Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

JEST JUŻ NOWY TEST OPON ZIMOWYCH 2013 NA STRONIE Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.ADAC.DE:)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.adac.de/infotestrat/tests/reifen/default.aspx

W tym roku testowane rozmiary to 225/45R17 oraz 185/60R15.

Mnie interesuje ten większy rozmiar, bo to jednak podobne parametry jak w 225/40R18, które to opony chcę montować.

Kolejność w teście 225/45R17 :

Continental ContiWinterContact TS 850
Bridgestone Blizzak LM-32 S
Michelin Alpin A4
Uniroyal MS plus 77
Goodyear UltraGrip 8 Performance
Nokian WR D3
Dunlop SP Wintersport 4D
Fulda Kristall Control HP
Semperit Speed-Grip 2
ESA-TECAR Supergrip 7+ HP 210
Pirelli Winter Sottozero 3
Hankook Winter i*cept RS (W442)
Toyo Snowprox S953
Interstate Winter IWT-2 1
Sailun Ice Blazer WSL-2



Kurde, byłem napalony na "Goodyear UltraGrip 8 Performance", bo miałem bardzo dobre doświadczenia z wersją "UltraGrip 8" (bez dopisku "Performance"). Tamte opony miały też bezapelacyjnie najlepsze wyniki na mokrym. Ale one występowały w rozmiarze 205/55R16, a nie występują w obecnie potrzebnym mi rozmiarze.

A te nowe opony "Performance" coś słabo wypadły na mokrym (po niemiecku: Nass).
Jestem wręcz rozczarowany. Nie tego spodziewałem się po GY.

Zwracając uwagę na parametry na mokrym, to najbardziej przekonują w tym teście Continentale, Bridgestone'y i Dunlopy.






Cytat: bishop w 28.09.2013, 08:08A właśnie. Co za sprężyny masz obniżające?  Eibach?
W zasadzie to nigdy tego nie sprawdziłem. Ale rzeczywiście musze ustalić co dokładnie zamontował poprzedni właściciel.
Obiecuję, że najdalej przy wymianie na zimówki sprawdzę to.
Będę musiał spisać ze sprężyn numery (chyba takie numery tam są) i wtedy też w końcu sie dowiem ile dokładnie obniżyły auto.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Jestem po lekturze tego testu ADAC opon zimowych i już w zasadzie zdecydowałem sie na Continental ContiWinterContact TS 850, a tu okazuje się, że te opony są robione dla felg w zakresie od 14 do 17 cali.
Czyli 18 cali nie występuje w tym modelu opony...  :E
Słabo.

No to zainteresowałem się drugą w teście oponą Bridgestone Blizzak LM-32 S, która jest równie dobra na mokrym
Ale ta opona chyba nie jest jeszcze dostępna w Polsce. Ja przynajmniej nie znalazłem.
(jest dostępny tylko jej poprzednik LM-32 bez dopisku "S" oznaczającego chyba ulepszoną mieszankę)

Kurcze nie wiem co wybrać. A chciałbym dokonać wyboru z przekonaniem, że ta kasa na zimówki została dobrze wydana.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

Zamówiłem juz dywaniki do swojego smoka.

Na kierownicy i na gałce biegów mam czerwone przeszycia na czarnej skórze, więc dywaniki (oryginalne) też takie będą!

ASO nie mogło wcześniej znaleźć takich dywaników (kilka razy pytałem), więc musiałem im podpowiedzieć. Udało mi się w internecie znaleźć symbol dywaników ale dla wersji angielskiej i na tej podstawie naprowadziłem ASO na właściwy trop.
Ale jeszcze poczekam aż zobaczę na własne oczy czy dobrze zamówili.

Te dywaniki to jest taka trochę fanaberia... No ale kto mi zabroni?  :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

Dokładnie kto?:D
Też bym się w coś jeszcze pobawił bo już trace wątek u siebie. nic tylko jeżdzę
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

sseebbaa1

Takie biedne modyfikacje w postaci nowych dywaników, to z braku kasy hehe.

Teraz zbieram na nowe hamulce. Bo to już dawno udowodnione, że 300mm tarczy przy 220 KM to daleko niewystarczające...

Za kilka dni przyjadą do mnie przewody Goodridge w stalowym oplocie. Takie chcę montować niezależnie od tego, jakie hamulce ostatecznie wylądują na pokładzie.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

weksla

Powiedzcie bo ja się nad takimi przewodami też zastanawiałem, ale czy to nie przerost formy nad treścią?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

T

Cytat: sseebbaa1 w 05.10.2013, 22:06Teraz zbieram na nowe hamulce. Bo to już dawno udowodnione, że 300mm tarczy przy 220 KM to daleko niewystarczające...
Ja się zastanawiam czy nie zrobić czegoś z tyłem, bo po zmianie przodu tył mi się strasznie szybko zużywa.

Cytat: weksla w 06.10.2013, 10:45Powiedzcie bo ja się nad takimi przewodami też zastanawiałem, ale czy to nie przerost formy nad treścią?
IMHO jest, lepiej dołożyć do lepszych klocków. No chyba, że ktoś ma po prostu zużyte przewody -- wtedy warto kupić Goodridge albo HEL bo kosztują tyle samo, jak nie mniej, co seryjne, a jakaś lekka poprawa może pewnie być. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Cytat: Tomasz w 06.10.2013, 12:13po zmianie przodu tył mi się strasznie szybko zużywa.
A to czemu tak?
Wydaje się, że mocniejszy przód powinien odciążać tył od roboty.
Ale może przez to że przednie większe hamulce mają większą sprawność, to na tył idzie większe ciśnienie w układzie?


