[S-Max] Mój rodzinny autobus

MAG, 07.11.2012, 11:01 « poprzedni - następny »

MAG

Minęły właśnie 2 lata od zakupu tego auta i jako, że zapadła nieodwołalna decyzja, że będę nim jeszcze 2 kolejne jeździł, no to stwierdziłem, że warto tutaj parę słów o nim w końcu napisać  :)

Zaczynając od początku, mój S-Max 2,0TDCI 130KM pochodzi z lutego 2007 i z fabryki wyszedł jako wersja Titanium doposażona w bixenony, "małą" nawigację, PDC, podgrzewane siedzenia, tempomat, elektryczny hamulec ręczny i parę innych mało istotnych pierdółek.

Kupiłem go osobiście w Niemczech w październiku 2010 ze stanem licznika 149tkm i przywiozłem do Szwecji, gdzie mieszkam obecnie na stałe.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Pierwsze co w nim zrobiłem to montaz haka halowniczego (jednym z powodów dla którego musiałem sprzedać swojego ST220 był brak mozliwości rejestracji w nim haka tutaj w Szwecji) i zakup zimówek.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



A na tym zdjeciu widać drugi główny powód zakupu S-Max'a - dwa foteliki plus duuuuzo miejsca dla najstarszego potomka (wtedy miał 13lat) - w Mondeo niestety już było z tyłu mocno ciasnawo....

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Po kilku miesiącach stwierdziłem, że po pierwsze, latem wnetrze strasznie sie nagrzewa i trzeba cosik z tym zrobić, a po drugie, że bez poprawy fabrycznych osiagów nie da się tym autem jeździć w sposób sensowny....

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Ciąg dalszy za chwilę nastąpi....

« Dodane: 07.11.2012, 11:24 »

W grudniu zeszłego roku pojawił sie pierwszy problem z autem i od razu zrobiła się z tego mała lawina.
Musiałem w odstępie dwóch tygodni wymienić akumulator, rozrusznik oraz sprzegło wraz z dwumasą - troche kasy na to poszło....

Jako, że generalnie cały czas męczyło mnie jeżdżenie dieselem (wcześniej tylko jeden raz miałem ropniaka (i to bez turbo), a tak całe zycie jeździłem benzynami, czasem przerobionymi na gaz tak jak np moje stere ST200), chciałem te autko jak najszybciej sprzedać, ale przy okazji, nie stracić na nim za bardzo.

Okazja trafiła się latem - byłem juz dogadany na konkretną cenę z człowiekiem, który przeswietlił moje auto w ASO i gdyby nie bardzo nieprzyjemna sytuacja rodzinna w jakiej się nagle znaleźlismy, to jeździłbym juz swoim wymarzonym S-Max'em 2,5T.
Niestety telefon z tamtą wiadomością spowodował wycofanie się z przyklepanej już transakcji.

Przez parę nastepnych miesięcy "odbijaliśmy sie od dna" i pomysł sprzedazy auta odszedł w niepamięć.

Któregoś dnia pospiech i moje gapiostwo miało nieciekawy skutek....

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Skoro coś takiego się już stało, a mój ubezpieczyciel zezwolił na naprawę auta w Polsce, postanowiłem, że skoro tym S-Max'em przyjdzie mi jeszcze jakiś czas pojeździć, to przy okazji naprawy, przejdzie mała kuracje upiększającą....

Jak postanowiłem, tak zrobiłem ;)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.





Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



btw - lista zmian:
- spojler dachowy z pakietu Titanium S
- lakierowana dokładka przedniego zderzaka
- lakierowana dokładka tylnego zderzaka (bez dyfuzora)
- montaż blendy wydechu oraz końcówki wydechu (Ulter - owal 120x80mm)
- montaż sprężyn obniżających
- montaż chlapaczy (ori Ford), ale chyba będę musiał je zdjąć, bo przy tym obniżeniu trę nimi o krawężniki przy zjeżdżaniu ...
- felgi na zimę to DEZENT F w rozmiarze 7J17 ET43 z oponami Nokian WRG3 215/55/17
- na lato wjadą moje stare alu 18-tki z ST220, czyli Borbet CA 7,5J18 ET40 z oponami 235/45/18

Plany na przyszłość:
- wiekszy IC (montaż na wiosnę lub latem przy okazji wymiany rozrządu)
- delikatna optyczna modyfikacja przedniego zderzaka
- zaciski hamulcowe na czerwono (chyba)

Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

roki

Bardzo ladny autobusik ;) szkoda ze takie niewychodza z motorami 3.0 v6 ;)
roki

MAG

Ale wychodzą z pięciocylindrowym 2,5Turbo (a właściwie wychodziły, bo teraz w zamian w ofercie są 2,0 EcoBoost 203 i 240KM) i na takiego za dwa lata sie w koncu przesiądę ;-)
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

wilhelm

Zmiany zdecydowanie na plus, chociaż brakuje mi jakiejś dokładki z przodu i na progach. Z tymi borbetami bym tak nie szalał, bo opona 235 będzie wyglądać baloniasto na feldze 7.5, raczej teraz przez zimę bym się rozglądnął nad jakimś "świeżej" wyglądającym wzorem :D

A z przodu w tych małych okrągłych lampkach nie chciałeś dać dziennych?

roki

Cytat: MAG w 07.11.2012, 13:17
Ale wychodzą z pięciocylindrowym 2,5Turbo (a właściwie wychodziły, bo teraz w zamian w ofercie są 2,0 EcoBoost 203 i 240KM) i na takiego za dwa lata sie w koncu przesiądę ;)

8) :o taki 240ps miod i malinaaa
roki

wilhelm

Wcale takie fajne te 2.0 240 nie są, nie trzymają serii i słabo się tuningują jak na turbobenzynę.

MAG

Cytat: wilhelm w 07.11.2012, 15:05
Zmiany zdecydowanie na plus, chociaż brakuje mi jakiejś dokładki z przodu i na progach. Z tymi borbetami bym tak nie szalał, bo opona 235 będzie wyglądać baloniasto na feldze 7.5, raczej teraz przez zimę bym się rozglądnął nad jakimś "świeżej" wyglądającym wzorem :D

A z przodu w tych małych okrągłych lampkach nie chciałeś dać dziennych?
Nie przesadzajmy z tym baloniastym wyglądem - owszem, felga 8cali lepiej by wygladała, ale nie mam zamiaru az tak inwestować w te auto, żeby kupować mu takie alusy, skoro mam fajne w piwnicy ;-)

To co zrobiłem teraz było sfinansowane w 90% z odszkodowania za te uszkodzenie prawego boku.
Opony na lato i tak muszę kupic, bo moje letnie opony wyglądają że wytrzymaja jeszcze max pół sezonu, więc jakos przezyje niewielka dopłatę do 18-tek ;-)

Co do dokładki przodu - wybrałem opcję z lakierowaniem fabrycznej standardowej dokładki zamiast dokąłdania tej z pakietu Titanium S (występuje ona razem z "ramką" wlotu powietrza w zderzaku).

Progi na aledrogo praktycznie nieosiagalne, a jak już są to kosztują około 600-800zł

Zderzaki tylne Tit S są w cenach od 300zł w górę, ale w 99% przypadków są od wersji 2,5T lub 2,2TDCI (czyli na dwie rury), ale nawet znalazłem jeden z jedną dziurą, jednak wybrałem swój pomysł na przeróbkę standardowego zderzaka.

O tyle o ile na tylny spojler byłem gotów wyłożyć pokaźną kase, to juz ani na progi ani na zderzaki takowej nie mam ochoty wykładać - różnica w wyglądzie nie rekompensuje ceny (oczywiście moim zdaniem, które w tym akurat przypadku jest najważniejsze)

Te małe okragłe lampki to pozycje oraz halogeny.
Postanowiłem zamontować w nich DRL, tak, żeby jako dzienne funkcjonowały halogeny, ale to przy okazji kolejnej wizyty w Polsce.

