[Fiesta] Fiesta XR2i Rallysprint

Bobson, 29.09.2012, 23:34 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Szacunek za podjęcie się tak zaawansowanej modyfikacji - to już najwyższa liga majstrowania przy napędzie 8)
Bardzo fajne wyliczenia z przełożeniami. Dzięki temu można precyzyjnie ustalić, które wartości należy poprawić. A bez rachunków można czasami przeoczyć gdzie jest problem.

Podobne rachunki robiłem dla Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.przełożeń w moim rowerze :D choć samej modyfikacji zębatki nie ma co porównywać do tego czego Ty się podjąłeś.

A tej jedynki u Ciebie nie da się wydłużyć?

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

02.06.2018, 18:44 #91 Ostatnia edycja: 02.06.2018, 18:57 by Bobson
Niestety to nie jest takie chop z biegami. Teraz skrzynia pomimo kombinacji jest poskładana na absolutnie seryjnych gratach a na tym mi zależało. Obecny zestaw biegów to najlepsza możliwa opcja z seryjnych skrzyń z wysprzeglikiem hydro i linkami. Puma 1,7 ma fajne biegi - dłuższe biegi 1 i 2 - 3,15 i 1,93 i kolejne takie same jak obecne z Foki mk2 ale Puma nie miała linek tylko wodzik. Niestety jest tam pewna zmiana konstrukcyjna która nie pozwala na zbudowanie takiej hybrydy jaką zrobiłem.

Trochę się rozpisałem, ogólnie rozchodzi się o to że biegi to zawsze 2 tryby - jeden na wałku sprzęgłowym a drugi na wałku atakującym (dyfer). Problem jest taki, że wałek sprzęgłowy ma biegi od 1 do 4 na stałe - to jest jeden element którego nie da się rozebrać :(

Wałek sprzęgłowy masz na górze od lewej, kolejny obok to atakujący.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

Bobson

Skrzynia odłożona do magazynu i czeka na montaż.
Muszę ogarnąć jeszcze ciut garaż i przerobić stół - chce dorobić 4 szuflady 60x60x15cm.
Jak to ogarnę biorę się za silnik.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

postomgti

Bobson - znasz może skrzynie z Fiesty ST150? masz jakiś pomysł na krótsze główne przełożenie do tej skrzyni? ewentualnie inne pomocne zmiany?

Bobson

Skrzynia z ST150 to tzw IB5+ - jedyna skrzynia IB5 przygotowana pod silnik 2.0, oczywiście dzwon dopasowany pod Durateca.
Moja obecna hybryda ma identyczne biegi jak ST150.

Nie widziałem tej skrzyni na oczy, ale podejrzewam że bebechy ma identyczne jak moja obecna hybryda.
Jeśli bebechy są zgodne to można zmienić obecne przełożenie główne 3,82 na krótsze 4,06/4,25 i nawet 4,56. Kwestia do czego to potrzebujesz.

Jeśli potrzebujesz pomocy w przebudowie takiej skrzyni mogę pomóc.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

postomgti

a powiedz mi proszę od czego można dopasować główne? i czy nic nie zmienia fakt, że masz już szperę wsadzoną w skrzynię? 4,06 brzmi super :) obecne biegi są cholernie długie
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=54lUAtRsqtc

Bobson

Szpera nie ma nic do tego. Główne trzeba weryfikować po rożnych wersjach silnikowych Focusa, Fiesty, C-Maxa różnych generacji.
4,06 i 4,25 w sumie mam w garażu, leżą i czekają :)
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT


Bobson

Bry,
wróciłem z urlopu więc cisnę temat Fofika. Jak to mówią albo grubo albo wcale a więc trzeba było zamówić graty.

Czekam na takie graty, wszystko powinno być u mnie w ciągu maksymalnie miesiąca:
- regulowane koła rozrządu OBX
- łapy silnika przód i tył po regeneracji w Olkuszu - pełne wkłady na poliuretanie 75sha
- kute tłoki Wossner doprężające 12:1
- kute korbowody H-beam z pewnego źródła z Chin
- śruby korbowodów ARP2000

Dodatkowo czekam na skrzynie z Pumy 1,7 z ostatnich lat produkcji. Jak potwierdzi się to co się dowiedziałem będę mógł wykorzystać biegi z niej w mojej hybrydzie. Miałem już nie grzebać skrzyni ale to świeże info, jak się uda będe miał dwa pierwsze biegi dłuższe niż w obecnym setupie a na tym mi bardzo zależy.


Cel to sezon 2019, celuje w 200PS+/~900kg  :D
Stay tuned   :evil:
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

Bobson

Powoli zjeżdżają do mnie graty :)

Łapy wróciły z regeneracji w Olkuszu. Poliuretan 75sha, w imadle pracuje to bardzo sztywno.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Regulowane koła OBX - leciutkie są skubańce, postaram się porównać ich wagę z seryjnymi.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Wossner CR 12.0:1

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

Alek

Ciężka mechanika, gratuluję determinacji.

Jak długo czekałeś na Olkusz? To jest katalogowy wyrób czy "custom order"?

Bobson

Cytat: Alek w 09.10.2018, 13:49
Jak długo czekałeś na Olkusz? To jest katalogowy wyrób czy "custom order"?
Czekałem około 2-2,5 tygodnia. Łapy mają w katalogu ale wkłady są zrobione po mojemu ;)
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

Bobson

Silnik rozebrany, wizualnie stan prezentuje się wzorowo.

W pon blok idzie do czyszczenia i obróbki, przy okazji zweryfikuje wał, i kilka innych detali.

Czas zabrać się za głowicę :)

Kilka fotek z rozbiórki.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Kute korby.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

Po zdjęciach ciężko to oceniać, ale wizualnie wygląda to naprawdę OK. Krzywki wałków nie mają śladów i wał korbowy też nie ma rys. Na cylindrach widać też wyraźne ślady honowania, co oznacza, że gładzie nie są zajechane.

Pomyśl może nad fazowaniem otworów na wale korbowym skoro masz to już na wierzchu. Modyfikacja, która zabiera może z dwie godziny czasu i nie może zaszkodzić silnikowi, a poprawia przepływ oleju do panewek korbowodowych - modyfikacja stosowana zwłaszcza w wysoko kręconych silnikach wolnossących, gdzie wirowanie wału może powodować tzw. kawitację w obszarze szybko poruszającej się ostrej krawędzi otworu. Fazowanie otworu eliminuje ostrą krawędź i poprawia płynność przepływu oleju.

No i gratuluję kutych korbowodów i śrub ARP 2000. Autentycznie zazdroszczę! :) Kute korby w połączeniu z topowymi śrubami są absolutną koniecznością w uzyskiwaniu wysokich obrotów silnika, gdzie wolnossak będzie dawał moc maksymalną.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

Rozumiem, że robiłeś sam to fazowanie? Jakieś foty z przebiegu prac masz?
Kawitacja to wredne zjawisko, z tego powodu będe robić delikatny porting pompy oleju.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT