Najstarszy klub fanów szybkich Fordów, wersji ST i RS oraz tuningu


[Mondeo] ST220

NeroN, 22.02.2012, 18:15 « poprzedni - następny »

T

Opcja 2 wydaje się najlepsza. A skoro rury zbiegają Ci się w jedną na jakimś odcinku, to nie ma już sensu dawać X ani H-pipe, bo już to zejście wygeneruje Ci podciśnienie w drugim runnerze.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Ale jak są tłumiki środkowe to spaliny się w nich 'widzą' i robią te podciśnienia. I właśnie myślę czy nie lepiej w miejscu pierwszego tłumika wrzucić Xpipe, zeby też się cylindry/spaliny wzajemnie 'napędzały'...
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

To musiałbyś wrzucić dwa X/H-pipe zamiast każdego z tłumików, bo jak pewnie zauważyłeś w ST220 silnik jest poprzecznie, więc runnery z poszczególnych głowic nie są tej samej długości i jeden tłumik działa na jedną, drugi na drugą głowicę. Trochę śmiesznie by to wyglądało, zresztą żaden aftermarketowy wydech nie ma takiej konstrukcji.

Poza tym zobacz jak wygląda wydech w S-type gdzie jest najmocniejsza wersja tego silnika (ok. 240 KM). Jest podwójny od początku do końca, a H-pipe ma daleko, w okolicach tylnej osi.

« Dodane: 25.04.2012, 20:16 »

A i jeszcze jedno — MAG wywalił te tłumiki środkowe i mocy mu od tego nie ubyło, więc służą one prawdopodobnie tylko wyciszeniu układu.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

a zrobił jedną rurę czy dwie ?

Chyba oleje temat i zrobie rure a kiedyś wleci Milltek
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Cytat: NeroN w 25.04.2012, 21:33a zrobił jedną rurę czy dwie?
Dwie, zostawił wszystko tak jak było, tylko wywalił te tłumiki.
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

MAG

26.04.2012, 11:30 #35 Ostatnia edycja: 26.04.2012, 14:43 by MAG
Cytat: Tomasz w 25.04.2012, 21:37
Dwie, zostawił wszystko tak jak było, tylko wywalił te tłumiki.
Dokładnie - zamiast puszek tłumików posżły proste rury 2" i zejście nastąpiło na ori y-pipie - czyli tak jak twój rys nr2.

Jest jeszcze oferta szwedzkiego Simonsa (Ferrita nie wiem czy ma do ST220).
W Simonsie fajne jest to, że można wszystkie poszczególne elementy kupować osobno - ja chciałem kupić sobie tylko same rury idące dookoła zbiornika i tylnej osi, a resztę "wystrugać" u jakiegos tłumikarza, ale auto musiałem sprzedać zanim to nastapiło ...
Kwatery na lato w Gdańsku: <br />Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=4735.0

NeroN

To chyba zrobię tak samo, ew. jedną odrazu puszczę - zobaczę co mechanik powie.
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

Generalnie im dalej się połączą tym lepiej jeśli runnery z poszczególnych głowic nie są równej długości (a nie są).
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

No to będą dwie :)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

NeroN

No... kolektor poszedł do drugiej przeróbki, rury z nierdzewki zamówione.

Jutro jak nic się nie spierdzieli - kolektory będą gotowe... potem owijanie... malowanie bandaża... ehh...
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

wilhelm

A problem z paliwem już rozwiązałeś?

NeroN

Prawdopodobnie katalizatory, na 100% będzie wiadomo jak wyjedzie, zostały już tylko wtryski PB niesprawdzone jak coś, ale to juz pikuś ;)


Kompresja jest najlepsza, idealnie po 14bar na każdym cylindrze :D

Jutro urywam sie z roboty i do mechanika :)
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

NeroN

Żeby nie było, że się nic nie dzieje.

Fura do końća tyg powinna wyjechać :)

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.

FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]

T

I jak tam, gotowe?

PS. Czym zaślepiłeś gniazda na sondy lambda? Pamiętasz może?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

NeroN

Niczym nie zaślepiałem. Są powkręcane sondy :) Przez tulejki ;)

A na wyjście EGR zakręciłem nakrętkę z zaspawaną dziurą na pastę do wydechów.

Odpalone w piątek.

I wydech leci do poprawki...

W rezonans wpada, jest całkowity przelot + dwa końcowe seryjne tłumiki :)
Bulgota ładnie, jest nawet cichy chyba - ale rezonans zabija wszystko.

Albo jakiś Xpipe, albo rezonatory, albo jeden z seryjnych tłumików wróci...

Jeszcze miałem zmierzyć te długości... ale cholera zapomniałem - zmierzę jutro albo pojutrze.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://www.youtube.com/watch?v=Dz4QHADotp4&feature=g-upl
FFI 1.6 HB & [color=black]ST[/color][color=red]220[/color] [color=blue]Blue Performance[/color]