Szanujemy Twoją prywatność. My i nasi partnerzy wykorzystujemy cookies oraz inne technologie w celu dostarczenia Ci spersonalizowanej usługi najwyższej jakości.
WIĘCEJ INFORMACJIAKCEPTUJ

 

ST, RS, Focus, Mondeo, Fiesta, Cougar, Courier, C-max, Escort, Fusion, Sierra, S-max


jaki olej do focusa 2 ST

czita1622, 11.05.2014, 15:59 « poprzedni - następny »

iceman

W 5W50 masz wyższą lepkość przy wyższych temperaturach. Nie widzę problemu przy codziennej jeździe.

TAM

Problemów rzeczywiście nie będzie, ale samochód niepotrzebnie będzie więcej palić. Ten olej nie tyle ma większą lepkość w wysokich temperaturach, co jej nie traci, a w standardowej temperaturze pracy ma większą gęstość niż xxW40.

iceman


TAM


borocds

Informacyjnie:
MOTUL wrócił z powrotem ze specyfikacją 937a w oleju 8100 X-Max 0w40

AdixST

Chcę wymienić olej w Foce i raczej zaleję Castrolem tylko zaczynam już głupieć z tymi oznaczeniami A5, B5, A3 itp...
Niby Castrol zaleca Magnateca Proffesional 5W-30 A5, czyli takim najlepiej zalać? Czy najważniejsze, żeby był to 5W-30, a te dopiski są już mniej ważne? Myślałem, że jak 5W-30 to 5W-30, ale chyba nie do końca tak jest... Podpowiedzcie coś, bo się pogubiłem :)
PS. Silnik póki co seria.

wodzmistrz

Ja tylko krótko przedstawię swój przykład, bo jestem dosyć świeżo po wymianie oleju - miałem wcześniej (tak przynajmniej twierdził poprzedni właściciel) zalanego Motula 5W30 z oznaczeniem C3. Teraz mam zalany Mobil One Super 3000 XE też 5W30. Nie wiem dokładnie niestety jakie ma to drugie oznaczenie.

Najistotniejsze, że różnicę przy szybszej jeździe autostradowej widzę - Mobil One ma ok. 10 stopni wyższą temperaturę jak się szybko jedzie. Takie wrażenia po zmianie.
Focus ST MK2 - 2XX HP / 4XX Nm
Eibach Pro Kit, IC FMIC, dolot Simota, Wydech 2.75" całość (aktywny), SS, Block mod, Dystom 4x22 mm, świece RS, EGT Auto Gauge, Valvo 5w50, Koła RS, niewystrojony :)

borocds

hmmm a nie powinniście zalewać olejem 0w40 ?

weksla

I chyba nie Castrolem
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps -- -- -- > 160ps
Ford Focus ST225-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- > 400ps

wodzmistrz

20.09.2016, 22:57 #159 Ostatnia edycja: 20.09.2016, 23:06 by wodzmistrz
Zalecany przez producenta jest 5W30 i według tych zaleceń mechanik zalał nowy. Tragedii nie ma, aczkolwiek przy następnej wymianie pewnie przerzucę się na 0W40
Focus ST MK2 - 2XX HP / 4XX Nm
Eibach Pro Kit, IC FMIC, dolot Simota, Wydech 2.75" całość (aktywny), SS, Block mod, Dystom 4x22 mm, świece RS, EGT Auto Gauge, Valvo 5w50, Koła RS, niewystrojony :)

AdixST

To ja już sam nie wiem... Ilu ludzi, tyle opinii.
Też słyszałem, że zalecany jest 5W30....

weksla

Castrol nie ma dobrych opinii nie lej
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps -- -- -- > 160ps
Ford Focus ST225-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- > 400ps

matosu

Zalecany przez producenta jest 5w30, ale jeżeli zamierzasz więcej upalać lej 0w40.

Castrol to najgorsze barachło na rynku pomijając jeszcze inne firmy "krzak".
A co do samego oleju lepiej na nim nie oszczędzać. Polecam Millers'a.
Kiedyś Focus ST MK2 5d - 260/450

DuDi

auto st 225km 192tyś sprowadzony: pierwszy olej po sprowadzeniu castrol magnatec proffesiojanl 5w30 kupiony w interc.... jeżdżone pół roku autko nie bierze oleju - przynajmniej wizualnie nie jestem wstanie tego sprawdzić :)
auto przy mojej jeździe spala 13-15L trasa do 8,5 - 9l

produktem zalecanym do forda jest castrol magnatec proffejonal 5w30 i taki zlałem
z tego co widzę to polecacie mobil, - millers revenol najlepiej 0w30
Ow... lepszy przy niskich temp. ale częste wymiany?

auto mam używane na co dzień dojeżdżam 5km do pracy
przy niskich temp poniżej 0 do -15 -20 auto po odpaleniu ma ciśnienie oleju prawie na 5bar
rozgrzanie na biegu jałowym czasami trwa długo do kilkunastu minut nie obciążam silnika na zimnym oleju
ale zauważyłem że tworzy się "serek" pod korkiem, płynu chłodzącego nie ubywa :)

średnio raz w miesiącu startuję w popularnej edycji jazdy po torze wtedy chce żeby autko pokazało na co go stać
próby czasowe są po średnio 4 min wtedy auto jest upalane na maxa potem przerwa, 5-7 prób na dzień

poradźcie: olej który przy niskich i wysokich temperaturach będzie chronił silnik? co ile wymieniać?
uważam że olej jest ważnym elementem składowych żywotności silnika na który mamy wpływ - cena nie gra roli :)

sseebbaa1

Cytat: DuDi w 16.01.2017, 23:20poradźcie: olej który przy niskich i wysokich temperaturach będzie chronił silnik?


Chcesz połączyć ogień i wodę....
Ale da się! :D

Zastosuj na pewno olej o wyższej drugiej wartości, czyli np. W40 lub W50. To będzie oznaczało wyższą odporność oleju na wysokie temperatury robocze (wspomniane przez Ciebie starty na torze - już nawet 4 minuty ostrej jazdy po torze spowodują mocne podbicie temperatury oleju; W30 może okazać się daleko niewystarczający).

A jeżeli chodzi o ochronę silnika przy zimnych startach w niskich temperaturach, to można zastosować dodatek do tego oleju np. na bazie dwusiarczku molibdenu [MoS2]. To da poślizg metalowych części, nawet jeżeli przez początkowe sekundy olej będzie jeszcze zbyt gęsty by wykonywać prawidłowo swoją robotę.

ST220 3.0 V6 226 KM -- -> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM -- -> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy