FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

FORDTUNING.PLMy, nasze auta i nasze inicjatywyNasze autaMondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie
1 ... 100 101 102 103 104 105 106 [107] 108 109
sseebbaa1 #1590 | 26.11.2018, 12:39
    Moderator
    ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
    Gorzów

    Chciałem podpytać o te nowe tylne zaciski NTY.  Własnie przymierzam się do zakupu identycznych FORD MONDEO MK3 III  (2004-2007) wersja po liftingu. I teraz moje pytanie jakie klocki do nich kupowałeś i czy konieczna jest wymiana jarzma?

    Te zaciski są zrobione na wzór oryginałów jeżeli chodzi o ich kształt i mechanizm działania. Zatem wszystko do siebie pasuje i nie musisz nic kombinować. Zacisk przykręcasz do istniejącego jarzma oraz dajesz normalne klocki o takim samym kształcie, jak do tej pory.
    Pytaniem jest tylko jakość tych zacisków, ale to wyjdzie w trakcie użytkowania.

    Ja jeszcze swoich nie założyłem, ale zrobię to w najbliższym czasie. Myślałem, że swoje hamulce (przód i tył) wymienię na wiosnę, ale muszę to jednak przyśpieszyć, bo niestety w przednich zaciskach zostało mi około 1 mm klocków Cheesy
    A wymieniać będę jednocześnie tył i przód, bo przechodzę na większe hamulce na obu osiach.

    Pamiętaj tylko, żeby sprawdzić nie tylko czy kupowany zacisk jest przedlift czy polift, ale także aby rozróżnić B4Y/B5Y od BWY (czyli sedan/hatchback od kombi), bo to też ma znaczenie.


    Ja swoje zaciski będę malował na czerwono i dlatego jeszcze ich nie mogłem założyć Smiley



    sseebbaa1 #1591 | 29.11.2018, 22:49
      Moderator
      ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
      Gorzów

      Jeżeli chodzi o wspomniane tylne zaciski, to zarówno oryginalne zaciski Boscha, jak i te NTY nie porażają wyglądem. Struktura powierzchni kojarzy mi się ze starymi żeliwnymi kaloryferami Cheesy
      Dlatego - chyba z nudów w jesienny wieczór - zacząłem Dremelem szlifować te nierówności na świeżo kupionych zaciskach NTY. Wiedziałem, że nie może to zaszkodzić wytrzymałości zacisku, a byłem ciekaw czy poprawi to wygląd.

      No i tak zacząłem wygładzanie od powierzchni najbardziej widocznej przez felgę (zakrzywiony element o który opiera się zewnętrzny klocek hamulcowy) oraz od górnych powierzchni zacisku, takich jakby żeberek.
      I jak wygładziłem te szczytowe powierzchnie, to stwierdziłem, że wyszedł całkiem przyjemny efekt! Cool
      Nie ma nawet sensu dalej polerować, bo właśnie wygładzone grzbiety zacisku fajnie kontrastują z chropowatymi zagłębieniami.

      A potem sprawdzę, jak zróżnicowana powierzchnia zacisku będzie się prezentowała już po pomalowaniu na czerwono.

      Tak wygląda zacisk po wyjęciu z pudełka:

      Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




      A tak po wygładzeniu części powierzchni, które są najbardziej widoczne przez felgę, gdy zacisk jest już zainstalowany:

      Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



      Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



      Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




      I jeszcze bezpośrednie porównanie zacisków przed i po obróbce Cheesy

      Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



      Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




      Ten sam zacisk, a wygląda od razu jakby bardziej profesjonalnie Stupid
      Mała rzecz, a cieszy!

      ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
      Alek #1592 | 29.11.2018, 22:55
        Doświadczony

        ST220

        Używałeś jakichś konkretnych gradacji ścierniwa?
        sseebbaa1 #1593 | 29.11.2018, 23:55
          Moderator
          ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
          Gorzów

          Wstępne wygładzanie chropowatości gradacja 60, a potem 120.
          Ja akurat użyłem akcesoriów Dremel-a i były to taśmy szlifierskie odpowiednio o numerach 408 i 432.

          Większej dokładności to nie wymaga, bo i tak będę malował to na czerwono.
          No chyba, że ktoś zechce zrobić powierzchnie na lustro i dać bezbarwny lakier - też mogłoby fajnie wyglądać.

          sseebbaa1 #1594 | 05.12.2018, 08:57
            Moderator
            ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
            Gorzów

            Mondeo ST220 na wadze Smiley

            Wykorzystałem pobliskie złomowisko i sprawdziłem w końcu realną masę samochodu. Wskazania nie są super precyzyjne, bo zauważyłem, że przeskok kolejnych wskazań na wyświetlaczu był co 20 kg (czyli taka dokładność pomiaru), ale daje to jakiś pogląd na ciężar auta.
            1520 kg

            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




            Samochód przed pomiarem nie był do tego w żaden sposób przygotowywany. Wewnątrz zostały różne drobiazgi w kieszeniach i schowku. Nie wyciągałem też żadnych elementów wyposażenia (np. dywaników). W bagażniku ciągle zostało koło dojazdowe, klucze i inne niewielkie drobiazgi. Połowa zbiornika paliwa.



            sseebbaa1 #1595 | 06.12.2018, 22:07
              Moderator
              ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
              Gorzów

              Znając wagę samochodu, można pokusić się o sprawdzenie o ile poprawiło się przyśpieszenie samochodu poprzez modyfikacje silnika i przyrost mocy maksymalnej.

              Zakładając, że masa samochodu dla obu obliczeń jest taka sama, a punktem wyjścia była moc ok. 220 KM (post #2) można sprawdzić ile dało dołożenie kolejnych 36 KM (post #1571) do łącznej mocy 256 KM.

              Jednak aby urealnić obliczenia należy dodać też wagę kierowcy Sad
              Jak wjeżdżałem na wagę, to pokazało wynik 1640 kg Cry
              No i niestety to by się zgadzało, bo sam ważę ponad 100 kg i jeszcze ciuchy zimowe na mnie (oraz teczka i laptop, które potem wyjąłem, co widać na wcześniejszym zdjęciu Smiley ).
              Waga to wszystko zaokrągliła w górę do pełnych kolejnych 20 kg i wyszło łącznie +120 kg.

              Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




              Ale przejdźmy do obliczeń!

              Całkiem fajnie korzystało mi się z tego prostego kalkulatora (prędkości w milach na godzinę):
              http://www.torquestats.com/modified/index.php?pid=calculator

              FWD - 220bhp & 1640kg
              Power to Weight:   136 bhp/ton
              0-60: 7.7 (czyli pomiar 0-96 km/h)
              0-100: 21.6 (czyli pomiar 0-161 km/h)
              60-100: 13.9 (pomiar 96-161 km/h)

              FWD - 256bhp & 1640kg
              Power to Weight:   159 bhp/ton
              0-60: 6.7
              0-100: 18.0
              60-100: 11.3

              Czyżby poprawa przyśpieszenia do "setki" o jedną sekundę? Cool

              Kalkulator oczywiście jest uproszczeniem, ale daje pogląd na zmiany przyśpieszenia. Porównywanie poszczególnych poziomów mocy lub obniżenia masy pojazdu pozwala sprawdzić ile zyskujemy przyrostem mocy, a ile wyciągając niepotrzebne rzeczy z bagażnika Smiley
              No bo sami zobaczcie - nawet przy seryjnej mocy 220 KM obniżenie masy np. o 70 kg (1640 – 70 = 1570) całkiem wyraźnie poprawia czasy przyśpieszeń zwłaszcza przy wyższych prędkościach:

              FWD - 220bhp & 1570kg
              Power to Weight:   142 bhp/ton
              0-60: 7.4
              0-100: 20.1
              60-100: 12.7

              To ostatnie wartości pokazuję jako przykład zabawy z teoretycznymi obliczeniami przy obniżaniu masy.
              Ale trzeba będzie pomyśleć nad odchudzeniem samochodu…
               
              « Ostatnia zmiana: 11.05.2019, 20:02 autor: sseebbaa1 »

              ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
              MAG #1596 | 07.12.2018, 19:14
                Weteran forum
                Smokus Maximus & STraszydło
                Gdańsk / Kristianstad (S)

                A jak się mają fabryczne dane dotyczące przyspieszenia ST220 do tego kalkulatora?

                sseebbaa1 #1597 | 07.12.2018, 22:43
                  Moderator
                  ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                  Gorzów

                  Oficjalny katalog wersji 6-biegowej podaje przyśpieszenie 0-100 km/h w czasie 7,6 s dla sedana i hatchbacka oraz 7,8 s dla kombi.


                  ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
                  sseebbaa1 #1598 | 11.01.2019, 23:27
                    Moderator
                    ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                    Gorzów

                    Zamierzam poprawić hamulce i zainstalować u siebie brakes stage 2 Cheesy czyli przednie tarcze o średnicy 350 mm oraz tylne 302 mm.

                    Dla przypomnienia, seryjnie w każdym Mondeo mk3 (w tym także w modelu ST220) są tarcze przednie o średnicy 300 mm oraz tylne 280 mm.
                    Popularną przeróbką jest zamontowanie przednich tarcz z Focusa ST mk2 o średnicy 320 mm - i to traktuję jako modyfikację stage 1.

                    Tarcze 350 mm pochodzą z Forda Focusa RS mk3 i obecnie w rozsądnych cenach można dostać tylko gładkie tarcze [1936713].


                    Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


                    (front brake discs: Focus RS mk3 — Focus ST mk2 — Mondeo ST220 mk3)

                    Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                    Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                    I tu jest miejsce na udoskonalenie - postanowiłem, że dodam nacięcia.
                    Dzięki nacięciom tarczy :
                    1. poprawi się początkowa faza hamowania zaraz po depnięciu pedału hamulca (od razu "bierze"),
                    2. poprawi się też ogólna skuteczność hamowania poprzez zwiększenie współczynnika tarcia i odprowadzanie gazów spod klocka,
                    3. poprawi się wygląd Cheesy

                    Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                    Na początek jedno nacięcie z zadaną głębokością 0,2 mm:

                    Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                    Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                    Po sprawdzeniu, że dobrze idzie, program został puszczony już na docelową głębokość rowków, czyli 1 mm.

                    Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                    Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                    Z uwagi na układ nacięć, tarcza jest kierunkowa i tym samym potrzebny jest przeciwny układ nacięć dla drugiej tarczy:

                    Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                    Tylne tarcze (302 mm) też zostały nacięte, chociażby dla spójności wyglądu auta Cheesy

                    Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                    Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                    A jeżeli kogoś interesuje, jak od strony technicznej wyglądał proces nanoszenia nacięć, to zapraszam też do oglądnięcia filmiku.
                    Link:
                    Nacinanie tarcz hamulcowych Ford Focus RS mk3


                    Cool



                    enforte #1599 | 12.01.2019, 00:12
                      Bywalec
                      FF ST225 '06
                      Gdynia

                      Tarcze 350 mm pochodzą z Forda Focusa RS mk3 i obecnie w rozsądnych cenach można dostać tylko gładkie tarcze [1936713].

                      Dla łowców okazji pojawiły się tarcze do RS mk3 - ponizej 400PLN za parę Wink - TRW DF6871

                      weksla #1600 | 12.01.2019, 00:17
                        Weteran forum
                        Mondeo 2.0 TDCI TITANIUM; FOCUS II ST
                        Olkusz

                        Seba jaki koszt takiej przyjemności?

