FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

Tuning Duratec'a 2,5Turbo.... co i gdzie szukać?

FORDTUNING.PLTuning mechaniczny i stylistycznyTuning silników benzynowych turboTuning Duratec'a 2,5Turbo.... co i gdzie szukać?
[1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 58
MAG #0 | 11.06.2011, 18:02
    Weteran forum
    Smokus Maximus & STraszydło
    Gdańsk / Kristianstad (S)

    Ponieważ jakimś dziwnym trafem nie ma tu jeszcze żadnego watku dotyczącego tuningu tego silnika, to postanowiłem takowy załozyć....  Cheesy

    Z tym, że bardziej jako pytanie z mojej strony, gdyż powoli (ale dosyć zdecydowanie) zamierzam podjąć kroki aby powrócić na łono silników benzynowych z krótkiej wycieczki w TDCI....

    Zamierzam sprzedać swojego S-Max'a 2,0TDCI, a jako że sam S-Max jako taki jest dla mnie wprost idealnym rozwiązaniem ze względów rodzinnych, to zamierzam kupić wersję napędzana silnikiem 2,5T....

    No i w związku z tym pytanko, gdzie szukać gratów aby osiagnąć przynajmniej 250-270kucy w tym motorze, bo same podstawy sa oczywiste, czyli:
    - duzy IC
    - decat
    - downpipe
    - wydech catback
    -....?


    Co dalej, a moze przede wszystkim co i gdzie z wyżej wymienionych rzeczy najlepiej zakupić - czyli sprawdzona jakość za rozsądna kasę?

    Rijndael #1 | 11.06.2011, 18:07
      Administrator
      Warszawa

      Większe turbo. Smiley

      I pogooglaj jakie zmiany były w T5R i podobnych wersjach.

      Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. Smiley
      Części tuningowe z mojego byłego auta — kliknij tutaj.
      MAG #2 | 11.06.2011, 19:21
        Weteran forum
        Smokus Maximus & STraszydło
        Gdańsk / Kristianstad (S)

        Większe turbo. Smiley
        Widziałem ofertę BSR'a chyba - gruuuuuuubo to kosztowało....

        Chyba żeby hybryde zrobic, ale pytanie czy ktoś to juz tutaj "przetrenował"....

        Tak czy siak, w moim akurat przypadku raczej byłby to MOD już absolutnie finalny, gdyby się okazało, że chciałbym zrobić najmocniejszego w Polsce S-MAx'a....

        hmmm, a kolektor z turbiną w Volviaczu są dokładnie takie same jak u Forda?
        bo wtedy moznaby poszukać cosik w używce z R-ki....

        No i kwestia, czy początkowe części wydechu by podpasiły z wersji R, bo to tez by uprościło poszukiwania i znacznie obnizyło koszty modyfikacji w przypadku znalezienia takich uzywek....

        heko #3 | 18.07.2011, 21:55
          Weteran forum
          Focus 3 RS 2.3eb 350...?
          Kraków

          WWW
          ...mam wyniki Bluefina w 2.5t Cheesy
          ...jutro robię w innym chipsa...


          Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




          Rijndael #4 | 18.07.2011, 22:08
            Administrator
            Warszawa

            W sumie jak na gotowca nie wyszedł źle, ale z tym co obiecują na stronie ma to raczej mało wspólnego.
            Powinno być 217 KM -> 260 KM, a jest 212 KM -> 236 KM.

            « Dodane: 18.07.2011, 22:12 »

            PS. Dlaczego on ma takie małe straty? Tylko 30 KM przy 6500? To raczej dziwny wynik. Czy to auto nie jest czasem popsute? Wink

            Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. Smiley
            Części tuningowe z mojego byłego auta — kliknij tutaj.
            heko #5 | 18.07.2011, 22:20
              Weteran forum
              Focus 3 RS 2.3eb 350...?
              Kraków

              WWW
              pomiar na 4b więc straty mniejsze...a na wyższym z wyłączonym esp przymyka przepustnicę powyżej 5500obr.

              wilhelm #6 | 18.07.2011, 23:40
                Weteran forum
                czyli jednak można shamować tylko że na 4 biegu?

