FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

FORDTUNING.PLMy, nasze auta i nasze inicjatywyNasze autaMondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie
1 ... 99 100 101 102 103 104 105 [106] 107 108 109
weksla #1575 | 06.09.2018, 04:32
    Weteran forum
    Mondeo 2.0 TDCI TITANIUM; FOCUS II ST
    Olkusz

    Super Seba. Jak widać samozaparcie przynosi efekt. Śmiało można powiedzieć że najmocniejszy st220 w PL

    sseebbaa1 #1576 | 06.09.2018, 06:33
      Moderator
      ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
      Gorzów

      Trzeba tylko dodać, że najmocniejszy wolnossący Smiley

      Zatem teraz trzeba będzie pokombinować z doładowaniem, żeby był w ogóle najmocniejszy Cheesy

      Pozbierałem sporo informacji z zagranicznych źródeł odnośnie elementów, które trzeba zmienić w silniku, aby przygotować go na kompresor lub turbo.
      Plan robót już mam w głowie, tylko wolnego czasu coś brakuje, aby pomysły przekuć w rzeczywistość...

      ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
      zimoch #1577 | 07.09.2018, 09:30
        Forumowicz

        Kwidzyn

        Trzeba tylko dodać, że najmocniejszy wolnossący Smiley

        Zatem teraz trzeba będzie pokombinować z doładowaniem, żeby był w ogóle najmocniejszy Cheesy

        Pozbierałem sporo informacji z zagranicznych źródeł odnośnie elementów, które trzeba zmienić w silniku, aby przygotować go na kompresor lub turbo.
        Plan robót już mam w głowie, tylko wolnego czasu coś brakuje, aby pomysły przekuć w rzeczywistość...
        Hehe - najmocniejszy ST w Polsce to dla Ciebie za mało? Wink


        Tigerbart #1578 | 07.09.2018, 12:37
          Znawca
          ST220 Estate '05
          Gdańsk

          Brawo!

          Szkoda, że ja nie zdążyłem sprawdzić swojego na rolkach. Może bym ciebie pobił Wink))

          sseebbaa1 #1579 | 07.09.2018, 20:00
            Moderator
            ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
            Gorzów

            Namów nowego właściciela na sprawdzenie auta. Będziesz miał chociaż satysfakcję.
            A ja z chęcią porównam wynik. Pozytywna konkurencja pomiędzy maszynami podnosi poziom forum! Smiley

            ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
            sseebbaa1 #1580 | 15.09.2018, 09:32
              Moderator
              ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
              Gorzów

              Tutaj filmik z pomiaru mocy ST220 i zmierzonego wyniku 256 KM.

              https://youtu.be/Dm78IZvnIzc

              Cool

              ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
              Nina #1581 | 16.09.2018, 14:07
                Nowicjusz
                Ford Focus
                Wroclove

                WWW
                Dźwięk taki ze niemal muzyka dla uszu Cheesy
                sseebbaa1 #1582 | 20.09.2018, 20:01
                  Moderator
                  ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                  Gorzów

                  Ostateczna wersja short-shiftera Cool do skrzyni MMT6 w Mondeo mk3.

                  Korpusy są z aluminium PA6, z którego często wykonuje się części tuningowe. Ostateczna wersja została dodatkowo poddana anodowaniu (na kolor naturalny), co zabezpiecza powierzchnię przed korozją. Tak, aluminium też koroduje, zwłaszcza wystawione na warunki atmosferyczne.
                  Pozostałe elementy, a więc sworzeń, podkładka i śruby są nierdzewne, więc mogę być spokojny o trwałość urządzenia.

                  Wymyśliłem sobie, że swojego short-shiftera oznaczę wymyślonym logo i nazwą Tun-Mod*.

                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                  A montaż short-shiftera, to prosta robota. Trzeba zdemontować tylko air-boxa i już jest dostęp od góry.

                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                  Cięgno odpowiedzialne za ruch lewarka przód-tył jest na wcisk.

                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                  Na powyższych zdjęciach sworzeń jest wkręcony w otwór odpowiadający za skrócenie ruchu lewarka o 15%.

                  Natomiast teraz jeżdżę na ustawieniu redukującym o 20% z jednoczesnym lekkim przesunięciem lewarka do tyłu (w stronę kierowcy). Jestem wysoki i mam fotel odsunięty na maksa, więc takie ustawienie nawet lepiej mi pasuje.

                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


                   


                  *logo było moim pomysłem, ale ostateczny kształt czcionki oraz samą nazwę wymyślił kolega bishop, za co mu bardzo dziękuję!


