[Fiesta] Fiesta XR2i Rallysprint

Bobson, 29.09.2012, 23:34 « poprzedni - następny »

T

Fajny, mały wariat. :)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Bobson

02.04.2017, 16:09 #46 Ostatnia edycja: 02.04.2017, 16:26 by Bobson
Hej, wczoraj odbyła się 1 runda AB CUP w Toruniu na torze poligon.

Trasa była oczywiście dużo dłuższa niż nasza, ogólnie obiekt bardzo techniczny i wymagający, jest bardzo mało miejsca na błąd.

Pogoda była ładna ale spodziewałem się znacznie niższych temperatur.
Już po 2 OSie pojawił się spory graining na przednich oponach (mieszanka miękka), tył był w porządku (mieszanka super miękka).
Zdecydowałem się na zmianę przednich kół na Nankanga w mieszance średniej i była to dobra decyzja.
Zdecydowanie poprawiła się trakcja i precyzja prowadzenia. W takiej konfiguracji dojechaliśmy do końca zawodów.

Mieliśmy kilka przygód:
- na zapoznaniu przed OS4 na samym końcu odcinka pojechałem za szeroko zjeżdżając z płyty, zaraz obok płyty BMW wyryły mega rów. Próbowałem wypuścić bardziej Fofika aby nie chwycić tego rowu kołami ale w efekcie uderzyliśmy dość mocno podłogą o kamień albo coś innego.  Jak się później okazało znacznie wgiąłem bak paliwa...

- na OS4 na długiej prostej przy około 110km/h tłumik TYLNY postanowił zrobić sobie wakacje i wyskoczyć z Fofi na trawę przy odcinku :D Ryk był okrutny, wydech z jednym przelotem kończący się pod podłogą w okolicach baku dawał mega rezonans. Tłumik przejęli kibice stojący przy drodze, zrobiliśmy szybki serwis młotkiem i kluczem 13 i wydech przetrwał do końca zmagań :)

- najgorsze błędy popełniłem na OS8; najpierw opóźniłem mocno dohamowanie po długiej prostej, niestety kierowcy przede mną nanieśli piasek - musiałem się ratować, zadusiłem auto i straciłem z 4-5 sekund.
Wkurzony jadąc dalej na przed ostatnim zakręcie, 50m do mety za mocno ściąłem zakręt. Na szczycie leżała spora opona od ciężarówki, mocno nas na niej podbiło i poddał się drążek kierowniczy - zrobił się z niego niezły banan :( kierownica przekręciła się o dobre 45* w prawo...
Zrobiliśmy szybki serwis przy pomocy rury, ile mogłem naprostowałem drążek i z bardzo nerwowo prowadzącym autem pojechaliśmy na ostatni OS9 - udało się dojechać z bdb czasem.

Niestety błędy na OS8 najprawdopodobniej kosztowały nas stratę drugiego miejsca w klasyfikacji zawodów. Finalnie dowieźliśmy 3 miejsce i dodatkowe punkty do klasyfikacji generalnej za 2 czas "superodcinka".

Podsumowując jestem bardzo zadowolony z wyniku, w klasie startowało 13 aut, moi konkurenci z podium jechali mocnymi E30 318IS porobionymi na 160-190koni więc naprawdę było z kim walczyć i nie była to łatwa walka.

Następne zawody 20 maja w Debrznie a więc pod nosem. Mam sporą listę do ogarnięcia przed tymi zawodami.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=FB1sibTBGmc
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

Fajnie, że chciało Ci się szerzej opisać swoje przygody. Możemy poczuć trochę tych emocji :D

A na filmie widać, że szpera robi robotę, bo słychać że ciśniesz gaz wcześnie na wyjściach z zakrętów.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

Cytat: sseebbaa1 w 02.04.2017, 19:44
A na filmie widać, że szpera robi robotę, bo słychać że ciśniesz gaz wcześnie na wyjściach z zakrętów.

Wiesz jak trudno się do tego przyzwyczaić? Trzeba dusić gaz szybciej niż o tym pomyślisz, auto momentalnie wgryza się w zakręt jak idziesz gazem.
Naprawdę wymaga to chwili nauki :)
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

Też się uczę szpery w swoim :) ale już zauważyłem, że umiejetne dodanie gazu pięknie "wkleja w zakręt" zewnętrzne przednie koło.
Czyli oprócz szybszego wyjścia z zakretu na prostą jest jeszcze zysk w postaci możliwości szybszego przejeżdżania samej krzywizny łuku z lekkim gazem (czyli jazda po okregu).
Bardzo cenna modyfikacja!
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

Hej, mały UP :)
Tydzień temu (13 maja) na sprawnościówce na zlocie Fiesta Klub Polska zrobiłem małe kuku Fieście :D
W skrócie: torsen + semislick soft = kaboom :D 
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Trochę byłem zły bo przejechałem tylko 1/8 mili a na zapoznaniu do KJS przegub rozleciał się na atomy... To wszystko przy trasie 1200km  także nerwica była. Z drugiej jednak strony dobrze, że przegub strzelił na zlocie - tydzień później (20 maja) miałem mieć zawody w Debrznie w Rallylandzie. Awaria oczywiście została opanowana, ale dodam że przegub był nowy (około 250km przebiegu).