A co do przewodów to nie chcę wybierać pomiędzy lepszym klockiem a lepszym przewodem.
Przewód w oplocie stalowym nie daje większej skuteczności, ale poprawia precyzję, dozowalność hamulca. Oplot eliminuje rozciąganie rurek.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 06.10.2013, 13:11A to czemu tak?
Wydaje się, że mocniejszy przód powinien odciążać tył od roboty.
Ale może przez to że przednie większe hamulce mają większą sprawność, to na tył idzie większe ciśnienie w układzie?
Taka jest właśnie teoria — większy tłoczek z przodu wymaga większego ciśnienia w układzie i w efekcie balans hamulców przesuwa się na tył i tył się dużo mocniej zużywa. Niemniej z punktu widzenia skuteczności hamowania jest to ogromna zaleta, bo większość seryjnych aut ma za słabo ustawiony tył w stosunku do przodu.

Cytat: sseebbaa1 w 06.10.2013, 13:11A co do przewodów to nie chcę wybierać pomiędzy lepszym klockiem a lepszym przewodem.
Przewód w oplocie stalowym nie daje większej skuteczności, ale poprawia precyzję, dozowalność hamulca. Oplot eliminuje rozciąganie rurek.
Myślisz, że seryjne przewody to gumowe rurki? :) Też są zbrojone, oczywiście nie tak ekstremalnie. Te aftermarketowe przewody dawały wyraźną poprawę w czasach, gdy seryjne były totalnie beznadziejne, teraz już tak nie jest. :) Używa się ich oczywiście w sporcie, ale głównie dlatego, że trudniej je uszkodzić (ważne w rajdach) no i poza tym w sporcie warunki użytkowania hamulców są dość ekstremalne. :)

Na pewno klocki dadzą dużo więcej niż przewody, no chyba, że klocki już i tak kupujesz najlepsze dostępne, a przewody masz stare — wtedy ma to sens. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1



Tomasz masz rację, że postęp techniczny jest odczuwalny już w seryjnym zestawie, ale myślę że te przewody w metalowym oplocie usprawnią jednak cały układ. Choć rzeczywiście jest to modyfikacja, którą warto interesować się dopiero po zrobieniu tych ważniejszych - tarcze, zaciski, klocki - one przecież dają większy zysk w parametrach.


Bardziej mnie interesuje kwestia balansu hamulców.
Chyba jednym z bardziej wymagających testów dla balansu jest mocne dohamowywanie w zacieśniającym się łuku. No i obecnie przy seryjnych hamulcach z przodu i z tyłu, to takie hamowanie jednak powoduje stawianie auta i konieczność ingerencji ESP.
Czy przesunięcie siły na tył (bo tak rozumiem przesunięcie balansu na tył) nie spowoduje powiększenia tego efektu?
Jaka była różnica po modzie w hamowaniu u Ciebie - ale na hamowaniach w łukach lub manewrach omijania połączonych z hamowaniem?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Cytat: sseebbaa1 w 07.10.2013, 16:30Czy przesunięcie siły na tył (bo tak rozumiem przesunięcie balansu na tył) nie spowoduje powiększenia tego efektu?
Jaka była różnica po modzie w hamowaniu u Ciebie - ale na hamowaniach w łukach lub manewrach omijania połączonych z hamowaniem?
Oczywiście przy hamowaniu na łukach, szczególnie na śliskim, tył ma tendencje do lekkiej niestabilności, ale dla mnie to bardzo mała cena za zdecydowanie lepszą skuteczność hamulców. Tak po prostu musi być, jeśli balans przesunie się w kierunku tyłu. Lekkiej uwagi ten efekt wymaga właściwie tylko na lodzie, ale droga hamowania jest wtedy zdecydowanie krótsza.

No i nie jest powiedziane, że u Ciebie będzie tak samo, w Mondeo mk3 były z tyłu 4 rodzaje zacisków, do tego na efekt wpływają jeszcze użyte tarcze, klocki, zawieszenie, opony...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

A jakie hamulce na tył zamierzasz/rozważasz zamontować?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

08.10.2013, 10:37 #42 Ostatnia edycja: 08.10.2013, 16:22 by badger
Cytat: sseebbaa1 w 08.10.2013, 10:31
A jakie hamulce na tył zamierzasz/rozważasz zamontować?
Sam nie wiem. To tylko taki luźny pomysł. Pewnie zostanie to co jest. Bo ogólnie, jeśli chodzi o samo hamowanie to jest super i boję się coś popsuć, bo tak jak napisałem to niestety jest coś za coś — albo idealna stabilność i słabe działanie tyłu albo minimalnie gorsza i skuteczniejsze hamulce. Jedyny problem to większe zużycie tylnych tarcz i klocków.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

09.10.2013, 14:11 #43 Ostatnia edycja: 22.09.2019, 22:29 by sseebbaa1
T przekonałeś mnie tym balansem!

Rzeczywiście jest to ważna kwestia, a może być trudno trafić w dobre rozłożenie sił przy innym zestawie (niż ten sprawdzony).

Powiem tylko tyle, że właśnie zamawiam zaciski od ASBO!



A jak już chwalę się, to wstawię też zdjęcia nowych zakupów, które ledwie co dotarły do mnie.

Coś do garażu :
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


(podnosnik niska żaba + dwie kobyłki 3T)


Oraz coś do autka:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



(finis 1425462, 6S7J-130A88-BA)

Oryginalne dywaniki Mondeo MK3 ST czarne z czerwonym obszyciem.
Pasują do czerwonego przeszycia na kierownicy, ręcznym i gałce.
(symbol z drugiego zdjęcia może się komuś przydać, bo ja długo ich szukałem)




ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Cytat: sseebbaa1 w 09.10.2013, 13:11Powiem tylko tyle, że właśnie zamawiam zaciski od ASBO!
alledrogo?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html