Mondeo mk3 ST220 hatchback po drugim lifcie

sseebbaa1, 18.09.2013, 21:47 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Cytat: bubel25 w 11.02.2018, 08:08Nie myślałeś seba zeby zrobić napęd 4x4?
Musiałbym mieć moc sporo powyżej 300 KM, żeby o tym myśleć :D
A czy w ogóle da się to zrobić ze skrzynią MMT6?

Swoją drogą kwota 6 tyś. złotych za napęd 4x4, to okazja!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

caqerr

żadna okazja, graty z x-type nie są drogie ;)
Jak ktoś ma zaplecze ściągnie całego x-type z uk i jeszcze wyjdzie na + na tym ;-)
Niestety, MMT6 odpada, zostaje tylko 5 biegowa z jaga ;)

sseebbaa1

13.02.2018, 22:11 #1487 Ostatnia edycja: 11.01.2020, 16:10 by sseebbaa1
Auto jest ciągle w warsztacie na spawaniu wydechu. Trochę to długo trwa, ale niestety nie mam wyjścia i muszę godzić się na poślizgi z deklarowanymi terminami :|
Mechanik co jakiś czas podsyła fotki z prowadzonych prac.
Pożegnanie :D starego, seryjnego wydechu (2,0" na podwójnych rurach oraz 2,25" na pojedynczej rurze przy baku):

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Wydech musi mieć miejsca, w których jest łączony. Pozwala to na demontaż fragmentów układu np. w razie konieczności naprawy innych części w samochodzie.
Obecnie chyba najlepszym rozwiązaniem są połączenia typu V-band, które będą w tym wydechu zastosowane.
Dwa kolejne zdjęcia (znalezione w internecie) pokazują istotę połączenia V-band.
Pierścienie należy przyspawać do dwóch łączonych rur, a klamra szczelnie ściska te pierścienie tworząc połączenie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Tutaj moje decaty z przyspawanymi pierścieniami V-bandów (zasłonięte klamrami).

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




A tutaj już praktycznie gotowy przedni odcinek wydechu.
Rury osobne dla każdego rzędu cylindrów mają średnicę 2,25".
Widoczne gruszki to sportowe katalizatory Magnaflow o wlocie i wylocie 2,25" [59925].
Za nimi są połączenia elastyczne tzw. plecionki.
Za plecionkami widać kolejne połączenia V-band z tym, że jest tylko po jednym pierścieniu, bo nie ma dalszych rur. Brakuje jeszcze kawałka łączników z tłumikiem Magnaflow [11378], który również ma wloty i wyloty o średnicach 2,25".

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Tu jeszcze zbliżenie na V-band zaraz za przednim decatem.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bubel25

Nie źle. Ciekawe jak to będzie brzmiało.

sseebbaa1

14.02.2018, 12:54 #1489 Ostatnia edycja: 11.01.2020, 16:11 by sseebbaa1
Tak jak wspomniałem w miejscu gdzie wydech jest podwójny, rury będą miały średnicę 2,25".
Natomiast pojedyncza rura w okolicach baku będzie miała nie tak jak początkowo planowałem 2,5", a będzie większa bo 2,75".
Dzięki chłopaki za podpowiedzi odnośnie średnicy tej rury "zbiorczej", bo dzięki temu zacząłem głębiej drążyć temat.

Odnośnie końcówek wydechu, to długo zastanawiałem się jakie wybrać. Chciałem mieć większe niż seryjne 80 mm, a jednocześnie chciałem mieć je podcięte identycznie jak seryjne, czyli pod kątem 45°. No i najlepiej żeby miały jakiś mały napis lub logo Magnaflow, bo praktycznie cały układ jest oparty na częściach tego producenta.
Nie mogłem podjąć decyzji, więc ustaliłem z mechanikiem, że on zrobi sam końcówki z rury 4" :D
Zapewne końcówki zrobione z rury nierdzewnej nie będą wyglądały tak ślicznie, jak dopieszczone chromowane. Ale mogą też fajnie wyglądać, bo będzie bardziej surowy wygląd. Zobaczymy.
A zresztą ciągle nie wykluczam, że później jednak je zamienię na końcówki wybrane z oficjalnego katalogu Magnaflow.

Na zdjęciu rura 4" (czyli około 10 cm) oraz dwie redukcje stożkowe z 2,25" na 4".

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

16.02.2018, 23:02 #1490 Ostatnia edycja: 11.01.2020, 16:17 by sseebbaa1
Dobre i złe wiadomości.
Prace nad wydechem trwają i nawet fajnie to wygląda :) ale terminowość nie jest mocną stroną mechanika :(
Samochód ciągle w warsztacie i przynajmniej przez tydzień go nie odbiorę, bo jadę na ferie.

Parę smaczków technicznych jednak mam 8)
Rury za decatami owinięte taśmą bazaltową:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Tłumiki na długość nie mieszczą się ze zbyt dużym luzem, więc trzeba było skracać wyloty z tłumików:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Nie było to w sumie problemem, bo akurat rury wychodzące z puszki były nierównoległe. Magnaflow nie jest niestety aż tak dobrze wykonany, jak można by się tego spodziewać po znanej firmie. Zatem skrócenie wlotów/wylotów było jakimś tam rozwiązaniem problemu.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Zamontowana środkowa część układu wydechowego:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Na powyższym zdjęciu widać, że zamontowany (na tym etapie prac) wydech kończy się na drugim środkowym tłumiku.
Mechanik odpalał auto i powiedział, że wydech był bardzo, ale to bardzo głośny. Stwierdził, że w ogóle się nie spodziewał, że przy dwóch katalizatorach i dwóch tłumikach środkowych będzie aż taki hałas.
Jak mi to powiedział, to byłem naprawdę zmartwiony, bo nie chcę mieć bardzo głośnego wydechu.

Ale jak się okazało już zamontowanie łącznika typu Y-pipe oraz kawałka rury 2,75" obniżyło hałas o połowę (tak to ocenił mechanik). Było to spore zaskoczenie.
Dołożony Y-pipe oraz V-band na grubszej rurze:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




A tu jeszcze kawałek rury za V-bandem - to wówczas był odpalany i hałas był o połowę mniejszy:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Wprawne oko zauważy, że było też trochę kombinacji za drugim tłumikiem, a przed Y-pipe. Wynikało to z różnego rozstawu dwóch rur:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

28.02.2018, 18:05 #1491 Ostatnia edycja: 11.01.2020, 20:16 by sseebbaa1
Wydech w Mondeo już skończony. Za parę dni odbiorę auto i nagram dźwięk.

Ale to co mi się w tej chwili najbardziej podoba, to unikatowe końcówki wydechu! 8)
Mechanik dobrał kąt końcówek do kąta podcięcia zderzaka. Nikt tak nie robi, a przynajmniej ja nie widziałem jeszcze takiego rozwiązania.
Czyli nie ma tam 45°, jak to jest w seryjnych końcówkach tylko jest ostrzejszy kąt.
A że same końcówki mają 4 cale, to pięknie wyglądają i komponują się ze zderzakiem i krawędziami wycięć na wydech.

Prawdziwa customowa robota, która przyniosła świetny efekt!

Szybkie fotki podesłane przez mechanika:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

rafek

Rewelacja .
WV Jetta 1.8 BP / POLOPONEZ 1.5 GLI / FORD Mondeo MK1 1.6 BP+LPG Kombi / FORD Mondeo MK2 1.8 BP+LPG Kombi / OPEL Zafira 2.2 DTCi / BMW 316i /ASTRA K 1.6 biturbo Kombi / ST220 Zombi lift 2005 Kombi / obecnie BMW F31 białe zombi , S Max 2,5 turbo  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/groups/1500198969994480/

JacekST220


T

Końcówki świetne, reszta tez wygląda bardzo porządnie. Oby dobrze brzmiał i przede wszystkim działał. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

nospa666

Szacun Seba, kawał dobrej roboty.
Obawiam się, że będzie trochę za cichy, ale zobaczymy jak wstawisz nagranie. :)

st-power

Cytat: sseebbaa1 w 28.02.2018, 18:05Ale to co mi się w tej chwili najbardziej podoba, to unikatowe końcówki wydechu!
Mechanik dobrał kąt końcówek do kąta podcięcia zderzaka. Nikt tak nie robi, a przynajmniej ja nie widziałem jeszcze takiego rozwiązania.

Seba pocieszę Cię,bo ja miałem tak zrobione końcówki,tylko o średnicy fi90mm  :D

Ale ogólnie to gratuluję i czekam na dźwięk,bo jestem ciekaw co tam wymodziłeś :)
Był przepiękny i unikatowy Cougar No Limit Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/Zy5sKLAv8cY
było kultowe Mondeo ST220 :-D  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://youtu.be/CIMClUqwggA
jest MK4 2.2 TDCi 200KM Indywidual automat+kombi

T

To co słyszałem jeszcze bez tłumików końcowych było bardzo obiecujące. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

orzel_man

Szacunek.
Piękna robota. Czekam na fonie. Bo wizja jest obiecująca.

T

Jeśli chodzi o początek układu to mogłeś się pokusić i podłączenie obu wydechów na odwrót, wtedy wyrównałbyś trochę długości. Ja też zrobiłem tak jak Ty, ale u mnie było to niewykonalne, bo MSDS-y są dłuższe.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club