FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

FORDTUNING.PLMy, nasze auta i nasze inicjatywyNasze autaMondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie
1 ... 100 101 102 103 104 105 106 [107]
sseebbaa1 #1590 | 26.11.2018, 12:39
    Moderator
    ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
    Gorzów

    Chciałem podpytać o te nowe tylne zaciski NTY.  Własnie przymierzam się do zakupu identycznych FORD MONDEO MK3 III  (2004-2007) wersja po liftingu. I teraz moje pytanie jakie klocki do nich kupowałeś i czy konieczna jest wymiana jarzma?

    Te zaciski są zrobione na wzór oryginałów jeżeli chodzi o ich kształt i mechanizm działania. Zatem wszystko do siebie pasuje i nie musisz nic kombinować. Zacisk przykręcasz do istniejącego jarzma oraz dajesz normalne klocki o takim samym kształcie, jak do tej pory.
    Pytaniem jest tylko jakość tych zacisków, ale to wyjdzie w trakcie użytkowania.

    Ja jeszcze swoich nie założyłem, ale zrobię to w najbliższym czasie. Myślałem, że swoje hamulce (przód i tył) wymienię na wiosnę, ale muszę to jednak przyśpieszyć, bo niestety w przednich zaciskach zostało mi około 1 mm klocków Cheesy
    A wymieniać będę jednocześnie tył i przód, bo przechodzę na większe hamulce na obu osiach.

    Pamiętaj tylko, żeby sprawdzić nie tylko czy kupowany zacisk jest przedlift czy polift, ale także aby rozróżnić B4Y/B5Y od BWY (czyli sedan/hatchback od kombi), bo to też ma znaczenie.


    Ja swoje zaciski będę malował na czerwono i dlatego jeszcze ich nie mogłem założyć Smiley



    sseebbaa1 #1591 | 29.11.2018, 22:49
      Moderator
      ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
      Gorzów

      Jeżeli chodzi o wspomniane tylne zaciski, to zarówno oryginalne zaciski Boscha, jak i te NTY nie porażają wyglądem. Struktura powierzchni kojarzy mi się ze starymi żeliwnymi kaloryferami Cheesy
      Dlatego - chyba z nudów w jesienny wieczór - zacząłem Dremelem szlifować te nierówności na świeżo kupionych zaciskach NTY. Wiedziałem, że nie może to zaszkodzić wytrzymałości zacisku, a byłem ciekaw czy poprawi to wygląd.

      No i tak zacząłem wygładzanie od powierzchni najbardziej widocznej przez felgę (zakrzywiony element o który opiera się zewnętrzny klocek hamulcowy) oraz od górnych powierzchni zacisku, takich jakby żeberek.
      I jak wygładziłem te szczytowe powierzchnie, to stwierdziłem, że wyszedł całkiem przyjemny efekt! Cool
      Nie ma nawet sensu dalej polerować, bo właśnie wygładzone grzbiety zacisku fajnie kontrastują z chropowatymi zagłębieniami.

      A potem sprawdzę, jak zróżnicowana powierzchnia zacisku będzie się prezentowała już po pomalowaniu na czerwono.

      Tak wygląda zacisk po wyjęciu z pudełka:

      Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




      A tak po wygładzeniu części powierzchni, które są najbardziej widoczne przez felgę, gdy zacisk jest już zainstalowany:

      Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



      Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



      Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




      I jeszcze bezpośrednie porównanie zacisków przed i po obróbce Cheesy

      Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



      Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




      Ten sam zacisk, a wygląda od razu jakby bardziej profesjonalnie Stupid
      Mała rzecz, a cieszy!

      ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
      Alek #1592 | 29.11.2018, 22:55
        Doświadczony

        ST220

        Używałeś jakichś konkretnych gradacji ścierniwa?
        sseebbaa1 #1593 | 29.11.2018, 23:55
          Moderator
          ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
          Gorzów

          Wstępne wygładzanie chropowatości gradacja 60, a potem 120.
          Ja akurat użyłem akcesoriów Dremel-a i były to taśmy szlifierskie odpowiednio o numerach 408 i 432.

          Większej dokładności to nie wymaga, bo i tak będę malował to na czerwono.
          No chyba, że ktoś zechce zrobić powierzchnie na lustro i dać bezbarwny lakier - też mogłoby fajnie wyglądać.

          ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
          sseebbaa1 #1594 | 05.12.2018, 08:57
            Moderator
            ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
            Gorzów

            Mondeo ST220 na wadze Smiley

            Wykorzystałem pobliskie złomowisko i sprawdziłem w końcu realną masę samochodu. Wskazania nie są super precyzyjne, bo zauważyłem, że przeskok kolejnych wskazań na wyświetlaczu był co 20 kg (czyli taka dokładność pomiaru), ale daje to jakiś pogląd na ciężar auta.
            1520 kg

            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




            Samochód przed pomiarem nie był do tego w żaden sposób przygotowywany. Wewnątrz zostały różne drobiazgi w kieszeniach i schowku. Nie wyciągałem też żadnych elementów wyposażenia (np. dywaników). W bagażniku ciągle zostało koło dojazdowe, klucze i inne niewielkie drobiazgi. Połowa zbiornika paliwa.



            ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
            sseebbaa1 #1595 | 06.12.2018, 22:07
              Moderator
              ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
              Gorzów

              Znając wagę samochodu, można pokusić się o sprawdzenie o ile poprawiło się przyśpieszenie samochodu poprzez modyfikacje silnika i przyrost mocy maksymalnej.

              Zakładając, że masa samochodu dla obu obliczeń jest taka sama, a punktem wyjścia była moc ok. 220 KM (post #2) można sprawdzić ile dało dołożenie kolejnych 36 KM (post #1571) do łącznej mocy 256 KM.

              Jednak aby urealnić obliczenia należy dodać też wagę kierowcy Sad
              Jak wjeżdżałem na wagę, to pokazało wynik 1640 kg Cry
              No i niestety to by się zgadzało, bo sam ważę ponad 100 kg i jeszcze ciuchy zimowe na mnie (oraz teczka i laptop, które potem wyjąłem, co widać na wcześniejszym zdjęciu Smiley ).
              Waga to wszystko zaokrągliła w górę do pełnych kolejnych 20 kg i wyszło łącznie +120 kg.

              Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




              Ale przejdźmy do obliczeń!

              Całkiem fajnie korzystało mi się z tego prostego kalkulatora (prędkości w milach na godzinę):
              http://www.torquestats.com/modified/index.php?pid=calculator

              FWD - 220bhp & 1640kg
              Power to Weight:   136 bhp/ton
              0-60: 7.7 (czyli pomiar 0-96 km/h)
              0-100: 21.6 (czyli pomiar 0-161 km/h)
              60-100: 13.9 (pomiar 96-161 km/h)

              FWD - 256bhp & 1640kg
              Power to Weight:   159 bhp/ton
              0-60: 6.7 (czyli pomiar 0-96 km/h)
              0-100: 18.0 (czyli pomiar 0-161 km/h)
              60-100: 11.3 (pomiar 96-161 km/h)

              Czyżby poprawa przyśpieszenia do "setki" o jedną sekundę? Cool

              Kalkulator oczywiście jest uproszczeniem, ale daje pogląd na zmiany przyśpieszenia. Porównywanie poszczególnych poziomów mocy lub obniżenia masy pojazdu pozwala sprawdzić ile zyskujemy przyrostem mocy, a ile wyciągając niepotrzebne rzeczy z bagażnika Smiley
              No bo sami zobaczcie - nawet przy seryjnej mocy 220 KM obniżenie masy np. o 70 kg (1640 – 70 = 1570) całkiem wyraźnie poprawia czasy przyśpieszeń zwłaszcza przy wyższych prędkościach:

              FWD - 220bhp & 1570kg
              Power to Weight:   142 bhp/ton
              0-60: 7.4
              0-100: 20.1
              60-100: 12.7

              To ostatnie wartości pokazuję jako przykład zabawy z teoretycznymi obliczeniami przy obniżaniu masy.
              Ale trzeba będzie pomyśleć nad odchudzeniem samochodu…
               
              « Ostatnia zmiana: 07.12.2018, 09:42 autor: sseebbaa1 »

              ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
              MAG #1596 | 07.12.2018, 19:14
                Weteran forum
                Smokus Maximus & STraszydło
                Gdańsk / Kristianstad (S)

                A jak się mają fabryczne dane dotyczące przyspieszenia ST220 do tego kalkulatora?

                sseebbaa1 #1597 | 07.12.2018, 22:43
                  Moderator
                  ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                  Gorzów

                  Oficjalny katalog wersji 6-biegowej podaje przyśpieszenie 0-100 km/h w czasie 7,6 s dla sedana i hatchbacka oraz 7,8 s dla kombi.


                  1 ... 100 101 102 103 104 105 106 [107]