[Fiesta] Fiesta XR2i Rallysprint

Bobson, 29.09.2012, 23:34 « poprzedni - następny »

T

Cytat: Bobson w 25.11.2017, 22:36małe podsumowanie sezonu 2017 Wink
Gratulacje. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Gratuluję!
Fajnie, że Twoje wysiłki włożone w auto oraz Twoje umiejętności zostały potwierdzone - w postaci w zasadzie pierwszego miejsca, bo przecież złoto straciłeś tylko z powodu kontuzji.

Z przyjemnością będę śledził Twoje wyniki w przyszłym sezonie :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

Na nowy sezon do Fiesty trafi fajne zawieszenie - gwint Gaza w wersji Gold, dedykowany do Escorta MK5. Wersja ciut nietypowa bo "Rally Spec".
Gwint powinnien sprawdzać się idealne do moich potrzeb. Amortyzatory posiadają regulacje dobicia i odbicia na jednym pokrętle.
Jeśli zawias się sprawdzi na następny sezon przerobie przód na montaż dodatkowych zbiorników i wtedy dochodzą kolejne (osobne) regulacje.
Zawias dziś odebrałem z podróży z UK, nówka sztuka więc powinna trochę polatać.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

T

Gruba laga z przodu. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Bobson

03.12.2017, 20:43 #79 Ostatnia edycja: 03.12.2017, 20:45 by Bobson
Fakt, sztyce są grubsze niż w seryjnych amorkach - mają chyba 22mm średnicy.
Jednak jeśli chodzi Ci o określenie potoczne "gruba laga' to odnosi się ono do amortyzatorów monotube upside-down. Takie mam na przodzie w obecnym gwincie HRa (wkłady Bilstein B8).

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

T

To określenie chyba faktycznie ma swoje początki w produktach Bilsteina (sam miałem z przodu B6 właśnie na "grubej ladze"), ale wydaje mi się, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby używać go odnośnie innych amortyzatorów o zwiększonej, w stosunku do serii, średnicy tłoka. Laga to przecież potoczna nazwa tłoka. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Bobson

Hej, po długiej przerwie w końcu biorę się za Fiestę.

Do rzeczy:

- działam powoli nad ITB, analizuje wiele opcji i próbuje ogarnąć najlepszą i najwydajniejszą wersje.
Najprawdopodobniej będe robić customową flansze dolotową. Dlaczego? Ponieważ, musze zyskać jak najwięcej miejsca między silnikiem a grodzią, na samej flanszy można zyskać z 3-4cm.
Poza tym wtryski ST170 pasują w gniazda przepustnic GSXR, to bardzo ułatwia sprawę bo powinny na 3barach być wystarczające do mocy które zakładam, dodatkowo montaż wtrysków w przepustnicach pozwoli na lepsze wymieszanie się mieszanki zanim wpadnie do cylindra. No i jeszcze pozostaje kwestia ogarnięcia runnerów między flanszą a przepustnicami - z okrągłych muszą przejść w jajowate bez podcięć na wtryski. Zamiast rzeźbić plastikową flansze z ST170 lepiej będzie zrobić customa.

W garażu miałem ssaka z 1,6 16v Zetec-E, odciąłem runnery ale nie ma sensu tego rzeźbić - kanały w głowicy są pod kątem, otwory w flanszy kolektora wychodzą za wysoko względem głowicy. Trzeba będzie kupić płaskownik alu, kawałek rury i podziałać samemu.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



- działam też w temacie skrzyni biegów. Kupiłem skrzynię z Fiesty MK6 TDCI - według zdjęć miała pasować fabrycznie na łapy do Fiesty MK3 i dzwon miał być zgodny pod Zeteca-E.
Wczoraj przymierzyłem skrzynie i wszystko się zgadza  :D
Skrzynia z blokiem pasuje idealnie, 6 śrub mocujących skręci całość. Jedyna zabawa jaka może być to rozwiercenie 2 otworów do rozrusznika z fi5-6 na fi8 ale to pikuś.
Dodatkowo nowe skrzynie mają już VSS bez wyjścia na linkę także będzie trzeba zmienić licznik na ten z MK5 ale to już najmniejszy problem.

Z TDCI tak naprawdę potrzebuje tylko obudowę, biegi wkładam z Focusa MK2 1,6 16v a główne z Fiesty MK6 1,25 16v. Te skrzynie są z tych samych lat, więc w środku wszystko pasuje i jest zamienne. To mam nadzieje będzie już ostatnie kombinowanie z hybrydami itd (ew będzie jeszcze główne z Fiesty MK7 1.0 80ps :D). Zależy mi aby wszystkie bebechy skrzyni były oryginalne i zapowiada się, że tak będzie.

Stay tuned ;)
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

No temat tej Fiesty jest jednym z ciekawszych na forum pod względem stopnia kombinacji, aby osiągnąć upragniony efekt. Nie korzystasz z gotowych rozwiązań, a tworzysz własne. Szacunek.
Śledzę z zainteresowaniem, choć nie wszystko jeszcze ogarniam z tego opisu :)
Wrzucaj koniecznie zdjęcia, to może w końcu się połapię :D

No i życzę przyśpieszeń jak na GSXR!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Tak, to prawda, też obserwuję z zainteresowaniem. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Bobson

Dzięki za zainteresowanie ;)

Aby zrozumieć dlaczego tak walczę pokaże Wam fotke jak przepustnice na flanszy ST170 mieszczą się między silnikiem a grodzią. Do tego muszą dojść jeszcze trąbki i airbox bo zakładanie filtrów na trąbki to zabijanie tego co zyska się trąbkami.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Jak widzicie jest bardzo ciasno  :/


Z innej beczki: wertując neta wpadłem na info, że chłodnica z Fiesty MK3 1,8D ma taki sam układ jak do benzyny 16v a w dodatku ma rdzeń gruby na 34mm - 8mm więcej od wersji benzynowej. Chwila wertowania i kupiłem za śmieszną kase nowa chłodnice Valeo do 1,8D - faktycznie skubana ma 34mm :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

T

Jak liczyłeś to ITB? Pamiętam, że jak kiedyś analizowałem temat (ale ostatecznie ITB nigdy nie zrealizowałem) to wyszło na to, że zarówno rozmiary i kształt trąbek jak i samego airboksa są dość kluczowe dla działania całości. No i była też konkluzja zgodna z tym co piszesz, że ITB bez airboksa nie ma za bardzo sensu.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Bobson

W kwestiach silnikowych korzystam z wiedzy i podpowiedzi znajomego Grzegorza Kuśmierza - profil na FB Kuśmierz Motorsport. Gość ma mega wiedzę o budowaniu silników, on wyliczał mi różne cuda  z uwzględnieniem wielu czynników dla mojego silnika i wałków.

Jak widzę np K24 wypluwające 330PS/300NM bez ITB to wiem, że dobrze trafiłem ;)
Tu macie filmik z mocarnego Puga 205 2.3l :D oczywiście wolnyssak :) 270PS/320Nm robi wrażenie...
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://www.youtube.com/watch?v=XSou8R2ViCE


Wracając do tematu Fiesty:
małe porównanie przednich amorów Gaz Gold Rally Spec vs H&R Monotorube.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

Bobson

nie mogę już edytować postu

był przód to i tył też powinien być ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

postomgti

Cześć Bobson, świetny projekt! super jest to, że tyle robisz własnymi rękoma :)

sam jestem obecnie przed wyborem wałków do st150 i celuję w cat camsa o takiej specyfice:
287°/280°   251°/243°   10.25mm/9.75mm   2.95mm/2.95mm

mój cel to 200hp  przy również wysokim  Nmonie (obecnie 165/212). Z tego co się orientuje w ST!50 jest już jednak elektryczna przepustnica i trzeba podchodzić z EMU do tematu, a tu już $ trochę bolą

Bobson

01.06.2018, 22:58 #89 Ostatnia edycja: 01.06.2018, 23:06 by Bobson
Cytat: postomgti w 10.05.2018, 15:44
Cześć Bobson, świetny projekt! super jest to, że tyle robisz własnymi rękoma :)

sam jestem obecnie przed wyborem wałków do st150 i celuję w cat camsa o takiej specyfice:
287°/280°   251°/243°   10.25mm/9.75mm   2.95mm/2.95mm

mój cel to 200hp  przy również wysokim Nmonie (obecnie 165/212). Z tego co się orientuje w ST!50 jest już jednak elektryczna przepustnica i trzeba podchodzić z EMU do tematu, a tu już $ trochę bolą
Dzięki.
Co do wałków - fajne ale to nie są wałki p&p - wymagają ściągnięcia głowicy i sprawdzenia prześwitu między zaworami a tłokami.



Udało mi się poskładać kolejną hybrydową skrzynie biegów do Fiesty. Tym razem mam nadzieję, że będzie to już finalna specyfikacja :D
Na sucho skrzynia pracuje bez zastrzeżeń. Biegi sprawdzone za pomocą endoskopu - wszystkie zazębiają się poprawnie :) Tak więc hybryda gotowa.

W skrócie:
- obudowa Fiesta MK6 TDCi
- biegi Focus MK2 1.6 16v
- przełożenie główne Fiesta MK7FL 1.0 Ecoboost 65/80PS
- szpera Val Racing 50% 10kN

Biegi:
1 - 3,58
2 - 2,04
3 - 1,41
4 - 1,11
5 - 0,88
główne - 4,56

Krócej na fordowskich gratach się nie da. Jedyna wada tej skrzyni to krótka jedynka, idealna byłaby jak w starej skrzyni z RS1800 - 2,86. Obecny pierwszy bieg 3,58 przy przepięciu na 7400 rpm na drugi bieg wpada na około 4200rpm. Przy 2,86 byłoby to już prawie 5300rpm - ta duża różnica obecnie powoduje zmulenie. Mam jednak nadzieje, że na trąbkach da się to wystroić i ogarnąć tak aby silnik rodził sobie bez zadyszki w tym zakresie obrotów.
Oczywiście Quaife oferuje wkład na prostych zębach - biegi są bardzo podobne, jedynka długa ale cena zabija ~12tys zł. Skrzynie z Focusa kosztują od 100zł, z Fiesty TDCi też. Najdroższa była skrzynia z MK7 (400zł) ale przełożenie główne się nie psuje więc ekonomika tej skrzyni w przypadku awarii będzie bardzo fajna.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT