FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

[Fiesta] Fiesta XR2i Rallysprint

FORDTUNING.PLMy, nasze auta i nasze inicjatywyNasze auta[Fiesta] Fiesta XR2i Rallysprint
1 2 3 4 5 6 [7] 8
sseebbaa1 #90 | 02.06.2018, 08:06
    Moderator
    ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
    Gorzów

    Szacunek za podjęcie się tak zaawansowanej modyfikacji - to już najwyższa liga majstrowania przy napędzie Cool
    Bardzo fajne wyliczenia z przełożeniami. Dzięki temu można precyzyjnie ustalić, które wartości należy poprawić. A bez rachunków można czasami przeoczyć gdzie jest problem.

    Podobne rachunki robiłem dla przełożeń w moim rowerze Cheesy choć samej modyfikacji zębatki nie ma co porównywać do tego czego Ty się podjąłeś.

    A tej jedynki u Ciebie nie da się wydłużyć?


    Bobson #91 | 02.06.2018, 17:44
      Doświadczony

      Fiesta XR2i, Mondeo St220
      Złotów

      WWW
      Niestety to nie jest takie chop z biegami. Teraz skrzynia pomimo kombinacji jest poskładana na absolutnie seryjnych gratach a na tym mi zależało. Obecny zestaw biegów to najlepsza możliwa opcja z seryjnych skrzyń z wysprzeglikiem hydro i linkami. Puma 1,7 ma fajne biegi - dłuższe biegi 1 i 2 - 3,15 i 1,93 i kolejne takie same jak obecne z Foki mk2 ale Puma nie miała linek tylko wodzik. Niestety jest tam pewna zmiana konstrukcyjna która nie pozwala na zbudowanie takiej hybrydy jaką zrobiłem.

      Trochę się rozpisałem, ogólnie rozchodzi się o to że biegi to zawsze 2 tryby - jeden na wałku sprzęgłowym a drugi na wałku atakującym (dyfer). Problem jest taki, że wałek sprzęgłowy ma biegi od 1 do 4 na stałe - to jest jeden element którego nie da się rozebrać Sad

      Wałek sprzęgłowy masz na górze od lewej, kolejny obok to atakujący.

      Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)

      « Ostatnia zmiana: 02.06.2018, 17:57 autor: Bobson »

      Było: Suzuki Swift GTi, Daihatsu Charade GTti, Ford Escort RKC Zender, Mondeo ST220
      Jest: Fiesta XR2i, Fiesta MK6 1.6 16v, Mondeo 2.2 Titanium X
      Bobson #92 | 07.06.2018, 06:53
        Doświadczony

        Fiesta XR2i, Mondeo St220
        Złotów

        WWW
        Skrzynia odłożona do magazynu i czeka na montaż.
        Muszę ogarnąć jeszcze ciut garaż i przerobić stół - chce dorobić 4 szuflady 60x60x15cm.
        Jak to ogarnę biorę się za silnik.

        Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


        postomgti #93 | 04.07.2018, 11:15
          Forumowicz

          Bobson - znasz może skrzynie z Fiesty ST150? masz jakiś pomysł na krótsze główne przełożenie do tej skrzyni? ewentualnie inne pomocne zmiany?
          Bobson #94 | 04.07.2018, 11:59
            Doświadczony

            Fiesta XR2i, Mondeo St220
            Złotów

            WWW
            Skrzynia z ST150 to tzw IB5+ - jedyna skrzynia IB5 przygotowana pod silnik 2.0, oczywiście dzwon dopasowany pod Durateca.
            Moja obecna hybryda ma identyczne biegi jak ST150.

            Nie widziałem tej skrzyni na oczy, ale podejrzewam że bebechy ma identyczne jak moja obecna hybryda.
            Jeśli bebechy są zgodne to można zmienić obecne przełożenie główne 3,82 na krótsze 4,06/4,25 i nawet 4,56. Kwestia do czego to potrzebujesz.

            Jeśli potrzebujesz pomocy w przebudowie takiej skrzyni mogę pomóc.

            Było: Suzuki Swift GTi, Daihatsu Charade GTti, Ford Escort RKC Zender, Mondeo ST220
            Jest: Fiesta XR2i, Fiesta MK6 1.6 16v, Mondeo 2.2 Titanium X
            postomgti #95 | 04.07.2018, 16:07
              Forumowicz

              a powiedz mi proszę od czego można dopasować główne? i czy nic nie zmienia fakt, że masz już szperę wsadzoną w skrzynię? 4,06 brzmi super Smiley obecne biegi są cholernie długie
              https://www.youtube.com/watch?v=54lUAtRsqtc

              Bobson #96 | 04.07.2018, 18:27
                Doświadczony

                Fiesta XR2i, Mondeo St220
                Złotów

                WWW
                Szpera nie ma nic do tego. Główne trzeba weryfikować po rożnych wersjach silnikowych Focusa, Fiesty, C-Maxa różnych generacji.
                4,06 i 4,25 w sumie mam w garażu, leżą i czekają Smiley

                postomgti #97 | 05.07.2018, 09:07
                  Forumowicz

                  Na sprzedaż? Smiley
                  Bobson #98 | 27.09.2018, 16:32
                    Doświadczony

                    Fiesta XR2i, Mondeo St220
                    Złotów

                    WWW
                    Bry,
                    wróciłem z urlopu więc cisnę temat Fofika. Jak to mówią albo grubo albo wcale a więc trzeba było zamówić graty.

                    Czekam na takie graty, wszystko powinno być u mnie w ciągu maksymalnie miesiąca:
                    - regulowane koła rozrządu OBX
                    - łapy silnika przód i tył po regeneracji w Olkuszu - pełne wkłady na poliuretanie 75sha
                    - kute tłoki Wossner doprężające 12:1
                    - kute korbowody H-beam z pewnego źródła z Chin
                    - śruby korbowodów ARP2000

                    Dodatkowo czekam na skrzynie z Pumy 1,7 z ostatnich lat produkcji. Jak potwierdzi się to co się dowiedziałem będę mógł wykorzystać biegi z niej w mojej hybrydzie. Miałem już nie grzebać skrzyni ale to świeże info, jak się uda będe miał dwa pierwsze biegi dłuższe niż w obecnym setupie a na tym mi bardzo zależy.


                    Cel to sezon 2019, celuje w 200PS+/~900kg  Cheesy
                    Stay tuned   Evil

                    Było: Suzuki Swift GTi, Daihatsu Charade GTti, Ford Escort RKC Zender, Mondeo ST220
                    Jest: Fiesta XR2i, Fiesta MK6 1.6 16v, Mondeo 2.2 Titanium X
                    Bobson #99 | 09.10.2018, 10:54
                      Doświadczony

                      Fiesta XR2i, Mondeo St220
                      Złotów

                      WWW
                      Powoli zjeżdżają do mnie graty Smiley

                      Łapy wróciły z regeneracji w Olkuszu. Poliuretan 75sha, w imadle pracuje to bardzo sztywno.

                      Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                      Regulowane koła OBX - leciutkie są skubańce, postaram się porównać ich wagę z seryjnymi.

                      Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                      Wossner CR 12.0:1

                      Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


                      Było: Suzuki Swift GTi, Daihatsu Charade GTti, Ford Escort RKC Zender, Mondeo ST220
                      Jest: Fiesta XR2i, Fiesta MK6 1.6 16v, Mondeo 2.2 Titanium X
                      Alek #100 | 09.10.2018, 12:49
                        Doświadczony

                        ST220

                        Ciężka mechanika, gratuluję determinacji.

                        Jak długo czekałeś na Olkusz? To jest katalogowy wyrób czy "custom order"?

                        Bobson #101 | 09.10.2018, 13:12
                          Doświadczony

                          Fiesta XR2i, Mondeo St220
                          Złotów

                          WWW
                          Jak długo czekałeś na Olkusz? To jest katalogowy wyrób czy "custom order"?
                          Czekałem około 2-2,5 tygodnia. Łapy mają w katalogu ale wkłady są zrobione po mojemu Wink

                          Było: Suzuki Swift GTi, Daihatsu Charade GTti, Ford Escort RKC Zender, Mondeo ST220
                          Jest: Fiesta XR2i, Fiesta MK6 1.6 16v, Mondeo 2.2 Titanium X
                          Bobson #102 | 20.10.2018, 21:03
                            Doświadczony

                            Fiesta XR2i, Mondeo St220
                            Złotów

                            WWW
                            Silnik rozebrany, wizualnie stan prezentuje się wzorowo.

                            W pon blok idzie do czyszczenia i obróbki, przy okazji zweryfikuje wał, i kilka innych detali.

                            Czas zabrać się za głowicę Smiley

                            Kilka fotek z rozbiórki.

                            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)

                            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


                            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)

                            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


                            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)

                            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


                            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)

                            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


                            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)

                            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                            Kute korby.

                            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


                            sseebbaa1 #103 | 20.10.2018, 21:30
                              Moderator
                              ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                              Gorzów

                              Po zdjęciach ciężko to oceniać, ale wizualnie wygląda to naprawdę OK. Krzywki wałków nie mają śladów i wał korbowy też nie ma rys. Na cylindrach widać też wyraźne ślady honowania, co oznacza, że gładzie nie są zajechane.

                              Pomyśl może nad fazowaniem otworów na wale korbowym skoro masz to już na wierzchu. Modyfikacja, która zabiera może z dwie godziny czasu i nie może zaszkodzić silnikowi, a poprawia przepływ oleju do panewek korbowodowych - modyfikacja stosowana zwłaszcza w wysoko kręconych silnikach wolnossących, gdzie wirowanie wału może powodować tzw. kawitację w obszarze szybko poruszającej się ostrej krawędzi otworu. Fazowanie otworu eliminuje ostrą krawędź i poprawia płynność przepływu oleju.

                              No i gratuluję kutych korbowodów i śrub ARP 2000. Autentycznie zazdroszczę! Smiley Kute korby w połączeniu z topowymi śrubami są absolutną koniecznością w uzyskiwaniu wysokich obrotów silnika, gdzie wolnossak będzie dawał moc maksymalną.

                              Bobson #104 | 20.10.2018, 22:06
                                Doświadczony

                                Fiesta XR2i, Mondeo St220
                                Złotów

                                WWW
                                Rozumiem, że robiłeś sam to fazowanie? Jakieś foty z przebiegu prac masz?
                                Kawitacja to wredne zjawisko, z tego powodu będe robić delikatny porting pompy oleju.

                                1 2 3 4 5 6 [7] 8