Ford Mondeo ST 2.0 TDCi 194km/470nm

slawek_k87, 11.08.2011, 09:12 « poprzedni - następny »

T

Cytat: slawek_k87 w 16.11.2012, 20:30Tomasz na pewno łatwiej było by mi cenę dać gdybyś nie zablokował wątku.
Przecież sam go zamknąłeś:

slawek_k87 zamknął/zamknęła wątek, który śledzisz.
Zobacz ten wątek pod adresem: Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://fordtuning.pl/index.php?topic=3106.new;topicseen#new


;)

A cenę podaj proszę w "giełdzie", a nie tutaj. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

slawek_k87

Kurde sorry bo to na telefonie pisałem a pewnie coś nacisnelo mi się :-P sry :-)
2.0 tdci  194hp/470nm --> 2.2 tdci

slawek_k87

Nadszedł czas aby odświeżyć nieco temat mojego sztrucla :) tyle się działo, ze nie wiem od czego zacząć ale zacznę chyba z grubej .. w autku bije nowe mocniejsze serce 2.2 Tdci

Niestety poprzednie 2.0 z prawie 200hp poddało się po paru latach intensywnego użytkowania;p

Wszystko byłoby pięknie ładnie gdyby nie jeden drobny szczegol, a mianowicie egr...  którego teraz poszukuje w wersji sterowanej elektronicznie..

Oprócz tego kolejne zmiany w środku jak i na zewnątrz, ale to postaram się opisać wszystko na dniach :)
2.0 tdci  194hp/470nm --> 2.2 tdci

weksla

Powiedz proszę czy dużo roboty z przekladką itp? Instalki pasują co trzeba jeszcze zmieniać? A co z 2.0 sie stało??
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

slawek_k87

Z przekładką roboty nie było dużo, silnik wstawiony z anglika, wszystkie kable wiązki pasują bez problemów. Wstawiony był silniczek z wtryskami, wymieniony komputer z immobiliserem i nic więcej.
Oczywiście filtry wszystkie olej itd nowe.

Dużo się naczytałem czy są problemy z przekładką, strasznie dużo było niejasności i z tego co szukałem to nie znalazłem nikogo kto by się podjął :) śmiało można robić. Wszystko hula bez problemów jedynie egr był na podciśnienie w starszych tdci i miałem go usunięty i zaślepiony całkowicie, a ten silniczek jest z końca produkcji i już niestety trzeba zamontować elektroniczny bo wywala check.

A drobna uwaga silniczek 2.2 wstawiony jest razem z wtryskiwaczami od 2.2 WTRYSKI OD 2.0 NIE PASUJĄ!

W 2.0 wypaliło tłok silnik ogólnie stracił kompresję no i niestety kiszka, wtryski podawały 3x większa dawkę paliwa a że tak czy inaczej trzeba było wymienić to długo nie myślałem padło na 2.2, ponieważ autko mi ma służyć a nie być sprzedawane.

« Dodane: 09.06.2013, 23:43 »

Jedno mnie zastanawia z tym całym egr..  po wymianie jeździłem około miesiąca i żadnego błędu komputer nie wywalił. Po tym jak pojawiła się kontrolka check, przy odpalaniu zimnego silnika dławi się przez około 4 sekundy spalinami po czym wszystko wraca do normy. Nijak nie można skasować tego błędu i na razie szukam sobie zaworu razem z kablami.
Troszkę czuć że złapał muła, ale czy to sam błąd check zrobiłby taką różnice na minus? przez pierwszy okres wszystko było idealnie a pod maska nic się nie zmieniało przecież.
2.0 tdci  194hp/470nm --> 2.2 tdci

weksla

A powiedz mi jeszcze jak z pozostałymi komponentami tj. skrzynią biegów dwumasą, turbina itp. Czy to masz od 2.0 i jest ok??
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

slawek_k87

Wszystko pozostało od 2.0, myślałem że może będą dłuższe przełożenia ale nic się raczej nie zmieniło oprócz tego że prawie nie słychać jak auto pracuje tak silnik cichutko chodzi no i nie zostawiam chmury czarnej za sobą jak się wdepnie.
2.0 tdci  194hp/470nm --> 2.2 tdci

weksla

Jeździsz na tamtym programie i turbo hybrydowej??
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

slawek_k87

Program jest seryjny od 2.2 bo jak pisałem wyżej komputer był wymieniany.( stary z wgranym chipem posiadam na sprzedaż)  Szykuje się żeby zrobić nowy ale muszę najpierw skończyć sprawę z egr, a wtedy zawitam może do krk, chociaż najpierw chcę pojawić się na mlodnickiej..
2.0 tdci  194hp/470nm --> 2.2 tdci

weksla

EGR to chyba nie problem. Możesz zaślepić dziurawą blaszką zawsze coś da.
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

slawek_k87

Nie sadze żeby to coś pomogło.. EGR mam wywalony całkowicie, nie ma go. Reszta jest na stałe zaślepiona, w starszych silnikach nie było żadnych problemów z takim rozwiązaniem(do 2005 chyba.. ) Z tego co wiem nie da się zaślepić elektronicznych jeśli w danym silniku powinien taki się znajdować ( a po zmianie taki powinien u mnie być ) bo komputer tak czy siak wywali check, w rocznikach z końcówki produkcji właśnie takie były montowane. Chyba że coś niedoczytałem to nie pogardzę fachową poradą:)

Na komp wychodzi błąd EGR i przez komp nie da się go nijak skasować.

2.0 tdci  194hp/470nm --> 2.2 tdci

weksla

Zgadza się elektronicznego EGR-a nie da się obejść, można jego działanie jednak zdławić do minimum nawiercając blaszkę kilkunastoma małosrednicowymi otworami, wtedy checka nie wywali a Ty coś tam zawsze zyskasz. Inspiruje mnie ten swap na 2.2:D
Tyle że znów nie wiadomo czy się trafi na sprawne wtryski i wtedy znów wydatek z kosmosu.
Aha pompa wysokiego ciśnienia ta sama?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

slawek_k87

Właśnie widzę że ciekawy jesteś hehe, Chyba ta sama lecz nie dam reki sobie uciąć dowiem się na dniach, no można się oszukać trochę ale mam jednego mechanika który naprawdę zna się na rzeczy i tylko od jednej osoby bierze silniki, mam z pewnej reki z realnym przebiegiem, całość pochodzi z tego samego auta, wiec trochę mi posłuży :).. mam nadzieje;p

Jego znajomy pracujący w ASO ford był pod wrażeniem kiedy oglądał auto bo ściągnęliśmy go na diagnostykę i żeby się upewnić czy bez większych niespodzianek swap jest realny. Ogólnie powiedział ze bezpiecznie dla tdci fordowskich jest podnosić moc do +25% u mnie było to 50%..

Będę mieć chwilę wolną przetestuję opcję z tym nawierceniem, lepsze to niż kupić egr który tani nie jest.. a i tutaj rodzi się w mojej głowie pytanie czy gdy będą te otwory i zostaną gołe nie osłonięte niczym coś się będzie smolić itd pod maska??

2.0 tdci  194hp/470nm --> 2.2 tdci

baki

Większy silnik na otarcie łez po stracie starego :D To mi się podoba ;)
2.0 TDCi 167KM 388 Nm

Venomus

Jakie plany na KM i Nm? :) Taki Mondziak to się pewnie lepiej odpycha od ST220 .
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.www.cougarklub.pl
www.cougarklub.org
Pozdrawiam Wszystkich Patryk :D