                        Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps
                        Ford Focus ST225--------------------> 400ps
                        sseebbaa1 #1601 | 12.01.2019, 13:34
                          Moderator
                          ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                          Gorzów

                          TRW DF6871
                          No to może w końcu otworzy się worek z zamiennikami, bo do tej pory brakowało takich przednich do FF RS mk3. Ale ja akurat sceptycznie podchodzę do TRW, bo zawiodły mnie w Mondeo. Były zrobione z dużo gorszego materiału i nie dały rady w Mondeo mk3 TDCi 115 KM jako przednie tarcze 300 mm.


                          Seba jaki koszt takiej przyjemności?
                          Niestety zrobienie detalicznego zamówienia, gdzie nie ma nawet gotowych modeli 3D tych tarcz i programu dla obrabiarki jest po prostu drogie. Do tego tarcze inne dla prawej strony i inne dla lewej. Nawet przygotowanie odpowiednich uchwytów pod tarcze zabrało trochę czasu, za który zostałem obciążony. Prawie cała zmiana jednego pracownika poszła na te 4 tarcze. Wyniosło mnie to 800 złotych Shocked
                          Ale myślę, że ewentualne kolejne tarcze na pewno będą tańsze, bo program już jest i doświadczenie z instalowaniem odpowiednich uchwytów też.

                          Tutaj inna firma tuningowa, która zrobiła to dokładnie na tych samych tarczach Brembo życzy sobie za jedną tarczę 240 funtów:
                          https://www.focusrsparts.co.uk/scc-grooved-front-discs-for-the-focus-rs-mk3/prod_3455.html

                          ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
                          enforte #1602 | 13.01.2019, 01:00
                            Bywalec
                            FF ST225 '06
                            Gdynia

                            No to może w końcu otworzy się worek z zamiennikami, bo do tej pory brakowało takich przednich do FF RS mk3.

                            Mam obawy, że to się szybko nie zadzieje. Tarcze TRW pojawiły się w jednym sklepie chyba na początku maja '18 i była to oferta wirtualna, nie można było ich kupić. Kupiłem (tylne) dopiero w listopadzie.

                            yayko #1603 | 17.01.2019, 15:01
                              Weteran forum
                              Kompi ST220
                              Warszawa/Stare Babice

                              szacun Seba że Ci się chce przecierać szlaki w każdą możliwą stronę Smiley
                              roadrunner #1604 | 30.01.2019, 23:32
                                Forumowicz

                                Ufff... Przegryzłem się przez cały temat... Stupid
                                Seba Szacun niepomierny! Embarrassed
                                Mam przy okazji kilka pytań...
                                Czemu nie skorzystałeś z TYCH wydechów?
                                Miałbyś bez kombinowania kolektory sporo lepsze od oryginałów, decaty i downpipe'y w rozsądnej kasie...
                                Ja to zapodałem u siebie + sportowy cat zamiast tłumika środkowego i jestem zadowolony zarówno z dźwięku jak i osiągów, zaznaczam że resztę wydechu mam w standardzie.
                                Poza tym dziwię się że nie zrobiłeś portingu i polerowania głowic jak ja:
                                http://www.fordtuning.pl/index.php/topic,2720.msg44051.html#msg44051
                                Przy wszystkich tych akcjach mogłeś to z powodzeniem ogarnąć u siebie w garażu bardzo niskim nakładem kosztów. Roboty własnej jest na bite 4 pełne dni ale i przyrost osiągów nie do pogardzenia...

                                BTW Kiedy dalsze losy silnika z kompresorem bo czekam z wypiekami na twarzy...  Stupid

                                « Dodane: 31.01.2019, 00:01 »

                                Coś mi się link masakrycznie rozjechał... Ktoś to może poprawić?

                                « Ostatnia zmiana: 03.02.2019, 18:59 autor: admin »
                                1 ... 100 101 102 103 104 105 106 [107] 108 109