[Mondeo][MK3] Wyrzucamy katalizator?

bd77, 24.05.2010, 11:43 « poprzedni - następny »

bd77

Wyrzucał już ktoś katalizator z TDCI? O ile dobrze pamiętam z MKP / FCP to tak?
Podzielcie sie wrażeniami z jazdy, doświadczeniami z procesu instalacji oraz skąd i za ile wziąć decat.

Co na razie wyczytałem:
- podobno turbo chętniej / szybciej się wkręca
- najbardziej na wyrzuceniu kata zyskuje praca w górnym zakresie
- można wymianę zrobić samemu

Ponadto interesujące są następne tematy:
- czy będą jakieś problemy na przeglądach - wydaje mi sie, że nie, bo kat tylko dopala tlenek węgla?
- jak wygląda taka przeróbka w świetle prawa - w szczególności chodzi o ubezpieczenia
(to pytanie do czytających i rozumiejących ogólne warunki ubezpieczenia;) )

Na ebayu znalazłem jeden z decat'ów zakładanych przez ludzi z ft/UK - ten tańszy, mniej profesjonalny
- ma ktoś takie coś założone?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://cgi.ebay.pl/mondeo-st-tdci-x-type-de-cat-decat-exhaust-/280511089225

weksla

interesująca sprawa, też się nad tym zastanawiam
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

wojoo

ja mam wywalony katalizator - i pokaze wam jak wygladal w momencie usuwania moj katek :D

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.




"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

weksla

no pięknie zapchany:)
wojoo odczułeś różnice po wywaleniu kata?
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

wojoo

oczywiscie, chyba to jest wiadome po tak zapchanym katalizatorze :) to mniej wiecej na tej zasadzie bylo - masz katar i zapchany nos, kupujesz krople i mozesz oddychac ;)
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

eng

Cytat: bd77 w 24.05.2010, 11:43
Wyrzucał już ktoś katalizator z TDCI? O ile dobrze pamiętam z MKP / FCP to tak?
Podzielcie sie wrażeniami z jazdy, doświadczeniami z procesu instalacji oraz skąd i za ile wziąć decat.

Co na razie wyczytałem:
- podobno turbo chętniej / szybciej się wkręca
- najbardziej na wyrzuceniu kata zyskuje praca w górnym zakresie
- można wymianę zrobić samemu

Ponadto interesujące są następne tematy:
- czy będą jakieś problemy na przeglądach - wydaje mi sie, że nie, bo kat tylko dopala tlenek węgla?
- jak wygląda taka przeróbka w świetle prawa - w szczególności chodzi o ubezpieczenia
(to pytanie do czytających i rozumiejących ogólne warunki ubezpieczenia;) )

Na ebayu znalazłem jeden z decat'ów zakładanych przez ludzi z ft/UK - ten tańszy, mniej profesjonalny
- ma ktoś takie coś założone?
Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.http://cgi.ebay.pl/mondeo-st-tdci-x-type-de-cat-decat-exhaust-/280511089225


Moim zdaniem niewiele to da. A jeżeli da to będzie to efekt powrotu do korzeni gdyż obecny kat może być zapchany a odtykając go poprawimy osiągi. Co do tego zestawu za 300 zł to uważam to za bzdurę. Jedziesz do znajomego tłumikarza i maxylmalnie za 100 zł wstawia Ci rurkę odpowiedniej średnicy zamiast kata. Wątpię też by na przeglądzie się do tego doczepili podobnie ubezpieczyciel. Podczas kolizji rzeczoznawca owszem sprawdza auto ale nie zagląda raczej aż tak głęboko. Zresztą to pewnie zależy też od ubezpieczyciela i warunków umowy jaką z nim zawarłeś. W Warcie bardzo ogólnie moje auto oglądał nie doszukiwał się żadnych zmian.

weksla

koniecznie muszę wykonać ten zabieg :o
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

eng

Raczej bym się kierował ku kupnie i założenie nowego kata.

Oktan

24.05.2010, 22:41 #8 Ostatnia edycja: 24.05.2010, 22:45 by Oktan
ja mam wywalony katalizator i wstawiony De-Cat tylko ten lepszy, czy warto było ?? TAK

turbo lepiej wstaje i silnik chętniej wchodzi na obroty (przy okazji wywaliłem, a nie tylko zaślepiałem, EGR'a plu wkładka K&N) i efekt był widoczny na hamowni:

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć link.

Zaloguj się lub zarejestruj się za darmo żeby zobaczyć zdjęcie.



czyli:
434 Nm / 2350 obr/min i 187 KM / 3745 obr/min,  - cieńsze linie to był efekt samego chip'a
MKIII Ghia-diabelsko czarne
kombi
, bi-xenon+blackeyes, antracytowe 18", Eibach
ProKit+KYB -> -40/30 mm, 183 KM i 485 Nm

weksla

tylko dlaczego ten ostateczny wykres jest u góry taki pofalowany, przed chipem był gładziutki??
Ford Mondeo 2.0 TDCI 130ps ------> 160ps<br />Ford Focus ST225--------------------> 450ps

eng

No ale jak to możliwe, że nie wywala wam checka po wywaleniu kata?  Poza tym skąd wiadomo co dało tylko wywalenie kata skoro robiłeś przy okazji z egrem i dałeś wkąłdkę k&N?

wojoo

diesel to nie benzyna , nie ma sond lambda
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

bd77

Cytat: wojoo w 24.05.2010, 12:10
ja mam wywalony katalizator - i pokaze wam jak wygladal w momencie usuwania moj katek :D

czy taki zakopcony katalizator spełnia swoją rolę? trudno w to uwierzyć...
jaka jest zasada działania kata dla diesla?

wojoo

rozumiem FAP ... w dieslu spelnia swoja role ale kat ? chyba nie robi szału ;)
"Twój samochód jest wtedy wystarczająco szybki, gdy stojąc rankiem przed nim boisz się go otworzyć"-Walter Röhl

Oktan

Cytat: weksla w 24.05.2010, 23:46
tylko dlaczego ten ostateczny wykres jest u góry taki pofalowany, przed chipem był gładziutki??

bo go chip wygładził - mówię serio
przed chip'em też były takie fale dunaju

od momentu wywalenia kata ANI RAZU mi się Check Engine nie zapalił

Cytat: eng w 25.05.2010, 08:58
No ale jak to możliwe, że nie wywala wam checka po wywaleniu kata?  Poza tym skąd wiadomo co dało tylko wywalenie kata skoro robiłeś przy okazji z egrem i dałeś wkąłdkę k&N?

opracowanie - w trakcie
MKIII Ghia-diabelsko czarne
kombi
, bi-xenon+blackeyes, antracytowe 18", Eibach
ProKit+KYB -> -40/30 mm, 183 KM i 485 Nm