Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

05.03.2018, 09:46 #1500 Ostatnia edycja: 11.01.2020, 20:20 by sseebbaa1
Zapraszam do posłuchania jak brzmi całkowicie nierdzewny wydech Mondeo ST220 oparty na katalizatorach sportowych i tłumikach Magnaflow.
W miejscu gdzie wydech jest podwójny rury mają średnicę 2.25".
Natomiast w miejscu zejścia wydechu w jedną rurę - po uwagach kolegów (dziękuję!) - zastosowano rurę 2.75".


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć film.



Ciekawostką jest rozszerzalność cieplna wydechu :o
Zobaczcie o ile więcej wystaje rura po rozgrzaniu wydechu.

PS. Przepraszam, że brudny zderzak widoczny na filmiku, ale temperatura była ujemna, a chciałem jak najszybciej coś nagrać :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

Aż tak cichy?
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

rajman

Bez kitu ;)

Mruczy a nie ryczy ;) tak miało być sseebbaa1?

MAG

Pytanie jeszcze czy w środku nie ma rezonansów, bo mój na zewnątrz dużo głośniejszy nie był, a w środku rezonans zabijał ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

Nie jest aż taki cichy, przynajmniej jak na moje standardy. Filmik być może nie oddaje tego zbyt dobrze, bo jakoś ciszej się to nagrało w porównaniu do innych nagrań, jakie można znaleźć na YT.
W przedziale 1.800-2.400 obr/min jest trochę buczenia. Czyli czasami wrzucenie niższego biegu powoduje spadek głośności.
Za to od 2.500 obr/min zaczyna się naprawdę świetny dźwięk. W końcu słychać poszczególne tłoki także przez wydech (a nie tylko przez filtr stożkowy). Standardowy wydech, przy obecnym, to zwykły dźwięk odkurzacza :)
Przyśpieszanie od około 2.500-3.000 obrotów generuje dźwięk z bardzo wyraźnie zaznaczającymi się poszczególnymi suwami cylindrów. To robi najlepsze wrażenie.
Najważniejsze dla mnie jest to, że nie ma w ogóle metalicznego pierdzenia.

Ponagrywam później jeszcze jakieś filmiki także z wnętrza kabiny.

Moje zdanie jest takie: Jak ostro jadę, to wszystko do siebie pasuje - to znaczy wrażenia z jazdy są pięknie podbijane przez wrażenia akustyczne i głośność w ogóle nie przeszkadza, a wręcz jest fajnym smaczkiem :D Wtedy jestem wielkim fanem tego poziomu hałasu.
Jednak jak mam podjechać pod chatę, to mógłby być trochę cichszy.
Ale połączenie tych dwóch sprzeczności, to tylko z dodatkowymi zaworami w wydechu :D


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

06.03.2018, 14:17 #1505 Ostatnia edycja: 06.03.2018, 14:19 by Rijndael
Nie wiem jak Wy oceniacie głośność po filmiku. Przecież nie ma punktu odniesienia. :)

« Dodane: 06.03.2018, 14:19 »

Cytat: sseebbaa1 w 06.03.2018, 14:17W przedziale 1.800-2.400 obr/min jest trochę buczenia. Czyli czasami wrzucenie niższego biegu powoduje spadek głośności.
Za to od 2.500 obr/min zaczyna się naprawdę świetny dźwięk.
Trudno to wyeliminować w wydechu o sporej średnicy, zaprojektowanym z myślą o dobrej przepustowości na wysokich obrotach. Po prostu taki wydech, jak na ilość spalin na niskich obrotach, ma za dużą średnicę. O ile nie jest to jakiś koszmarnie irytujący rezonans, to najlepiej się z tym pogodzić. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Jeżeli rezonans ma już być, to cieszę się, że jest u mnie przy bardzo niskich obrotach. Bo gdyby był przy wyższych, to w zasadzie oznaczałoby, że wydech nie poprawi osiągów auta. Po prostu rezonans w wydechu oznaczałby mocno zaburzony przepływ spalin.
A tak jest przynajmniej szansa, że będzie lepiej na górze obrotów :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

U mnie większość rezonansu skasowała zmiana Racebitsów na MSDS-y. Co nie znaczy, że z nimi było coś nie tak (chociaż oczywiście MSDS-y są znacznie lepsze), po prostu takie połączenie powodowało taki, a nie inny efekt.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Jestem w szoku, jak mocno wysuwają się końcówki wydechu po rozgrzaniu się całego układu wydechowego!
Na początku filmiku odpalam zimny silnik i wtedy tak ustawiona kamerka nie widzi nawet końcówki, a pod koniec nagrania końcówka naprawdę sporo wyjeżdża. Porównajcie sobie początek i koniec nagrania.
Oczywiście po ostygnięciu wydechu końcówki znowu się chowają :D

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bubel25

07.03.2018, 07:03 #1509 Ostatnia edycja: 07.03.2018, 07:07 by bubel25
Powiem tak. Filmik nie oddał tego dźwięku.  Byłem u seby i słyszałem ten wydech. Po włączeniu tego filmiku co seba wrzucił aż byłem w szoku że to tak cicho. Jak by nie ten tłumik.  Przecież na żywo jest jak dla mnie mega. Jak stałem za seby autem i on odpalił to az u człowieka sam uśmiech się pojawiał.

sseebbaa1

07.03.2018, 14:16 #1510 Ostatnia edycja: 11.01.2020, 20:24 by sseebbaa1
Ciekawostką jest to, jak dobrze radzą sobie z oczyszczeniem spalin dwa sportowe katalizatory Magnaflow, które przecież mają dwukrotnie mniejszą gęstość otworków, niż seryjne katalizatory (200 cpsi zamiast 400 cpsi). Poprosiłem diagnostę o zbadanie czystości spalin i byłem baaardzo pozytywnie zaskoczony!
Myślałem, że wartości będą ocierały się o górne granice dopuszczalności, a tu okazuje się, że bez najmniejszych problemów mieszczą się w urzędowych normach.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Nie znam się na parametrach, które mówią o czystości spalin. Mogłem tylko przeanalizować dwa parametry, które były akurat wymienione w tabelce wiszącej przy stanowisku pomiarowym (CO i lambda).
Ale jak ktoś ma szerszą wiedzę, to może z poniższych wydruków odczytać też inne dane i powiedzieć co na ten temat wie.

Pierwszy pomiar był na podwyższonych obrotach, a konkretnie 2.500 obr/min.
Wartością graniczną dla tlenku węgla (CO) dla aut wyprodukowanych po 1.05.2004 roku jest ponoć 0,2. Wynik w ST220 wyszedł 0,04 czyli sporo poniżej progu. Odczyty lambda powinny mieścić się w wartościach 0,97-1,03 czyli w sumie jak najbliżej wartości 1. U mnie odczyt lambda to 1,007.

Drugi pomiar był na wolnych obrotach.
CO powinno być poniżej 0,3 a u mnie wyszło 0,01. Lambda powinna mieć znowu wartości jak najbliżej 1, a u mnie wyszło 0,999.

Tutaj tabelka, na którą patrzył diagnosta:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

Cytat: Tomasz w 06.03.2018, 14:17
Nie wiem jak Wy oceniacie głośność po filmiku. Przecież nie ma punktu odniesienia. :)
Dla mnie punktem odniesienia były odgłosy toczenia się kół i auta przejeżdżającego obok, ale może mikrofon nie zbierał dobrze dźwięku z wydechu, ale za to świetnie łąpał to co wokół sie działo...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

st-power

Seba nagraj jakiś inny film najlepiej na postoju lub nie ktoś nagra jak jedziesz.
Obecny film nie oddaje dźwięku pracy wydechu,a bynajmniej ten film ukazuje go jako mało ciekawy co jest raczej winą sprzętu audio-video.
Czekam na pomiar z hamowni :)
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

sseebbaa1

25.03.2018, 22:55 #1513 Ostatnia edycja: 11.01.2020, 20:25 by sseebbaa1
Sorry, że nie odpisywałem, ale jakoś zalatany byłem.

Rzeczywiście nagrany dźwięk nie wypadł tak fajnie jak się tego spodziewałem. To moje pierwsze doświadczenia z nagrywaniem filmów z dźwiękiem z kamerką umieszczoną na zewnątrz auta. Wydawało mi się, że jak dokupię zewnętrzny mały mikrofonik i zakryję go futerkiem (wyciszenie szumów pędu powietrza), to fajnie to się nagra.
Ale w rzeczywistości mikrofon ma tendencję do zbierania wysokich tonów bardziej, niż niskich. Na nagraniu niewiele słychać z prawdziwego basu, który jest normalnie słyszalny. Możliwe, że będę musiał dokupić jakiś lepszy zewnętrzny mikrofon.
Teraz mam taki dedykowany do kamerki GitUp Git2 PRO :

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Na dworze robi się już cieplej, więc zrobię jeszcze jedno podejście do nagrywania dźwięku z obecnym mikrofonem - sprawdzę jakieś inne umocowanie i ustawienie względem końcówek wydechu. A jak dalej nie będzie poprawy, to najwyżej zainwestuję w coś lepszego. Tylko, że niestety nie wiem jaki dokładnie mikrofon kupić.

A co do pomiarów na hamowni, to na razie robię rozeznanie odnośnie strojenia ST220.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

fabio210

Wiesz co seba, najlepszym rozwiazaniem bedzie ogolnopolski spot, wtedy porownamy dzwiek, przy ognisku i flaszce... :)