FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

[S-Max] Smokus MAXimus, czyli Rodzinny Autobus nr 2... i pół Turbo ;)

FORDTUNING.PLMy, nasze auta i nasze inicjatywyNasze auta[S-Max] Smokus MAXimus, czyli Rodzinny Autobus nr 2... i pół Turbo ;)
1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 52
sseebbaa1 #15 | 22.04.2014, 08:47
    Moderator
    ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
    Gorzów

    Przed chwilą zatankowałem do pełna wg tego samego zwyczaju co zawsze, czyli do drugiego odbicia (...)
    Zauważyłem, że w S-Maxie rura wlewu paliwa jest jakaś mocno zakręcona. Nawet jeżeli obsługa stacji zatankuje mi auto do drugiego czy nawet trzeciego odbicia, to i tak potem wchodzi jeszcze co najmniej 10 litrów(!) kiedy sam powolutku dolewam. A rekordowo udało mi się dolać jeszcze 13 litrów!
    Ta rura jest jakoś tak dziwnie zakręcona, że spienione paliwo łatwo podchodzi pod wlew i wyłącza pistolet dystrybutora.

    Jeżeli chcę sprawdzić spalanie S-Maxa, to go sam tankuję i to pod korek. Tzn. tankuję tak długo, aż widzę paliwo stojące w rurze. Tylko wtedy mam pewność rzetelnych obliczeń. Takie tankowanie potrafi trwać kilka ładnych minut, ale to jedyny sposób.

    Ty przetestowałeś spalanie na stosunkowo krótkim odcinku (300km), więc kilka litrów w jedną czy drugą stronę może mocno wypaczyć wyniki.

    Dystrybutory na różnych stacjach mogą w różnym stopniu spieniać paliwo (m.in. szybkość podawania paliwa).
    Ale nawet jeżeli tankujesz auto na jednej ulubionej stacji, to jest parę detali, które spowodują, że nie będziesz pewny poprawności wyniku przy kierowaniu się zasadą "do drugiego odbicia" (chociażby czy identycznie ustawisz pistolet we wlewie).



    PS. Ja też poważnie rozważam zakup S-Maxa w benzynie (w miejsce obecnego TDCi), ale to dopiero najwcześniej za rok.

    MAG #16 | 22.04.2014, 09:03
      Weteran forum
      Smokus Maximus & STraszydło
      Gdańsk / Kristianstad (S)

      Ja zawsze tankuję sam i z reguły do drugiego odbicia.
      Zwykle tankuje dopiero wtedy gdy świeci mi sie juz rezerwa, ale teraz chciałem zobaczyć jak to wyszło przez ten tydzień, a że w momencie gdy przejeżdżałem obok stacji zerknąłem na licznik, a tam równiótkie 300km przebiegu się pokazało, to szybko nawróciłem i wjechałem na stacje zatankować.

      Potem zobaczę jak w długim okresie ustabilizuje się spalanie na kompie (kilka tankowań bez kasowania średniego spalania) a jak to będzie wyglądało przy dystrybutorze - na razie jest ok Wink

      Ale zacząłem sie zastanawiać, czy jednak nie kupić drugiego malego, taniego autka, takiego typowo do poruszania się po mieście "wokół komina" - związane jest to tez z tym, że będę musiał teraz dośc często jeździć do Polski i z jednej strony raczej ciężko będzie mi jeździć i załatwiac sprawy w Polsce bez auta, a z drugiej strony zostawianie bez auta żony z trójką dzieci też jest malo komfortowe....

      MAG #17 | 28.04.2014, 10:11
        Weteran forum
        Smokus Maximus & STraszydło
        Gdańsk / Kristianstad (S)

        Dzisiejsze tankowanie i wynik pod dystrybutorem 13litrów na setkę - a wolno nie jeździlem...  Wink

        Muszę pojechać do Polski na kilka/kilkanascie dni, ale jadę niestety nie Smokiem, a ojca Mondeo (musze mu je oddać), wiec jeszcze tym razem nie dam rady sprawdzić na hamowni co tam w realu "siedzi" pod maską.
        Będę z tym musiał do połowy czerwca poczekać, a na razie sporo wskazuje na to, że kupię sobie tak na szybciutko Puga 206 1,4HDI - mam taka ofertę z rodziny i mocno się nad nią zastanawiam, bo w tym aucie ostatnio mnóstwo rzeczy było zrobione (cała przednia zawiecha, hamulce, tylna belka) i poza pierdółkami (no i wyglądem, bo to białe 5D na pordzewiałych stalusach), to nie ma za bardzo sie tam do czego przypiąć.
        A ostatnio widziałem, że ten silniczek bardzo ładnie Heko kreci na 90kucy, co przy tej malutkiej masie jest już bardzo przyzwoitym wynikiem.

