Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


ST220

marcin uk, 28.01.2014, 02:04 « poprzedni - następny »

marcin uk

Pierwszy przednionapedowiec od hmm 4 lat.  :) i zdziwienie bo jeździ się spokojnie tylko te hamulce całkowicie do d...  ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Dodam lepsze zdjecia bo te robione tel. i autko nie było umte jak przystało.

Na zdjeciu widać zmiane świateł z tych złotych nie pasujących na LEDy. Mam nadzieje, że widać.

Oprócz tego to zmieniłem światełka tablicy na LEDy.

Szykują się hamulce - przód tarcze i zaciski + nowe zaciski na tył. Chce jeszcze wyciać ten środkowy cat. z wydechu.
Kupić sprężyny eibacha. Ale wszystko stopniowo.

Chciałbym ten gril pomalować na czarny tj. góra i dół to ten obły i nijaki kolor mi nie pasuje, co myślicie ?
Nie chce, żadnej profanacji typu bmw i instalacja gazowa. Bo ST220 świetnie wygląda i mi się naprawdę podoba. Demontaż przednich lamp po prostu bajka jeju jak wszystko łatwo się wymienia, aż byłem w szkoku :) oczywiście pozytywnym bo zmiana tych żaróweczek zajeła mi z 15 min całosc z demontarzem grilla itd.


Nie wiem czy mogę, ale pokarze moje autko, ktore było najdłuzej zemną bo 1.5 roku



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Opis autka: BMW e39 535i V8. prawie 240KM i niesamowite prowadzenie.
Auto było ze manualną skrzynią  biegów więć rzadkość.
Autko full elektryczne przez pozycję kierownicy dół góra przód itd. po fotele i nawet ele. zagłówki co odkryłem po mięsiącu ;).
Brzmienie V8 jest nie do opisania nic nie trzeba robić po prostu jeżdzić i każdy wie że drzemie coś większego niż jakaś 16v :) V8 to masakra.
Prowadzenie hmmm miodzio. Moje ex bmw obniżyłem 40-50mm więc sporo. Nie można było dojechać do żadnego krawężnika.
Dołozyłem nowe carbo raczkę bieów i hamulca recznego. nowe tarcze i zaciski EBC i Brembo. Nagłośnienie orginalen wywaliłem i dałem Alpine radio i nagłośnienie + 1400 W subwoofer, grało wszystko świetnie czysto i pięknie.
Autko spokojnie i bez niczego zmayka ograniczoną prędkość 250km/h.

Wczeniej miałem 525i 194KM autko miałem ok 8 miesiecy bo chciałem mieć  V8 jak wyżej :).

Przed 525 było to Audi A6 Quattro też niecały rok.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Opis autka : Niesamowity napęd quattro, kto nie jeźdzł zimą czy po błocie mokrej trawie nie wie :). Zimą na zakrecie bokiem spokojnie można jeździć bez obawy wypadniecia z drogi. Nisko siedzi i bardzo wyciszone. Przy predkości 200km/h słychać dosłownie tykanie zegarka naręku chyba, że masz elektorniczny ;)

Przed Audi A6 Passat 2.0 :) miałem go dokładnie 9 miesięcy

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Opis autka: Bardzo skrętne i dobrze i pewnie się prowadzi. Wygodny i byłem zadowolony :) zmieniłem w nim alufelgi na większe i nadłośnienie.

Przed Passkiem miałem Mazde 6  Nie mam zdjeć nie mogę znaleść.

Opis autka: Duży plus za nagłosnienie i seryjny subwoofer. Materiałey w środku świetni się trzymają nie są podatne na zadrapania itd. Faje autko z chyba najlepszymi fotelami do dlugiej jazdy.

Przed mazdą był uwaga focus :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Opis autka: felgi zmienione na 17" 225/40/17. Zmieniony gril dół i góra na metal kratke. zmieniona była gałka i pedały. Tylne światłana lexysy. Fotele w skórze i podgrzewane. Nagłośnienie i radio, wydech koncówka.
Focus takie małe autko a tak świetnie się prowadziło :) duży plus.

Przed Focusem miałem jeszcze vectre :) SRI

bishop

Ładne BMW. V8 musi ładnie brzmieć. Pokaż więcej fotek STeka.
Cytat: marcin uk w 28.01.2014, 01:04Focus takie małe autko a tak świetnie się prowadziło
Fakt. Focus w tym przypadku dawał radę.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

marcin uk

Porobię jutro zdjęcia, albo jak uzupełnie autko o w pełne LEDowe oświetlenie bo ma być efektownie, ale skromnie nie jak choinka.

