[Mondeo] ST220 i 65/70mm Throttle - z jakich aut

NeroN, 19.03.2012, 13:12 « poprzedni - następny »

sseebbaa1

Oczywiście, że nie :D
Będzie piękny garb w stylu Mad Maxa.

Ale spokojnie. To tylko przymiarki i tak naprawdę jeszcze nie wiem czy pójdę tą drogą, czy może w kierunku wysokoobrotowego wolnossaka.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

arkadius73

a ja myślę że u was jak i u mnie większym progiem do przeskoczenia jest ecu

tzn. u  mnie było
albo grubo albo wcale

Tigerbart

No mamy szynę kan więc jest trudniej niż np w Zetec'u Silvertop jednak nie jest to niewykonalne. Problemem jest powszechny brak praktyki w większości firm zajmujących się tuningiem oprogramowania w silnikach forda. VW zdominowało rynek w Polsce w tym zakresie więc najlepiej to robić u Niemca lub Anglika gdzie nie ma aż tak slepej manii na VW jak u nas, albo inaczej - są bardziej wszechstronni.

arkadius73

ja mam dłubane ecu przez mazdaedit
albo grubo albo wcale

T

Cytat: sseebbaa1 w 16.05.2015, 21:34Bezpośrednio przed tym wlotem jest normalnie przepustnica o takiej samej średnicy, lecz sterowana elektrycznie.
No to faktycznie warto poszukać takiej z wylotem 70 mm. Z tym, że w zasadzie jedyne co musi się zgadzać, to rozstaw śrub, TPS pod względem elektrycznym (wtyczkę w wiązce można zmienić) no i zaczep linki musi pasować do jakiejś linki z Mondeo mk3.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Spróbuję poszukać gotowych rozwiązań spośród przepustnic Audi - 3.0 TFSI jest w końcu zmodyfikowanym silnikiem 3.2 FSI. Jest zatem szansa, że znajdę jakiegoś gotowca spośród używanych przepustnic innych Audi. Albo znajdę jakąś uniwersalna przepustnicę. Zobaczymy.
Ale tym nie będę już zaśmiecał tego tematu.
Będę szukał przepustnicy 70 mm z mechanicznym sterowaniem, które bez wielkich przeróbek mechanizmu da się podłączyć do linki gazu w ST220 (będącą przystosowaną do danego maksymalnego wysunięcia linki).
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

lmnh

Cytat: sseebbaa1 w 17.05.2015, 21:26
Będę szukał przepustnicy 70 mm z mechanicznym sterowaniem, które bez wielkich przeróbek mechanizmu da się podłączyć do linki gazu w ST220 (będącą przystosowaną do danego maksymalnego wysunięcia linki).

Witam,
Sseebbaa1;
czy udało Ci się znaleźć najlepsze rozwiązanie z tą przepustnicą? Ewentualnie może ktoś ma którąś z przepustnic do dostania?
Chcialbym wymienic przepustnice i zrobic thinblade'a ale ciężko dostać.

sseebbaa1

Nic jeszcze nie znalazłem, bo nie dotarłem do tego punktu swojego projektu (dopracowanie połączenia kompresora od Audi z silnikiem ST220).
Jeszcze chwilę wstrzymuję się zatem z ostateczną decyzją zakupu przepustnicy 70 mm.


Powiedzcie mi proszę, czy tuningowe przepustnice ze zwykłym mechanizmem pochylania motylka (nie progresywnym) można zastosować do ST220?

Tutaj jest dostępna taka przepustnica za niecałe 300 zł. Ona ma mechanizm, który wygląda na pochylający motylek wprost proporcjonalnie do przesunięcia linki (linka nawijana jest na koło, a nie na jakiś owal powodujący progresywność ruchu motylka).

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fmic.pl/przepustnice/953-przepustnica-100mm.html

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

fabio210

A w jaki sposób otwiera się ori? Jeśli różnica jest tylko w kółku, wystarczy przełożyć. Nieznam budowy dolotu w v6, moje rozumowanie opieram na dedukcji.

T

Zdecydowanie najłatwiej jest kupić jakąkolwiek przepustnicę 70 mm od Forda (żeby pasowały śruby) i przełożyć zaczep linki. Wtedy odpada kwestia dorabiania uchwytu i linki i generalnie rzeźby jest chyba najmniej.

« Dodane: 27.01.2016, 00:44 »

A co do Twojego pytania to zmiana z progresywnej na liniową sama w sobie nie spowoduje problemów, ja tak przecież zrobiłem.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Cytat: Tomasz w 27.01.2016, 00:43(żeby pasowały śruby)
Od tego chyba będę musiał zacząć. Pomierzę rozstawy otworów pokazanych we wpisie #38 i wtedy porównam z dostępnymi przepustnicami.
Być może, tak jak mówisz, uda się dopasować jakąś fordowską.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

yayko

będzie działać :D
a co do sterowania to kupujesz emu i jazda :)

sseebbaa1

Cytat: yayko w 27.01.2016, 12:28
będzie działać :D
Skąd wiesz?
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

yayko

Bo jest uniwersalna i po małym modzie wejdzie :)
A wiem to bo chciałem taką u siebie montować  :)

sseebbaa1

Cytat: yayko w 28.01.2016, 15:02
i po małym modzie wejdzie :)

Co dokładnie trzeba przerobić?
W sumie to interesująca przepustnica i obecnie w dobrej cenie.
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy