Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


Nowy RS??

auchim, 07.02.2013, 19:01 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

31.05.2017, 18:22 #660 Ostatnia edycja: 31.05.2017, 18:23 by sseebbaa1
Cytat: enforte w 31.05.2017, 17:09Ford właśnie zapowiedział limitowanego RSa z LSD Quaife.


To Quaife chyba miałaby spinać w RS mk3 przednie koła, co?

Jaki symbol skrzyni jest w RS-ie?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

enforte

Cytat: sseebbaa1 w 31.05.2017, 18:22
To Quaife chyba miałaby spinać w RS mk3 przednie koła, co?

Tak
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.motostat.pl/member/vehicles/stats/id/85146

sseebbaa1

Taka szpera Quaife o symbolu QDF59Z jest dostępna przez Mountune.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://shop.quaife.co.uk/quaife-ford-focus-rs-mk3-4x4-atb-helical-lsd-differential

Można samemu sobie zamontować i nie martwić się brakiem dostępności limitowanej wersji :)

726 funtów brutto.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.mountunestore.com/collections/mk3-focus-rs/products/focus-c346rs-quaife-atb-differential


ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Kris1976

...z tym że nawet mądre głowy z Forda twierdziły że szpera na przód w RSie spowoduje zwiększoną podsterowność ;)
Była pomarańcza ST...czas na RSa !

sseebbaa1

Na stronie Mountune można obecnie znaleźć zaledwie dwie opinie wystawione przez osoby, które miały możliwość przetestowania szpery Quaife w RS-ie mk3. Z jednej strony pamiętać trzeba, że nie są to opinie obiektywnych testerów, ale z drugiej strony wypowiadają się osoby, które mogły zaobserwować zmianę zachowania ich własnego auta (które znały auto wcześniej bez przedniej szpery).


Pierwsza opinia:

I've now had this installed for a few months, the grip is beyond amazing, the RS now dances like a world class ballerina.
Driving the twisty roads has been enhanced for what was already a sensational car, this really should have been fitted by Ford from the factory!


(Mam zainstalowaną szperę od kilku miesięcy, przyczepność jest niesamowita, teraz RS tańczy jak światowej klasy balerina.
Jazda na krętych drogach stała się jeszcze atrakcyjniejsza mimo, że już wcześniej był to sensacyjny samochód. Powinno to być montowane przez Forda fabrycznie!)



I druga opinia:

If you are asking yourself, does mk3 really needs an LSD, the answer is simple - yes. ATB diff makes mk3 grip much harder and when using a LCl there is a significant reduction in wheel spin . In fact, on the road,when its dry, grip is now almost unlimited, not a hint of undesteer or sudden oversteer. In the wet, you can feel it working in tandem with awd , pulling mk3 out of the corner and making you look like a rally hero. So if you are looking to have one installed and always wondered, if a Ford could have made a mini GTR, then this is it. A perfect addition for an MP kit.

(Jeśli zadajesz sobie pytanie czy mk3 naprawdę potrzebuje szpery, to odpowiedź jest prosta - tak. Szpera powoduje poprawę przyczepności i kiedy używasz launch control zauważasz znaczącą redukcję poślizgu kół. Faktycznie na drodze kiedy jest sucho przyczepność jest prawie nieograniczona, ani odrobiny podsterowności czy nagłej nadsterowności. Na mokrym możesz poczuć jej pracę w tandemie z napędem AWD, wyciągającym mk3 z zakrętu i powodującym, że wyglądasz jak bohater rajdów.
Zatem jeśli planujesz zainstalowanie szpery i zawsze zastanawiałeś się czy Ford mógłby wyprodukować "mini GTR-a", to właśnie jest to. Idealny dodatek do zestawu zwiększającego moc).



Pozwoliłem sobie na kwadratowe tłumaczenie - ja przynajmniej tak zrozumiałem te opinie :)
Źródło: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.mountunestore.com/products/focus-c346rs-quaife-atb-differential
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

sseebbaa1

heko:

1. będziesz montował Quaife w swoim RS-ie? Przy Twoim obecnym poziomie mocy (440+) wydaje się to celowe...

2. Na zagranicznych forach czytałem o możliwości wyłączania w RS-ie mk3 zabezpieczenia uniemożliwiającego hamowanie lewą nogą (czyli jednoczesnego hamowania i dodawania gazu).
Umiesz takie rzeczy wyłączać programowo?

