Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

T

Cytat: sseebbaa1 w 07.05.2018, 00:05Akurat w zakrętach, to zdarza mi się, że przy napełnieniu zbiornika paliwa poniżej 1/4 auto potrafi zamulić, tak jakby kontrola trakcji ingerowała. A to po prostu paliwo ucieka na bok Cheesy
W którymś Jagu z tym silnikiem jest bodaj dwuczęściowy zbiornik. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Alek

07.05.2018, 09:44 #1531 Ostatnia edycja: 07.05.2018, 19:17 by Alek
W x-type jest na 90% dwuczęściowy zbiornik, ale to ze względu na wał napędowy a nie chlapanie

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

« Dodane: 07.05.2018, 19:17 »

Cytat: sseebbaa1 w 07.05.2018, 00:05Prostego sposobu na wymianę nie ma. Tak jak napisałeś - albo pozostawiać stary olej w chłodnicy (też szacuję, że może być to około pół litra łącznie z wężami), albo odkręcać chłodnicę i wylewać z niej olej.
Wiem, że jesteś akurat na etapie montowania swojej chłodnicy, więc zwróć uwagę zaprojektowanie możliwości łatwego odkręcenia i przechylenia chłodnicy, bo dla własnego spokoju starałbym się jednak wylewać zużyty olej
Raczej męczyłaby mnie wewnętrznie jakaś olejofobia, że nie wylałem wszystkiego

Czy nie załatwi tematu po prostu montaż króćcami w stronę podłogi? Wtedy przy wymianie wszystko powyżej poziomu filtra spłynie samo, a resztę można wylać odkręcając przewody przy filtrze, czy czegoś nie ograniam? Siak czy tak, trochę oleju i tak zostanie, przecież się silnika nie myje przy wymianie oleju.

sseebbaa1

07.05.2018, 20:45 #1532 Ostatnia edycja: 07.05.2018, 22:17 by sseebbaa1
Przy ustawieniu wlotem i wylotem do dołu będzie problem z zapowietrzaniem się chłodnicy.

Najlepszym ustawieniem chłodnicy jest takie gdzie wejście i wyjście jest z boku - wówczas najłatwiej zarówno zlać olej z objętości chłodnicy, jak i umożliwić samoistne odpowietrzanie się radiatora.
Nie zastosowałem takiej chłodnicy, bo musiałbym taką kupować na specjalne zamówienie, a to oznaczałoby kosmiczną cenę.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

sseebbaa1 - czy Twój problem z pukającą tuleją sanek zniknął po jej wymianie?
Mam podobne objawy - uderzenia przy hamowaniu, przyśpieszaniu i to dość delikatnym. Od zakupu słyszałem to czasami ale teraz się już nasila, a cały zawias jest nowiutki.

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

Tulei w końcu nie wymieniłem, tylko ją dokręciłem (jako jedyna z czterech dała się dokręcić).
Ale normalnie czytasz w myślach, bo dzisiaj pojawiło się pierwsze stuknięcie! Było to przy bardzo mocnym przeciążeniu a mianowicie na drugim biegu z butem w podłodze i przy przejeżdzaniu na skrzyżowaniu przez poprzeczne koleiny - wówczas doszło do utraty i nagłego odzyskania przyczepności, co szarpnęło sankami do przodu.

W najbliższych dniach będę oddawał auto do drobnych napraw (m.in. żona zaparkowała końcówką rury wydechowej w jakiejś skarpie) i od razu zlecę wymianę tej tulei. Jak będę ją miał na wierzchu to porównam z nówką i może dzięki temu coś się dowiemy.
A na początek zobacz czy możesz dokręcić którąś z tulei. U mnie przesuwała się lewa tylna - czułem to pod lewą piętą :) Poszukaj też śladów przesunięć - patrz post #1464.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Alek

01.06.2018, 13:32 #1535 Ostatnia edycja: 01.06.2018, 13:41 by sseebbaa1
Nigdzie nie widzę numeru części tych tłumików końcowych Magnaflow, a leniuszek ze mnie i nie chce mi się mierzyć pod samochodem ;). Masz je gdzieś może?

sseebbaa1

Skopiuję tutaj opis układu wydechowego, który wstawiłem na YouTube. Będzie wtedy na forum kompletny zestaw informacji :)


"Mondeo ST220 – w pełni nierdzewny wydech oparty na sportowych katalizatorach i tłumikach Magnaflow.

