FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

[Fiesta] Fiesta XR2i Rallysprint

FORDTUNING.PLMy, nasze auta i nasze inicjatywyNasze auta[Fiesta] Fiesta XR2i Rallysprint
1 2 3 4 5 6 7 [8]
Bobson #105 | 14.12.2018, 08:02
    Doświadczony

    Fiesta XR2i, Mondeo St220
    Złotów

    WWW
    Hmmmm, a może by tak swapnąć Durateca?  Stupid

    Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


    postomgti #106 | 14.12.2018, 10:44
      Forumowicz

      ooo mój chrupek Cheesy
      sseebbaa1 #107 | 14.12.2018, 21:00
        Moderator
        ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
        Gorzów

        Hmmmm, a może by tak swapnąć Durateca? Stupid

        Jak najbardziej!
        2.0 daje fajne możliwości, zwłaszcza jeżeli poszedłbyś w turbo.

        Ale widząc Twoje zdolności, śmiałbym zaproponować Durateca 3.0, a nie 2.0. Oczywiście od razu z konwersją na RWD. W Fieście zamiast tylnej kanapy wstawiasz cały silnik ze skrzynią biegów i półośki pięknie napędzają tylną oś! Tak jak to jest w samochodach Noble. A Durateca 3.0 już znasz, bo miałeś przecież ST220 Cheesy
        Miałbyś rajdówkę wręcz niespotykaną.

        ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
        MAG #108 | 15.12.2018, 12:18
          Weteran forum
          Smokus Maximus & STraszydło
          Gdańsk / Kristianstad (S)

          Byłby fajny projekt, ale efektem byłoby auto o charakterze takim jak Clio sport V6, czyli dzikus do jazdy na wprost, który na zakrętach jest tak narowisty, że nie ma z tego tak naprawdę wiele pożytku...

          sseebbaa1 #109 | 15.12.2018, 20:27
            Moderator
            ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
            Gorzów

            Na pewno byłby wymagający w prowadzeniu.
            Ale przy odpowiednim poszerzeniu tylnego rozstawu kół - o wiele szybszy od obecnego FWD.
            Przy każdym wyjściu z zakrętu masa na tyle auta dociskałaby tylne koła, a z kolei lekki przód mógłby poprawić szybsze reakcje na kierownicę. Charakterystyka Porsche 911, ale w bardziej ekstremalnym wydaniu - czyli coś w kierunku konceptu Nissan DeltaWing - cała masa z tyłu na szeroko rozstawionych kołach i leciutki przód Cheesy


            Bobson #110 | 18.12.2018, 12:29
              Doświadczony

              Fiesta XR2i, Mondeo St220
              Złotów

              WWW
              Hoho ale Was poniosło Cheesy

              Postomgti podrzucił do mnie swoje auto na ogarnięcie kilku spraw na sezon 2019, stąd też foto z zacnymi rajdówami w jednym garażu Tongue


              Co do mojej Fiestki - wpadł kolejny element układanki, jeszcze tylko kilka rzeczy i naprawdę zostanie składanie puzzli w całość Wink

              Miałem przerabiać seryjne pedały pod pompy w środku, ale jak policzyłem ile będzie z tym zabawy, wydatków i ile czasu na to zejdzie to zacząłem poważniej zastanawiać się nad zakupem gotowego produktu. Kolejny raz pomógł Grzegorz Kuśmierz i skierował mnie do odpowiedniej osoby.

              Trochę gadu gadu, wyjaśnienia co i jak i kupiłem pedalboxa z firmy Prowork od Radka Buczaka. Sprzęt przetestowany w boju przez Hołowczyca i Lukyanuka, obecnie te pedalboxy montowane są w autach proto od Dytko Sport więc naprawdę nie jest to jakiś nie testowany gadżet.

              Zdecydowałem się na pompy z zbiorniczkami, dzięki temu w komorze silnika zyskuję naprawdę dużo miejsca na inne elementy, np dolot.

              Pedalbox jest w pełni łożyskowany, solidnie wykonany i w sumie dość lekki. Pompa sprzęgła to 0,75", przód 0,625" a tył 0,7".
              Linka na foto to regulacja balansu przód/tył - można to robić w locie. Może i bajer ale przyda się podczas rożnych warunków pogodowych.

              Muszę tylko wyspawać sobie jakieś solidne mocowanie do podłogi i zakupić jeszcze podstopnice ale to już detal.

              Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


              Bobson #111 | 07.03.2019, 08:43
                Doświadczony

                Fiesta XR2i, Mondeo St220
                Złotów

                WWW
                Głowica przygotowana do wysyłki do SPA Smiley

                Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)

                Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                Za chwilę muszę też ogarnąć sprzęgło bo to co robiłem jest ujowe... jak wróci sprzęgło z AAronexu wysyłam wał wraz z osprzętem na wyważenie dynamiczne. Wtedy już zacznę składać motor.

                Było: Suzuki Swift GTi, Daihatsu Charade GTti, Ford Escort RKC Zender, Mondeo ST220
                Jest: Fiesta XR2i, Fiesta MK6 1.6 16v, Mondeo 2.2 Titanium X
                Bobson #112 | 13.05.2019, 06:09
                  Doświadczony

                  Fiesta XR2i, Mondeo St220
                  Złotów

                  WWW
                  Kilka spy foto:

                  zestaw zaworów Supertech +1mm

                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                  Oczywiście musiał wyjść fuckup. Nie wiem czy na etapie produkcji czy w US/AU Zetec był przeprojektowany ale zawory mają w innym miejscu wcięcia na zamki talerzyków... Trzeba będzie frezować gniazdo sprężyn aby jakoś skompensować te 2-3mm większy ścisk.

                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                  Głowica, tak było

                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


                  a tak jest Wink

                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


                  Było: Suzuki Swift GTi, Daihatsu Charade GTti, Ford Escort RKC Zender, Mondeo ST220
                  Jest: Fiesta XR2i, Fiesta MK6 1.6 16v, Mondeo 2.2 Titanium X
                  1 2 3 4 5 6 7 [8]