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Artex RS

Panowie pomóżcie mi zrozumieć różnice czasową na nuburgringu Focusa Rs (8:06.29) i Hondy Civic Type R (7:43.80). Technicznie Foka powinna być szybsza, a na torze pogrom. 65 miejsce Civica VS 122 miejsce Focusa w/g oficjalnych czasów toru.

sseebbaa1

Widocznie istotniejsza jest tu różnica w masie pomiędzy tymi samochodami :(
Na suchym i bardzo szybkim torze (gdzie nie używa się dwóch pierwszych biegów) napęd 4x4 nie daje żadnej przewagi, a stanowi tylko dodatkowe obciążenie.
Poza tym RS-y niestety nie trzymają deklarowanej mocy, a pewnie testowano fabryczne egzemplarze.

Jestem ciekaw jak wyglądałby wynik, gdyby na torze zjawił się taki RS z mocą 440 KM, jak to obecnie jest u heko. Ciekawe ile nadrabiałby wówczas na prostej?
Przy okazji zapytam, ile tunerzy wyciągają dodatkowej mocy z 2.0 w najnowszym Type-R?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Artex RS

I tu pytanie na ile seryjny był ten Civic, bo różnica miażdży. Na filmach widać, że był odelżony.

vtec

Cytat: sseebbaa1 w 18.06.2017, 09:00
Przy okazji zapytam, ile tunerzy wyciągają dodatkowej mocy z 2.0 w najnowszym Type-R?
jeden sąsiad ma 400KM po wydechu i IC, drugi 360KM po samym IC, także ładnie się kręcą, wychodzi na to iż lepiej niż RS Mk2.

Łukasz

Update z mojej strony - przy 1-szym zwiezieniu samochodu do serwisu, po około 1,5 tygodnia dostałem informację z ASO, że samochód jest sprawny (samochód odapala normalnie, nie dymi, test szczelności głowicy nic nie wykazał (płyn nie zabarwiał się)) i, że mogę odbierać. Po odebraniu samochodu jeździłem nim jakieś 2-3 tygodnie, codziennie sprawdzałem poziom płynu chłodzącego (dolewałem około 0.1 l na 10 km), robiłem zdjęcia poziomu i przebiegu przy kazdym pomiarze płynu chłodzącego. W bagażniku woziłem z 5 litrów płynu chłodzącego. Pewnego dnia samochód przestał odpalać - tzn. po otwarciu rozłożyły się lusterka, działały wszystkie kontrolki, światła, radio, etc. ale po naciśnięciu startera silnik nie dawał znaku życia. Po raz kolejny zadzwoniłem po lawetę. Po około tygodniu od zostawienia auta w serwisie dostałem z ASO infoormację, że samochód odpala normalnie (spalił się główny bezpiecznik) ale test wykazał nieszczelność głowicy/uszczelki. Obecnie czekam na auto z wymienionym silnikiem, którego wymianę zaakceptował ford polska. Jako ciekawostkę dodam, że zgodnie z zapisami assistance Forda, jedynie w przypadku zwiezienia auta na lawecie przysługuje auto zastępcze i to na maksymalnie 4 dni. Po tym terminie albo organizujemy coś we własnym zakresie albo zdajemy się na łaskę/dobrą wolę serwisu.     

weksla

Ciekawe czy nowy silnik jest w 100% pozbawiony wad
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

mmylek04

Panowie wiadomo coś na temat tych nowych wymienionych silników? Jak się sprawują?

Artex RS

Niczego to nie wnosi ani o niczym nie przesądza, ale taki materiał poglądowy zapodaję.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=poTKeoXNIQs

Marjushrs

hej
w dniu dzisiejszym odebrałem auto, pierwsze wrażenia : generalnie prowadzenie i przyspieszenie na "obiecanym" poziomie, dla dużych facetów ( ja mam 115 kg ) odradzam kubły, przy przyspieszaniu pow 150 lekko nosi, środek ciężkości chyba, widać słabe spasowanie plastików, uszczelek itd, ale jak już juz kilka osób wcześniej mówiło, mimo sporej ilości mankamentów, pomimo, że jeździłem wieloma autami, po raz pierwszy gęba mi śmiała podczas jazdy...
za te pieniądze nie ma na rynku nic lepszego
przepraszam za brak składni, ale rzadko udzielam się na forach
pozdrawiam z Głogowa