Dziś (20 maja) przejechałem zawody - 2 runda AB Cup w Rallyland Debrzno.
Ogólnie nie mam co się za dużo rozpisywać - bez błędów z dwoma drobnymi karami za potrącone pachołki (łącznie 10 sekund kary) wywalczyłem 2 miejsce w klasie na 9 startujących ekip. Ponownie przede mną było E30 z wagą grubo poniżej tony i mocą około 200PS także srogo.
Teraz mam trochę ponad 2 miesiące przerwy ponieważ odpuszczam 3 rundę, jest co porobić przy Fieście a chce mocno przygotować się do 4 rundy.
Foto i filmik na szybko.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=5FwZ020yJwc

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

Rzeczywiście dobrze, że przegub się rozpadł na zwykłej imprezie, a nie na rajdzie :)
Fajnie się ogląda takie przejazdy. Widać jak leciutka Fiesta szybko przeskakuje zakręty.

Przypomnij ile masz obecnie mocy i jaka masa...
Wcześniej sygnalizowałeś, że przed tym sezonem będziesz dążył do 200 KM :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

Cytat: sseebbaa1 w 21.05.2017, 11:08
Przypomnij ile masz obecnie mocy i jaka masa...
Wcześniej sygnalizowałeś, że przed tym sezonem będziesz dążył do 200 KM :)

Około 150-155PS i 940kg z 2/3 baku paliwa.
Plany na 200PS były na ten sezon ale nie wyszło, to głownie problemy z brakiem czasu i prądu w grg załatwiły więc jeszcze będę atakować.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

Bobson

Hej, wczoraj byłem na 4 rundzie AB Cup.

Jeździłem na Lotnisku w Zegrzu Pomorskim, trasa w 80% składała się z bocznych leśnych dróżek przy lotnisku. Z racji tego, że przed zawodami mocno padało warunki były bardzo trudne - na drogach było pełno błota i mazi. Momentami ciężko było z trakcją a tym bardziej z wyczuciem przyczepności pod względem dohamowania.

Udało się przejechać wszystkie 5 odcinków bez awarii i dzwonów a było ich ogrom na trasie. Miałem kilka sytuacji podbramkowych i ratowań już na 1 oesie. Z tego też powodu 1 i 2 OS przejechałem bardzo asekuracyjnie, resztę już dość cisnęliśmy.
Udało się dowieźć 4 miejsce niecałe 9s za podium. Gdyby pojechać OS 1 i 2 czasem z OS 3 byłoby podium bez gadania więc jestem zadowolony. Trzeba więcej jeździć.
Pierwszy raz jechałem w takich warunkach więc nie chciałem popełnić głupiego błędu i skasować auta, tym bardziej że za 2 tyg kolejna runda - tym razem drogowa w okolicach Mielna.

Krótki filmik z najlepszym czasem z OS5, na końcu 3 ratowania, 2 pierwsze z OS nr 1.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=oZKyO9Qtymc
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

Bobson

Hej, kolejny rajdowy weekend za mną.
11-12 sierpnia odbyła się 5 runda AB Cup, runda drogowa, odcinek Będzinko w okolicach Sarbinowa.

Co tu dużo mówić, miałem odpuścić te zawody z dwóch powodów: awaria 2 biegu i zapalenie ucha... Jednak z racji urodzin 12 sierpnia chciałem zrobić sobie prezent i mimo wszystko trochę pojeździć. Poza tym zależało mi na punktach do klasyfikacji generalnej, a więc pojechałem :P

W piątek załatwiłem papierologię, badanie kontrolne i zapoznanie z trasą. Z racji, że byłem bez pilota nagrałem sobie filmik z OSów 1-3 aby choć trochę przygotować się do trasy. Na OSach w odwrotnym kierunku kamerka strzeliła focha i dałem sobie spokój po 1 przejeździe.

Wieczorem odezwał się Tomi podpytując co i jak. Wyszła szybka akcja i Tomi zadeklarował się na pilota - dzięki, że przyjechałeś!

Spokojniejszy o info od Tomka poszedłem spać, ale już o 2 w nocy ból ucha skutecznie mnie wymęczył także zapowiadał się ciężki dzień...

Rano dotarł Tomek, zrobiliśmy opis OSów z filmiku i udaliśmy się na OS1. Byliśmy zestresowani: runda drogowa, zero zapoznania na ostro, notatki z filmiku. Dodatkowo na trasie były 3 szykany i dwójkowy lewy 90* a bieg 2 podczas redukcji strasznie protestował - zgrzytał i wypadał...

Po OS1 zeszło z nas ciśnienie - okazało się, że mamy fajny opis, trasa aż tak nie straszy i wykręciliśmy 2 czas w klasie. Na OS3 zmieniliśmy taktykę na szykanach i redukowałem bezpośrednio z 3 na 1 - urwaliśmy prawie 4 sekundy.

Na OS4 przejeżdżany odwrotnie udaliśmy się na oponach na suchy asfalt, z tyłu były już dotarte do ograniczników. Po dojeździe na odcinek musieliśmy poczekać z 30 minut bo ktoś wpadł do rowu, przy okazji spadł niezły deszcz. Przejechaliśmy mega spokojnie a i tak udało się odrobić straty do lidera.
Na następnych OSach na tyle mieliśmy opony desczowe, podkręciliśmy tempo. Po OS5 wyprzedziliśmy rywali i nie oddaliśmy 1 miejsca już do końca!

Podsumowując mój długi post, pomimo wielu przeciwności otrzymałem super prezent na urodziny przywożąc puchar za 1 miejsce w klasie. Przy okazji objąłem prowadzenie w klasyfikacji generalnej w mojej klasie, na 2 rundy do końca mam 21pkt przewagi nad drugim miejscem :)
Trzeba będzie mocno walczyć :)


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=VSwcrWe_XDo
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

bishop

Gratulacje. Fajny prezent z okazji urodzin ( przy okazji najlepszego). Coś jest w tym wątku że chętnie czytam o Twojej fieścinie :P
ps.
Cytat: Bobson w 16.08.2017, 08:56Przy okazji objąłem prowadzenie w klasyfikacji generalnej w mojej klasie
Może nie doczytałem wcześniej, ale jaka to klasa?
pozdr.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

Bobson

Jeżdżę w zawodach AB Cup (Automobilklub Bydgoski Cup), klasa S2000 - samochody o pojemności silnika 1601-2000.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

sseebbaa1

Z przyjemnością oglądnąłem Twoje przejazdy i poczytałem o przygodach :D
Ech... Sam bym tak chciał!

Gratuluję i autka, i umiejętności!


A z ciekawości zapytam - mierzyłeś kiedyś przyśpieszenie tej Fiesty?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Bobson

Hej, przyśpieszenie kiedyś mierzyłem przy 128kucach i wychodziło niskie 8s.

W sumie w wolnej chwili mogę zrobić dość dokładny pomiar z czujnika VSS - zmierzę ile km/h na VSSie odpowiada 100km według GPS i ustawię pomiar w Fordiagu (kabel diagnostyczny do Forda). Jest tam taka opcja pozwalająca na dokładny pomiar w każdym zakresie prędkości, nie tylko 0-100 ale to w wolnej chwili.

Póki co skupiam się na przyszykowaniu auta na 16 września. Lista jest spora :D

Dotarły do mnie dziś poduszki skrzyni biegów, wersje do upalania na torze. Podobno warte swojej ceny, przekonam się już niedługo :D
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Czekam też na komplet Powerflexa Black na wahacze przednie - w Fieście są to 4 tuleje, każda na łożysku wahliwym. Wsio spasowane, z osłonami i precyzyjnie wykonane. Mam nadzieje, że się nie zawiodę na jakości tego produktu.
Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT

Bobson

Też tak stwierdziłem po obejrzeniu filmu, po prostu wrażenia z wewnątrz dają efekt jakby się auto kładło.
Będzie trzeba popracować nad zawiasem na nowy sezon i dokładnie przemyśleć zakup nowych opon.


W sobotę 16 września odbyła się 6 runda AB Cup na lotnisku w Pile. Przy tej rundzie pracowałem jako jeden z organizatorów, projekt trasy jest mojego autorstwa ;)

Co tu dużo pisać, trasa była bardzo szybka z kilkoma technicznymi elementami. Niestety dalej walczę z skrzynią i 2 biegiem, nie wiem już o co chodzi ale muszę to zrobić na ostatnią runde w Kielcach 14 października. Z powodu skrzyni miałem sporo zabawy na technicznej sekcji trasy.

Zawody przejechałem popełniając jeden błąd już na pierwszym OSie... Zaraz na początku trasy po prawym szybkim zakręcie składałem się do szybkiej szykany i niestety puściły opony na tylnej osi. Po dwóch kontrach i zjechaniu z optymalnego toru jazdy chwyciłem tyłem trawę, pomimo trzeciej kontry nie udało mi się opanować auta i wykręciłem spina....
Na szczęście nie trafiłem żadnych pachołków więc finalnie straciłem około 12 sekund.

Musiałem gonić przez kolejne 6 OSów, dwóch konkurentów miało awarie i finalnie skończyłem zawody na 2 miejscu.

Wygrał mój konkurent z generalki, odrobił kilka pkt do mnie ale nadal mam 16pkt przewagi - dalej zajmuje 1 miejsce w klasie S2000. Z tego też powodu muszę ogarnąć auto na Kielce na których 2 bieg jest konieczny. Szkoda mi trochę stracić 1 miejsca w pierwszym sezonie startów przez odpuszczenie sobie ostatniej rundy.

Kilka filmów i zdjęć z zawodów ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=B-bXFkxhkj4
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=jb92MZOtisM

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.


Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

Fiesta XR2i ITB, Mondeo 2.2 Titanium X, S-Max MK1 2.0 TDCi AT