                « Dodane: 18.07.2011, 23:41 »

                mam na myśli mondka
                Rijndael #7 | 18.07.2011, 23:43
                  Administrator
                  Warszawa

                  pomiar na 4b więc straty mniejsze...a na wyższym z wyłączonym esp przymyka przepustnicę powyżej 5500obr.
                  A np. jakaś nieszczelność w dolocie nie mogłaby w teorii dać takiego efektu na wykresie (niższa moc + mniejsze straty)?

                  heko #8 | 18.07.2011, 23:49
                    Weteran forum
                    Focus 3 RS 2.3eb 350...?
                    Kraków

                    WWW
                    212KM w serii...w Mondeo 2.5t to świetny wynik....a straty nie mają nic do tego...jeśli jadę 200km/h, straty max dochodzą do 20..30KM...to samo auto jechane do 250km/h będzie miało straty max rzędu 50...60KM..to tylko fizyka/matematyka

                    Rijndael #9 | 18.07.2011, 23:51
                      Administrator
                      Warszawa

                      ...a straty nie mają nic do tego...
                      Wiem czym są straty z fizycznego punktu widzenia, ale ciekawi mnie w jaki sposób mierzy je hamownia. Czasem nie estymuje ich na podstawie tego, w jakim tempie silnik wytraca prędkość obrotową po właściwym pomiarze?

                      jeśli jadę 200km/h, straty max dochodzą do 20..30KM...to samo auto jechane do 250km/h będzie miało straty max rzędu 50...60KM.
                      Z czego wyszły Ci akurat takie wartości?

                      heko #10 | 19.07.2011, 00:09
                        Weteran forum
                        Focus 3 RS 2.3eb 350...?
                        Kraków

                        WWW
                        przy pomiarze mierzony jest moment na kołach i przeliczany z obrotów na moc, oczywiście generowane są straty, tarcie opon na 4 rolkach, przegłuby, dyfer, skrzynia...po zakończonym pomiarze silnik jest wyprzęgany i reszta toczy się do zatrzymania, powiedzmy ok. 30..40 sek.....same rolki są b. ciężkie i lekko łożyskowane i bez oporów jakie wytwarza ukł, napędowych, kręciły by się teoretycznie bez końca, w praktyce jest to ok. 15min.! (hamując motocykl wytaczanie takiej Hayabuzy z 300km/h trwa ok. 4...6min) i właśnie wtedy wyliczane są straty, a na koniec dodawane są do wyniku pomiaru mocy

                        Rijndael #11 | 19.07.2011, 00:29
                          Administrator
                          Warszawa

                          po zakończonym pomiarze silnik jest wyprzęgany i reszta toczy się do zatrzymania, powiedzmy ok. 30..40 sek.
                          W takim razie rzeczywiście nie ma za bardzo możliwości zaniżenia strat mocy na skutek jakiejś awarii samego auta. Dzięki za wyjaśnienia. Wink

                          MAG #12 | 15.01.2012, 23:26
                            Weteran forum
                            Smokus Maximus & STraszydło
                            Gdańsk / Kristianstad (S)

                            Troszke poniose wątek

                            Jest tu paru chłopaków z FFII ST - może byście napisali co gdzie kupiliscie (i za ile jesli to nie tajemnica).

                            Znowu pojawiła sie u mnie szansa na przesiadke na S-Maxia z tym 2,5T pod maską i chciałbym wiedziec gdzie sie udać po poszczególne elementy niezbedne w tym aucie typu downpipe, IC itp....

                            heko #13 | 23.03.2012, 00:34
                              Weteran forum
                              Focus 3 RS 2.3eb 350...?
                              Kraków

                              WWW
                              ..od 2 dni męczę się s ST-kiem, przyjechał szarpiąc motorem, jedyne mody to actuator i blow off
                              ...podobno po montażu zaczął szarpać, więc szukałem, gmerałem, stroiłem i nic, dopiero późnym wieczorem zajrzałem do świec, a tu lipa...i wszystko jasne
                              ...dzisiaj założyłem nowe i zacząłem strojenie, najdłużej zajęło mi wyregulowanie cięgna od actuatora, po każdej poprawce ( na podnośniku ) powtórny wjazd na rolki...
                              ...bez odblokowania wlotu pow. zasłoniętego sterownikiem, większego IC (temp na dolocie do 90st!) więcej nie zrobię...jutro pozostaje mi "wyprostować" kreski



                              Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                              MAG #14 | 23.03.2012, 12:21
                                Weteran forum
                                Smokus Maximus & STraszydło
                                Gdańsk / Kristianstad (S)

                                Heko, a powiedz, tak na przyszłość - gdyby w końcu udało mi się zakupić tego upragnionego 2,5T, to czy jesteś w stanie zamontować IC oraz zrobić/zamontować downpipe'a i zrobić u siebie w warsztacie wszystkie niezbędne przeróbki z tym związane (w tym dolot i wydech)?

                                Mam na oku S-Max'a z walniętym silnikiem i jesli uda mi się mojego opchnąć za sensowna kasę, to bym się na tamtego zdecydował.

                                Miałbym wtedy jakieś 10-12koła na naprawę/wymiane silnika i od razu możnaby sie wtedy pokusic o kompleksowe podkrecenie go....

                                [1] 2 3 4 5 6 7 8 ... 58