[Mondeo] Wycięcie katów Mondeo ST220 Konkrety

Tycek, 20.02.2014, 13:57 « poprzedni - następny »

Tycek

Witam! Szukam od jakiegoś czas konkretnych info na temat pozbycia się katalizatorów ale poza standardowym marudzeniem: po co? Na co? Nie przejdziesz przeglądu. itp nic konkretnego się nie dowiedziałem. Ogólnie operacja jest łatwa tylko zastanawia czy nie będe miał problemów typu check. Czytałem o innych autach także z dwiema sondami (przed i za katem) i podobno u niektórych sprawę reduktor sondy tutaj przykładowy link: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://tablica.pl/oferta/emulator-sondy-lambda-reduktor-katowy-redukcja-warszawa-CID-ID47193.html

Pytanie skierowane do osób którzy wykonali ten mod albo też są zainteresowani taką przeróbką.

Mustang

W fieście też miałem dwie sondy i naturalnie po wycięciu kata drugą trzeba oszukać takim reduktorem. Nie wiem jaka w tym będzie dziurka ale jak wywali Ci błąd to musisz przewiercić w tym kolanku otwór saplin na większy (4mm to może być mało).

MAG

Toyosports robi decaty do ST220 (i nie tylko decaty i nie tylko do ST220) - poszuaj na ebay'u
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

NeroN

Ja mam kolektory Toyosports z decatem.

Generalnie, kupiłem tulejki allegrowe. Musiałem przespawać gwinty sond bo bardzo nisko wystawały z tulejkami i można bło je zgubić na jakimś krawężniku czy coś.

dziury w sondach 5mm, waliło czekiem, zaspawałem, wywierciłem na 1mm, od strony grodzini wali błędem, od chłodnicy bank2 walił checkiem przez rok chyba z nim walczyłem. 2mm, niecały 1mm, w końcu się wkurw... kupiłem kątową tulejkę 2mm na LPG sklepiem przykręciłem tam sondę i od ponad 500km spokój :D

Jeszcze powiem jak STek realizuje test katalizatorów, nie ważne są wskazania live 1 vs 2 sonda. CO pewnin czas przy w miare stałej prędkości i w CloseLoopie robi sobie testy, na jednym baku robi chyba jak dobrze pamietam mieszankę +13% przez kilka sekund i patrzy jaką reakcję wywoła na drugiej sondzie to ( czy kat przetrawi) i za chwile na drugim banku to samo.


« Dodane: 06.03.2014, 20:01 »

A nie, sorki, spr gdzie kupowałem - 4mm dziura, dokładnie taka ( jak w linku powyżej)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/emulator-reduktor-sondy-lambda-katowy-redukcja-waw-i3949931290.html
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

yayko

Witam

Jako że katalizator mi się zapchał, planuje ich wycięcie i wstawienie zamiast nich rur z emulatorem sond lambda i mam pytanie ktoś z was robił coś takiego ? nie wywala czeka? gdzie kupowaliście ?

bishop

witam
Mam katalizatory do wymiany. Zdecydowałem się na wycięcie. Czy ktoś kto już to robił może łopatologicznie mi wytłumaczyć od A do Z co trzeba wykonać? Z góry dziękuję.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

dzixonZSL

Witam serdecznie
Podepnę się do tematu. Tylko z tym, że ja szukam kogoś komu mógłbym to zlecić Dęblina + okolice (Radom?Lublin?) bo jak tutejszemu tłumikarzowi tłumaczyłem o co chodzi to wielkie oczy zrobił ...

zajc

Kilka dni temu usunąłem katalizatory w moim ST220, jeśli zdecydujesz się na takie rozwiązanie to mogę pomóc merytorycznie. Będziesz potrzebował rur o średnicy 60mm w miejsce katalizatorów ( z tego co widziałem to 2 metry to aż nadto co trzeba), do tego emulatory dokładnie takie jak w linku (polecone mi przez YAYKO, on też usuwał ostatnio katy i też u niego działa):
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.phjacus.pl/G45-Emulator-katowy-sondy-lambda-redukcja-M-18x15-M-D4-GZ-12-82-p2033.html
Wycinasz katy, wstawiasz rury, sondy wpinasz w emulatory, które trzeba wspawać w podobne miejsce przed wycinaniem i ognień :D U mnie siadło od razu bez przespawywania, nie wyskakuje CHECK, wielkiej różnicy w mocy nie zauważyłem, no może troszke lepiej się wkręca na obroty, dźwięk silnika natomiast jest lepszy. Teraz tylko pozostaje sprzedać katy, ciekawy jestem ile są warte, na dniach będę wiedział. Tak na marginesie, cała operacja trwała w moim przypadku prawie cały dzień, miejsca na manewry dla tłumikarza jest bardzo mało, całkowity koszt 300zł.

dzixonZSL

Kumam. Mówisz, że dźwięk OK? Nie brzęczy jak 1.6 na gazie? (bez obrazy dla niektórych). A ze środkowym w ST warto coś robić? podobno jest dobrze zrobiony ... chociaż z tego co mi wiadomo niektórzy mają przelot zrobiony :)

zajc

Dźwięk jest fajny, dużo się nie zmienił, aczkolwiek zauważalnie. Na wolnych obrotach tak jakby bardziej słychać bulgot silnika, natomiast duża różnica jest powyżej 4500rpm, wtedy najbardziej mi się podoba. Napewno nie brzęczy jak 1.6 ;) Środkowy zostawiłem, za niedługo zmienię również rurę łączącą środkowy z tylnymi puszkami, jest tam 2,25 cala a koledzy polecają zastąpić ją 2,5 cala, zobaczymy co to da. Z tą długością rurek w miejsce katów trochę przesadziłem, ale to tak na wszelki wypadek gdyby coś poszło nie tak ;)

WojtasS

Cytat: dzixonZSL w 03.02.2015, 17:27chociaż z tego co mi wiadomo niektórzy mają przelot zrobiony


z tego co wiem to chyba są przelotowe...
Niech Gra Muzyka i GAAAZ Do Dechy! ]:->
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z433/4337609/big/1.jpg

alibizi

Odświeżę trochę wątek.
Znacie/polecacie może kogoś w Warszawie lub bliskich okolicach kto zająłby się decatem w ST220 bez zbytniego rujnowania portfela? Byłem dzisiaj u Tomali ale powiedział, że on nie da rady ze względu na ich lokalizację.

caqerr

Odezwij się do @yayko . On chyba w jakimś dreamgarage robił czy cuś.
Ktoś jeszcze od nas chyba w VTG robił i cena też nie była zabójstwem hmm...

yayko

Ja robiłem w Dream Garage to bez problemu mi ogarneli :)

alibizi

Ile dałeś za taką przyjemność?