        MAG #18 | 13.05.2014, 09:42
          Weteran forum
          Smokus Maximus & STraszydło
          Gdańsk / Kristianstad (S)

          No to po dwóch tygodniach wróciłem z Polski, gdzie m.in. odebrałem przesyłeczkę z fajna zawartością - wtryskami z RS'a Wink
          Ponieważ dowiedziałem się, że nie wymagaja one strojenia, to zapewne w trakcie czerwcowego wyjazdu do Polski zawitaja w aucie razem z FMIC i dolotem.
          A zaraz potem pojadę na hamownię....

          Na razie mam mase roboty, ale w weekend planuję zrobienie pierwszego malutkiego moda, troszkę zabawy z odświeżeniem lakieru i sciagnięcie znaczka 2,5T z drzwi plus wyregulowanie maski, bo troche krzywo leży...

          No i będę musiał pobawić się z parowaniem fona z "niebieskimzębem" w aucie - skoro jest zainstalowany, to dobrze byłoby go rozkminić i uruchomić...  Wink

          cliner #19 | 13.05.2014, 09:46
            Doświadczony
            Ford Focus ST-3,prawie fabryka

            Wtryski kupiles nowe?

            Sent from my Nexus 5 using Tapatalk

            MAG #20 | 13.05.2014, 09:50
              Weteran forum
              Smokus Maximus & STraszydło
              Gdańsk / Kristianstad (S)

              Nie - to są uzywki, ale są one dokładnie sprawdzone i wyrównane - kupione od osoby tutaj z forum....

              MAG #21 | 15.05.2014, 09:52
                Weteran forum
                Smokus Maximus & STraszydło
                Gdańsk / Kristianstad (S)

                Całkiem przypadkiem zauwazyłem, że tarcze do mojego Smoka i do Foki RS maja takie same parametry (oprócz średnicy oczywiście), więc zacząłem badać sprawę i wychodzi, że przekładka zacisków z RS'a to pikuś  Evil - potwierdził mi to jeden czlowiek, który w swoim S-Maxie (poliftowy 2,2TDCI) załozył zaciski od RS'a.

                Czyli do listy modów do wykonania dopisałem jeszcze wymianę zacisków przednich  Cheesy

                btw - jakie tarcze/klocki byście mi wtedy polecili? Przynajmniej tarzce chciałbym mieć takie same w przodu i tyłu...

                MAG #22 | 22.05.2014, 11:15
                  Weteran forum
                  Smokus Maximus & STraszydło
                  Gdańsk / Kristianstad (S)

                  Tak sie chciałem pochwalić, bo dotarły do mnie (znaczy do domu do Gdańska) zaciski z Foki RS Wink
                  Czyli na przód będę miał tarcze o 2cm wieksze niż w standardzie, gdzie jest 316mm...

                  Zastanawiam jeszcze nad zestawem tarczy i klocków i generalnie mam do wyboru tarcze Brembo albo Zimmermann (wersje gładkie) z klockami albo Ferrodo DS2500 albo EBC Yellowstuff - wybór tak ograniczony, bo wtedy i przód i tył byłby na takim samym zaestawie - jak sądzicie, na co sie zdecydować?



                  Troszkę się "pochwalę" juz nabytymi zabawkami...

                  Dolot OptiFlow - tutaj jeszcze w bagazniku, ale jak zjade do Gdańska, to będzie kombinowanie jego montazu, bo trzeba bedzie doprowadzić zimne powietrze do niego...

                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                  Tak wygląda wtryskiwacz z RS'a Wink

                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                  Jest znaczek....

                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                  Nie ma znaczka....

                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                  Jest znaczek....

                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                  Nie ma znaczka.... Cheesy

                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                  btw - zamówiłem spojler tylnej klapy - w podróbce za 150zł (ori kosztuje ok. 1.100zł po rabatach) - zobaczymy jak będzie ze spasowaniem...

                  Rijndael #23 | 22.05.2014, 12:23
                    Administrator
                    Warszawa

                    Zastanawiam jeszcze nad zestawem tarczy i klocków i generalnie mam do wyboru tarcze Brembo albo Zimmermann (wersje gładkie) z klockami albo Ferrodo DS2500 albo EBC Yellowstuff - wybór tak ograniczony, bo wtedy i przód i tył byłby na takim samym zaestawie - jak sądzicie, na co sie zdecydować?
                    Oczywiście na Zimmermanna i Ferodo. Smiley

                    Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. Smiley
                    Części tuningowe z mojego byłego auta — kliknij tutaj.
                    sseebbaa1 #24 | 12.06.2014, 08:01
                      Moderator
                      ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                      Gorzów

                      A w Szwecji zabraniają Ci zagazować smoka, czy jak?

                      MAG #25 | 12.06.2014, 08:59
                        Weteran forum
                        Smokus Maximus & STraszydło
                        Gdańsk / Kristianstad (S)

                        Instalacja z homologacją wykonana w Szwecji (nie mam innej opcji żeby to legalnie użytkować) kosztuje takie pieniądze, że przy moich przebiegach rocznych oscylujących w okolicach 15tkm jest całkowicie nieopłacalna.

                        Mam znajomego, który ma auto na szwedzkich blachach gdzie zamontował sobie w Polsce instalkę a na przeglądy jeździ po wcześniejszym demontowaniu zbiornika i parownika, z tym, że gdyby miał jakiś wypadek i odkryto by instalkę, to miałby powaaaaaaaaaażne kłopoty...



                        Z innych ciekawostek - zamówiłem spojler na tylną klapę (leży już w garażu) i będę go montował przy okazji lakierowania błotników (są wypiaskowane przy progach do gołej blachy).

                        Niestety za względów finansowych (wykańczanie nowo kupionego domu "zjada" kasę w niesamowity sposób) odpuszczam sobie na razie lakierowanie dokładek zderzaków - za tych parę stówek inne pierdółki porobię.


                        MAG #26 | 05.07.2014, 15:34
                          Weteran forum
                          Smokus Maximus & STraszydło
                          Gdańsk / Kristianstad (S)

                          Parę fotek ze spotkania byłego i obecnego autka  Evil

                          Mariusz (obecny właściciel) w drodze do Norwegii odwiedził moją mieścinkę - miło było pogadać i ponownie posłuchać tego pięknego wydechu w eSTeku...

                          Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                          Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                          Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                          Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                          « Dodane: 05.07.2014, 15:43 »

                          A tak wyglądał mój zestaw podróżny w drodze do Polski  Wink

                          Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                          Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)





                          sseebbaa1 #27 | 05.07.2014, 21:05
                            Moderator
                            ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                            Gorzów

                            To zawsze jest miło zobaczyć, że wcześniejsze autko u kolejnego właściciela jest zadbane i ktoś szanuje włożony wysiłek.

                            Ale jeżeli chodzi o Twojego obecnego S-Maxa to ja MAG wręcz nie mogę patrzeć jak masakrycznie schowane są koła w nadkolach! Zwłaszcza dwa ostatnie zdjęcia pokazują to bardzo dobitnie.
                            Wzór felg nie jest moim ulubionym i uważam, że nie pasuje do Twojego samochodu, ale to kwestia subiektywna i możesz mieć inne zdanie. Natomiast samo schowanie kół będzie raziło przy każdych felgach (nawet przy dużo ładniejszych).
                            Proszę zrób coś z tym, bo aż szkoda, żeby autko o takiej prześlicznej mocy wyglądało jak Wartburg czy Nysa. Smiley

                            ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
                            MAG #28 | 06.07.2014, 09:56
                              Weteran forum
                              Smokus Maximus & STraszydło
                              Gdańsk / Kristianstad (S)

                              Seba - te fele nie są moimi ulubionymi, ale auto było w Szwecji, a moje 20-tki MS Design leżą w garażu w Gdańsku i będą zakładane w przyszłym tygodniu przy okazji roboty przy hamulcach i sprawdzaniu klimy, która gubi gdzies czynnik i trza ją przeswietlić.

                              sseebbaa1 #29 | 06.07.2014, 12:37
                                Moderator
                                ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                                Gorzów

                                20-tki MS Design leżą w garażu w Gdańsku i będą zakładane w przyszłym tygodniu
                                Słuszną linię ma nasza władza!

                                ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
                                1 [2] 3 4 5 6 7 8 9 ... 52