[Focus] Chiptuning 1.6 EcoBoost 150KM

heko, 01.07.2013, 15:08 « poprzedni - następny »

Atlis

29.05.2014, 11:40 #30 Ostatnia edycja: 29.05.2014, 11:43 by Atlis
Kris1976 - Mountune MP200 z gwarancją od Ford UK ma po ich czipie 200KM/320Nm. Ja mam 207/333Nm, zrobione obecnie prawie 70tys km, z czego ~25tys po czipie u heko i jakoś nadal jeżdżę na pierwszym sprzęgle. Czuć, że nie jest już najnowsze, ale do wymianu mu jeszcze daleko - bardziej niż czip dobija go codzienne stanie w korku i wyjeżdżanie pod górkę ruszając 10x... Zastanawiam się, czy jest jakaś alternatywa - z ST Mk3 pasuje?

Aha, ktoś pytał o spalanie - ogólnie lekko w góre (kilka decy).

Kris1976

A jakie masz spalanie ? u mnie jazda autostradowa W-wa/Poznań to ok 9,5L
Normalnie jazda miasto40%/poza miastem 60% daje ok 8,2-8,5
...tak męczę temat sprzęgła bo ...to auto służbowe jest... co innego we własnym grzebać.... w razie czego poprawiasz (wymieniasz sprzęgło i inne graty...)
Ostatecznie poproszę Heko o wycelowanie np w max 310 NM i 195KM :)
Nie mam pojęcia jakie są zamienniki i alternatywy w temacie sprzęgła ...nie zagłębiałem się. Może z 2.0 Ecoboost podejdzie?
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

Atlis

Jakie mam ja spalanie to chyba nie ma znaczenia - inny kierowca, inne miasto, inne trasy. potrafie jeżdzić w zależności od sytuacji od 4,5 do 20 litrów/100km... ale 100% miasta (Szczecin, średnia prędkość do 23km/h, korki, górki) to koło 9-9,5l. Autostrada w zależności od prędkości - 130km/h GPS na 17" felgach 7l. I potem co 10km/h w górę, to koło 0,7l spalanie w górę.

heko

małe zestawienie 1.6eb :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

Kris1976

...i nie są to wcale powtarzalne kreski...są ładne płaskie, są też karpaty...z czego to wynika?
Przejechałeś się taką foką 1,6 200 KM ? ...-głupie pytanie- robi różnice ?
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

heko

...wynika z tego, że auta, silniki, sterowniki itd. w fabryce składane są z "półki" i powtarzalność jest w granicach błędu :)
do tego testuję różne sposoby na uzyskanie wyników
osobiście mam problem z oceną wrażeń....ale klienci dzwonią z trasy powrotnej, że różnica są powalające, szczególnie pow. 4000obr...w serii zdychały powoli, na modzie ciągną do odcinki jak oszalałe :)
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

Kris1976

Skoro Ford UK daje gwarancję na podniesienie mocy na 200 i momentu na 320 to zgłoszę się z następnym autkiem do Ciebie :) Mundek 1.6 160km nie ma żadnych szans z Octavią 1,8 160 km ( jest sporo lżejsza ale i tak auto robi wrażenie jakby miało w serii ze 200 km!!)
Pytanie czy możesz tak wycyrklować żeby był jeszcze mały zapas bezpieczeństwa. Np płaski moment i nie wyższy niż powiedzmy 305 nm ?

Z innej beczki. Pomarańcza hamowana na obciążeniowej (Kreator) dała 273km (zamiast u Ciebie 286) i 475 nm (zamiast 468)
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

heko

200-205KM jest w granicy, więc nie ma problema, moment 320 jest akurat
Krematorowe hamowanie jest na odwal się, małe obciążenie, krótki pomiar, co daje więcej  Nma, mniej mocy :P
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

Kris1976

...hehe każdy chwali swoje
u Walca zdaje mi się że wyniki pokrywały się prawie idealnie z Twoją hamownią.
Jak duża może być różnica miedzy hamowaniem na otwartej i zamkniętej masce ?
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

heko

jeśli dolot jest osłonięty (nie jakiś stożek w komorze silnika) to nie ma róznicy
to nie chodzi o hamownię, a o sposób wykonywania pomiarów
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

walec

U mnie Nm wiecej niz u Heko, mocy mniej niż u Heko i wykres momentu u Heko był bardziej płaski a Kreatorze był wyoblony.
Bo prosto jest  zbyt prosto
Walec Wyrównalec Rally Team :)

heko

no toż gadam jak jest, słabo obciążony silnik tak rysuje kreski
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

TAM

Hm, czegoś nie łapię... Jak można na hamowni inercyjnej bardziej obciążyć silnik niż na obciążeniowej?

heko

hamując na najwyższym biegu :P
a obciążenie na obciążenówce można ustawić małe, albo żadne i hamuje się inercją :)
Wypożycz FF RS 3 :D Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://gcscars.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.gcstuning.pl/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.facebook.com/GCSTuning

TAM

Nadal nie łapię! :-( Co za rożnica na którym biegu się hamuje? Przecież nawet gdy na obciążeniówce ustawi się brak obciążenia, to zachowuje się ona jak inercyjna, więc hamując samochód na 6. biegu obciążenie nie będzie mniejsze niż na inercyjnej na 6. biegu... Poza tym, po co ktoś miałby robić takie dziwne rzeczy, jak dobrowolne degradowanie hamowni obciążeniowej?

« Dodane: 27.06.2014, 00:39 »