[Mondeo] Falujące obroty silnika a alternator

weksla, 03.02.2013, 22:01 « poprzedni - następny »

weksla

03.02.2013, 22:01 Ostatnia edycja: 04.02.2013, 21:23 by badger
Hej
Jestem po wymianie pompy wtryskowej oraz myciu wtrysków oraz wymianie koncówek.
W związku z tym iż przedtem od jakiegoś czasu w aucie falowały obroty na biegu jałowym. Miało to miejsce czy zimno czy ciepło. Wahania nie były DUŻE ale jednak. Uklad paliwowy paliwowo-wtryskowy mam doprowadzony do porządku tj. czyszczenie baku, przewodów paliwowych, wymiana pompy, mycie i cześciowa regeneracja wtryskiwaczy, wymiana filtra paliwa.
A jednak obroty już nie tak znacznie ale jeszcze troche falują. dodatkowo czuć wzmocnienie falowania podczas załączenia grzania szyby, opuszczania szyby itp. czyli podczas obciążenia. czy moge domniemać że jest coś nie tak z alternatorem i on stoi za tymi obrotami? jak to sprawdzić?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Falubaz 1

Cytat: weksla w 03.02.2013, 22:01
Hej
Jestem po wymianie pompy wtryskowej oraz myciu wtrysków oraz wymianie koncówek.
W związku z tym iż przedtem od jakiegoś czasu w aucie falowały obroty na biegu jałowym. Miało to miejsce czy zimno czy ciepło. Wahania nie były durze ale jednak. Uklad paliwowy paliwowo-wtryskowy mam doprowadzony do porządku tj. czyszczenie baku, przewodów paliwowych, wymiana pompy, mycie i cześciowa regeneracja wtryskiwaczy, wymiana filtra paliwa.
A jednak obroty już nie tak znacznie ale jeszcze troche falują. dodatkowo czuć wzmocnienie falowania podczas załączenia grzania szyby, opuszczania szyby itp. czyli podczas obciążenia. czy moge domniemać że jest coś nie tak z alternatorem i on stoi za tymi obrotami? jak to sprawdzić?

Podłącz miernik i sprawdź ładowanie, ale ja stawiam na regulator napięcia.

weksla

a powiedz mi gdzie znajdę ten regulator napięcia?
aha i jaka wartość ładowania jest prawidłowa?
Jak domniemam pewnie sa jakieś widełki
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Falubaz 1

Cytat: weksla w 04.02.2013, 16:57
a powiedz mi gdzie znajdę ten regulator napięcia?
aha i jaka wartość ładowania jest prawidłowa?
Jak domniemam pewnie sa jakieś widełki

bezpieczne napięcie dla akumulatora powinno się mieścić w granicach 13,8-14,3 V i po to mamy regulator napięcia,
a wygląda on tak

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

   

weksla

Można to kupić w ford sklep? Bo nie moge znaleźć
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Falubaz 1

Cytat: weksla w 04.02.2013, 20:08
Można to kupić w ford sklep? Bo nie moge znaleźć
Najlepiej zrób tak sprawdź jaki masz alternator i niech serwis poda Ci numer części regulatora, aha w sieci znajdziesz porady jak sprawdzić sam regulator. Możesz jeszcze sprawdzić połączenia masy z budą.

weksla

hej.
Mimo iż mam kompleksowo zregenerowany układ wtryskowy, nowy akumulator i napięcie alternatora w porządku dalej (czasem) falują mi obroty na biegu jałowym. Dodatkowym czynnikiem jaki zauważyłem jest przygasanie podświetlenia deski rozdzielczej (szczególnie widać to na dwóch wyświetlaczach lcd w zegarach) - dzieje się to zarówno przy włączonym podświetleniu deski jak i bez. Dodatkowo usłyszałem że podczas skoku obrotów i zmiany natężenia podświetlenia wyświetlacza lcd słyszę taki "pstryk" jakby jakiś przekaźnik czy coś??? W załączniku dodaję filmik na którym widać zaburzenia w podswietleniu.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc, może w końcu się z tym uporam.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=dj84Uw6W-Go
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Falubaz 1

Cytat: weksla w 14.02.2013, 20:42
hej.
Mimo iż mam kompleksowo zregenerowany układ wtryskowy, nowy akumulator i napięcie alternatora w porządku dalej (czasem) falują mi obroty na biegu jałowym. Dodatkowym czynnikiem jaki zauważyłem jest przygasanie podświetlenia deski rozdzielczej (szczególnie widać to na dwóch wyświetlaczach lcd w zegarach) - dzieje się to zarówno przy włączonym podświetleniu deski jak i bez. Dodatkowo usłyszałem że podczas skoku obrotów i zmiany natężenia podświetlenia wyświetlacza lcd słyszę taki "pstryk" jakby jakiś przekaźnik czy coś? W załączniku dodaję filmik na którym widać zaburzenia w podswietleniu.
Będę bardzo wdzięczny za pomoc, może w końcu się z tym uporam.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=dj84Uw6W-Go

Ciekawe, znajdz przekaznik i sprawdz czy nic w nim nie lata czasami urywaja sie koncowki blaszek i styk jest ale nie pelny co prowadzi do efektu zmiennego pradu a moze wplynac na zegary lcd ktore sa bardzo czule.

weksla

14.02.2013, 22:43 #8 Ostatnia edycja: 15.02.2013, 21:30 by weksla
tak tylko co to za przekaźnik?
nie mam pojęcia co robić. Ten pstryk to tak jakby się świece zalaczały czy coś bo ewidentnie zwiększają się obroty i zegary przygasają. Nie iwem co robić

« Dodane: 15.02.2013, 15:17 »

Nikt się nie spotkał z w/w problemem?

Może zaryzykuje i wymienię ten regulator.
Znalazłem taki:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/f611-alternator-regulator-napiecia-ford-mondeo-mk3-i2974027019.html
ponoć pasuje do mojego alternatora.

Gorsze jak to nie będzie to

« Dodane: 15.02.2013, 21:29 »


Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

Falubaz 1

Cytat: weksla w 14.02.2013, 22:43
tak tylko co to za przekaźnik?
nie mam pojęcia co robić. Ten pstryk to tak jakby się świece zalaczały czy coś bo ewidentnie zwiększają się obroty i zegary przygasają. Nie iwem co robić

« Dodane: 15.02.2013, 15:17 »

Nikt się nie spotkał z w/w problemem?

Może zaryzykuje i wymienię ten regulator.
Znalazłem taki:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/f611-alternator-regulator-napiecia-ford-mondeo-mk3-i2974027019.html
ponoć pasuje do mojego alternatora.

Gorsze jak to nie będzie to

« Dodane: 15.02.2013, 21:29 »




Trzeba by poszukać schematów z przekaźnikami który za co jest odpowiedzialny, można też organoleptycznie każdy wyjąć wstrząsnąć i już jak coś tam lata wymienić .

rafaelo007

borykam się z takim problemem, tj. migające zegary, światła i dziwne cykanie przekaźnika pod nogami. Napięcie na aku od 14 do 18V. Ten przekaźnik co cyka to układ oszczędzania energii. Wymieniłem w bendiks rzeszów regulator napięcia i uspokoiło się wszystko ale nie do końca bo teraz napięcie nie skacze ale jest jeszcze za wysokie bo 15V. Także jestem przekonany że to tylko i wyłącznie regulator napięcia :-) czeka mnie ponowna wizyta w "bendiksie", w końcu dają gwarancję
pozdrawiam

alibizi

Cytat: weksla w 14.02.2013, 22:43


« Dodane: 15.02.2013, 15:17 »

Nikt się nie spotkał z w/w problemem?

Może zaryzykuje i wymienię ten regulator.
Znalazłem taki:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://allegro.pl/f611-alternator-regulator-napiecia-ford-mondeo-mk3-i2974027019.html
ponoć pasuje do mojego alternatora.

Gorsze jak to nie będzie to

« Dodane: 15.02.2013, 21:29 »




Udało Ci się rozwiązać problem? W moim ST220 dzieje się podobnie, ładowanie przez alternator jest ok, masy ok, układ paliwowy jest ok zresztą to raczej nie on, bo na benzynie jest to odczuwalne bardzo delikatnie a na lpg trochę mocniej. Układ zapłonowy całkowicie nowy. Najmocniej to odczuwam jak już się silnik nagrzeje i pojawia się obciążenie elektryczne w postaci wiatraka.

yayko

TPS only aso 947pln brutto :)
albo używka z alledrogo :)

alibizi

TPS wymieniony, przepływka wyczyszczona, krokowiec nowy. Został chyba tylko alternator i/lub regulator napięcia bo wydaje mi się to ściśle połączone z przygasaniem zegarów itd. Tylko pytanie jak to jeszcze sprawdzić jeżeli ładowanie teoretycznie jest w normie.

T

Może pasek alternatora się ślizga?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club