[Mondeo] Wycięcie katów Mondeo ST220 Konkrety

Tycek, 20.02.2014, 13:57 « poprzedni - następny »

torbert

Emulatory dajesz w sondy za katalizatorami. Wymieniać tych TYLNY ch nie warto bo i tak ich odczyty nie będą już wiarygodne. Przednich jeżeli działają ja bym nie ruszał



Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

MotoManiaq

Dzięki za konkret!

A czy te emulatory się jakoś reguluje, żeby check nie wyskakiwał , czy wystarczy wkręcić tylko jedno w drugie?

torbert

Nie ma regulacji wystarczy wkręcić. U mnie na jednej sondzie jest ok, na drugiej wali checka więc też trzeba mieć trochę farta z miejscem wspawania gwintu w decacie

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

sseebbaa1

Można kupić emulatory sondy z regulacją. Wówczas małą wkręcaną szpilką regulujesz przepływ spalin w kierunku sondy.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MotoManiaq

16.07.2017, 13:48 #49 Ostatnia edycja: 16.07.2017, 13:50 by MotoManiaq
Cytat: sseebbaa1 w 16.07.2017, 13:44
Można kupić emulatory sondy z regulacją. Wówczas małą wkręcaną szpilką regulujesz przepływ spalin w kierunku sondy.

ew mozna zastosowac podkladki, zeby sonde oddalic od spalin? zakupielm te same emulatory co kolega yayko, podawal kiedys w linku  :]

MotoManiaq

No i jestem w trakcie walki z decatem w mondku :) przedni kat bajka, sondy i sam katalizator wyszedl pieknie. natomiast tylny... trzeba sciagnac :

1. kolektor ssacy - potem mamy dostep do srub trzymajacych kat.
2. wyjąć alternator (od strony koła i trzeba rozpiac koncowke drazka) , bo za nim sa ukryte sruby trzymajace kat.
3. kupilem takie caty: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.ebay.pl/itm/HIGH-FLOW-STAINLESS-STEEL-DECAT-EXHAUST-PIPES-FOR-FORD-MONDEO-3-0-V6-ST220-00-07-/220540489795?hash=item33593cd043:g:R7oAAOSwY3BZGZ5O
Spasowanie w miare ok, w miare, bo tulejka tylnego wychodzi centralnie w alternator... trzeba bedzie flansze odciac , lekko obrocic i ponownie zespawac... , dodatkowo wymieniam przednie sondy na nowe NTK (dzieki Sebaa za poradnik ;))

jak zloze do kupy pochwalę się dźwiękiem ;)


MotoManiaq

Wrzucam filmik jak gada, no i... To jest dramat! Jakies pomysly jak wydobyc wiecej basu teraz, bo w gornych obrotach honda zalatuje
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://youtu.be/Ul0zCmbPW0g

zajc

08.08.2017, 13:37 #52 Ostatnia edycja: 08.08.2017, 13:42 by zajc
U mnie na seryjnym wydechu jest podobnie na wolnych obrotach, jak dla mnie bomba. Natomiast na wyższych obrotach moje ST220 brzmi lepiej, nie ma metalicznego dźwięku.

« Dodane: 08.08.2017, 13:42 »

A jak z pracą silnika? Po usunięiu katalizatorów zauważyłem spadek momentu na niskich obrotach ale za to od około 4500 rpm jest wyraźnie lepiej!

MotoManiaq

No wlasnie ten metaliczny dzwiek irytuje, moze cos niedokrecone jest i rezonuje.... Ja czuje lepsza elastycznosc w gornej czesci obrotow, czyli podobnie jak ty

MotoManiaq

10.08.2017, 12:57 #54 Ostatnia edycja: 10.08.2017, 13:03 by sseebbaa1
Musze usunac te pierdzenie.... decat z przodu silnika chce zostawić... zastanawiam sie nad wrzuceniem tlumika srodkowego wiekszego o takie cos (jak sie zmiesci, musze pomierzyc) Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://mtuning.pl/Tlumik-Srodkowy-TurboWorks-LT-Dual-3-Dual-3-X-Pipe,p,3948. Mam wydech JP i w srodku sa ok 30cm tlumiki przelotowe, zamiast nich bym wstawil ten tlumik, jak myslicie, co wyrzeźbię?

Ten filmik mnie przekonuje, że może się udać :
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=8XpDmyGyrXs?

Pytanie do Rinajdela, mozesz powiedziec jakie konkretnie tlumiki i gdzie wstawiles?

T

X-pipe nie należy wstawiać byle gdzie. Zasadniczo X-pipe służy do wywołania podciśnienia w podwójnych wydechach (spaliny z cylindra w jednej głowicy wywołują podciśnienie w wydechu dla drugiej i zwiększają sprawność opróżniania cylindra).

Mój wydech wyglądał w ten sposób:
- kolektory MSDS,
- 2x2" i po każdej stronie tłumiki rurowe AWG,
- przed tylną osią łączenie w 2,8" (bo nie dało się poprowadzić dwóch rur),
- za tylną osią rozejście na 2x2",
- tłumiki końcowe Sebring.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

MotoManiaq

Cytat: Tomasz w 10.08.2017, 14:20X-pipe nie należy wstawiać byle gdzie. Zasadniczo X-pipe służy do wywołania podciśnienia w podwójnych wydechach (spaliny z cylindra w jednej głowicy wywołują podciśnienie w wydechu dla drugiej i zwiększają sprawność opróżniania cylindra).

Mój wydech wyglądał w ten sposób:
- kolektory MSDS,
- 2x2" i po każdej stronie tłumiki rurowe AWG,
- przed tylną osią łączenie w 2,8" (bo nie dało się poprowadzić dwóch rur),
- za tylną osią rozejście na 2x2",
- tłumiki końcowe Sebring.
Pierdzenie jest juz przeszloscia, wymienilem male dwa tlumiczki przelotowe na dwa tlumiki rozprezne 50cm dl i 80szerokie, brzmi tak i jest extra
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://youtu.be/td59Njft6Lg

T

Ale tłumiki rozprężne pewnie jednak trochę mocy zabierają (chociaż może się okazać, że to wartości bez znaczenia).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Tigerbart

Cytat: zajc w 28.05.2017, 12:28
Błędów do tej pory nie mam i ani razu się nie pojawiły, emulatory załatwiły sprawę. Co do bulgotu V6, nie jest to bardzo głośne ale zdecydowanie różniące się od oryginału. Żona często jeździ naszym Fordem, zawsze namawiam ją, żeby wkręcała go na obroty jak startuje tylko po to, żeby usłyszeć ten dźwięk!

Jakich emulatorów konkretnie użyłeś? pomóż mi bo ja mam z tym kłopot. Chodzi o sondy za katami.

bishop

Cytat: Tigerbart w 28.11.2017, 15:46
Jakich emulatorów konkretnie użyłeś? pomóż mi bo ja mam z tym kłopot. Chodzi o sondy za katami.
Coś takiego ja mam i zero błędów:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.phjacus.pl/G45-Emulator-katowy-sondy-lambda-redukcja-M-18x15-M-D4-GZ-12-82-p2033.html Kupowałem prosty i kątowy.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html