Jak przerobić progi ST 220 tak aby pasowały do zwykłych błotników Mk3

eng, 04.05.2011, 12:40 « poprzedni - następny »

eng

Mam kilka fotek obrazujących jak powinno się przerobić progi od ST 220 tak aby pasowały do zwykłych błotników od Mk3. Oczywiście nie wiem jak to zrobić to zadanie już dla lakiernika jednak można się tym posiłkować gdyby ktoś nie wiedział w którym kierunku ma to podążać.

Minusy takiej przeróbki to oczywiście troszeczkę inny wygląd osadzenia progów na błotnikach. Dla mało spostrzegawczych jest to niedostrzegalne. Praktycznie dwa stojące obok siebie samochody czyli ST 220 i przerobiony na ST Mk3 niczym się nie różnią. Podobnie ma się to do szerokości auta patrząc na nie z przodu. Są takie same.

Plusy to zaoszczędzone ok 1000 - 1500 zł na kupno, montaż i malowanie oryginalnych błotników do ST 220. Sama przeróbka progów mnie np nic nie kosztowała.

Tutaj na zdjęciu wyraźnie widać ile brakuje błotnikowi tak aby na jego dolnej krawędzi wypełnił puste miejsce. Na zdjęciu próg nie dolega IDEALNIE do błotnika gdyż był tylko mierzony w celach eksperymentalnych. Jednak pusta dziura powstająca między błotnikiem a progiem i tak wynosi ok 1-1,5 cm.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Jak widać na zdjęciu najlepszą opcją jest przedłużenie tego parapetu idącego przez całe auto tak aby to on zajął to puste miejsce.

Po przeróbce wygląda to mniej więcej tak:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Posłużę się zdjęciami od maestro jednak ja mam dokładnie tak samo przerobione progi. Na kolejnych fotkach wyraźnie widać jaki fragment progu należy ściąć a jaki należy dorobić. Dla przeciętnego lakiernika nie będzie z tym raczej problemu.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Same progi na aucie wyglądają bardzo dobrze. Nie ma żadnej szpary między błotnikiem a progiem i wszystko wygląda jakby było oryginalne.  Nie mam niestety zdjęcia swoich progów dlatego znowu posłużę się zdjęciami od Maestro. U mnie wygląda to podobnie może lakiernik troszkę lepiej to spasował gdyż długo się z tym bawił aby było ok. Progi przynajmniej u mnie były częściowo przykręcone oraz przyklejone klejem do szyb.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Po założeniu progu powstaje szpara między nadkolem a progiem którą dosyć łatwo wypełnić jakimś plastykiem czy częścią nadkola z innego samochodu. Prawdę mówiąc jest to mało widoczne jednak zwracam na to uwagę. Same progi po założeniu wyglądają bardzo dobrze i nie ma problemy z podniesieniem auta. Trzeba jednak pamiętać, że do tego należy zdjąć zaślepki progów.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Powodzenia!



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




Pozdrawiam

eng


weksla

Dobry opis.

Darek ale Ci Wojtas podkręcił kolory w aucie:D
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

eng

Sam je podkręciłem 8)

wojoo

Cytat: eng w 04.05.2011, 20:02
Sam je podkręciłem 8)

Darek, przecież miałeś różowe mondeo ... jak żeś go tak przekręcił?!
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

T

Dareczek nieźle podkręca... oto oryginał:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



:wojoo:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

wojoo

a tak apropo to od kiedy masz pomalowane zaciski na czerwono? z tego co pamiętam to byleś przeciwnikiem tego koloru i uważałeś tylko srebrny
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

T

Cytat: wojoo w 04.05.2011, 22:10
a tak apropo to od kiedy masz pomalowane zaciski na czerwono? z tego co pamiętam to byleś przeciwnikiem tego koloru i uważałeś tylko srebrny
Dareczek poszedł za modą... na Śląsku teraz modne są czerwone. ;)
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

wojoo

Cytat: Tomasz w 04.05.2011, 22:19
Dareczek poszedł za modą... na Śląsku teraz modne są czerwone. ;)

W takim razie dziwne, że auto ma różowe...
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

T

Cytat: wojoo w 04.05.2011, 22:22
W takim razie dziwne, że auto ma różowe...
No właśnie nie dziwne... podobno weksel przemalowuje swoje w weekend, a cinkciarz okleja różową folią. :wojoo:
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Fordtuning.pl
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.Samochody.club

Jendrekmak

ja odpuściłem sobie pasowanie progów do zwykłych błotników i zanabyłem jednak błotniki od st
Mondeo mk3 2004 2,0 TDCI 152KM 350Nm kombi ST look, ham. FF2 ST225, Eibach Pro -30

Ry2y

Cytat: Jendrekmak w 23.06.2011, 13:18
ja odpuściłem sobie pasowanie progów do zwykłych błotników i zanabyłem jednak błotniki od st
A nadkola zmieniałeś, czy pasują zwykłe?

Polarny

Nie mogą pasować, skoro są błotniki szersze. Tak więc i nadkola trzeba zmieniać. Drobi biznes się robi. Lepiej polować za programi RSowymi.

Oktan

... a u mnie kurzą się progi od ST - teraz mam dylemat kłaść je na auto czy sprzedawać ??
PS.: oczywiści prz y opcji "zakładam" wymagana będzie przeróbka wg. powyższej instrukcji ...
MKIII Ghia-diabelsko czarne
kombi
, bi-xenon+blackeyes, antracytowe 18", Eibach
ProKit+KYB -> -40/30 mm, 183 KM i 485 Nm

Jendrekmak

Cytat: Ry2y w 23.06.2011, 14:23A nadkola zmieniałeś, czy pasują zwykłe?
nadkola też kupiłem. za całość tzn 2 błotniki + 2 nadkola 400 zł

Cytat: Oktan w 25.06.2011, 00:14... a u mnie kurzą się progi od ST
u mnie też bo mam 2 komplety. w zasadzie przedliftowe pójdą na sprzedaż bo bardziej mi pasują poliftowe
Mondeo mk3 2004 2,0 TDCI 152KM 350Nm kombi ST look, ham. FF2 ST225, Eibach Pro -30

eng

Bardzo tanio kupiłeś te błotniki. Na allegro przeważnie cena za błotnik to 500 - 600 zł a nadkole to ok 100-150 zł.