[Mondeo] ST220 i 65/70mm Throttle - z jakich aut

NeroN, 19.03.2012, 13:12 « poprzedni - następny »

platiniumm


Tigerbart

Pociągnę trochę temat - chciałbym zaciągnąć wiedzy, czy przepustnica z Explorera 4.0 V6 SOHC byłaby rozwiązaniem, gdybym chciał większą niż mam w ST220?

Czy pasuje itd, czy różni się od 3.8, o której mowa w tym temacie?

Pytam, bo jest łatwo dostępna za fajne pieniądze.

MAG

Ktoś cos wie?
Bo znajomy tez szuka bazy pod przeróbkę, albo nawet gotowca...

Jest także chetny na zlecenie komuś takiej roboty z przeróbką i zrobieniem thinblade...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

T

Cytat: Tigerbart w 02.05.2015, 20:47Pociągnę trochę temat - chciałbym zaciągnąć wiedzy, czy przepustnica z Explorera 4.0 V6 SOHC byłaby rozwiązaniem, gdybym chciał większą niż mam w ST220?
Lepsza jest z 4.6 V8 (Mustang, Crown Victoria itd.) z lat, bodaj 1996-2004. Ale generalnie taki mod w seryjnym ST220 prawie nic nie daje, a jest dość kłopotliwy w wykonaniu. Najważniejsza jest optymalizacja przepustnicy (thin-blade, płaskie śruby, ew. lekka polerka) i da to prawdopodobnie więcej niż zmiana na seryjną 65 mm. Z kolei różnica pomiędzy zoptymalizowaną 60 a 65 w seryjnym aucie będzie na granicy błędu pomiaru. Lepiej ograniczyć się do optymalizacji seryjnej i dodatkowo zrobić dobry dolot ze stożkiem. Stożek, nawet jeśli nie podniesie mocy, to zawsze poprawia reakcję na gaz i dźwięk silnika, więc subiektywne wrażenia z jazdy są znacznie lepsze.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

A jaka przepustnica 70 mm?
Być może przyda się taka do kompresora, jeżeli kiedyś wypali mój projekt :D
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Tigerbart

14.05.2015, 21:20 #35 Ostatnia edycja: 14.05.2015, 21:33 by Tigerbart
Stożek już jest zamontowany k&n, a dzisiaj przyszedł układ wydechowy z kwasówki - MAG będzie miał możliwość weryfikacji jego klasy osobiście. No pytanie czy po montażu stożka i lepszego wydechu nie wymaga wręcz poprawy przepustnicy

zajc

Cytat: MAG w 13.05.2015, 21:30
Ktoś cos wie?
Bo znajomy tez szuka bazy pod przeróbkę, albo nawet gotowca...

Jest także chetny na zlecenie komuś takiej roboty z przeróbką i zrobieniem thinblade...
Dobre pytanie, podpinam się pod nie:)

arkadius73

15.05.2015, 13:54 #37 Ostatnia edycja: 15.05.2015, 13:58 by arkadius73
można zdjąć materiału sporo co widzę po fotach w serii to jest 65 mm więc 70 mm wejście -wyjście jest do zrobienia
albo grubo albo wcale

sseebbaa1

Trochę na uboczu tego tematu, ale nie poza nim :)
Jaka przepustnica 70 mm podpasuje pod takie rozstawienie śrub?
W Audi normalnie jest przepustnica sterowana elektrycznie, więc trzeba (w przypadku kombinowania w ST220) zastąpić ją mechaniczną - chodzi o podpasowanie kompresora do Durateca :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

T

Jak kiedyś szukałem, to łatwiej dostać 75 mm niż 70 mm i są one tańsze. Jaką dokładnie średnicę ma wlot? Jeśli chodzi o rozstaw, to generalnie wszystkie Fordowskie (i wiele innych) przepustnice z tamtych lat są mechaniczne i mają właściwy rozstaw.

Pytanie tylko, po co Ci do kompresora taka duża przepustnica? :) Zobacz jaka jest średnica dolotu w Focusie ST czy nawet RS.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

bishop

Cytat: Tomasz w 14.05.2015, 12:11Stożek, nawet jeśli nie podniesie mocy, to zawsze poprawia reakcję na gaz i dźwięk silnika, więc subiektywne wrażenia z jazdy są znacznie lepsze.
No właśnie, to jednak mam dobre wrażenie że mój po stożku lepiej reaguje na gaz.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.https://syntethic.artstation.com/
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php/topic,6207.0.html

Tigerbart

Chłopaki czyli jeśli wydałbym 150zł w zakup drugiej przepustnicy do ST220 celem zrobienia ThinBlade'a to skala efektu tego byłaby porównywalna do zmiany na przepustnicę z 4,6 V8 ?

T

Przepustnicę ST220 można kupić taniej. Zresztą jak ją zmienisz to będziesz mógł sprzedać seryjną -- czyli koszt wynosi zero, nie licząc oczywiście własnej pracy.

Co do efektów, to moim zdaniem jest to najbardziej sensowny mod, bo taka przeróbka to pół godziny roboty. W 65 mm trzeba rzeźbić uchwyt. Nie sądzę, żeby była jakaś wyraźna różnica w seryjnym aucie, jeśli optymalizacje zrobisz porządnie. Przypuszczam też, że zoptymalizowana 60 mm będzie działać lepiej niż niezoptymalizowana 65 mm.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

sseebbaa1

Cytat: Tomasz w 16.05.2015, 09:22
Jaką dokładnie średnicę ma wlot? Jeśli chodzi o rozstaw, to generalnie wszystkie Fordowskie (i wiele innych) przepustnice z tamtych lat są mechaniczne i mają właściwy rozstaw.

Pytanie tylko, po co Ci do kompresora taka duża przepustnica? :) Zobacz jaka jest średnica dolotu w Focusie ST czy nawet RS.

Wlot do kompresora od Audi 3.0 TFSI ma średnicę 70 mm.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Bezpośrednio przed tym wlotem jest normalnie przepustnica o takiej samej średnicy, lecz sterowana elektrycznie.
Między wlotem do kompresora, a przepustnicą jest jeszcze przekładka/łącznik - na zdjęciu leży po lewej.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Tomasz - nie wiem jak wygląda średnica wcześniejszej części dolotu w Audi, ale raczej nie sądzę, żeby była mniejsza średnica - bo po co? Ale nie twierdzę tego stanowczo, bo nie sprawdziłem.


Zastanawiam się nad możliwością zastosowania przed kompresorem mechanicznej przepustnicy, tak aby współpracowała z resztą ST220 :)
ST220 3.0 V6 226 KM ---> 265 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.moje wcześniejsze Fordy

Tigerbart

A czy po montażu kompresora zamkniesz maskę?  :stupid: