[Fiesta] Fiesta XR2i Rallysprint

Bobson, 29.09.2012, 23:34 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Świetne filmiki! Znowu z przyjemnością je oglądnąłem.
Gratuluję miejsca i życzę obrony w generalce! :)
Fajnie, że pokazałeś także niechlubnego spina :D

Drugi bieg widać, że wyskakuje na nierównościach (pod koniec oesu). Może zatem przyglądnij się samemu mechanizmowi wybierania biegów, a nie zębatkom. Wygląda jakby bieg nie był wystarczająco mocno przytrzymywany na swoim miejscu.

Auto nie ma ABS-u, tak? Bo w niektórych dohamowaniach widać dymek spod tylnej wewnętrznej opony.
Ale ten dymek idzie tylko z prawej opony (z lewej nie widziałem), więc sprawdź na rolkach czy tylne hamulce równo biorą.

Powodzenia!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

bishop

Cytat: Bobson w 19.09.2017, 08:56nie trafiłem żadnych pachołków
To są za to jakieś punkty karne? Dodatkowe sekundy?
Gratulację 2 miejsca i prowadzenia w generalce. Trzymam kciuki.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

Bobson

Cytat: sseebbaa1 w 19.09.2017, 10:01
Świetne filmiki! Znowu z przyjemnością je oglądnąłem.
Gratuluję miejsca i życzę obrony w generalce! :)
Cytat: bishop w 19.09.2017, 16:46Gratulację 2 miejsca i prowadzenia w generalce. Trzymam kciuki.

Dzięki

Cytat: sseebbaa1 w 19.09.2017, 10:01Drugi bieg widać, że wyskakuje na nierównościach (pod koniec oesu). Może zatem przyglądnij się samemu mechanizmowi wybierania biegów, a nie zębatkom. Wygląda jakby bieg nie był wystarczająco mocno przytrzymywany na swoim miejscu.
Drugi bieg wyskakuje nawet podczas jazdy na prostym. Planuje użyć endoskopu aby zweryfikować czy mechanizm linek poprawnie steruje przesówkami biegów, jeśli będzie ok to zostaje wymiana 2 biegu i ew zweryfikowanie widełek. Lubię grzebać przy skrzyni ale rzygam już jej demontażem i ponownym montażem 5 raz w tym roku...

Cytat: sseebbaa1 w 19.09.2017, 10:01Auto nie ma ABS-u, tak? Bo w niektórych dohamowaniach widać dymek spod tylnej wewnętrznej opony.
Ale ten dymek idzie tylko z prawej opony (z lewej nie widziałem), więc sprawdź na rolkach czy tylne hamulce równo biorą.
Fiesta oczywiście ABSu nie posiada. Zauważyłem na filmiku to blokowanie kół, musi to być już na granicy przyczepności kół bo auta nie znosi a wierz mi przy tej lekkiej dupie czuć to odrazu. Ogólnie nie martwię się tym bo na nowy sezon będzie belka z Fiesty MK5, z podwójnym stabilizatorem z Fiesty MK3, z nowymi łożyskami, tarczami i klockami z Focusa MK1. Obecny zestaw musi wytrzymać jeszcze tylko Kielce ;)

Cytat: bishop w 19.09.2017, 16:46To są za to jakieś punkty karne? Dodatkowe sekundy?
za każdy pachołek +5s, rozwalone ramię szykany chyba 15s, ominięcie trasy chyba kara 150% najlepszego czasu z klasy. Nie pamiętam dokładnie bo jak już coś wyłapie to tylko za pachołek :)

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

Cytat: Bobson w 19.09.2017, 20:02na nowy sezon będzie belka z Fiesty MK5, z podwójnym stabilizatorem z Fiesty MK3, z nowymi łożyskami, tarczami i klockami z Focusa MK1.
Nieźle!
No to będzie wilk w owczej skórze :)
A już teraz na filmiku było widać jak doganiałeś BMW 3

Z wierzchu poczciwa Fieścina, a pod spodem prawdziwa mechagodzilla :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

Na nowy sezon będzie znacznie więcej zmian niż tylko belka ;)
- blacharka - ogarnięcie błotników, naprawa kilku drobnych rdzawek, wymiana dachu na taki w igła stanie (mój jest łatany bo miałem szyberdach)
- chciałbym ogarnąć zawias tj gumy już mam ogarnięte - Powerflex BlackSeries ale obecny gwint HRa jest zdecydowanie za miękki i zaczyna być sporym ograniczeniem na zakrętach. Jeszcze analizuje co zrobić ale chyba najbardziej pasowałby mi gwint GAZa z regulacją twardości ale to na razie jest spory problem z powodu ceny. O wersji GOLD nawet nie myślę...
- jeśli nic nie wysra się przez zimę to w końcu chcę ogarnąć silnik na ITB, głowice na 11-11,5 sprężania, przegrody w misce itd

Będzie co robić a budżet kuleje...

PS szukam sponsora na nowy sezon, auto można całe okleić. Jak coś to jestem otwarty na rozmowy ;)
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

Cytat: Bobson w 20.09.2017, 16:49w końcu chcę ogarnąć silnik na ITB, głowice na 11-11,5 sprężania
A nie lepiej wsadzić silnik 2.0?
Byłoby taniej, nawet bez modyfikacji więcej mocy, lepsze odejscie z dołu, a mieściłbyś się nadal w klasie.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

2.0 od jesieni 2013 siedzi ;)
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

Bobson

Hej, w tą sobotę odbędzie się ostatnia runda AB Cup 2017 na torze w Kielcach - niestety nie wybieram się na te zawody.

2,5 tyg temu naderwałem więzadło boczne w kolanie i póki co z nogą jest tak sobie. Gdyby może auto było sprawne to pewnie bym się skusił i pojechał. Stwierdziłem jednak, że nie będę ryzykował powiększeniem urazu i zakończyłem sezon. Póki co prowadzę w klasie 16 pkt ale mój konkurent jedzie na ostatnią rundę i może mi to prowadzenie odebrać. W najgorszym przypadku będę drugi - mówi się trudno, wolę wyleczyć nogę do zimy.

Fofi stoi już w garażu bez silnika - zamawiam stelaż obrotowy i rozbieram motor.

Budżet nie wydany na Kielce przeznaczę już na przygotowania do sezonu 2018.

W planach na zimę już finalnie chce zakończyć temat silnika i strojenia, poprawić blacharkę (żeby nie było - Fofi jest w bdb stanie ale po 27 latach znajdą się jakieś purchle). Dodatkowo chce wymienić dach i popracować nad ogólnym wyglądem auata - myślę o oklejeniu jak skończe tematy blacharskie.

W zawieszeniu też będzie kilka zmian - mocno myślę nad gwintem Gaza ale póki co budżet na to nie pozwala - mam nadzieje, że coś się w tej kwestii jednak uda zrobić.

Lekkie felgi z C5 idą na handel, wolę cięższe koło ale z odpowiednim do Fiesty ET - zakupiłem już nawet felgi z RS2000 ;)

Muszę ogarnąć jeszcze trochę w garażu i czas zaczynać mody :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Stay tuned!
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

Kosmiczne rzeczy robisz w tym garażu! Wyciąganie silnika i rozłączanie tych wszystkich przewodów jest dla mnie nie do ogarnięcia :D

A co zamierzasz robić z silnikiem, jakie mody przez zimę?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

Nowe panewki główne i korbowodowe, arp na korby, nowe pierścienie, przegrody w misce olejowej, obróbka głowicy, spasowanie z kolektorami, nowy kolektor wydechowy, itb na ssącym z ST170 i przepustnicach z GSXR 1300R, nowa wiązka i ecu standalone.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

Plan brzmi sensownie.
1. A tłoki masz zwykłe czy doprężające?
2. ITB (Individual Throttle Bodies) rzeczywiście daje więcej mocy, czy tylko lepszą reakcję na gaz?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

Tłoki zostają seryjne, będę planować głowicę bo chce znacznie zwiększyć CR.
Dobrze zrobione ITB daję bardzo dużo mocy.
Przy modach które planuje liczę, że pęknie 200PS.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

Bobson

małe podsumowanie sezonu 2017 ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

bishop

Jednak odrobił punkty ;/ Szkoda ale i tak gratulację.
ps. jak kolano? Lepiej?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

Bobson

Rywal zdołał tylko wyrównać moje punkty ale w sezonie wygrywał 2 razy a ja tylko raz. Tak więc przegrałem 1 miejsce mając tą samą liczbę punktów co on.

Trochę szkoda mi tego miejsca ale zdrowie ważniejsze. W tym momencie kolano jeszcze boli ale wykonuje nim już 99% ruchów jak przed urazem.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT