[Mondeo] Jakie dobre klocki hamulcowe do zacisków ASBO z ff st mk2

weksla, 14.04.2014, 18:11 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

No to w swoich wnioskach posunę się jeszcze dalej :D
Producenci powinni robić klocki hamulcowe pod kolor felg!
Wtedy pył z klocków osiadający na felgach będzie w zasadzie niewidoczny.
Muszę to opatentować  :stupid:
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

heeh patentuj, jestem za:D:D:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

kleber

powiem tak ja mam klocki ATEceramic i zlego slowa nie powiem nie mialem przypadku zeby mi hamulce spuchly a mialem na nich chyba 2 albo 3 treningi na miedziance, no i faktycznie pyla znacznie mniej
ps. Weksla za co Cie zbanowali na MKP????

weksla

No dzięki Kleber, decyzja jużpodjęte. Dojadę stare i kupuję te Ceramic.
Za co zbanowali?
W zasadzie to nie mam pojęcia. Sa debile i tyle. Banda gimnazjalistów. Twardzieli zza kompa hehe
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

kleber

Cytat: weksla w 22.04.2014, 12:46Banda gimnazjalistów. Twardzieli zza kompa hehe
sam bym tego lepiej nie ujoł ha ha ha

weksla

:)

wysłane z galaktycznego gada...
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

caqerr

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://motofocus.pl/nowosci/11824/jurid-white-ceramiczne-klocki-hamulcowe-dla-najbardziej-wymagajacych-kierowcow

Jeszcze tymi można się zainteresować.
Pytanie jaka cena :D

Ven83

Odgrzewam kotleta :D

Panowie,
nowe tarcze Brembo 320 mm na zacisku ASBO zostały pogięte dość konkretnie w 2-3 mce po założeniu.

Usłyszałem od pewnego mechanika że twarde klocki z domieszkami ceramicznymi (tzw "beton") są dużo twardsze przez co skuteczność hamowania jest mniejsza na gładkiej tarczy, tym samym hamowanie trwa dłużej i temperatury są wyższe.
Im twardszy klocek tym większe ryzyko przegrzania tarczy. A że Brembo to badziew to się przegrzały.

Nie powiem, przez te 3 miesiące na klockach ATE Ceramic ani razu nie musiałem szorować felg (oryginalne ST 220).
Co było aż podejrzane. One praktycznie wcale nie pylą, a na pewno nie na czarno :)

Rekomendują mi założenie miękkiego klocka i tarcze przetoczyć, np Ferrodo, będzie pylił ale temperatury obniży i tarczy nie pokrzywi. Najtańsza opcja. Nie mam zamiaru kupować nowego kompletu tarcz za 500zl jak te Ceramic znowu je zagrzeją.

Piasty były wyszorowane na gładko i mają nowe łożyska, więc wykluczamy na ten moment jako źródło.

Jakie macie doświadczenia z tymi klockami i gięciem tarcz?

sseebbaa1

Na pewno odpuść sobie przetaczanie tarcz, bo sam zauważyłeś, że tarcze są przegrzane i to przez to się pokrzywiły. Przegrzanie oznacza zmianę struktury metalu.
Zresztą nawet jeżeli przetoczenie miałoby "uratować" tarcze, to przecież masz już pewność, że ten Twój konkretny zestaw Brembo jest kiepsko odporny na temperaturę. Zatem przetoczenie nie spowoduje, że na przyszłość będą bardziej odporne na Twoją jazdę :) One ciągle będą wykonane z tego samego metalu.

Ja miałem kiedyś przegrzane tarcze TRW (dotyczyło to standardowych tarcz 300mm, ale w Mondeo TDCi 115 KM). Przegrzanie powodowało, że tarcze hałasowały i na zimno, i na ciepło. I to pomimo tego, że były proste. Metal zmienił swoje właściwości. Wyrzuciłem je chociaż nie osiągnęły jeszcze minimalnej grubości.

Czy lepiej klejące klocki obniżą temperaturę tarczy?
Na logikę można powiedzieć, że nie, a już na pewno nie w trakcie awaryjnego hamowania. Bo przecież wzrośnie skuteczność hamowania, a więc dana energia pochodząca z ruchu auta zostanie przekazana tarczom w krótszym czasie.

Klocków Ferodo nie używałem, ale można znaleźć opinie, że Ferodo DS2500 są porównywalne z klockami Hawk HPS, a na tych Hawkach akurat jeżdżę.
Klocki pylą i brudzą felgi. Ale na pewno nie jest to brudzenie bardziej widoczne, niż zwykłych Motorcraftów. No chyba, że hamujesz ekstremalnie i uzyskujesz opóźnienia nieosiągalne(!) dla Motorcraftów, to wiadomo, że będzie trochę więcej - ale to oczywiste, bo klocek mocniej pracuje.

Moje Hawki pracują z gładkimi tarczami Zimmermanna (z powłoką CoatZ, czyli z powłoką antykorozyjną = ładniejszy wygląd). Bez obaw zamontowałbym też tarcze ATE, bo miałem je wcześniej i były OK.
Zimmermanny i ATE powinny być bardziej odporne na przegrzanie.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

loockas

Cytat: Ven83 w 13.10.2017, 08:04Usłyszałem od pewnego mechanika że twarde klocki z domieszkami ceramicznymi (tzw "beton") są dużo twardsze przez co skuteczność hamowania jest mniejsza na gładkiej tarczy, tym samym hamowanie trwa dłużej i temperatury są wyższe.

Skuteczność hamowania jest mniejsza tylko na zimnych klockach. Po rozgrzaniu się skuteczność wzrasta, bo przecież jaki inny byłby sens montowania sportowych klocków?

Ja mam u siebie złoty środek - czyli DS Performance. W połączeniu z gładkimi tarczami ATE nie ma problemu zarówno na zimnych hamulcach (chociaż jest odczuwalnie słabiej przy pierwszym hamowaniu) jak i na ciepłych. Zestaw przetestowany w Ułężu na lotnisku, w moim odczuciu daję radę jak na możliwości seryjnego zacisku.

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 13.10.2017, 10:06Moje Hawki pracują z gładkimi tarczami Zimmermanna (z powłoką CoatZ, czyli z powłoką antykorozyjną = ładniejszy wygląd).
Jeżeli ten zestaw wytrzymuje jazdę naszego moderatora to powinien być polecany do aut sportowych :P
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

sseebbaa1

No tak nie do końca wytrzymuje. Podczas ostrzejszej jazdy - przy hamowaniu - tarcze zaczynają telepać autem. Czuć, że mocno odczuwają temperaturę i być może nawet delikatnie się wówczas wichrują .
Natomiast ważne jest to, że po ostygnięciu powracają do swojego początkowego stanu, a to moim zdaniem oznacza, że Zimmermanny wykonane są porządnie.
Telepanie autem pokazuje, że tarcze nie odprowadzają na czas ciepła i jest go za dużo jak dla takiej wielkości tarczy i zacisku.
Z torowym wykorzystaniem zestaw ASBO (nawet z dobrymi klockami) miałby duży problem i raczej by spuchł...



PS. Tylko żeby było jasne: zestaw ASBO jest bardzo dobrym zestawem. Puchnie dopiero przy ostrej jeździe. Już wcześniej pisałem, że zestaw z Focusa ST potrafi wytrzymać od 3 do 5 potężnych hamowań zanim się przegrzeje, a standardowe hamulce nie wytrzymują nawet pierwszego(!) awaryjnego hamowania z prędkości ponad 200 km/h.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Ven83

Dzięki za uwagi. Zanabyłem drugi komplet używanych oryginalnych tarczy FoMoCo, 24.8mm,
założę i zostawię klocek ATE Ceramic na początek, pierwsze 1000km i pojadę na diagnostykę.

Zobaczymy czy wytrzymają. Jak nie to toczenie + miękki klocek BOSCH lub ATE, może pylić byle by nie gięło tarczy.
Jazda nie jest wyczynowa, bo po mieście.


Thombike

Ok. Ja dotąd miałem GreenStuff ale przody już sie skończyły niemal a na TUV trzeba jechać więc zamówiłem...ATE Ceramic. Powód - niższa cena przy prawdopodobnie zbliżonej wydajności. Tarcze zostają jeszcze te co sa bo spokojnie dają radę i nie sa zużyte, krzywe czy coś. Po prostu sa ok. Ale poczytałem i teraz sie zastanawiam, czy na pewno ATE Ceramic to był dobry wybór? Auto raczej robi małe przebiegi i zazwyczaj miasto i jego bliskie okolice. Jak daleki wyjazd to i tak zwykle po 20km na Autobahn i ogień, więc raczej nie rozgrzeję ani tarcz ani klocków a tu czytam, że aktualnie zamówione to raczej pracują ok na "podgrzaniu". GreenStuff były w tej kwestii bardzo ok. Zwykle ich wydajnośc była niemal od pierwszego hamowania zbliżona. Cały układ nigdy się przesadnie nie zmeczył na tyle, by złapać fadding czy cos...Hmm...Zaleta greenStuff, dla tych co mieliby kłopot - prawie nie pyla, przynajmniej nie jakimś czarnym pyłem, który od razu widać.