Układ wydechu jest moim pomysłem.

- usunięte oryginalne katalizatory i zastąpione nierdzewnymi rurami (tzw. decatami) firmy GTPerformance. Średnica decatów to 2.25", wzorowana na oryginalnych katalizatorach.

Spawaniem nierdzewnego wydechu zajął się Norbert prowadzący niewielki warsztat NPAG WORKSHOP w Szczecinku:

- 2 sportowe nierdzewne katalizatory Magnaflow [59925] o średnicy 2.25" znalazły się pod podłogą auta, dzięki czemu nie gotują już silnika, tak jak to robią seryjne katalizatory wiszące przy samym bloku silnika.

- 2 złącza elastyczne (tzw. plecionki) 60x115 [87125]

- środkowa sekcja to dwa tłumiki przelotowe Magnaflow po dwa wloty i wyloty o średnicach 2.25" [11378]

- za środkowymi tłumikami dwie rury 2.25" łączą się w jedną rurę o średnicy 2.75", aby ominąć zbiornik paliwa; za zbiornikiem rura 2.75" ponownie rozchodzi się na dwie 2.25". Zastosowane dwa połączenia typu Y-pipe.

- W całym układzie średnice zastosowanych rur to 2.25" tam gdzie wydech jest podwójny, a 2.75" w miejscu zejścia w jedna rurę

- końcowa sekcja to dwa tłumiki przelotowe Magnaflow o pojedynczym wlocie i wylocie o średnicy 2.25" [11215]

- końcówki wydechu zostały wykonane indywidualnie z rury 4". Podcięcie końcówek zostało dopasowane do kąta podcięcia zderzaka
"

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

02.06.2018, 14:09 #1537 Ostatnia edycja: 11.01.2020, 20:59 by sseebbaa1
Bobson - mechanik w końcu nic nie robił z tą tuleją od sanek. Trochę przez zapomnienie, a trochę przez to, że ważniejsze było poprawienie catch-tanka, bo węże od odmy były pozaginane. No i majster musiał pilnie poprawić jedną końcówkę wydechu po tym jak żona cofnęła nią w skarpę :) a nachylenie skarpy było takie, że czujniki nie zadziałały.
Ale jak tylko będę robił kolejne podejście do tej tulei, to poinformuję Cię.


Mimo, że poliftowe tylne zaciski są uważane za lepsze, to jednak mojemu prawemu zaciskowi zaczęło coś dolegać. Ręczny nie odbija do końca, nawet gdy blaszaną dźwignię zacisku próbowałem cofnąć ręką.

Tu widać, że w lewym tylnym zacisku dźwignia ładnie powraca opierając się o łeb śruby imbusowej:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Natomiast wspomniany prawy zacisk nie chce się cofnąć i blacha dźwigni nie chce się oprzeć o śrubę:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Zastanawiałem się co robić - czy tylko przeczyścić jakimś sprayem, czy kupić regenerowane, czy może kupić całkiem nowe zaciski. Początkowo skłaniałem się ku naprawie zacisku, bo pamiętałem, że jeszcze jakiś czas temu można było kupić wyłącznie oryginały i to chyba po 800 zł za jeden zacisk.
Ale sprawdziłem obecną ofertę i zaryzykowałem nowy zamiennik firmy NTY. Kompletnie nie wiem co to za produkt, lecz na zdjęciach wyglądał solidnie i kiedy dostałem ten zacisk to pierwsze wrażenie też było naprawdę dobre.
A jeżeli diabeł będzie tkwił w szczegółach (np. sposób uszczelnienia tłoczka), to najwyżej skorzystam z 2-letniej gwarancji.
Zacisk razem z przesyłką kosztował tylko 200 złotych - to dlatego uznałem, że warto zaryzykować :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