Cytat: bishop w 28.01.2014, 11:57Ładne BMW. V8 musi ładnie brzmieć. Pokaż więcej fotek STeka.

V8 bez ingerencji w układ wydechowy brzmi pięknie. Z początku STek mnie denerwował bo popiskiwał w porównaniu z V8, ale już uszy się przyzyczaiły ;) i jest ok. W V8 jak dasz gazu i puścisz gaz to jest basowy "bulgot" chyba mam gdzieś nagranie.

W STeku podoba się "podbicie" mocy i przyspieszenie między 4500-5000 obrotów :).

sseebbaa1

Rzeczywiście ta górka momentu obrotowego przy 5000 obr/min jest wyczuwalna.
Jeden kolega jak jechał moim samochodem, to nawet myślał, że ST ma zmienne fazy rozrządu i stąd to "kopnięcie" :)

Gratuluję eSTeka.
Może nie będziesz już driftował jak beemką, ale za to ST220 odwdzięczy Ci się zdolnością naprawdę szybkiego pokonywania zakrętów. Chyba nawet szybszego niż w Twoim BMW.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

marcin uk

Cytat: sseebbaa1 w 28.01.2014, 18:45Gratuluję eSTeka.
Może nie będziesz już driftował jak beemką, ale za to ST220 odwdzięczy Ci się zdolnością naprawdę szybkiego pokonywania zakrętów. Chyba nawet szybszego niż w Twoim BMW.

:) fakt to "podbicie" wciska w fotel ;) dla mnie rewlelacja coś jak mini opcja z Honry Type R ;)

Co do zakrętów niestety tutaj w skali od 1 do 10. Swojej ex bmw daje 10 , a STekowi 6. Przypomnę, że same oponki z tylu miały szerokość 265 :) i spręzynki eibach i tutaj STek nie pociagnie.

Zresztą spróbowałem taki mini raid z  inną bmw 328 coupe E46.  Na rondzie wział mnie lekko po zewnetrzenej :) musiałem odpuscić dopiero na prostej STek pokazał pazur i :) mina , nie zapomniana mina kolegi z BMWu ze ów Fordzik lekko go wziął :)

PLUSY STeka: fotele, podgrzewanie foteli, seryjne nagłośnienie, układ kierowniczy reaguje sprawnie, wiecej miejsca niż mojej ex bmw 5, wyciaganie lamp i dostępność , wszystko lekko i przemyslanie, sylwetka, ktora zawsze mi się podobała, taka masywna i stoicka.

MINUSY STeka: cholernie tępawe hamulce, przechylanie na zakrętach, plastiki wewnątrz takie sobie (chyba coś zrobie i z wyczuciem połoze gdzieniegdzie carbon :) ), dzwięk V6 troszkę ma za wysokie tony i fajnie coś zrobić żeby delikatnie pomrukiwał niż krzyczał jestem  v6 v6 v6 ;)



sseebbaa1

No przechylania w zakrętach to nie możesz porównywać do czasu aż obniżysz zawieszenie w ST. Niech to będzie sprawiedliwe porównanie :)

Ale buty 265 na pewno robią różnicę w stosunku do 225.

Hamulce wiadomo, że domagają się natychmiastowego upgrade'u. To w zasadzie pierwsza modyfikacja wszystkich kierowców, którzy chcą mocniej przewietrzać V6.

Też czekam na więcej zdjęć.
Pozdrawiam.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

Fakt. ST seryjnie strasznie się przechyla...
Gdzieś miałem fotke jak jeździliśmy po kato trochę szybciej i ładnie to wyszło na jednym zakręcie...
Zaraz poszukam...

marcin uk

:)
Cytat: sseebbaa1 w 28.01.2014, 19:39No przechylania w zakrętach to nie możesz porównywać do czasu aż obniżysz zawieszenie w ST. Niech to będzie sprawiedliwe porównanie

Racja :) 265 a 225 to diametralna różnica.

Fakt faktem jestem bardzo zadowolony z STeka :) a mam go już ponad tydzień wow :)

Obiecałem fotki to będą fotki :)




« Dodane: 28.01.2014, 20:58 »

Cytat: caqerr w 28.01.2014, 19:56Fakt. ST seryjnie strasznie się przechyla...
Gdzieś miałem fotke jak jeździliśmy po kato trochę szybciej i ładnie to wyszło na jednym zakręcie...
Zaraz poszukam...

Dawj jak masz z chęcią zobaczę/ymy :)

caqerr

Nie wiem czy tu to widać ale jak dla mnie jest masakra...

