[Mondeo] Kolejnie (już trzecie) Mondeo mk3 Gumy ....ST220...

Tycek, 01.02.2014, 17:54 « poprzedni - następny »

T

Auto wygląda rewelacyjnie, jak widać świetny kolor (a nie mówiłem?) + gleba potrafią dać znakomity efekt. Tylko niestety, na innym forum, przeczytałem, że chcesz zrobić black eyes. Nie wiem czy to będzie dobrze wyglądało, zazwyczaj mocno postarza wizualnie auto...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Tycek

22.11.2014, 18:09 #31 Ostatnia edycja: 22.11.2014, 18:32 by Tycek
Miałem dziś przyjemność sprawdzić moc mojego ST.  Uprzedzając hejty... hamownia nie zawyża było to hamowanie grupowe i wszystkie auta pokazywały moc seryjną + - 10KM :) Jeden kolega miał porównanie bo hamował na innej w znanej firmie i różnica była 1KM. Podsumowując nie każda fałka traci kunie :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


MAG

To nie jest hejt, ale absolutnie nie wierze w takie wyniki dla standardowego ST220.
W trzymanie serii wierze jak najbardziej, ale w moc wyższa o 20kucy niz teoretyczny wynik seryjny - absolutnie nie ...
Zeby to osiągnąć nie wystarczy zmiana filtra czy wycięcie kata ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

TAM

MAG, to jest możliwe. Po pierwsze silnik może być w tym egzemplarzu w wyjątkowo dobrym stanie. Po drugie jest to silnik wolnossący, w którym moc bardzo zależy od temp. powietrza. A zobacz jaka była podczas pomiaru.

Tycek

Temperatura niska więc na pewno to sprzyjało. Dla przykładu wyniki z tego dnia.
Audi 1.8T 150KM seria (wydech dolot) pomiar: 158KM
Astra 1.9 diesel 120Km seria  Pomiar: 130KM
Alfa romeo 175km po programie:185km 420nm
Honda civic 1.6 supercharger dość mocno pogrzebana 205 KM, hamowana kilka dni temu w vtech szczecin tam pokazała 204 KM.

Moje mondeo standardowy filtr powietrza wymieniany 10 tys km temu :D katalizatory nie wycięte :P

MAG

Powiem tak - nigdy jeszcze nie widziałem takiego (a nawet zbliżonego) wyniku w ST220, a widziałem ich sporo...

Nawet na mocno optymistycznych hamowniach takich wyników nie spotkałem.
No chyba ze w międzyczasie te auto przeszło jakies poważne mody, albo tez jest inne wytłumaczenie - jakis błąd np przy ustawieniu przełożenia na hamowni
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Tycek

widziałem wyniki po 230KM + także bez przesady. GAZujecie fałki a później żale.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


T

Cytat: TAM w 22.11.2014, 19:42Po drugie jest to silnik wolnossący, w którym moc bardzo zależy od temp. powietrza. A zobacz jaka była podczas pomiaru.
Zwróć uwagę też na ciśnienie - aż 1025 hPa.

Cytat: Tycek w 22.11.2014, 19:57widziałem wyniki po 230KM + także bez przesady. GAZujecie fałki a później żale.
Wykres momentu masz przesunięty w górę w całym zakresie, a moc maksymalną masz nawet nieco niżej niż normalnie w ST220. Nie ma mowy, żeby seryjne auto po przebiegu 220 tys. miało prawie 250 KM i to jeszcze przy niższych obrotach niż powinno. Nie ma cudów. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

bishop

Ładny wynik, nawet bardzo ładny. Dziwne tylko to że Tomasz przy ogromnych zmianach w swoim ma podobny wynik, a u Ciebie bez żadnych modów. Tzn. że Tomasz się nie zna :pig: :pig: :pig: :pig: :pig:
ps. Jestem laikiem w tych sprawach ale mam pytanie: Jeżeli wynik dużo zależy od temp. powietrza to:
1. hamownia nie ma programu który by się odnosił to temp. i w jakiś sposób przeliczał to do standardu (czyli temp, ciśnienie etc?)
2. W takim przypadku to hamowanie w okresie jesienno zimowym nie ma sensu bo wynik zawsze będzie większy?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

Tycek

Tak jak pisałem było ze mna jescze 8 aut takze mialem porównanie. To ze wasze "igły" z przebiegiem "120k" z pippercrosami wypluły mniej to już nie mój problem. Pozdrawiam.
Ps. auto nie tylko sprawdzam na hamowni bo startowałem na amatorskich wyscigach i wiele wskazuje na to ze auto ma moc.

T

Cytat: bishop w 22.11.2014, 20:22Dziwne tylko to że Tomasz przy ogromnych zmianach w swoim ma podobny wynik, a u Ciebie bez żadnych modów.
Ciekawe jest to, że — wg. tego wykresu — przy 6000 rpm auto Tycka ma o 35 KM więcej niż przeciętne ST220 trzymające serię.

Cytat: bishop w 22.11.2014, 20:221. hamownia nie ma programu który by się odnosił to temp. i w jakiś sposób przeliczał to do standardu (czyli temp, ciśnienie etc?)
Większość hamowni ma korekcję DIN, ale ona nie bierze pod uwagę adaptacji ECU do warunków, która w przypadku nowoczesnych silników jest bardzo duża.

Cytat: bishop w 22.11.2014, 20:222. W takim przypadku to hamowanie w okresie jesienno zimowym nie ma sensu bo wynik zawsze będzie większy?
W przypadku silników wolnossących tak. Najlepiej pojechać w warunkach maksymalnie zbliżonych do 20 albo 25 stopni (nie pamiętam) i 1013 hPa.

« Dodane: 22.11.2014, 20:38 »

Cytat: Tycek w 22.11.2014, 20:22Tak jak pisałem było ze mna jescze 8 aut takze mialem porównanie. To ze wasze "igły" z przebiegiem "120k" z pippercrosami wypluły mniej to już nie mój problem
Proponuję, żebyś przestał obrażać innych forumowiczów pisząc o "lpg", "pipiercrossach" i kręconych przebiegach, bo nikt Cię tutaj nie atakuje, ani nie "hejtuje".

Faktem jest, że wg. Twojego wykresu w Twoim aucie moc zaczyna spadać wcześniej niż w zdrowym ST220, a jednocześnie jej wartość maksymalna jest zdecydowanie wyższa. Te dwie rzeczy nie zdarzają się raczej jednocześnie. Tak samo faktem są warunki przy pomiarze — wyjątkowo niska temperatura i wyjątkowo wysokie ciśnienie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

yayko

To mój z wkładką i z wycietymi katami też powinien pokazać fajne liczby :) ja bym pojechał na inna hamowanie porównać wyniki :) bager który dniami i nocami grzebie u siebie w v-ce i pokazuje mu 240 to na tej hamowni pokazało by 280 ;)

« Dodane: 22.11.2014, 20:45 »

Hamownia hamowni nie równa ;) warszawie jak chce sie pochwalić wykresem jedzie sie do kreatora mocy :)

TAM

Jeśli ten samochód to naprawdę zadbany egzemplarz, a przy okazji trafiły mu się dobre parametry już przy wyjeździe z fabryki, to nie ma tym wyniku nic aż tak szokującego. Proste przeliczenia pokazują, że w temperaturze 25 stopni i ciśnieniu 99 hPa (tyle jest średnio w Warszawie) moc wyniosaby 220.3 KM. Hamownia też ma swoją dokładność, wystarczy, żeby w tym wypadku zawyżyła tylko o 5 KM na pierwotnym wyniku i dostajemy 216.5 KM.

Tycek

Tak jak pisałem wczesniej mam porównanie z inną hamownią, ponieważ kolega hamował tydzien temu w VTECH Szczecin i był 1KM różnicy. Auta seryjnie pokazywały moc seryjną + - 10 KM :)

TAM

yayko, zawyżanie mocy przez kreatora to mit. Tak było dawno temu na poprzedniej i jedynej wtedy hamowni. Obecnie wyniki wskazują raczej na odwrotną tendencję.