FORD TUNING FORUM - Ford Cougar, Ford C-Max, Ford Escort, Ford Fiesta, Ford Focus, Ford Fusion, Ford Mondeo, Ford S-Max...
FORD TUNING FORUMFORD TUNING FORUM
Korzystając z forum (przechodząc do kolejnych podstron) akceptujesz nasz Regulamin oraz Politykę Prywatności.
W przeciwnym wypadku możesz opuścić forum, ale prawdopodobnie będziesz żałować, więc nie zalecamy tego. :)

Osłona termiczna stożka

FORDTUNING.PLMy, nasze auta i nasze inicjatywyZrób to samOsłona termiczna stożka
1 [2]
snafu #15 | 30.08.2015, 07:39
    Znawca
    S-max 2,5T, Golf 7R
    Gdańsk

    Tu kubeł zimnej wody. Nie zbliżysz się tak łatwo w Mondeo. Problemem będzie ECU.
    Stożek odpuść. Szkoda kasy. Problemów też mniej bez niego. Do mocy zupełnie niepotrzebny, a dźwięku V8 dzięki niemu i tak nie osiągniesz Smiley

    ethernal #16 | 30.08.2015, 15:10
      Doświadczony
      Mondeo Mk4
      Racibórz

      Czyli na początek wystarczy ECU spacer.
      A jeśli chodzi o sam komputer (ECU ) to co z nim nie tak? Cheesy

      MAG #17 | 30.08.2015, 16:03
        Weteran forum
        Smokus Maximus & STraszydło
        Gdańsk / Kristianstad (S)

        Jeszcze Hekowi nie udało sie rozkminić wszystkich parametrów programu i ani Mk4 ani S-Max nie reaguja na zmiany tak jak Foka 2,5T gdzie hurtowo sa osiagane okolice 300KM

        Rijndael #18 | 30.08.2015, 17:19
          Administrator
          Warszawa

          Wracając do tematu dolotu w V-ce, małe video:
          https://www.youtube.com/watch?v=nNMp6PANjC4

          Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. Smiley
          Części tuningowe z mojego byłego auta — kliknij tutaj.
          slavko #19 | 06.12.2015, 16:02
            Doświadczony
            Ford Mondeo St220
            Warszawa

            Projekt zrealizowany.. zasadniczo..

            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



            Ale napotkałem pewne wątpliwości, które nie zostały tu opisane na forum... Otóż do czego służą te dwa doloty i co z nimi zrobić? w fabrycznym airboxie czerpały z niego wiater, czy to trzeba doprowadzić do osłony termicznej stożka? Huh?

            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


            Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)


            Rijndael #20 | 06.12.2015, 17:02
              Administrator
              Warszawa

              Lewego nie miałem, ale skoro już go masz, to najlepiej podłącz do osłony stożka.

              Z prawym możesz zrobić dwie rzeczy. Albo go zdemontować w całości albo przerobić jego początkową część (tą za przednim grillem) w taki sposób, żeby "chwytała" powietrza, czyli musi być skierowana w przód.

              Ja to zdemontowałem, bo się nie mieściło, ale jak u Ciebie jest miejsce, to może lepiej przetestować tę drugą wersję? Musisz zmierzyć wlot i dobrac odpowiednie kolanko, a na sam początek najlepiej dać "trąbkę". Tylko nie kupuj "tuningowej", kup taką dedykowaną do tuneli bass-reflex w audio. Będzie równie dobra za ułamek ceny "tuningowej". Smiley

              Było najmocniejsze Mondeo mk3 w Polsce. Szukam następcy. Smiley
              Części tuningowe z mojego byłego auta — kliknij tutaj.
              slavko #21 | 06.12.2015, 17:44
                Doświadczony
                Ford Mondeo St220
                Warszawa

                Ok, dzięki
                W przyszły weekend będę działał dalej z tematem
                pozdrowienia
                sseebbaa1 #22 | 09.03.2018, 20:53
                  Moderator
                  ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                  Gorzów

                  W uzupełnieniu posta #5 podaję jeszcze informację na temat średnicy wylotowej stożka. Tego zabrakło we wcześniejszym opisie, a stożki Simoty o danym wymiarze zewnętrznym można zamówić z różnymi średnicami montażowymi.

                  Opisany filtr stożkowy ma otwór o średnicy wewnętrznej 77 mm. Jest to największy otwór wylotowy oferowany w tym filtrze.
                  Na samej gumie jest widoczny zresztą rozmiar.


                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                  Wskazany rozmiar filtra jest przewidziany do zamontowania na rurze o średnicy 3 cali.

                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)



                  Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                  « Ostatnia zmiana: 10.03.2018, 00:06 autor: sseebbaa1 »

                  ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
                  sseebbaa1 #23 | 06.10.2018, 10:20
                    Moderator
                    ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                    Gorzów

                    Wczoraj miałem okazję zobaczyć, jak duże znaczenie ma osłona termiczna filtra stożkowego.

                    Kolega, który widział mój stożek i osłonę postanowił spontanicznie sam to zrobić w swoim ST220. Nie miał dużo czasu na modyfikację i osłona mu zwyczajnie nie wyszła. Ale wiedział o tym i zamierzał to jak najszybciej poprawić. Jednak przed poprawką spotkaliśmy się na hamowni, bo kolega miał też przełożony używany silnik i po prostu chciał sprawdzić jego kondycję.

                    Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                    Po postawieniu samochodu na rolkach i rozpoczęciu pomiaru auto w okolicach 4.700 obr/min traciło całą swoją moc i w sumie trudno było nawet dociągnąć obroty do odcinki! Pomiar pokazał 197 KM.
                    Powtórzyliśmy pomiar i ponownie to samo! Tym razem 203 KM.

                    Zaczęliśmy się drapać po głowach. Rozważaliśmy różne przyczyny: niedomaganie układu paliwowego, świece, źle złożony rozrząd, zapchane katalizatory...
                    Z uwagi na sposób przebiegu tego załamania mocy uznaliśmy, że to elektronika ograniczyła moc. Tylko, że nie wiedzieliśmy, jaki błąd "widzi" komputer samochodu, a więc który element szwankuje.

                    Oglądając szczątkową osłonę termiczną kolegi uznałem, że warto zaryzykować pomiar przy otwartej masce. Maska została zabezpieczona pasem, aby pęd powietrza jej nie wyrwał.
                    I to był strzał w dziesiątkę!
                    Ponowny, już trzeci pomiar, pokazał 224 KM Smiley

                    Zaloguj się lub zarejestruj, żeby zobaczyć zdjęcie. :)




                    Na hamowni z pewnością panują gorsze warunki przepływu powietrza, niż na drodze, ale jednak daje to pogląd na problem z zasysaniem ciepłego powietrza.

                    ST220 3.0 V6 226 KM --> 256 KM  /  S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift 150 KM ---> 200 KM  /  moje wcześniejsze Fordy
                    Rijndael #24 | 06.10.2018, 19:34
                      Administrator
                      Warszawa

                      To co widać u kolegi to nie jest szczątkowa osłona tylko anty-osłona. Smiley

                      Ona powinna być tak wykonana, żeby odgradzała od rozgrzanego powietrza z okolic silnika, a jednocześnie "łapała" zimne powietrze od przodu. Czyli ścianki powinny znajdować się od strony silnika, kielicha i częściowo od dołu.

                      Ta "osłona" głównie odgradza od zimnego powietrza i dodatkowo zaburza przepływ, bo jest zbyt blisko filtra. Lepiej to wywalić i jeździć bez żadnej, dopóki nie zostanie wykonana porządna. Smiley

                      sseebbaa1 #25 | 07.11.2018, 17:49
                        Moderator
                        ST220 3.0 V6 / S-Max mk2 2.0 TDCi PowerShift
                        Gorzów

                        Uzupełniając informacje zawarte w postach #5 i #22 podaję, że mój filtr stożkowy Simota, który jest widoczny na zdjęciach ma numer katalogowy:
                        JAUWS-022A ze średnicą montażową 77 mm

                        Ale widzę, że teraz kiepsko jest z dostępnością tego filtra...

                        1 [2]