Co prawda jeszcze zastanawiam sie odrobine nad montażem typowych dziennych w tych niby wlotach w zderzaku przednim - widziałem tak zrobionego s-Max'a i fajnie to wyglądało, ale nadal się zastanawiam ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

tomek_mhtn

Auto bardzo ładne zmiany kosmetyczne a różnica duża, światła do jazdy dziennej zamontowałbym we wlotach szkoda halogenów, ja po kombinowałbym coś z przednimi lampami jak je ściemnić i nie wiem czemu czepiacie się diesla i to jeszcze dłubnietego. ;)
Latamy: Ford Mondeo 2001 TDDI 115HP i Mercedes-Benz Actros 2012 V6 440HP

MAG

Uściślając, bo chyba źle to napisałem.
Otóż mam zamiar zastosować na dzienne moduł, który będzie powodował, że halogeny będą użyte jako dzienne na 30% swojej mocy.

Tutaj w Szwecji jest dozwolone aby jeździć w ciągu dnia na halo, więc nie sądzę, aby ktokolwiek do mnie się za takie coś przyczepił.

Co do czepiania sie diesel'a, to w tym wątku akurat ja się go najbardziej czepiam ;-)

Przez poprzednie 5 lat jeździłem kolejnymi generacjami Mondeo V6, najpierw była to jedynka 2,5V6 (co prawda w fajnej wersji wyposażeniowej, bo z szyberkiem, klimą, z fabrycznymi kubełkami w welurze, 16-tkami cosilook i fabrycznym spojlerem), potem było Mk2 2,5V6 ST200 (jeździłem nim prawie 4 lata), no i na koniec 3,0V6 ST220, tak więc przesiadka na diesel'a była dla mnie dosyć traumatycznym przezyciem ;-)

Oczywiście doceniam plusy tego napędu, ale pomimo nich i dwóch lat jazdy tym autem nie zmieniło to mojego nastawienia do tego napędu i tak jak już wspomniałem, przesiadka na kolejne auto będzie na 99% na S-Max'a 2,5Turbo ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

wilhelm

A nie chciałbys takich okrągłych dziennych które po włączeniu mijania świeciły by słabiej? Te żółte świecidełka trochę staro wyglądają :)

wild_weasel

MAGu, niczego sobie ten autobusik ;) Do wożenia rodziny na pewno jak znalazł. I życzę Ci, żebyś przesiadł się na 2.5T, a do tego czasu niech diesel spisuje się najlepiej jak może :)

MAG

Cytat: wilhelm w 08.11.2012, 17:10
A nie chciałbys takich okrągłych dziennych które po włączeniu mijania świeciły by słabiej? Te żółte świecidełka trochę staro wyglądają :)
Nie chcę rezygnować z halogenów.

Teraz i tak muszę wymienić żarówki w pozycjach, bo akurat wczoraj jedna padła, więc kupię cosik bardziej na biało świecącego ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Essio

Bardzo fajny wozik. Ładnie się prezentuje. Wloty w nadkolach super wyglądają.
Dwa auta tego segmentu, które są fajne. Ford (2,5T) oraz Opel Zafira 2.0 OPC (200KM).
Oberslejzen!

MAG

Hehe, na Zafirę OPC kiedys chorowałem - ta najnowsza za chiny mi się nie podoba.

btw - pstryknałęm klilka fotek wymytego auta przy lepszej pogodzie, to postaram się je dzisiaj wrzucić tutaj.
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

Essio

Wrzucaj przynajmniej się naoglądam to mi przejdzie zakup. :)
Tak teraz patrzę na foty Forda i fajne to ze sobą gra. Tył auta rewelacyjny.

Ja rozważałem zakup tych aut jednak kasy brakowało.
Nowa Zafira jest bardzo fajna, mnie się podoba. Ale to mało ważne.
Oberslejzen!