[Fiesta] Fiesta XR2i Rallysprint

Bobson, 29.09.2012, 23:34 « poprzedni - następny »

Bobson

Hmmmm, a może by tak swapnąć Durateca?  :stupid:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

postomgti

ooo mój chrupek :D

sseebbaa1

Cytat: Bobson w 14.12.2018, 08:02Hmmmm, a może by tak swapnąć Durateca? :stupid:

Jak najbardziej!
2.0 daje fajne możliwości, zwłaszcza jeżeli poszedłbyś w turbo.

Ale widząc Twoje zdolności, śmiałbym zaproponować Durateca 3.0, a nie 2.0. Oczywiście od razu z konwersją na RWD. W Fieście zamiast tylnej kanapy wstawiasz cały silnik ze skrzynią biegów i półośki pięknie napędzają tylną oś! Tak jak to jest w samochodach Noble. A Durateca 3.0 już znasz, bo miałeś przecież ST220 :D
Miałbyś rajdówkę wręcz niespotykaną.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

MAG

Byłby fajny projekt, ale efektem byłoby auto o charakterze takim jak Clio sport V6, czyli dzikus do jazdy na wprost, który na zakrętach jest tak narowisty, że nie ma z tego tak naprawdę wiele pożytku...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

sseebbaa1

Na pewno byłby wymagający w prowadzeniu.
Ale przy odpowiednim poszerzeniu tylnego rozstawu kół - o wiele szybszy od obecnego FWD.
Przy każdym wyjściu z zakrętu masa na tyle auta dociskałaby tylne koła, a z kolei lekki przód mógłby poprawić szybsze reakcje na kierownicę. Charakterystyka Porsche 911, ale w bardziej ekstremalnym wydaniu - czyli coś w kierunku konceptu Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Nissan DeltaWing - cała masa z tyłu na szeroko rozstawionych kołach i leciutki przód :D

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

Hoho ale Was poniosło :D

Postomgti podrzucił do mnie swoje auto na ogarnięcie kilku spraw na sezon 2019, stąd też foto z zacnymi rajdówami w jednym garażu :P


Co do mojej Fiestki - wpadł kolejny element układanki, jeszcze tylko kilka rzeczy i naprawdę zostanie składanie puzzli w całość ;)

Miałem przerabiać seryjne pedały pod pompy w środku, ale jak policzyłem ile będzie z tym zabawy, wydatków i ile czasu na to zejdzie to zacząłem poważniej zastanawiać się nad zakupem gotowego produktu. Kolejny raz pomógł Grzegorz Kuśmierz i skierował mnie do odpowiedniej osoby.

Trochę gadu gadu, wyjaśnienia co i jak i kupiłem pedalboxa z firmy Prowork od Radka Buczaka. Sprzęt przetestowany w boju przez Hołowczyca i Lukyanuka, obecnie te pedalboxy montowane są w autach proto od Dytko Sport więc naprawdę nie jest to jakiś nie testowany gadżet.

Zdecydowałem się na pompy z zbiorniczkami, dzięki temu w komorze silnika zyskuję naprawdę dużo miejsca na inne elementy, np dolot.

Pedalbox jest w pełni łożyskowany, solidnie wykonany i w sumie dość lekki. Pompa sprzęgła to 0,75", przód 0,625" a tył 0,7".
Linka na foto to regulacja balansu przód/tył - można to robić w locie. Może i bajer ale przyda się podczas rożnych warunków pogodowych.

Muszę tylko wyspawać sobie jakieś solidne mocowanie do podłogi i zakupić jeszcze podstopnice ale to już detal.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

Bobson

Głowica przygotowana do wysyłki do SPA :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Za chwilę muszę też ogarnąć sprzęgło bo to co robiłem jest ujowe... jak wróci sprzęgło z AAronexu wysyłam wał wraz z osprzętem na wyważenie dynamiczne. Wtedy już zacznę składać motor.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

Bobson

Kilka spy foto:

zestaw zaworów Supertech +1mm
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Oczywiście musiał wyjść fuckup. Nie wiem czy na etapie produkcji czy w US/AU Zetec był przeprojektowany ale zawory mają w innym miejscu wcięcia na zamki talerzyków... Trzeba będzie frezować gniazdo sprężyn aby jakoś skompensować te 2-3mm większy ścisk.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Głowica, tak było
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


a tak jest ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

Bobson

Hej, dawno nic nie wrzucałem.
Fiesta powoli się buduje - powoli bo w między czasie sporo się u mnie działo: w/w ST150, narodziny córki, kilka innych tematów które ogarniałem komuś. Ogólnie teraz nie jest weselej bo mam już 3 auta w kolejce na mody ale postanowiłem, że w 2020 XR musi wyjechać na drogę :)

W skrócie to:

Wpadło EMU, do kompletu zamówię jeszcze datalogger.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Porównanie wlotów kanałów ssących głowicy podczas portingu u Grzegorza Kuśmierza z Kuśmierz Motorsport
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Robota Grzegorza dała imponujący wynik przepływu na poziomie 277CFM dla kanału ssącego i 199CFM dla wydechu. To wzrost o około 50% i 40% względem serii. Dodam, że Hondowskie K20 w serii ma 295/200 CFM a silniki te robią bardzo wysokie moce.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Za przeniesienie napędu odpowiadać będzie spiek z AAronexu
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Wertując allegro trafiłem na ori nowy bak do mk3,5. Po krótkim zastanowieniu kupiłem go, do kompletu wpadnie kosz pompy z pływakiem z Fiesty MK5 na elektronicznym liczniku i 4 barowa, 100l/h pompa z Focusa MK1. Paliwa powinno być w zapasie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Trochę rur na kolektor wydechowy i wydech, puszki zamówię jak już będe pasował całość na aucie.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Wpadła też lekka maska z laminatu.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Jest jeszcze kilka innych fajnych modyfikacji ale musze porobić fotki.
Jak zwykle stay tuned ;)
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

Fajnie pooglądać takie zabawy! :)
Wyścig zbrojeń trwa.

A nie myślałeś, żeby samemu zabrać się za porting? Pytam, bo to co pokazałeś na zdjęciu wygląda na robione ręcznie, a nie na maszynie CNC.

Maska z laminatu to gotowy do kupienia produkt, czy trzeba to zamawiać i indywidualnie wytwarzać?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

To co zrobił Grzegorz nie zrobi żadne CNC - on rozkopał totalnie kanały, zmienił ich przebieg itd. Jego ręczna robota jest znana i ceniona w polskim światku tuningowym.

Obecnie robię porting głowicy Durateca i za cholerę nie odważyłbym się kopać po kilka mm w kanale... Jedyne co robię to usuwam nadlewki i poprawiam odlew.

Maskę robiłem na zamówienie w firmie z Chełmży, musiałem zamówić 3szt aby podjęli się produkcji, ale finalnie cena była na fajnym poziomie.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

T

Cytat: Bobson w 02.01.2020, 18:03Obecnie robię porting głowicy Durateca i za cholerę nie odważyłbym się kopać po kilka mm w kanale...

I słusznie, bo tam są cienkie ścianki i może skończyć się dziurą. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club