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



« Dodane: 28.01.2014, 21:01 »

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.flickr.com/photos/101359844@N04/10854660814/sizes/k/
tutaj link do powiększonego zdjęcia.

sseebbaa1

Ja mam swojego obniżonego dodatkowo 35 przód i 30 tył (sprężyny MAD).
To już robi znaczną różnicę w prowadzeniu, a dziury jeszcze tak mocno nie doskwierają.

Twardsze zawieszenie powoduje też, co oczywiste, że brak szpery mniej przeszkadza - wewnętrzne koło nie jest tak mocno odciążane, więc prędkości na rondzie będą większe :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

marcin uk

Cytat: caqerr w 28.01.2014, 20:00Nie wiem czy tu to widać ale jak dla mnie jest masakra...

Nie jest źle :) jedziesz po wewnętrznej takrze siła odśrodkowa większa niż kolegów z lewej strony.
Po drugie nie wiem ile ważysz ;) bo ja 110.5 kg i moj STek pewnie bardziej byłby przechylony ;)

Po trzecie minus STeków jest wąski zakres regulacji foteli dół góra. Ja tylko mogę porównać do to autek, które miałem i exbmw spokojnie mogłem prawie "dotknąć" podłogi fotelem lub dosłownie pojsc w góre i dotknąc głową dachu.

Z przodu masz widzę kolegę pasażera więc nasic jest na przów lewy i dupa się nieco unosi z tylu i mamy efekt przechyłu.

Myśle, że zmiana chociażby spręzyn usztywni autko i nie będzie podatne na taki rzeczy.
Ale niech wypowiedzą się znawacy bo ja mam to autko jak już wspominałem podana tydzień więc wole posluchać doświadczonych kolegów od STeków.

:) :) :)




« Dodane: 28.01.2014, 21:22 »

przepraszam za tak zacny błąd ort. nie wiem czy ja już nie widzę czy steje sie dysortografem  ;)

caqerr

Mam troszke więcej masy ;)
Na zdjęciu to tak średnio widać, w praktyce jest troszke gorzej hmh...
Z tyłu też ktoś siedział :-)
Ogólnie w garazu leży b8 albo b6 + eibach ale chyba nie założę tego...
Niedawno kupiłem gokarta do ścigania w rajdach amatorskich więc niech mdo zostanie dupowozem...

marcin uk

:)
Cytat: caqerr w 28.01.2014, 20:37Mam troszke więcej masy

;) respect

Dupowozem to była moja astra. Byłeś na zjeździe to warto się pobawić chyba, że lubisz wolno jeździć ;)
Myślę, że eibachach juz trakcja autaka znacznie się poprawi.
Sam założe zaraz po wymianie zacisków i tarcz z przodu.

Jak masz taki zestach  b8 i sprężynki to odkupie :) daj tylko znać.

caqerr

Mam troszke wzrostu a i brzuch nie najmniejszy więc i masa jest :)

Cóż, ST lubie się pobawić ale robie spore przebiegi. Od czerwca 30k km... Na eibachu po Gliwicach i w trasie może być średnio. W UK jest o wiele lepiej...
Spalanie w ST mam od 15 w góre, z czego 80-90% to trasa... To chyba świadczy o tym jak ja jeżdzę :)
Rekord 21 z trasy :D
Co do zestawu to zależy... Bo nie jestem pewien jakie amory mam ;)

marcin uk

Cytat: caqerr w 28.01.2014, 20:47palanie w ST mam od 15 w góre

Nie pytaj jakie miałem spalanie w BMW e39 z 3.5 litrowym V8 :) bo na trasie w jezdzie typu "emeryt" udało mi się osiagnąć 11 l. Ale psychicznie nie wytrzymałem długo :)

miasto hmmm tu paliło tyle ile wlałem.

Dziś sprawdziłem spalenia mojego STeka i wyszło w cyklu mieszanym 15l/100km czyli relatywnie dobrze z tym co miałem w becie. Żona się cieszy bo mniej pali ;)


Cytat: caqerr w 28.01.2014, 20:47Co do zestawu to zależy... Bo nie jestem pewien jakie amory mam

Jak coś to po popstu daj mi zanć.

Cytat: caqerr w 28.01.2014, 20:47Mam troszke wzrostu a i brzuch nie najmniejszy więc i masa jest
Co do brzuszka to wierz mi ja miałem oj duży nawet bardzo duży, ale to przez prace bo pracowałem jako kierownik jakości i więcej siedziałem. I jak mi żona powiedziała, że źle wygladam to mnie kur... trafiła :) zapisałem się po kilkuletniej przerwie na silownie i teraz wygladam dość dobrze po ponad 1.5 roku ćwiczeń, reglularnych ćwiczeń. :)