02.06.2018, 18:27 #1538 Ostatnia edycja: 02.06.2018, 18:30 by Bobson
Seba - u mnie też pukało i byłem pewien, że to sanki ale okazało się inaczej...
W sumie i tak popuściłem śruby sanek i dowaliłem ponownie na około 170Nm (manual podaje 142). U mnie problemem były śruby skręcające amor z poduszką górną. Mam świeżutki zawias i jak się okazało nie ścieżce diagnostycznej śruby poluzowały się!
Luz był minimalny, a waliło tak że wszystko szło na podłogę stąd podejrzenia o tuleje sanek.

Prawdopodobnie nowe poduszki po ~2-3tys km od montażu ułożyły się i minimalnie zgniotły, śruby na amorze mają kontrę więc się nie poluzowały ale luz był wystarczający aby amory tańczyły.

Co do zacisków... mam ten sam fuck up i już nie wiem co z tym robić bo mechanik zaglądał tam już 3 razy. Mam też nowe linki ręcznego... 200zł za szt to sensowna kwota, muszę to przemyśleć i może też kupię komplet nowych. Muszę tylko sprawdzić pod jakie klocki one są bo na tył były 2 rodzaje. Mam nowy układ i nie widzi mi się wymieniać jeszcze klocki.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

Alek

Cytat: sseebbaa1 w 14.02.2017, 09:28Ta z charakterystycznym mocnym zakrętem (na zdjęciu po prawej), którą na pewno będziesz potrzebował to
1S71-18D359-CE

Znana także jako 1137667
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.ebay.co.uk/itm/Genuine-Ford-Heater-Water-Hose-1137667-/182408710872

sseebbaa1

19.06.2018, 20:00 #1540 Ostatnia edycja: 11.01.2020, 21:01 by sseebbaa1
Nagrany na szybko filmik - zabawy w plenerze :D

Dźwięk o wiele lepiej nagrany, niż w pierwszym filmiku.
Zapraszam do oglądania!

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć film.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

Soczyście gada!
Brakuje mi cholera V6 pod maską Mondka :(
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

JacekST220

Tak powinno brzmieć V6 :)

Świetne auto, a jakie masz żarówki które robią za światła do jazdy dziennej?

sseebbaa1

20.06.2018, 10:15 #1543 Ostatnia edycja: 20.06.2018, 10:55 by sseebbaa1
Zerknij tutaj na reflektory przed montażem. Są to światła złożone z czterech punktów świetlnych.
Bardzo mi się to podoba. Moim zdaniem eSTek z zapalonymi dziennymi zyskał trochę na agresywności :)
Te 4 punkciki są trochę jak w Porsche  :stupid:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,3507.msg53198.html#msg53198

Ogólnie jestem bardzo zadowolony z przeróbki świateł. A zdecydowanie się na dopłatę do dziennych LED-ów pozwala obecnie oszczędzać same ksenony.
Jedyny minus tej przeróbki, jaki udało mi się wychwycić - jak jedziesz na dziennych, to nie można mrugnąć "długimi". Światła drogowe (czyli tzw. długie) włączane są poprzez podniesienie przesłony na ksenonie. Jak włączone są dzienne LED-y, to oczywiscie ksenony nie świecą się, więc podniesienie przesłony niczego nie zmienia.

A reszta działa super. Automatyczne włączanie świateł prawidłowo przełącza na światła mijania po zapadnięciu zmroku. Dzienne natomiast zapalają się po przekręceniu kluczyka zatem mogę teraz dostać mandat za wszystko inne, ale nie za brak świateł :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

JacekST220

Czego ja się spodziewałem ;) jak zawsze profi robota, a nie wymiana żarówki. Takiej maszyny nawet fabryka nie oferowała :)