                  ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
                  bishop #1583 | 21.09.2018, 06:01
                    Weteran forum
                    ST220:2002
                    Zielona Góra

                    WWW
                    No to teraz w planach jeszcze do zrobienia:
                    1)heble
                    2)kompresor
                    3)4x4 Tongue

                    despi69 #1584 | 21.09.2018, 10:15
                      Forumowicz
                      Mondeo ST220 3.0 V6 2002 r.
                      Dolnośląskie

                      A niby dlaczego takie mało ambitne plany, skoro widać, że kolega daje radę. Ja proponuję dołożyć skrzydła i poprosić kontrolę lotów o pozwolenie na start:) Będzie pierwszy i najmocniejszy Fordolot.

                      Alek #1585 | 21.09.2018, 10:46
                        Doświadczony

                        ST220

                        A niby dlaczego takie mało ambitne plany, skoro widać, że kolega daje radę. Ja proponuję dołożyć skrzydła i poprosić kontrolę lotów o pozwolenie na start:) Będzie pierwszy i najmocniejszy Fordolot.

                        Oj, certyfikacja nawet w kategorii Experimental do latania to koszmar. Mk3 jakbyś nie odchudzał to nie zejdziesz poniżej MTOW 600kg żeby się zakwalifikować na przepisy LSA czy nawet słowackie ULM. W związku z tym musiałbyś do ULCu dostarczyć dwa płatowce do prób wytrzymałościowych, zrobić dwa prototypy do prób w locie... Trochę dużo zachodu żeby zrobić to cacy legalnie.
                        despi69 #1586 | 21.09.2018, 11:18
                          Forumowicz
                          Mondeo ST220 3.0 V6 2002 r.
                          Dolnośląskie

                          Zaczynam się Was bać...Smiley

                          Wytrwale ST-ka reanimuje choć czasami mnie *** denerwuje.
                          Bobson #1587 | 27.09.2018, 16:28
                            Doświadczony

                            Fiesta XR2i, Mondeo St220
                            Złotów

                            WWW
                            Seba jesteś świr Smiley Ile liczysz sobie za short-sifter? Może się skusze Tongue

                            Obiecałem Ci wykres z wyższymi obrotami.

                            Poniżej wykres z podziałką 250rpm. Przyjąłem Nm łagodnie opadającego. Jak chcesz mogę podesłać Ci Excela z wykresem i sam się pobawisz kreskami Tongue

                            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                            a tutaj dokładniejszy wykres z skalą co 100rpm od 6500 do 7500 (nie chciało mi się robić pełnego wykresu). Z drugiej strony graficznie końcówka się trochę rozciągnęła wiec wrzucam jako ciekawostkę Wink

                            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                            Tak więc są szanse na niezłe koni ale rozrząd tego nie ogarnie (obrotów).

                            Było: Suzuki Swift GTi, Daihatsu Charade GTti, Ford Escort RKC Zender, Mondeo ST220
                            Jest: Fiesta XR2i, Fiesta MK6 1.6 16v, Mondeo 2.2 Titanium X
                            sseebbaa1 #1588 | 27.09.2018, 19:31
                              Moderator
                              ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                              Gorzów

                              Twoje wykresy dają fajny pogląd na zyski, jakie mogą się pojawić wraz z przesunięciem odcinki. Patrzę zwłaszcza na drugi wykres z podziałką co 100, bo ewentualne przesunięcie będzie o 200 lub maksymalnie 300 obr/min. A przesunięcie o 300 obrotów, to już zysk około 10 KM.

                              Wyższe obroty to już ryzyko dla korbowodów. Natomiast rozrząd bez problemu ogarnie ten poziom obrotów - sprężyny zaworowe do 7.000 też na pewno nie pozwolą na pływanie zaworów. Ale właśnie korbowody i standardowe śruby w korbowodach mogą nie wytrzymać, więc tu jest większe zagrożenie.




                              JacekST220 #1589 | 26.11.2018, 09:50
                                Doświadczony
                                Ford Mondeo ST 220

                                Chciałem podpytać o te nowe tylne zaciski NTY.  Własnie przymierzam się do zakupu identycznych FORD MONDEO MK3 III  (2004-2007) wersja po liftingu. I teraz moje pytanie jakie klocki do nich kupowałeś i czy konieczna jest wymiana jarzma?

                                1 ... 99 100 101 102 103 104 105 [106] 107 108 109