Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

weksla

Super Seba. Jak widać samozaparcie przynosi efekt. Śmiało można powiedzieć że najmocniejszy st220 w PL
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

sseebbaa1

Trzeba tylko dodać, że najmocniejszy wolnossący :)

Zatem teraz trzeba będzie pokombinować z doładowaniem, żeby był w ogóle najmocniejszy :D

Pozbierałem sporo informacji z zagranicznych źródeł odnośnie elementów, które trzeba zmienić w silniku, aby przygotować go na kompresor lub turbo.
Plan robót już mam w głowie, tylko wolnego czasu coś brakuje, aby pomysły przekuć w rzeczywistość...
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

zimoch

Cytat: sseebbaa1 w 06.09.2018, 07:33
Trzeba tylko dodać, że najmocniejszy wolnossący :)

Zatem teraz trzeba będzie pokombinować z doładowaniem, żeby był w ogóle najmocniejszy :D

Pozbierałem sporo informacji z zagranicznych źródeł odnośnie elementów, które trzeba zmienić w silniku, aby przygotować go na kompresor lub turbo.
Plan robót już mam w głowie, tylko wolnego czasu coś brakuje, aby pomysły przekuć w rzeczywistość...
Hehe - najmocniejszy ST w Polsce to dla Ciebie za mało? ;)


Tigerbart

Brawo !

Szkoda, że ja nie zdążyłem sprawdzić swojego na rolkach. Może bym ciebie pobił ;)))

sseebbaa1

Namów nowego właściciela na sprawdzenie auta. Będziesz miał chociaż satysfakcję.
A ja z chęcią porównam wynik. Pozytywna konkurencja pomiędzy maszynami podnosi poziom forum! :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

15.09.2018, 10:32 #1580 Ostatnia edycja: 09.11.2019, 23:26 by sseebbaa1
Tutaj filmik z pomiaru mocy ST220 i zmierzonego wyniku 256 KM.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć film.


8)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Nina

Dźwięk taki ze niemal muzyka dla uszu :D

sseebbaa1

Ostateczna wersja short-shiftera 8) do skrzyni MMT6 w Mondeo mk3.

Korpusy są z aluminium PA6, z którego często wykonuje się części tuningowe. Ostateczna wersja została dodatkowo poddana anodowaniu (na kolor naturalny), co zabezpiecza powierzchnię przed korozją. Tak, aluminium też koroduje, zwłaszcza wystawione na warunki atmosferyczne.
Pozostałe elementy, a więc sworzeń, podkładka i śruby są nierdzewne, więc mogę być spokojny o trwałość urządzenia.

Wymyśliłem sobie, że swojego short-shiftera oznaczę wymyślonym logo i nazwą Tun-Mod*.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




A montaż short-shiftera, to prosta robota. Trzeba zdemontować tylko air-boxa i już jest dostęp od góry.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Cięgno odpowiedzialne za ruch lewarka przód-tył jest na wcisk.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Na powyższych zdjęciach sworzeń jest wkręcony w otwór odpowiadający za skrócenie ruchu lewarka o 15%.

Natomiast teraz jeżdżę na ustawieniu redukującym o 20% z jednoczesnym lekkim przesunięciem lewarka do tyłu (w stronę kierowcy). Jestem wysoki i mam fotel odsunięty na maksa, więc takie ustawienie nawet lepiej mi pasuje.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





*logo było moim pomysłem, ale ostateczny kształt czcionki oraz samą nazwę wymyślił kolega Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.bishop, za co mu bardzo dziękuję!

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

No to teraz w planach jeszcze do zrobienia:
1)heble
2)kompresor
3)4x4 :P
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

despi69

A niby dlaczego takie mało ambitne plany, skoro widać, że kolega daje radę. Ja proponuję dołożyć skrzydła i poprosić kontrolę lotów o pozwolenie na start:) Będzie pierwszy i najmocniejszy Fordolot.
Wytrwale ST-ka reanimuje choć czasami mnie *** denerwuje.

Alek

Cytat: despi69 w 21.09.2018, 11:15
A niby dlaczego takie mało ambitne plany, skoro widać, że kolega daje radę. Ja proponuję dołożyć skrzydła i poprosić kontrolę lotów o pozwolenie na start:) Będzie pierwszy i najmocniejszy Fordolot.

Oj, certyfikacja nawet w kategorii Experimental do latania to koszmar. Mk3 jakbyś nie odchudzał to nie zejdziesz poniżej MTOW 600kg żeby się zakwalifikować na przepisy LSA czy nawet słowackie ULM. W związku z tym musiałbyś do ULCu dostarczyć dwa płatowce do prób wytrzymałościowych, zrobić dwa prototypy do prób w locie... Trochę dużo zachodu żeby zrobić to cacy legalnie.

despi69

Zaczynam się Was bać....:)
Wytrwale ST-ka reanimuje choć czasami mnie *** denerwuje.

Bobson

Seba jesteś świr :) Ile liczysz sobie za short-sifter? Może się skusze :P

Obiecałem Ci wykres z wyższymi obrotami.

Poniżej wykres z podziałką 250rpm. Przyjąłem Nm łagodnie opadającego. Jak chcesz mogę podesłać Ci Excela z wykresem i sam się pobawisz kreskami :P
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



a tutaj dokładniejszy wykres z skalą co 100rpm od 6500 do 7500 (nie chciało mi się robić pełnego wykresu). Z drugiej strony graficznie końcówka się trochę rozciągnęła wiec wrzucam jako ciekawostkę ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Tak więc są szanse na niezłe koni ale rozrząd tego nie ogarnie (obrotów).
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

Twoje wykresy dają fajny pogląd na zyski, jakie mogą się pojawić wraz z przesunięciem odcinki. Patrzę zwłaszcza na drugi wykres z podziałką co 100, bo ewentualne przesunięcie będzie o 200 lub maksymalnie 300 obr/min. A przesunięcie o 300 obrotów, to już zysk około 10 KM.

Wyższe obroty to już ryzyko dla korbowodów. Natomiast rozrząd bez problemu ogarnie ten poziom obrotów - sprężyny zaworowe do 7.000 też na pewno nie pozwolą na pływanie zaworów. Ale właśnie korbowody i standardowe śruby w korbowodach mogą nie wytrzymać, więc tu jest większe zagrożenie.



ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

JacekST220

Chciałem podpytać o te nowe tylne zaciski NTY.  Własnie przymierzam się do zakupu identycznych FORD MONDEO MK3 III  (2004-2007) wersja po liftingu. I teraz moje pytanie jakie klocki do nich kupowałeś i czy konieczna jest wymiana jarzma ?