe z mojego byłego auta --  kliknij tutaj.

TAM

Nie wiem, ale dla mnie nie jest to wcale takie dziwne. Omawiany silnik był w dobrym stanie, a większe spalanie było po zmianie na xx50. Nie należy zapominać, że straty powstają nie tylko na styku tłok-cylinder, ale m.in na rozrządzie. Nie bez powodu oleje na etykietkę ,,energy conserving" muszą zasłużyć, a tylko to oznacza już co najmniej o 2.7% mniejsze spalanie niż jakiś olej odniesienia   tej samej klasy lepkości. Gdy się do tego doda zmianę z xx30 na xx50 (który nie był EC), to różnica w spalaniu może być zdecydowanie większa.

ethernal

Trochę mnie przestraszyliście swoimi opiniami. Myślałem, że Milers to "top topów". Też mi się wydaje mało realne, aby spalanie (na trasie) skoczyło o 2L/100km przy tej samym stylu jazdy.

fabio210

Sam jeżdżę w tej chwili na millers 5w40, jestem zadowolony, odporny na temperatury, trzyma barwę, ale przez jego małą dostępność, zmieniam na Mobil 1 0w40 NL. TAM mnie namówił, dobra jakość, niska cena i dostępność. Jeśli Tomek leje do swojego stejka i jest zadowolony, jak sam napisał, kilka lat już jeździ. Co do spalania w zależności od oleju, oz 2 litry to nie, ale jak w alfie w silniku 1.6 ts, zmieniłem z mobila 5w50 na Elf 5w40 zauważyłem spadek średniego spalania tak plus minus 1litr. Coś musi w tym być, ale to już na moje wykształcenie żeby to rozgryźć, więc może niech wypowie się na ten temat jakiś inż mechaniki.... XD

ethernal

Z tym skokiem spalania przyczyną musi być coś innego.
Millers`a kupiłem u @Heko, sugerowałem się opiniami m.in. z tego forum. Jeśli chodzi Mobil1 0W40 NL ciekawa propozycja, ale z mobilem (castrolem i motulem podobnie) jest taki problem, że nawet do 30% polskiego rynku to podróbki i weź tu bądź mądry....

Rijndael

Cytat: TAM w 28.12.2015, 20:43Nie wiem, ale dla mnie nie jest to wcale takie dziwne. Omawiany silnik był w dobrym stanie, a większe spalanie było po zmianie na xx50. Nie należy zapominać, że straty powstają nie tylko na styku tłok-cylinder, ale m.in na rozrządzie. Nie bez powodu oleje na etykietkę ,,energy conserving" muszą zasłużyć, a tylko to oznacza już co najmniej o 2.7% mniejsze spalanie niż jakiś olej odniesienia   tej samej klasy lepkości. Gdy się do tego doda zmianę z xx30 na xx50 (który nie był EC), to różnica w spalaniu może być zdecydowanie większa.

Ja nie zauważyłem żadnej zmiany przy przejściu z 5w30 na 5w50. Kompletnie żadnej. Więc jeśli była, to minimalna. Myślę, że za tak dużą różnicę w spalaniu odpowiadają bardziej aspekty psychologiczne --  lepszy olej, mniejsze opory przy podróżowaniu na czerwone pole obrotomierza. :)
Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. :)
Części tuningowe z mojego byłego auta --  kliknij tutaj.

matosu

A co sądzicie o Motul 8100 X-max 0W 40?
Kiedyś Focus ST MK2 5d - 260/450

ethernal

19.04.2016, 14:04 #100 Ostatnia edycja: 19.04.2016, 14:07 by ethernal
Zastanawiam się na olejem z Australii marki Penrite, dokładnie 10 TENTHS PREMIUM 0W40. Co prawda nie spełnia fordowskiej normy WSS-M2C937-A, ael jego parametry przedstawiają się ciekawie:

API SN/CF
ACEA A3/B3
JASO MA

Lepkość kinematyczna cSt
w 40oC            85
w 100 oC          14,9
Indeks lepkości             185
Lepkość CCV (Cold Cranking), cP w -35 oC           6009
Lepkość HTHS cP            >3,7
Temperatura płynięcia                 - 51
Noack                <5,5
Zawartość wapnia w %                0,296
Zawartość boru, w %        0,063
Zawartość cynku, w %                 0,124
TBN                   9,8

KARTA PRODUKTU

Co o tym sądzicie?

weksla

Dobry olej.  A certyfikaty to niestety matketing i nabijanie kasy
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps -- -- -- > 160ps
Ford Focus ST225-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- > 400ps

ccLot

Amsoil Signature Series 0w40 ma praktycznie identyczne parametry  i jest trochę tańszy.
Na dniach wyląduje u mnie.

thomas198

19.04.2016, 22:13 #103 Ostatnia edycja: 20.04.2016, 09:52 by thomas198
Mam kilka fotek silników które jeździły na różnych olejach, zgadnijcie co to za oleje, dodam ze oba samochody upalane.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Wysłane z mojego ASUS_Z00AD przy użyciu Tapatalka

« Dodane: 20.04.2016, 09:52 »

Widzę że dobra łamigłówka dla was , mała podpowiedź millers nano i valvoline.

ethernal

20.04.2016, 11:59 #104 Ostatnia edycja: 20.04.2016, 12:03 by ethernal
@thomas198
Millers nanodrive 5W40? i valvoline synpower 5W40 lub 0W40?  :}

Cytat: weksla w 19.04.2016, 14:18
Dobry olej.  A certyfikaty to niestety matketing i nabijanie kasy

Cytat: ccLot w 19.04.2016, 20:14
Amsoil Signature Series 0w40 ma praktycznie identyczne parametry  i jest trochę tańszy.
Na dniach wyląduje u mnie.

Czyli uważacie że ten Penrite 10 TENTHS PREMIUM 0W40 posiada parametry, które nadają sie do naszych silników 2.5t i mogę go bez obaw śmiało zastosować?